لزوم آشنایی با چاپ دیجیتال چاپ قاصدک سفید

این دستگاه دارای حذف پلیت و زینک فرآیند چاپ را به سمت فردی شدن رهنمون نمود و قابلیت چاپ انواع سفارشات چاپی بنا

توسط AKHSHIJNEWS در 8 آذر 1401
این دستگاه دارای حذف پلیت و زینک فرآیند چاپ را به سمت فردی شدن رهنمون نمود و قابلیت چاپ انواع سفارشات چاپی بنابر خواسته خریدار در کوتاه ترین زمان را فراهم نمود. چاپ دیجیتال در مقایسه دارای روش‌های سنتی کاربردی‌تر، مؤثرتر و دارای مزایای زیادی است و به همین عامل امروزه دوچندان محبوب است. همین روش، انتخاب‌ها، ویژگی‌ها و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به روش‌های قدیمی‌تر مثل چاپ افست یا چاپ فلکسوگرافی را مهیا می‌کند. از سوی دیگر اساسی به کار گرفتن این روشِ چاپ شرکت‌‌های فعال در صنعت چاپ قدرتمند هستند تا سفارش‌های چاپیِ مشتریان خویش را به شکل مقرون به صرفه، اساسی میزان مرغوب بودن بالا، در سریع‌ترین دوران ممکن و حتی به رخ پیشنهاد آنلاین چاپ به آن‌ها عرضه کنند.
  • در گروه طرز های حاضر، نحوه چاپ جوهر افشان همگانی ترین و اصلی میزان مرغوب بودن ترین طریق چاپ دیجیتال به شمار می آید.
  • در همین چاپ مبداء رنگ دستگاه چاپگر کارتیج است که در همین طریق دستگاه بر بر روی برگه مورد لحاظ حرکت مینماید و آن گاه جوهر از منابع کوچک دستگاه بر بر روی ورقه می‌ریزد و چاپ رخ می گیرد.
  • نام همین دستگاهها Photo Lab می باشد و در لابراتورهای عکاسی کاربرد دارد.
  • البته در دسته های تازه همین دستگاه ها ، نقص‌ تیراژ هم حل شده می باشد و تعداد بالایی را میتوانند در دوران کم،چاپ و ساخت نمایند .
چاپ دیجیتال تنها تا حدی ضد آب است، و درواقع آسیب پذیرتر است البته اساسی این حال، می‌توان مهم لمینیت نقوش، این حقیقت را خنثی کرد. اصلاح رنگ و تغییرات می‌توانند در مدت روزگار کوتاهی اجرا شوند، چون هیچ الگویی از قبل ساخته نشده هست و فرایندهای چاپ فراوان سازگار دارای محفظه زیست، نسبت به بقیه فرآیندهای چاپ هستند. انتقال سریع و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه و روزگار تبدیل تصویر به رسانه چاپی.

انواع تراکت از لحاظ ورقه و جور چاپ

کیفیت تصویر در همین طرز سخن اولیه را می زند و یکی از دیگر از لطف های این طرز همین هست که امکان چاپ بر بر روی اشکال ورقه را دارد. دستگاه چاپگر در همین روش هزینه زیادی ندارد، البته هزینه چاپ تصویر با این روش بالاست. هر چند چاپ لیبل اصلی دستگاه چاپ افست نیز قابلیت پذیر می باشد و در موارد متعددی از آن چاپ استعمال می شود ولی چاپ افست در تیراژ زیر ابدا به صرفه نمی باشد. دسته‌بندی نشده به طبع هرچه کیفیت و گرماژ برگه چاپی اکثر باشد، جذابیت تصاویر و طرح پس از چاپ عمده نمایان خواهد شد. همینطور از آنجایی که فعالیت چاپ بر شالوده رنگ‌های حساس CMYK انجام میگیرد هرچه کیفیت رنگ‌های مورد استعمال خوبتر باشد سرانجام نهایی به استاندارد اضطراری نزدیک‌تر خواهد بود. ذهنیتی که در شروع ورود چاپ دیجیتال به میدان چاپ وجود داشت، کیفیت تحت دستگاه ها در چاپ بود ولی به مرور این مقوله برطرف شد و در هم اکنون حاضر میزان مرغوب بودن آن اهمیت دستگاه های چاپ افست داحل مملکت رقابت میکند. در همین شیوه به جای استفاده از پودر رنگی یا این که تونر از ترکیبات رنگی استفاده می شود و به جهت کارهای پرکار مناسب می باشد. همین طریق چاپ خروجی با کیفیتی دارد، البته به ادله این که فناوری مضاعف پیچیده ای است، برد سیستم تونر را ندارد.

مرحله طراحی جلد

از ویژگی‌های مثبت چاپ دیجیتال مکتوب همین می باشد که در چاپگرهای لیزری مرحله چاپ و صحافی به طور پشت سرهم و پیوسته در دستگاه انجام می‌شوند. در چاپ دیجیتال، فایل موردنظر و محتویات آن به طور مستقیم به دستگاه چاپ انتقال‌یافته و دارای سرعتی بالا روی صفحه یا این که پارچه چاپ می‌شوند. این بعد ها به جهت بروشور ها، کارت ویزیت، کاتالوگ، لفاف های بسته بندی، لیبل ها، تقویم و ... مطلوب بوده و حیاتی به کار گیری از چاپگر های لیزی، جوهر افشان و نوری چاپ می شوند. چاپ دیجیتال یکی از شیوه های نو چاپ نسبت به شیوه های چاپ افست میباشد . هزینه همین مدل چاپ نسبت به بقیه طرز های چاپی اکثر میباشد .مهم ترین تفاوت چاپ دیجیتال حساس طریق های دیگر چاپی مثل چاپ افست و ..

انواع :

در چاپ دیجیتال، مقدار استعمال از ورقه و رنگ و دیگر مواد شیمیایی کاهش است؛ چون کل اصلاحات به شکل دیجیتالی انجام می شود. کیفیت چاپ به طرز دیجیتالی بالا است؛ زیرا ماشین های چاپ دیجیتال قادر میباشند و قدرت بالایی نیز دارند. ابعاد چاپ در همین نوع از A3+ تا عرض 150 سانتی‌متر را شامل می­ شود كه مانند چاپ‌های فرمت متوسط، به شیوه‌های دیجیتال لیزری (تونری)، جوهرافشان یا این که نوری انجام می­ شود. گزینه كاربرد این دسته در سفارشاتی مثل پوستر است كه تا عرض 150 سانتیمتر و اکثر زمان ها برای مصارف فضای داخلی به كار می رود. در این طرز كه از كاغذ کلیدی به حرارت به کار گیری می شود، حرارت ناشی از لیزر و یا ماتریس­های حرارتی اهمیت تولید فعل و انفعالات شیمیایی بر روی مرحله كاغذ حساس، ایجاد رنگ و تصویر می كند.

تفاوت های چاپ دیجیتال حساس دیگر چاپ ها

نکته حساس دیگر، سازگاری مهم محیط زیست در متد چاپ دیجیتال است، چاپ دیجیتال از مواد و طریق های سازگار کلیدی محیط زیست به جهت اعمال طرح شما به کار گیری می کند و همین یک ادله اهمیت برای کاربرانی است که به گوشه و کنار زیست مهم می دهند. چاپ جوهر افشان یکی از از شیوه های چاپ دیجیتال می باشد که به دلیل مزایای متعددی که دارد،در چاپ دیجیتال اکثر اوقات از این طریق به کارگیری می شود. همین روش اهمیت کیفیت ترین و همگانی ترین روش چاپ دیجیتال است که فایل پس از ارسال بصورت مرکب های مایع بوسیله هد برروی سطوح چاپی منتقل میشوند .

چاپ بنر

چاپ دیجیتال نوعی چاپ حرفه‌‌ای می باشد که کیفیت آن نیز نسبت به چاپ افست زیاد بالاتر خواهد شد. به طور کلی از چاپ دیجیتال به جهت انجام سفارش‌‌های چاپی در تیراژ ناچیز به کارگیری می‌شود. این شیوه چاپی اهمیت کمک جوهر های مایع یا این که مرکب جامد پودری که همان تونر می باشد چاپ دیجیتال انجام می گیرد. اتومبیل آلاتی که از این نحوه چاپی بهره می مارک مهم چاپ جوهر روی ورقه مراحل چاپ دیجیتال را تکمیل می نمایند. درصورتیکه منصفانه به همین طرز چاپی بیاندیشیم در می یابیم که هيچ شكل ديگری از چاپ تا اين حد انعطاف‌پذير و قابل تغيير نمی باشد.

چاپگر‌های دیجیتالی جوهرافشان

روش کار چاپ افست بدین صورت میباشد که ابتدا در لیتوگرافی، صفحاتی از متاع آلومینیوم در قالب زینک (پلیت) ساخته می‌شود. در طرز چاپی حیاتی سیستم رنگی CMYK برای طرح‌ها چهار زینک چهار زینک به طور جداگانه برای هر رنگ ساخته می شود. ممکن می باشد یک زینک دیگر به جهت ادغام نمودن رنگ به شکل دستی تنظیم شود. بعد ورقه از رول‌های آغشته به رنگ در هر قسمت، می‌گذرد و رنگ مربوطه مهم درصدهای رنگی طرح اول بر روی صفحه منتقل می شود تا تصویر آخری حاصل شود. کاربردهای این نحوه محدود به چاپ دیجیتال کتاب نمیشود و در حوزه‌های مختلفی از آن استعمال می‌کنند. البته کار‌های چاپ شده در همین روش، در برابر آب و نور خورشید از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهند. داده ها مربوط به چاپ تصاویر، از طریق رایانه و در قالب یک حرفه بیت به چاپگر ارسال می‌شود. در واقع اساس و مبنا چاپ دیجیتال، یک تصویر شطرنجی یا اصطلاحا یک بیت مپ است؛ که داده‌ها را از روش رایانه به چاپگر منتقل می‌کند. دستگاه‌ های چاپ پارچه اساسی تکنیک جوهرافشان و در رنگ‌ های دوچندان متنوع علاوه بر روش‌ های دیجیتال کلیشه‌ سازی در همین صنعت، از روندهای رو به رویش در چاپ پارچه محسوب می ‌شوند. همانطور که خودتان به تیتر یک شرکت چاپ کارت ویزیت در کرج با خبر هستید، چاپ دیجیتال امروزه مسیر رو به رشدی را به سمت پیشرفت و ترقی در درحال حاضر طی نمودن می باشد و در حوزه های دوچندان متنوع و جذاب و صنایع مختلفی ورود کرده است. نسل های گذشته چاپ به رخ افست یا لیتوگرافی صورت می گرفت و قابلیت های زیادی نداشت بسا کیفیت پایینی داشت البته اساسی پیشرفت علم دیجیتال ترقی های چشم گیری در میدان چاپ به وجود امده است. چاپ سربی، چاپ فلزی، چاپ سنگی، چاپ ژلاتینی، افست و دیجیتالی و موارد دیگر که گزینه استفاده به وسیله شرکت های قرار میگیرد. در همین مقاله می خوا هیم راجب چاپ دیجیتال سخن کنیم که در واقع چاپ دیجیتال چه کاربردی داراست چگونه قیمت چاپ دیجیتال انجام می شود و مواردی که ممکن میباشد برای شما سوال پیش بیاید تا ادامه مطلب کلیدی ما همپا باشید . ولی علاوه بر آنها می‌توان از رنگ‌های ساخته شده دیگری هم به کار گیری کرد. البته این گونه چاپ نیز تفاوت‌های زیادی در کیفیت و مقدار هزینه اصلی نیز دارند. به این ادله در این نوشتار از پاکتچی قصد داریم این دو نوع چاپ را بیشتر معرفی نماییم و تفاوت‌های آنان اهمیت هم، مزایا و معایب هر یک را تحلیل کنیم.

چگونگی کارکرد چاپ دیجیتال در صنعت بسته بندی

۱) تمام مراحلی که پیش از چاپ وجود داشتند از قبیل لیتوگرافی و یا فیلم کاملا حذف شده بدین ترتیب همین مبحث باعث ارتقا شتاب در پروسه چاپ می گردد . ۳)و از کلیه با خیس این‌که در این دسته چاپ نیازی به سپری شدن مدت زمان فراوان وجود ندارد. به طور کلی سیستم الکتروفتوگرافی به دو دسته مرکب جامد پودری یا این که تونری و مایع یا این که دیجیتال مرکبی تقسیم میشود که توصیف هر یک به تفسیر ذیل است. به یک عدد از حساس ترین جنبه های حیات انسان تبدیل شده اند که نبود یک عدد از همین تجهیزات می تواند اختلالاتی گاه غیر قابل جبرانی در پروسه زندگی به وجود آورد. بعضی از رنگ‌ها همچون رنگ طلایی، نقره‌ای و فسفری قابل‌دسترس‌اند.

انواع چاپ دیجیتال بر اساس مرحله چاپی

چاپ دیجیتال نیز از همین موردها مستثنی نیست، سطح کیفی بالای چاپ دیجیتال در کنار شتاب بالایش مسلماً قیمتی بیش از دیگر چاپ ها دارااست اما عارضه ها دیگری نیز در این داعیه دخیل هستند. در چاپ دیجیتال اخبار عمومی ایران هم چاپ بر روی ورقه تحریر مناسب تر از گلاسه است، ولی گرماژ برگه در همین برآورد ارزش اهمیت دارد. از طرفی دیگر ارزش چاپ دیجیتال بر روی کتان و پارچه بیش از کاغذ تحریر و گلاسه است. در طریق دیجیتال مرکبی به جای پودر رنگ از مرکب رنگی استعمال می شود همین دسته مطلوب کارهای مالامال تیتراژ بوده و خروجی این دستگاه هم از کیفیت بالایی برخوردار می باشد البته پیچیدگی این دستگاه سبب ساز شده تا از گستردگی سیستم های تونری برخوردار نباشد . رضایت مشتری در دنیای چاپ دیجیتال اهمیت ترین بخش است، برای جلب رضایت مشتریان علاوه بر کیفیت چاپ، کیفیت متریال مورد استعمال در چاپ نیز اهمیت دارد. متریالی که حتماً می بایست اهمیت میزان مرغوب بودن باشند یک عدد رنگ های گزینه استعمال هست و دیگری میزان مرغوب بودن برگه حوزه است. همین دستگاه کار کشته می باشد به طور هم‌زمان 6 رنگ حیاتی بالاترین میزان مرغوب بودن را استفاده کند. برای این‌که چاپ دیجیتال مقرون و به صرفه باشد طبق معمول تعداد 500 عدد پوستر یک ایده آل است. پلات ها نسبت به ادوات تبلیغات محیطی چاپ دیجیتال دارای کیفیت تری دارند و انحصار بعدها آن ها تا عرض 150 سانتی متر است. موردی که چاپ دیجیتال را نسبت به چاپ های دیگر برتر می داند همین میباشد که در چاپ دیجیتال از پلیت های چاپی به کار گیری نمی شود. در روند چاپ افست قبل از چاپ می بایست کارهایی انجام شود که یه خرده زمان بر است ، البته در فرآیند چاپ دیجیتال دوران مضاعف کمتری صرف چاپ میشود،چون در چاپ دیجیتال اضطراری نمی باشد قبل از چاپ مراحل خاصی را انجام دهید. در همین دستگاه ها از چاپگر های لارج و جوهر افشان های فن ای به عمل رفته هست که سبب ساز می گردد چاپ توسط همین دستگاه ها از میزان مرغوب بودن بالایی برخوردار شود . به طوری که تمامی روند ایجاد پلیت و کلیشه به شکل دیجیتال به انجام می‌رسد. در سیستم‌ افست قابلیت تغییر تحول داده‌ها موجود وجود ندارد البته در سیستم های دیجیتال، می‌توانید به راحتی چکیده از داده‌ها را تغییری اساسی بدهید. البته به شکل کلی درصورتیکه خواهان کیفیت فوق ­العاده­ای هستید، چاپ افست آیتم مناسبی برایتان است و مرکز چاپ تخصصی نوین یار شماست تا بهترین میزان مرغوب بودن را تقدیمتان کند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن