هزینه ی تحصیل در کشور کانادا چقدر است؟

تحصیل در کشور کانادا تجربه ای جالب است که برای تمامی دانشجویان میزان زیادی از علم و دانش به همراه خواهد داشت.

توسط AKHSHIJNEWS در 8 دی 1399


تحصیل در کشور کانادا تجربه ای جالب است که برای تمامی دانشجویان میزان زیادی از علم و دانش به همراه خواهد داشت. در واقع شما با انتخاب یکی از دانشگاه های کانادا برای آینده ی خود سرمایه گذاری کرده اید. کانادا رتبه ی سوم را در میان محبوب ترین کشور های جهان برای تحصیل دارد. جمعیت دانش آموزان و دانشجویان مهاجر در کانادا به رنگ پوست و نژاد خاصی محدود نمی شود و بسیاری از فرهنگ ها و ملیت ها را در بر می گیرد. در حال حاضر دانشجویان غیر بومی کانادا از صد و هشتاد  و شش ملیت مختلف در این کشور مشغول به تحصیل هستند. هزینه ی تحصیل در کانادا نیز نسبت به بسیاری از کشورها معقول و قابل پرداخت می باشد.

طبق آمار، از ششصد و چهل و دوهزار دانشجویی که در سال های اخیر در کشور کانادا مشغول به تحصیل بوده اند، پنجاه و چهار هزار نفر به زندگی و کار بعد از فارغ التحصیلی در این کشور ادامه داده اند. از مهمترین دلایلی که کانادا را به مقصد تحصیلی بسیاری از مهاجران تبدیل می کند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • کیفیت بالای آموزش
  • دسترسی و پذیرش آسان دانشگاه های کانادا
  • عدم وجود تبعیض نژادی در این کشور
  • امنیت بالا

متوسط شهریه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس و کالج در استان های مختلف

هزینه ی تحصیل در کشور کانادا چطور محاسبه می شود؟ 

با توجه به دانشگاه محل تحصیل، هزینه ی سالانه ی تحصیل در کانادا متفاوت خواهد بود. نوع برنامه ی آموزشی و رشته ای که در آن به تحصیل خواهید پرداخت نیز در کم و زیاد شدن هزینه ی تحصیل در کانادا موثر است.


هزینه ی درخواست پذیرش در دانشگاه های کشور کانادا 

برای درخواست پذیرش در هر یک از دانشگاه های کشور کانادا، شما ملزم به پرداخت هزینه ای مصوب خواهید بود. هزینه ی فرم درخواست نیز قطعا با توجه به موسسه ی آموزش عالی و یا دانشگاه مورد نظر شما متغیر است. اما میانگین هزینه ای که باید برای فرم درخواست پذیرش در دانشگاه های کانادا در نظر بگیرید حدودا بین صد تا پانصد دلار می باشد. البته تعداد محدودی از دانشگاه های کشور کانادا برای فرم پذیرش هزینه ای دریافت نمی کنند.

باید این نکته را نیز خاطر نشان کنیم که هزینه ی فرم درخواست پذیرش در دانشگاه های کانادا غیر قابل بازگشت است. این یعنی شما چه در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید و چه پذیرفته نشوید، قادر به بازپسگیری هزینه ی پرداخت شده نخواهید بود.

هزینه ی ویزای تحصیلی کانادا 

ویزای تحصیلی در واقع مدرکی است که به شما اجازه ی ورود به کشور کانادا ، به منظور تحصیل در این کشور، را خواهد داد. ویزای تحصیلی با مجوز ورود عادی به کشور کانادا تفاوت دارد. احتمالا شما باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا حدود صد و پنجاه دلار هزینه پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زانکو مراجعه نمایید

از نظر قوانین مهاجرتی کانادا، دانشجویان خارجی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند اجازه بیست ساعت کار در هفته را خواهند داشت. اگر قصد دارید ساعت های کار خود را در زمان تحصیل افزایش دهید، باید برای فرم درخواست مجوز اشتغال صد و پنجاه و پنج دلار پرداخت نمایید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن