نحوه حرکت روی تردمیل چگونه است؟

هر شخص دلایل خود را برای ورزش با تردمیل دارد اما با این حال تردمیل آنقدر ها هم بد نیست زیرا آنرا در بیشتر باشگاه های سراسر دنیا پیدا میکنید و دیگر نیاز نیست از دویدن در کوچه های تاریک یا جاده های لغزنده بترسید و به شما این قابلیت را میدهد که چند کار را در هنگام دویدن رو تردمیل انجام دهید و همزمان آب بنوشید و غذا بخورید. بهتر است حرکات کششی را به صورت دینامیکی و همراه با حرکت انجام دهید. نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل1- هرگز با پاهای برهنه بر روی تردمیل پیاده روی نکنید و یا ندوید و حتما باید کفشهای مخصوص دویدن را پوشیده باشید، چراکه خطر بالای آسیب دیدگی را در بر خواهد داشت.2- شروع حرکت و پایان حرکت بر روی تردمیل همواره با سرعت بسیار آهسته انجام شود.3- همواره گیره ایمنی دستگاه را به خود متصل کنید.4- در صورتی که حین دویدن احساس سرگیجه و یا سیاهی رفتن چشمها را دارید، بلافاصله تمرین را متوقف کنید.5- همواره گرم کردن (Warm Up) و سرد کردن (Cool Down) با سرعتهای پایین صورت بگیرد.6- هنگام دویدن از گرفتن دستگیره خودداری کنید، چراکه باعث افزایش شانس آسیب دیدگی شما میشود. مهم است که دستگاه تردمیل دارای این ویژگی مهم باشد تا سطحی نرم برای دویدن ایجاد شود تا از آسیب به مفاصل زانو در بلند مدت جلوگیری شود.ضربه گیرها باید نرم و انعطاف پذیر (فنری) باشند و به مرور زمان حالت فنری خود را از تردمیل چی بخرم دست ندهند.

تردمیل یا پیاده روی
جهت خرید تجهیزات و لوازم ورزشی، در صورت گرفتن مشاوره از افراد متخصص و مربیان ورزشی، معمولا متناسب با شرایط جسمی شما، هدف مورد نظرتان و مشکلات و بیماری هایی که دارید، دستگاه مورد نظر را پیشنهاد می دهند. با آگاهی کمی که بسیاری از افراد از وضعیت جسمی خود دارند انتخاب نادرستی می کنند. نکته آخر این که با توجه به بالا بودن قیمت تردمیل ها، سعی در انتخاب مناسبترین و به صرفه ترین مدل آنها با توجه به نیازهای خود کنید. بسیاری از تردمیل ها، یک نبض سنج یا مانیتور ضربان قلب را دارند که به شما در پایش و شناسایی ضربان قلب و توان تنفسی کمک میکنند. برخی تردمیل ها، دارای صفحهنمایش داخلی هستند تا بتوانید برنامهی موردعلاقهی خود را تماشا کنید. اگردر ابتدای حرکت به آرامی و پیوسته سرعت خود را بالا ببرید تا قلب شما شوک وارد نشود. این کار به عضله ران، ستون فقرات و زانو ها فشار وارد می کند. این تردمیل با قدرت موتور 3.5 اسب بخار AC می تواند تا وزن 150 کیلوگرم را تحمل کند. مدل های خانگی ارزان تر از نوع باشگاهی آنها هستند، زیرا دارای قدرت موتور پایین تر هستند و از ویژگی های خاص از منظر برنامه های گوناگون تمرینی و کیفیت ساخت عاری هستند.

ارور 7 تردمیل
این حرکت برای تقویت عضلات و نفس دار شدن آنها ضروری است. به عبارت دیگر یادگیری اصول استفاده از تردمیل ضروری است. تردمیل چندکاره اسپرتک Sportec-3302 همان طور که مشخص است برای استفاده در منازل ساخته شده و خرید آن به باشگاهداران توصیه نمیشود. در صورتی که دارای اضافه وزن زیادی هستید به توصیه این است که اصلا از تردمیل استفاده نکنید. در حین ورزش با تردمیل، در فواصل زمانی کوتاه به جای قدم های ثابت آهسته، حرکات کِگِل یا floor excercise را به برنامه ورزش روزانه خود اضافه کنید. زمانی که شمادراین راه سالم و تندرست باشید. بزرگترین تفاوت دویدن در فضای باز با ورزش با تردمیل زمانی است که شما ۵ کیلومتر در فضای باز می دوید و ضربان قلبتان ۱۵۰bpms است ولی اگر بخواهید همین مقدار را بر روی تردمیل بدوید به نظر میرسد که ۳ کیلومتر بیشتر طی نکردید و ضربان قلب شما ۱۳۰bpms میباشد. در مرحله آخر به مدت ۲۰ ثانیه بر روی تردمیل با سرعت بدوید و ۴۰ ثانیه باقی را آرام راه بروید تا پمپاژ خون در بدنتان شدت و حرارت بدن افزایش پیدا کند تا آماده دویدن شوید. سپس به مدت ۳ دقیقه آرام بدوید تا عضلات بدنتان شروع به گرم شدن بکند.

اجاره ی تردمیل اینکار باعث می شود تا از معایب استفاده از تردمیل تا حدی کم کنید. افزایش برداشتن گام در سرعت کم ، به صدای گامهایتان گوش بدهید تا بتوانید سرعت برداشتن گامهایتان را بیشتر کنید. گام هایتان را بلند تر از حد معمول بردارید تا عضلات شما بیشتر درگیر بشود. این کار باعث می شود تا از شیب پیدا کردن ستون فقرات شما در حین حرکت یا بهم خوردن تعادلتان جلوگیری شود. تردمیل باشگاهی پروتئوس مدل IMT-7700 با قابلیت طبقهبندی، 2 برنامه شخصی، 2 برنامه کنترل ضربان، برنامه گرم کردن اولیه بدن، برنامه خنک کردن بدن پس از ورزش، برنامه چربیسنج، ریکاوری، کلید سرعت جهشی و کلید شیب جهشی می باشد. همچنین دیگر نیازی نیست که شلوغی باشگاههای معروف بدنسازی را تحمل کنید و در هوای و گرم و سرد به باشگاه روید. به این دلیل که که در زمان دویدن در فضای باز مسیر یکنواخت نیست و تغییر میکند اما در ورزش با تردمیل شما ثابت هستید برای تاثیر بیشتر در دویدن نکات زیر را در نظر بگرید. این وسیله به تنهایی مضر نیست. نکته :شاید از خود بپرسید پس اگر اضافه وزن بالایی داشتیم و یا مشکل زانو و کمر درد از چه ورزش هوازی می توانیم به عنوان جایگزین برای این وسیله استفاده کنیم.

ایندکسر

آموزش سئو