آموزش پارتیشن بندی هارد در ویندوز بهمراه فیلم آموزشی کانون بازیابی اطلاعات

پارتیشن بندی دارای مزایا و معایبی میباشد که هر فرد می بایست اهمیت در لحاظ گرفتن ویژگی‌های مورد انتظار تصمیم به

توسط AKHSHIJNEWS در 1 مهر 1401
پارتیشن بندی دارای مزایا و معایبی میباشد که هر فرد می بایست اهمیت در لحاظ گرفتن ویژگی‌های مورد انتظار تصمیم به پارتیشن بندی هارد خویش کند یا این که خیر. آن گاه از بوت نمودن DVD یا پیکان کارگزاری ویندوز به مرحله ای از کارگزاری سیستم استدلال ویندوز می رسید که می بایست درایو نصب ویندوز را تعیین کنید. این تراز در تمامی نسخه های ویندوز یکسان و پارتیشن بندی هارد در نصب ویندوز در همین سطح حادثه می افتد.
  • می‌توانید هر یک از همین پارتیشن‌ها را Mount یا Unmount کنید.
  • • بر بر روی استورج Storage در فضای میانی دو کلیک بزنید و سپس بر بر روی رئیس دیسک Disk Management دو کلیک بزنید.
  • در همین تراز پنجره سیاه رنگی برای او به سناریو در خواهد آمد.
  • فضاهایی که پارتیشن بندی نشده‌اند اساسی برچسب Unallocated یا این که Free space اکران داده می‌شوند.
برای انجام پارتیشن بندی و تقسیم هارد به یکسری بخش روشهای گوناگونی وجود داراست که در ذیل به آنان اشاره شده است. آکادمی هارد ایران ،با 12 سال سوابق براق ، افتخار ارائه بهترین و شایسته ترین خدمات بازیابی داده ها در مرزوبوم عزیزمان کشور ایران را در کارنامه خویش دارد. کتابراه منشا رسمی دانلود مکتوب الکترونیکیو دانلود مکتوب صوتیاست که قابلیت دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و مکتوب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از نحوه گوشی تبلت و رایانه برای شما مهیا می‌کند. شما مهم به کارگیری از کتابراه مدام و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی به جهت مطالعه به کار گیری کنید. در کتابراه به جهت همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و... همچنین در کتابراه هزاران کتاب مجانی هم قابل دانلود است. با همین نحوه می‌توانید پارتیشن را به رخ FAT32 فرمت کنید که سرعت آن نسبت به NTFS یا exFAT به خصوص بر روی سیستم‌های سابق تر اکثر است. پارتیشن‌بندی با به کارگیری از ابزارهای گرافیکی در صورتی که از فرآیند آن به خوبی اطلاع داشته باشید، فعالیت تقریبا ساده‌ای محسوب می‌شود. هنگام کارگزاری یک سیستم‌عامل (چه ویندوز و چه لینوکس)، برنامه نصب سیستم‌عامل یک ورقه پارتیشن‌بندی ارائه می‌کند که در آن می‌توان پارتیشن‌های درایو را ایجاد، حذف، یا این که فرمت کرد و حتی تغییر‌و تحول اندازه داد.

۵ شیوه قفل کردن فیلم و ویدیو در ویندوز اهمیت پسورد

پارتیشن بندی هارد دیسک Primary به جهت کارگزاشتن سیستم استدلال کامپیوتر اضطراری است. بر روی هر هارد دیسک حد اکثر ۴ پارتیشن Primary می اقتدار ایجاد کرد. یک عدد از سوالات متداولی که وجود این هست که مثلا آنگاه از خرید کردن لپ تاپ استوک دل یا این که هر لپ تاپ دیگری آیا نیاز به پارتیشن بندی وجود دارد؟ پاسخ به همین سوال کاملا واضح است، بله. عمومی البته اعتنا داشته باشید که حیاتی این عمل کل داده ها درون هارد شما حذف میشه. اگه بخوام یک نمونه دیگه براتون بزنم، می‌تونم به سنگین و نماید شدن درایو‌های نا مرتب که پر از فولدر و پوشه هستن اشاره کنم. اگه در یک درایو آبادی تا فایل 90 گیگابایتی داشته باشین، در کسری از ثانیه پس از وارد شدن به اون درایو می‌تونین فایل‌ها رو ببینید. پارتیشن‌بندی چیزی وجود ندارد که یک کاربر معمولی هر روز با آن سر و فعالیت داشته باشد، اما اگر بخواهید سیستم دلیلی جدید کارگزاری کنید یا این که درایو جدیدی روی هارد کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان بسازید، باید اصول اولیه‌ی پارتیشن‌بندی را بلد باشید. در صورتی که به دنبال راهی به جهت ارتقای سرعت کامپیوترتان می باشید ممکن می باشد پارتیشن بندی به جهت شما مناسب باشد. این روش حساس تفکیک سیستم عامل و نرم‌افزارها از سایر داده‌های بر روی هارددرایو، شتاب سیستم را افزایش می‌دهد.

