راهنمای خرید به صرفه ترین بسته اینترنت از همراه اول، ایرانسل و رایتل - سختافزارمگ

از این رو شرکت ایرانسل با معرفی "طرح کنترل مصرف آزاد دیتا" امکان جلوگیری از مصرف آزاد اینترنت ایرانسل را فراه

توسط AKHSHIJNEWS در 29 دی 1399

اینترنت رایگان با ترافیک نامحدود برای کاربران همراه اول تا ... از این رو شرکت ایرانسل با معرفی "طرح کنترل مصرف آزاد دیتا" امکان جلوگیری از مصرف آزاد اینترنت ایرانسل را فراهم کرده است. و باید از این موضوع مطلع باشید که اگر ترافیک ماهیانه یا حجم اینترنت نسبتا محدود و کم است، انجام بازی ها بطور زمانبندی و کنترل شده انجام شود. جداول زیر بر اساس دوره زمانی استفاده از بسته اینترنت شامل بستههای ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهیانه و … است. در هز جدول بستههای اصلی و پرطرفدار سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل گردآوری شده تا از نظر حجم ارائه شده و قیمت بسته در دوره زمانی یکسان، بررسی شوند. برای مثال اپراتور اول تلفنهمراه که تاکنون اتمام بسته اینترنت را در زمان پایان مهلت به صورت پیامکی به مشترک اطلاع میداد، اکنون راهکار دیگری را نیز برای تکمیل این روند پیشبینی کرده است؛ به این صورت که با پایان مهلت زمانی بستهها، بستههای ۳۰روزه به صورت خودکار تمدید میشود و بستههای یک روزه و ۷ روزه تمدید نخواهند شد.

در این مدت بستههای اینترنت رایتل مانند سابق بدون تغییر ماند و به همین دلیل در حال حاضر قیمت تعرفههای رایتل از دو اپراتور دیگر کمتر است. براین اساس، پس از اطلاع رسانی همراه اول به برخی از مشترکان بستههای تشویقی اینترنت و اعلام اینکه حجم آنها رو به پایان است اپراتور به مشترکان اعلام کرده بود که در صورت به پایان رسیدن حجم بسته به طور خودکار بسته آنها بار دیگر فعال خواهد شد. همانطور که از عناوین طرحهای اینترنتی همراه اول بر میآید، "اینترنت پایه" مختص آن دست مشترکانی است که استفاده زیادی از اینترنت موبایل ندارند اما در مقابل "اینترنت حرفهای" خوراک موبایل بازانی است که مدام باید علامت نِت را روی گوشی خود مشاهده کنند. اما این پایان کار نبود و به نظر می رسد اشتباه عجیب همراه اول کار را به جایی رسانده که رگولاتوری بررسی و نظارت دورهای بر حجم ترافیک مصرفی کاربران اپراتورهای ثابت و همراه را در دستور کار قرار داده است.

حال نوبت به اینترنت همراه اول میرسد. در حال حاضر تعدادی از شرکتهای مخابراتی سیار هنوز درباره تکنولوژی 5G اختلاف نظر دارند. نام شرکت از ارتباطات سیار به همراه اول تغییر کرد. نتیجه پیگیری ها هم به اینجا ختم شد که رگولاتوری اعلام کرد یک اشتباه محاسباتی از سمت همراه اول باعث چنین مشکلی شده است. کار به جایی رسید که در نهایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به کاربری در توییتر که از اتمام زودهنگام بسته اینترنتی خود شکایت داشت، اعلام کرد که چنین شکایتهایی از سمت دادستان کل کشور نیز به او اعلام شده است. وی با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد اپراتورها در فروش بستههای اینترنت، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری میشود، ادامه داد: علاوه بر این نظارت کلی، اگر کاربری در این زمینه شکایتی داشته باشد نیز، این شکایت به صورت موردی بررسی میشود. بر این اساس در مدت نه چندان زیادی که نسل ۳ از سوی اپراتورها ارائه شده، افزایش مصرف اینترنت برای مشترکان دیتای موبایل محسوس بوده است. اعتراض برخی کاربران نسبت به اتمام زودهنگام بستههای اینترنتی و حساب شدن تعرفه ترافیکی خارجی به جای داخلی هنگام استفاده از پیامرسان سروش در دو هفته گذشته یکی از مهم ترین موضوعاتی بود که بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

ترافیک مصرفی در سایتها و پیام رسانهای منتخب داخلی با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه میشود. داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته دیگری کند، بسته جدید برای وی رزرو میشود. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه فعال سازی تنظیمات اینترنت همراه اول نوترینو در اندروید و آیفون بپردازیم. برای آشنایی با بهترین بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول باید به خودمان رجوع کنیم. برخی مشترکان بستههای اینترنت اپراتور اول در ماه گذشته با اتفاقی مواجه شده و تمدید بستههای اینترنتی موجب نارضایتی و انتقاد آنها شد. امامی در مورد عدم اطلاع رسانی اپراتورها در خصوص بستههای اینترنت و تعریف نامفهوم بستههای اینترنت توسط برخی اپراتورها، گفت: طبق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور باید برای بستههای اینترنتی که تعریف میکند از رگولاتوری تاییدیه بگیرد و حجم مصرف منصفانه در بستهها با توجه به نوع سرویس، باید به تایید رگولاتوری برسد. البته زمان زیادی باقی مانده تا اینترنت نسل پنجم میان مردم فراگیر شود به همین دلیل در حال حاضر سرعت، کیفیت و پوشش اپراتورها در نسل چهارم اینترنت برا مردم اهمیت ویژهای دارد. با گوشی های هوشمند خود وارد دنیای اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم شوند اطلاع از بسته های اینترنت است.

در این مدت همراه اول و ایرانسل آزمایشهای اولیه برای ورود به نسل پنجم اینترنت همراه را نیز انجام دادند و در این آزمایشها کیفیت و سرعت بالا اینترنت 5G به نمایش گذاشته شد. خبرگزاری فارس: در گذشته به علت استفاده از نسل gprs یا edge اینترنت موبایل، حجم بستههای اینترنت اپراتورها اغلب در مهلت تعیین شده به صورت کامل مصرف نمیشد و در پایان مهلت زمانی هنوز مقدار قابل توجهی از حجم باقی مانده بود، امااکنون با تغییر نسل موبایل از ۲ به ۳ و بالاتر، مصرف دیتا بهطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و سرانجام بستهها به انتها میرسند. بنابراین همگام با این تغییر نحوه مصرف، لازم است اپراتورها نیز اقدامات متناسبی را درباره بستهها لحاظ کنند. این خبری بود که مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی رگولاتوری آن را اعلام کرد و از رصد و نظارت دورهای بر عملکرد اپراتورها در محاسبه حجم ترافیک بستههای اینترنت خبر داد و گفت: بستههای اینترنت باید به تایید رگولاتوری برسد.

آخرین مطالب