سالهاست که یک پلت فرم رسانه های اجتماعی ایالات متحده شکسته است. اما در سال 2021 ، کلابهاوس به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است ، که افراد مشهور را به خود جلب می کند ، ارزش یک میلیارد دلار و جنجال های فراوان. با مدل سازی پس از یک کنفرانس یا جشنواره مانند South by Southwest ، کاربران می توانند به گفتگوی صوتی متمرکز بر موضوعات مختلف از نقد موسیقی تا مشاوره تجاری بپردازند. نخبگان دره سیلیکون مخاطبان اولیه خود را تشکیل می دهند و آنها همچنان تحت تأثیر بیش از حد بر محیط برنامه هستند. Clubhouse در حالی که فقط به آیفون دعوت و اختصاصی است ، به سرعت در حال گسترش است و اولین تولد خود را در روز سنت پاتریک ، 2021 جشن گرفت.

 
 

1.دعوتنامه کلاب هاوس چیست؟

Clubhouse یک برنامه رسانه های اجتماعی صوتی است که به خاطر مکالمات نامحدود ، حامیان مشهور و وضعیت فقط دعوت شناخته می شود. این تجربه جایی بین رادیو تماس و یک کنفرانس حرفه ای است. کاربران براساس علاقه خود را در اتاق ها انتخاب می کنند و نکته جالب توجه این است شما برای استفاده از این برنامه باید دعوتنامه کلاب هاوس به گفتگوی زنده می پردازند. ناظران اتاق تصمیم می گیرند که چه کسی قادر به صحبت است و دیدن اتاق هایی با ده ها شرکت کننده فعال معمول است. این اپلیکیشن هنوز در نسخه بتا در ابتدای سال 2021 محبوبیت منفجر شد و با وجود محدودیت در ثبت نام ، تا اواسط فوریه به 8 میلیون بارگیری رسید.

 
 

2. چه کسی پشت کلاب هاوس  است؟

کلوب هاوس ایجاد دو کارآفرین سریال ، روهان ست و پاول دیویسون است که آنها آن را “آخرین تلاش” خود در ایجاد یک برنامه اجتماعی می نامند. برنامه قبلی دیویسون ، هایلایت ، که کاربران نزدیک را با علایق مشابهی مرتبط می کرد ، در SXSW در سال 2012 توجهات را جلب کرد اما اندکی بعد از آن خارج شد. سرانجام ، این شرکت به پینترست فروخته شد. شرکت شیث ، آزمایشگاه های ممری ، بسیاری از برنامه های اجتماعی مانند Dayfie را ایجاد کرد که زمان سلفی را در روز تسهیل می کند و در نهایت به Opendoor Technologies Inc فروخته می شود . در سال 2017. ست و دیویدسون برای اولین بار در سال 2011 با یکدیگر ارتباط برقرار کردند ، پس از اینکه هرگز در حالی که در دانشگاه استنفورد و گوگل با یکدیگر هم پوشانی داشتند هرگز ملاقات نکردند.

 
 
 

بیشتر موفقیت های انفجاری Clubhouse به نشانه های مشهور مشهور در لیست A نسبت داده شده است: الون ماسک ، اپرا وینفری و بیل گیتس همه در برنامه ظاهر شده اند. طرفداران احساسی از دسترسی به شخصیت های عمومی و رهبران اندیشه را توصیف کرده اند که احساس می کند متفاوت از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی کمتر صمیمی یا تعاملی است. بعلاوه ، محتوا به طور کلی غیرقابل ضبط است ، که باعث می شود برخی از افراد برنامه را “دستگاه FOMO” بنامند – اکنون جلسه را برگزار کنید ، یا اینکه برای همیشه از بین رفته است. محبوبیت در فن آوری و جمعیت VC اغلب به حمایت اولیه و مشتاقانه غول سرمایه گذاری خطرناک Andreessen Horowitz مرتبط است. (Bloomberg LP ، شرکت مادر بلومبرگ نیوز ، در آندرسن هوروویتس سرمایه گذاری کرده است.) این برنامه همچنین به عنوان مرکز ایجاد سازندگان سیاه مانند Bomani توصیف شده است.X ، که چهره اش یک بار روی نماد برنامه نشان داده شده بود. به علاوه ، در دوره ای از جلسات بزرگنمایی بی پایان و جبران های FaceTime ، بسیاری از افراد دیدگاه های اجتماعی را فقط با صوت تازه می کنند.

 

4- چه مشکلاتی داشته است؟

منتقدان گفته اند ، خصوصیاتی که باعث می شود کلاه هاوس احساس راحتی و شخصی بودن کند نیز می تواند فریب را تسهیل کند. محدودیت های ضبط شده ، Clubhouse را به مکانی امن برای انتشار دروغ یا قلدری بدون عواقب تبدیل کرده است. از کلاب هاوس برای انتشار اطلاعات غلط در مورد Covid-19 و محتوای نژادپرستانه و زن ستیزانه استفاده شده است. در حالی که مشکلات تعدیل فقط مختص کلاب هاوس نیست ، صدای زنده در مقایسه با رقبای متنی مانند توییتر یا فیس بوک یک چالش خاص را به وجود می آورد.

5- آیا رقبا دارد؟

بسیاری از شرکت ها در تلاشند تا موفقیت Clubhouse را جبران کنند. Twitter Inc. با Spaces ، یک ویژگی فقط صوتی ، پاسخ داده است و گفته می شود که Facebook Inc روی یک رقیب کار می کند . مارک کوبایی و بنیانگذار فناوری Falon Fatemi در حال کار بر روی Fireside ، یک برنامه صوتی زنده هستند که برخلاف Clubhouse ، ضبط را تشویق می کند. اگرچه چین این برنامه را به دنبال مکالمه در مورد موضوعات تابو ممنوع کرد ، کپی برداری های بسیاری در این کشور ظاهر شده است و غول هایی مانند Tencent Holdings Ltd. و Alibaba Group Holding Ltd.آزمایش چت های فقط صوتی را در سیستم عامل های خود آغاز کرده اند. در یک سطح انتزاعی تر ، کلابهاوس خود را رقیب کنفرانس ها ، مهمانی ها و سایر رویدادهای حضوری می داند. این باعث شده است که عده ای فکر کنند که کلابهاوس در یک دنیای پس از واکسیناسیون ، هنگامی که رویدادهای شبکه ای سنتی اتفاق می افتد ، چگونه می گذرد – همراه با انواع سرگرمی های معمولی که بار دیگر برای زمان و توجه رقابت می کنند.

6. چگونه درآمد کسب می کند؟

تا اینجا ، اینطور نیست. با وجود جمع آوری حداقل 110 میلیون دلار بیش از چندین بار بودجه ، اخیراً در ژانویه با ارزیابی 1 میلیارد دلار ، کلاب هاوس هنوز درآمد کسب نکرده است. این شرکت در نظر دارد اشتراک ها ، راهنمایی ها ، فروش بلیط و روش های دیگر را برای ایجاد درآمد از طریق اتاق های باشگاه خود به سازندگان آزمایش کند ، اینها بر اساس این فرض است که مردم تمایل به پرداخت محتوای کلاب هاوس را دارند. با این کار یک برنامه Creator Grant تأمین می شود تا به ستاره های موجود در سیستم عامل دلیلی برای دور زدن بدهد. کلاب هاوس می گوید مدل تجاری آن به تبلیغات متکی نخواهد بود و داده های کاربر را با تبلیغ کنندگان یا کارگزاران به اشتراک نمی گذارد. سیاست حفظ حریم خصوصی آن اخیراً برای انعکاس آن به روز شده است. هیچ کس نمی داند Clubhouse برای سودآوری چقدر باید بزرگ باشد ، اما این امر مانع سرمایه گذاران و میلیون ها کاربر نشده است.

7. چگونه می توانم وارد شوم؟

در حال حاضر ، کلابهاوس فقط دعوت است – هر یک از اعضا به صورت دوره ای مجاز است تعداد انگشت شماری بیشتری را دعوت کند. اگر تاکنون از 10 میلیونی که دعوت نامه دریافت کرده اید نیستید ، می توانید به بازار ثانویه مراجعه کنید. شرکت ای بی دعوت های Clubhouse را بین 3 تا 25 دلار لیست می کند. این شرکت یک جدول زمانی برای دسترسی عمومی تعیین نکرده و گفته است که می خواهد برای اطمینان از ثبات ، ایمنی و تنوع رشد کندی داشته باشد. در مصاحبه ای که فوریه کلاب هاوس با بیل گیتس انجام داد ، دیویسون گفت که عملکرد اندروید “ویژگی برتر” است

منبع:techcrunch

آموزش سئو