دوره طراحی وب سایت در رشت

اگر درایو شما حافظه بیش از 2 ترا دارد، وجود GPT لازم و اضطراری است اما همین موضوع در گزینه SSD صدق نمی کند. به رخ کلی اگر بخواهیم بگوییم، GPT در برابر حل مشکلات و خطاهای احتمالی عملکرد بهتری از خودش نشان می دهد و هم مدیر پارتیشن بندی بهتری دارد. سیستم عامل های ویندوز ، 7، 8 و 8.1 و ویستا نسخه 64 بیتی به سیستمی بر مبنای UEFI نیاز دارا هستند تا از یک درایو GPT بوت کنند. برتری GPT در این مورد بخش اعظم معین می شود، به این ادله که یک سری نسخه برداری از بوت دیتا را در یکسری پارتیشن ذخیره سازی می کند. این نحوه سبب ساز می شود تا در صورتی که یک پارتیشن اصلی نقص‌ و نقصی مواجه شد، از پارتیشن های دیگر برای بازیابی به کار گیری کند.

پس میتونیم حساس ویندوز 32 بیتی قابل انعطاف افزار های 64 بیتی رو نیز اجرا کنیم؟ یا این که برخی از قابل انعطاف فزار ها فقط پشتیبانی میشن؟

در پنجره بعدی شما می بایست میزان پارتیشنی که میخواهید تولید کنید را مشخص کنید. یه خرده که می‌خواهید را می بایست برحسب مگابایت وارد نمایید و بعد از آن دکمه Next را کلیک کنید. شما می‌توانید تمام فضا را وارد کنید اما کلیدی همین کار فقط یک پارتیشن خواهید داشت. و اما آخرین پارتیشن هارد که پایین عنوان پارتیشن منطقی شناخته می‌شود، در واقع به عبارتی قسمت‌های پایین مجموعه پارتیشن‌ های توسعه و گسترش یافته هستند. به جهت استعمال حساس ویندوز باید این پارتیشن را به صورت NFTS فرمت نمایید و به جهت لینوکس و macOS به شکل exFAT. همچنین می‌توانید داده‌ها را بین پارتیشن‌های مختلف منتقل کنید بدون این‌که تأثیری بر داده‌ها یا این که عملکرد بخش‌های دیگر داشته باشد. برای تولید درایو های دیگر می توانید همین فرآیند را تکرار کنید. سپس کلمه Diskpart را تایپ فرمائید و سوییچ Enter را بزنید تا فرمان اجرا شود.

پارتیشن بندی هارد Extended

در همین صورت، همه فضای مانده به شکل پارتیشن Extended در خواهد آمد و دیگر هیچ فضای خامی درون هارددیسک باقی نخواهد ماند. به طور کلی اکثریت هارد دیسکهای پارتیشن بندی شده، دارای یک پارتیشن اولیهPrimary Partition یک پارتیشن افزوده شده Extended Partition و درایوهای منطقی Logical Drives که باطن پارتیشن Extended قرار دارند، می باشد. در پنجره‌ بعدی می بایست مقدار فضای اختصاص نیافته جهت قرارگیری در پارتیشن جدید را وارد کنید.

آموزش اعتماد سازی فایل‌ها در ویندوز 10 به شکل گام به گام + ویدیو

مثلاً از درون ویندوز نمی‌توان پارتیشن سیستم‌عامل ویندوز را حذف کرد. در این حالت باید از سی دی live لینوکس یا این که CD کارگزاشتن ویندوز برای تولید تغییرات استفاده کنید. نمایندگی توشیبا درگاهی امن و آیتم اعتماد می باشد که در زمینه فروش و خدمات پس از فروش فعالیت رسمی و رسمی دارد. نمایندگی توشیبا اساسی ارائه سرویس ها پس فروش شرکتی و اصل تامین کننده معتبر محصولاتی است که از همین نمایندگی تنظیم می شود. فرض نمایید که قصد دارید درایوی اهمیت ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت بسازید. زیرا بسیاری از برنامه ها و آپدیت های ویندوز در این درایو ذخیره خواهند شد. و یا امر Diskpart در محیط CMD برای پارتیشن هارد اکسترنال برای ps4 بندی استفاده کنید. به کار گیری از امر Diskpart در گوشه و کنار CMD و یا استفاده از UI کارگزاشتن ویندوز. در صفحه باز شده می‌توانید لیست کلیه پارتیشن‌های موجود روی دستگاه خویش را بازدید کنید. برای پیدا نمودن آن، باید به هنگام اجرای برنامه نصب، دکمه های SHIFT + F10 را فشار دهید. یکی از نقاط قوت همین برنامه، این میباشد که به شما اجازه میدهد هارد اکسترنال خویش را بدون فرمت، پارتیشن بندی کنید. به این ترتیب، هیچ کدام از داده‌های شما در طول همین فرایند، پاک نخواهند شد. خب درحال حاضر که اهمیت اهمیت پاریتشن‌بندی هاردهای اکسترنال آشنا شدیم، زمانه آن می باشد که به مسئله حساس مقاله یعنی روش‌های انجام این فعالیت بپردازیم. بعد از این‌که ظرفیت پارتیشن نو را معین کردید بر بر روی عبارت OK کلیک کنید (به تصویر تحت اعتنا نمایید پارتیشن 4 تا شد). بایستی در همین مرحله به جهت درایو Strart up تان یه خرده را در مقیاس مگا بایت وارد کنید(البته % نیز میشه). Primery و آن‌گاه Extended ایجاد میکنیم.وبرای حذف پارتیشن ها برعکس تولید اونا کار میکنیم. DELET (در بعضی کامپیوتر ها دکمه دیگر) را پائین نگه دارید تا وارد Setup شوید. یک هارد به شکل فیزیکی از چند دیسک مغناطیسی ساخته شده میباشد که در فواصل فراوان اندک روی همدیگر قرارگرفته اند و یک محور مرکزی آن ها را در جای خود ثابت نگه می دارد. همین صفحه ها حول همین محور می چرخند و می توانند دیتاها مغناطیسی را در هر دو روی خویش ذخیره کنند. به جهت قرائت و تایپ کردن داده ها روی صفحه ها هدهایی تعبیه شده اند که قابل حرکت هستند.

چگونه پارتیشن‌بندی کنیم

از مختصات همین پوشه سیستم می اقتدار به قابلیت رمزگذاری اطلاعات, محدود کردن دسترسی بر اساس کاربر، عدم حصر ترازو فایل و پارتیشن و خودداری از نوشتن دیتاها بر روی نقاط معیوب هارددیسک اسم برد. چندی آن گاه مایکروسافت سیستم پوشه exFAT را همراه دارای ویستا SP1 ارائه کرد که قرار بود همراه با ویندوز ویستا ارائه شود .FAT32 سیستم فایلی میباشد که به جهت عمده کاربران ویندوز آشنا است. در ابتدا، سیستم دلیل ویندوز 95 از FAT32 پشتیبانی می کرد و همین مسأله تا ویندوز XP ادامه داشت. ولی FAT32 با مشکلاتی بود که در سیستمهای مدرن خویش را نشان داد. سپس باید به امداد حروف انگلیسی نام پارتیشن را معلوم کرد تا از بقیه پارتیشن ها متفاوتی گردد. اشخاصی که از سیستم برهان ویندوز 10 به کارگیری می نمایند قبل از ذخیره هر جور داده و اطلاعاتی در پارتیشن های جدید بایستی یک بار آن را فرمت کنند. کاربر باید از در میان فایل سیستم های موجود یکی را گزینش و برچسب نو به جهت پارتیشن تعین نماید. بعد از آن از این عمل و تعیین مورد perform a quick format عملیات به نقل از به تمام می رسد. به طور مثال درصورتیکه فایل‌ها و اطلاعات و برنامه های ویندوز را در کنار هم و در درایو C ذخیره نمایید و اتفاقی برای ویندوز صورت دهد همه قابل انعطاف افزارهای کارگزاشتن شده روی سیستم از دست می‌روند و ممکن میباشد به بازیابی اطلاعات نیاز داشته باشید. پس اگر هارد شما فضای کمی داراست خوب تر است که آن را پارتیشن بندی نکنید و به جای آن از یک هارد درایو اکسترنال به کارگیری کنید. ۲- پارتیشن بندی هارد پس از کارگزاشتن ویندوز و به کمک قابل انعطاف افزار Disk Management که ملازم اهمیت کلیه نسخه های ویندوز کارگزاری میشود. این فیلم کوتاه طرز پارتیشن بندی هارد در ویندوز را به آسانی آموزش خواهد بخشید . کلیدی دیدن این کلیپ ویدیو به جهت مدام میتوانید درایو های خود را حذف و تولید کنید. قاعدتا به جهت درایو ویندوز و برنامه‌ها به 100 تا 150 گیگابایت فضا نیاز دارید که کلیدی تو‌جه به فضای موردنیاز شما و حجم هارد شما این میزان می‌تونه کم‌تر یا بیش‌تر باشه. من در همین نصیب قصد دارم روش پارتیشن‌بندی این ویندوز‌ها رو بگم البته حیاتی دقت به این که طریق پارتیشن‌بندی در ویندوز‌های 7، 8 و 10 یکسانه، فقط یکی‌شون رو تفسیر میدم. پس اگه از ویندوز دیگه‌ای به کارگیری می‌کنید، سریع برگه رو نبندید؛ تنها رنگ قاب در ویندوز‌های مختلف متفاوته و گزینه‌ها همون هستند. ما نیز به‌خاطر جدید‌تر بودن و قشنگ بودن ویندوز 10 از عکس‌های این ویندوز به کارگیری می‌کنیم. خب بایستی بگم که هارد تازه به‌خودی‌خود کار نمی‌کنه و یک‌بار می بایست فرمت بشه و اگه پارتیشن‌بندی نشه، ابدا در نصیب درایو‌های فعال کامپیوتر نمایش داده نمیشه. اگه دقت کرده باشین و تا هم اکنون فعالیت شما به مرکزها کامپیوتری افتاده باشه، طوری از پارتیشن‌ بندی هارد غول بی‌شاخ ‌و دم ساختن که هر‌کی ندونه انگار این دوستان دارن آپولو هوا می‌کنن. می‌توان یک پارتیشن داشت که شامل همگی فضای ذخیره‌سازی بر روی درایو باشد یا این که این که فضای موجود را به 20 پارتیشن گوناگون تقسیم نمود. در هر دو حالت بایستی دست کم یک پارتیشن بر روی درایو وجود داشته باشد. درایوهای متعددی یک پارتیشن دارا‌هستند که از قبل تنظیم شده است؛ اما همگی ابزارهای ذخیره‌سازی هارد اکسترنال پلی استیشن 4 زمانی هیچ پارتیشنی نداشته باشند به صورت یک فضای تخصیص نیافته آزاد هستند. به جهت راه‌اندازی عملی یک سیستم فولدر و ذخیره هر دسته پوشه درون یک درایو، بایستی آن را پارتیشن‌بندی کرد. به تیتر عضو مبتدی ویندوز، EaseUS Partition Master می‌تواند بهترین گزینه به جهت شما باشد. استفاده بهینه از فضا در هر بستری منجر دسترسی معمولی تر، بهبود کیفیت و دوری از هدر رفتن بیهوده فضای مصرفی می شود. نظرات و پیشنهادات خویش را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید. به جهت به کار گیری از Diskpart می بایست cmd را به شکل Run as administrator اجرا کنید، پس از اجرای خط امر cmd ابتدا امر diskpart راتایپ کنید و وارد برنامه diskpart شوید. ابتدا کلمه Disk Management (مدیریت دیسک) را در منوی آغاز ویندوز وارد کرده آن گاه گزینه‌ی Create and Format Hard Disk Partitions را گزینش کنید. علاوه بر همین پیچیدگی کارگزاری ویندوز و نرم‌افزارها روی سایر فضاهای پارتیشن شده ممکن میباشد کار شما را طاقت فرسا خیس کند. هارد درایو کامپیوتر یکی از قطعات حیاتی آن هست زیرا چه در موقعیت خاموش و چه پر‌نور کلیه دیتاها در آن ذخیره می‌شود. گرچه این قطعه بیشترین احتمال خرابی را داراست اما نسبت به هزینه‌ای که به جهت آن صرف می‌شود، کارهای زیادی انجام می‌دهد. و آن گاه در گوشه و کنار ویندوز اصلی رابط کاربری بی آلایش تر ادامه پارتیشن بندی را ادامه دهید. فرض نمایید یک لپ تاپ یا این که هارد اکسترنال خریده اید که تنها یک پارتیشن دارااست یا این که هارد کامپیوتر خودتان را می خواهید فرمت نمایید و مجددا پارتیشن بندی کنید. اما یادآور می شود که این پوشه سیستم هنوز نیز بوسیله کلیه سیستم عاملهای مایکروسافت (البته از ویندوز 98 به بالا) شناسایی می شود. NTFS یا این که New Technology File System که دارای ویندوز NT به بازار آمد و می توانست اشکالات FAT یا این که FAT32 را در هاردهای تبارک از فی مابین بردارد و به تیتر یک فایل سیستم برای هاردهای گنجایش بالا و هاردهای سروری آیتم به کار گیری قرار گیرد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن