اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود. اگرچه ممکن است بسیاری از اطلاعات ارائه شده توسط این منابع به نظر درست برسد، اما حقیقت این است که سئو سریع حرکت می کند و برای پیشرفت و رسیدن به اهداف باید همزمان با آن حرکت کنید. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. نکتهی دیگری که لازم است در رابطه با لینک سازی صفحه بدانید این است که اگر صفحات سایت شما از هر گونه لینک سازی فارغ باشد، گوگل آن را فاقد ارزش میداند و حتی میتوان برای این شرایط واژه یتیم را نیز در نظر گرفت؛ بنابراین توصیه میشود حدالامکان از لینک سازی در سایت خود بهره ببرید و با این کار زمینهی در یافت رتبهی بهتر را برای خود فراهم کنید.

مورد دیگری که در آموزش کامل سئو باید مورد توجه قرار گیرد، سئو تکنیکال است. حال که موارد فنی سایت را آموختیم بهتر است به سراغ سئوی داخلی برویم. سعی کنید در مصاحبه با لیدرها گفتگو کنید، مثلا مدیر فنی الوپیک و یا مدیر سئو علیبابا و از این قبیل. لازم است بدانید که این روش تنها گاهی مواقع پاسخگو است. در صورتیکه بخواهید بدون شرکت در دوره آموزشی و کاملا رایگان سئو را بیاموزید ، باید مقالات و ویدئوهای آموزشی را مشاهده کنید که مستلزم صرف زمان و انرژی بیشتری است. گوگل سهم بسیار زیادی از ترافیک را به خود اختصاص داده است به طوری که آماری که برای آن در نظر گرفته اند بالای 90 درصد است حال هر چه سهم بیشتری از ترافیک این موتور جستجوگر قدرتمند را به سایت مان اختصاص دهیم بازدیدکنندگان سایت بیشتر و نهایتا منجر به فروش و افزایش درآمد سایت می شود. استراتژی سئو یا رویکردی که برای برای بهینه سازی در موتورهای جستجو در نظر می گیرید ، فرآیند برنامه ریزی ، طرح کلی و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است. برای اینکه بدانید واقعا تفاوت های یک سایت سئو شده و سئو نشده را از نزدیک ببینید ما فاکتورهای مهمی را در نظر گرفته ایم که وضعیت سئو را روی هر دو سایت بشما نشان دهیم.

الگوریتم ها قوانین و استانداردهایی هستند که هر موتور جستجو برای رتبه بندی سایت ها لحاظ می کند و برای اینکه سایت خود را در بهترین رتبه ببینید باید طبق این قوانین عمل کنید. برخی فقط به دنبال افزایش سرعت سایت هستند ، برخی تمایل دارند به ازای عبارات کلیدی در نتایج رتبه بهتری بدست آورند ، عده ای فقط به دنبال بهبود UX سایت خود هستند. از آنجایی که الگوریتم های گوگل در جستجو (search algorithms) و فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت، دائماً در حال تغییر است، توافق کلی انجمن SEO، بر اساس مرتبط بودن، قابلیت اطمینان و اعتبار است. الگوریتم های پنگوئن ، مرغ مگس خوار ، پاندا ، کافئین ، رنک برین نمونه هایی از الگوریتم های گوگل هستند که پیشنهاد می کنیم از لینک معرفی الگوریتم های گوگل اطلاعات کاملی در این زمینه بدست آورید. این اصطلاحات ، زبان یک متخصص سئو هستند و برای اینکه بتوانید به درستی پیش بروید ، باید تسلط کاملی بر این اصطلاحات داشته باشید. توجه داشته باشید که من برای توضیح موارد مختلف، از زمان گذشته استفاده کردم، برای اینکه این روش ها امروز دیگر جوابگو نیست و شما نباید حتی آنها را امتحان کنید.

همین احراز هویت برای گوگل این سیگنال را ارسال می کند که شما سایت معتبری هستید. یعنی گوگل دوست دارد تا سایتهایی را در نتایج بالا نشان دهد که آنها اعتبار بیشتری دارند و گوگل به آنها اعتماد دارد. افرادی که قصد یادگیری سئو و بهینه سازی را دارند معمولا از این موضوع شکایت دارند که آموزش های موجود در وب بصورت پراکنده بوده و نمی دانیم آموزش سئو را از کجا شروع کنیم! یکی از راههایی که گوگل به سایتها اعتماد میکند برند بودند آن سایت است . با توجه به مصرف موبایل اینترنت و نسبت های آماری نسبت به دیگر دیوایس ها گوگل جدیدترین الگوریتم خود را اعلام کرد این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتمهای گوگل به حساب می آید که در اردیبهشت امثال اعمال گردیده است. سعی کنید مقالات راهنما را هدفمند ایجاد کنید، همانند سایتهای خبری ایرانی نباشید که یک بار درباره در مینویسند و یک بار درباره دیوار. گوگل نیز به خوبی میداند که یک نوشته 500 کلمه ای نمیتواند یک محتوای کامل باشد.