پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان از آبان

به این ترتیب حق بیمه تامین اجتماعی سی درصد بیشتر مبالغ دریافتی حقوق و حقوق و دستمزد میباشد که ۲۳ درصد سهم کارف

توسط AKHSHIJNEWS در 8 آذر 1401
به این ترتیب حق بیمه تامین اجتماعی سی درصد بیشتر مبالغ دریافتی حقوق و حقوق و دستمزد میباشد که ۲۳ درصد سهم کارفرما و ۷ درصد سهم مستخدم میباشد و از همین ۲۳ درصد ۳ درصد به جهت بیمه بیکاری هست که اصولاً کارگرانی که قانوناً مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند، نباید همین سه درصد از حقوق آن ها کسر شود. اهمیت در نظر گرفتن حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰، مبلغ کل بیمه کارگران دست‌کم بگیر، ۱۱۳۸۲۰۳۵ ریال (برای ماه‌های ۳۱ روزه) است که از این مبلغ، ۹ % سهم درمان است؛ فرض بگیریم در سال ۱۴۰۰، هر ماه ۱۰۰ هزار تومان سهم درمان متوسط هر خدمتکار است؛ در یکسال، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سهم درمان مستخدم می باشد و در صورتی که به روزرسانی کنیم، تقریباً این مبلغ هر سال به تیتر سهم درمان خدمتکار در صندوق تامین اجتماعی ذخیره می‌شود. سوال اینجاست که چه میزان از این مبلغ میانگین ۱ میلیون و ۲۰۰هزارتومانی، بوسیله یک کارگر شاغل در طول سال، برای هزینه‌های درمان استعمال می‌شود. بازنشستگان تامین اجتماعی تا فردا حقوق و دستمزد شهریور ماه خود را به صورت تام اخذ خواهند کرد. طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، مبلغ ۴۵ هزارتومان سهم سازمان تامین اجتماعی است. لازم به ذکر هست در قرارداد سال پیش به این شکل فقدان و سازمان تامین اجتماعی تنها مبلغ ۲۱ هزارتومان در ازای هر بازنشسته پرداخت می‌کرد.
  • در این بیمه عمر و تامین آتیه مهم تشکیل سرمایه مناسب به علت کاهش هزینه ها از سوی کمپانی بیمه پاسارگاد این هدف اهمیت مطلوبیت بالایی به دست می آید.
  • معمولاً اخذ کنندگان حقوق بازنشستگی عمومی پایین خدمات بیمه درمانی بازنشستگان که توسط کمپانی های بیمه عمومی اعمال می‌شوند، قرار می گیرند.
  • چندی پیش گزارش آخری کمیسیون برنامه و میزان دارایی و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق پرسنل دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری منتشر شد.
  • به گفته وی، چنانچه دولت بدهی خویش را بپردازد، امکان اجرای مانده متناسب‌سازی در همین ماه‌های مانده تا پایان سال هست.
در حالت فعلی مبلغ همین یاری هزینه مساوی دست کم حقوق و دستمزد دریافتی یک ماه فرد فوت‌شده در سال مرگ اوست. حتمی به‌ذکر می باشد فرد فوت‌شده می بایست در روزگار مرگ بیمه بوده باشد تا خانواده او بتوانند حساس ارائه گواهی فوت و اورجینال دفترچه بیمه از این امداد هزینه استفاده کنند. بیمه تامین اجتماعی مبلغی را به‌عنوان هدیه ازدواج به زوج‌های جوان می‌پردازد. این امداد اخبار استانها هزینه اختصاصی عروس و دامادهایی هست که در زمانه عقد دایم نیز مشغول به کار هستند. همچنین حتمی است که فرد درخواست کننده ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج خویش هم مشغول به کار بوده و حق بیمه دست کم ۷۲۰ روز از همین ۵ سال را پرداخت کرده باشد. ناگفته نماند که نیز مرد و نیز زن می‌توانند دارای داشتن شرایط گفته‌شده، هریک به شکل جداگانه این یاری هزینه را اخذ کنند.

سود بیمه مستمری در بیمه قدمت بازنشستگی پاسارگاد

سلام، من سه ماه هست تحت تکفلین خودرابرای بیمه تکمیلی ثبت نمودم و پیام کوتاه تاییدهم اخذ کردم، اما هزینه هام روبردم بیمه آتیه سازان فرمودند هنوز تاییدیه بیمه تکمیلی تحت تکفلین شما تاییدنشده و هزینه هام رو پرداخت نکردند. دهنوی متن که ماه‌ها میباشد که مجلس، اجرای طرح متاع برگ را به دولت تکلیف کرده و دارای پیگیری قالیباف رئیس مجلس، امروز جلسه‌ای به جهت باز‌نگری فنی زیرساخت ‌این طرح در سازمان برنامه و دارایی برگزار کردیم و حال دیگر تمامی کارشناسان و تیم‌های فنی اذعان دارا‌هستند که زیرساخت‌ها و لوازم فنی طرح تکمیل شده می باشد و این طرح، هفته‌های آتی در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. بر پایه بخشنامه صادر شده از آغاز سال 1400 کلیه مستمری های بازنشستگی، از فعالیت افتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا نقطه نهایی سال 1399 برقرار گردیده است. البته بیمه تامین اجتماعی،‌ مختص همگی اشخاص شاغل می باشد و مطابق قانون کار، همگی اشخاص مشغول به کار می بایست همین بیمه‌نامه را داشته باشند. در همین مطلب می‌خواهیم بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی را بایکدیگر مقایسه کنیم. دسته‌بندی نشده در این مرکز ها بایستی فرم مشخصات خودتان را کامل شدن و آن را پیوست مدارک شناسایی و مدارک پزشکی کنید. این سامانه به‌منظور راحتی کاربران فراهم شده میباشد تا آنها بتوانند برای پیگیری بسیاری از درخواست‌های خود، از جمله تحلیل سوابق بیمه، به سراغ این سامانه بروند و کل پروسه را به‌صورت آنلاین و فارغ از مراجعه حضوری انجام دهند. بدین ترتیب برای بهره‌مندی از سرویس ها آنلاین فعلی یا مزایایی که در آینده در سامانه ارائه‌ خواهد شد، حتماً به جهت ثبت‌نام و تولید کاربری در همین سامانه مبادرت کنید. همان‌طور که گفتیم، نام تمام افراد شاغل می بایست در فهرست بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی وجود داشته باشد. در سال های قبلی نیز در روزهای آخرین اسفند جلسات چندین ساعته به جهت انتخاب حداق دستمزد (حقوق اساس ) برگزار می شد . جلسه شورای خوب ،دستمزد مبنا به جهت سال نود و هشت را هم در ۲۷ اسفند شروع کرد و در سا‌عتها پایانی شب در ۲۸ اسفند ماه حقوق و دستمزد پایه سال ۹۸ به جهت گارگران را یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان گزینش کرد . جلسه حقوق شورای عالی عمل در بیستم فروردین سوای جلب حیث نمایندگان کارگران و با توافق دربین نمایندگان کارفرمایان و دولت بر ارتقاء ۲۱ درصدی حقوق به پایان رسید. پرداخت مستمری همین تیم از بازنشستگان از دیروز آغاز شده است؛ بازنشستگان کشوری مستمری ترمیم یافته‌ی آبان را به اضافه‌ی مابه‌التفاوت مهر اخذ کرده‌اند؛ مستمری همین بازنشستگان از مهر حداقل قریه درصد ارتقاء یافته است.

غیرتی شدن مرد ۳۵ ساله کار دستش داد

در روزهای آینده پس از جلسات شورای خوب عمل همین گزارش اصلی جزییات دقیقتری به روزرسانی می شود . بر اساس دستمزد دریافتی نرخ بیمه گوناگون خواهد بود و در مقاله جدول نرخ بیمه آزاد و اختیاری سال 1401 را به طور تام به جهت ماه های 30 و 31 روزه شرح داده ایم. اهمیت دقت به معیار هایی که در بالا بررسی کردیم نرخ بیمه آزاد و اختیاری 1401 بر شالوده دستمزد دریافت، حق مسکن و … تغیر می نماید و این حق بیمه 1401 به جهت ماه های 30 روزه با ماه های 31 روزه متفاوت خواهد بود. هزینه‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هزینه از بین بردن عیوب انکساری دیده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به جهت یک دیده و ۹ میلیون تومان برای هر دو دیده در حیث گرفته شده است. التماس می کنم دیگه دم از اسلام و عدالت نزنید چون همه مسئولین دروغگو هستن خودشون مهم امکانات و حقوق و دستمزد بالای ۴۰ میلیون تومن در بالای شهر تهران زندگی می کنند معلومه که خبر از کارگر بدبخت اهمیت حقوق و دستمزد ۴ میلیون تومن ندارن اینا صرفا شعار میدن همین و بس نمایندگان مردم هم نیستن صرفا فکر منافع خودشون هستن . گدا بازی نمیباشد وصله کاری وپوشش گنده‌ای قبلیه هرکاری نیز میکنندبوی تعفننش نمی‌رود منزل ازپای بست ویران می باشد هنگامی معادلات اقتصادی جهانی رانمی دانیم حال و روز اقتصادی وعلی الخصوص وضع و اوضاع صندوقهای بازنشستگی روزبروزبدتر وبدترمیشه تالار آن برصندوقهامسلط نشه امیدیه روستا وجود ندارد .

۱ بینش دربارهٔ «علت تاخیر اجرای قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ چیست؟ چرا هیچ نهادی بررسی نمی‌کند؟»

خانه دار هستم و بیش از ۱۷ سال سابقه پرداخت بیمه دارم هرسال مبلغ ۱۰۰هزارتومان به پرداخت حق بیمه بیشتر میشد.به هر بدبختی بود پول رو جور می کردم و حق بیمه رو پرداخت می کردم . طرز تعیین حق بیمه هر سال بر پایه میزان های متفاوتی انجام می‌گردد ولی به طور کلی % بیمه کارگر و کارفرما ثابت هست و تنها نرخ حق بیمه میباشد که سالانه مهم درصدی ارتقاء یار است. سرویس ها پاراکلینیکی و سرویس ها تشخیصی، درمانی، سرپایی مثل گونه های آنژیوگرافی و سیتی آنژیوگرافی، اشکال نسخه برداری سه بعدی دندان، ماموگرافی، طبابت هسته‌ای، نوار قلب، عضله و غیره به ۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین خدمات تشخیصی درمانی و سرپایی مثل جبران هزینه‌های جراحی مجاز سرپایی سوای بستری نظیر بخیه، رادیوتراپی، تخلیه که می باشد و لیزردرمانی در مورد ها غیرزیبایی و هزینه‌های مربوط به جراحی‌های سرپایی مانند شکستگی، دررفتگی، گچ گیری و غیره به سه میلیون تومان ارتقاء یافته است. به گفته همین رده مسئول، سرویس ها پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی، سرپایی مثل اشکال آنژیوگرافی و سیتی آنژیوگرافی، گونه های نسخه برداری سه بعدی دندان، ماموگرافی، طبابت هسته‌ای، نوار قلب، عضله و غیره به ۵ میلیون تومان رسیده است.

واریز حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱|وقفه بانکی تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود

دولت معتقد میباشد که امید به زندگی در کشور‌ایران ارتقا یافته و به 78 سال رسیده؛ ولی سن بازنشستگی همسان با همین امید به زندگی بالا نرفته است. طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استقراض سازمان تامین اجتماعی از نتورک بانکی میهن در سال ۱۳۹۵، ۳ برابر بیش خیس از میزان استقراض در سال ۱۳۹۴ بود و به ۹۰۰۰ میلیارد تومان رسید. تامین اجتماعی ، حتی طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در سال ۱۳۹۶، در دهه نخستین زمان ۱۴۰۰، در خطر ورشکستگی احتمالی قرار دارااست و مصداقش، جمعیت ۵ میلیونی مستمری بگیر ، بدهی ۲۰۰ هزار میلیاردی دولت به سازمان، کاهش نرخ به دنیاآمدن در کشور‌ایران و کاهش ورودی بیمه پرداز و ارتقا جمعیت مستمری بگیر به نسبت بیمه پرداز در یک ده سال آتی خواهد بود. دومی ایجاد کننده خدمات درمانی در ایران، بزرگ ترین خریدار درمان در ایران میباشد و تا سال ۱۴۰۴ اهمیت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان کسری میزان دارایی روبرو می شود.

احتمال تعطیلی فردا در رخ صعود مجموعه ملی فوتبال ایران

هلدینگ شستا تامین اجتماعی، حاذق ترین نهاد سرمایه گذاری در کشور‌ایران میباشد که درصد متعددی از سهام شرکت های بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران را در اختیار دارد. تا نقطه نهایی آذر سال ۱۳۹۶، حدود ۶ میلیون مستمری بگیر کلیدی و تبعی سازمان بودند و همین سازمان حساس جمعیت ۲.۵ میلیون نفری بازنشستگان روبرو است. در همین جلسه در نهایی روز سال نظرات سه جانبه دولت ، کارگران و کارفرمایان تأمین نشد اما اخبارهایی که از جلسه شورای خوب فعالیت به گوش می رسد حاکی از توافق دولت و کارفرمایان در همین باره هست که هیچ کارگری نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند . وی همچنین اعلام کرد که اجرای متناسب‌سازی دارای اعاده مرحله ۷۵ درصد، تفاوت تطبیق کلیدی ۵۰ درصد افزایش، تفاوت تطبیق متناسب‌سازی دست‌کم دریافتی بر پایه سوابق پرداخت حق بیمه، متناسب‌سازی امداد هزینه مسکن، متناسب‌سازی کمک به تامین معیشت، متناسب‌سازی امداد هزینه اولاد و عائله مندی انجام شده و در درحال حاضر پرداخت هست و کلیه اقدامات سازمان در راستای اجرای درست ضابطه بوده و صحیح است. مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نامه‌ای به کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را به طور کامل اجرا کرده است. کمپانی سرمایه‌گذاری منزل سازی ایران در سال ۱۳۴۷ به رخ سهامی مختص اهمیت سرمایه‌ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و مالکیت سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد و در طی سال‌های آنگاه سرمایه شرکت ارتقا یافت. مؤسسه خدمات بهداشتی و درمانی به دنیاآمدن سالم تهران (بیمارستان هزار تخت خوابی میلاد) درابتدای سال۱۳۸۰ به مراد اداره بیمارستان هزار تخت خوابی تولد دارای ساختار مدیر مستقل تأسیس شده و تأمین گوشه ای از نیازهای درمانی تخصصی میهن به‌خصوص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی را برعهده دارد. به شتاب و در روزهای آینده همین اختلال برطرف خواهد شد؛ مدیرعامل سازمان وعده داده اساسی مکاتبه مهم مجلس همین مساله به زودی حل می‌شود. همگی چیز برای ارتقا ۵۷.۴ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مهیا می باشد و امیدواریم خیلی زود احکام جدید صادر شود.

افزایش حقوق‌ ها از مهرماه؛ سایر حقوق و دستمزد بگیران هم سال آینده حقوق و دستمزد رضایت بخشی می گیرند

در ۲۵ تیر ماه ۹۸، مصادف حیاتی سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی در بیش از ۷۰ سال پیش، اخباری منتشر شد که برای اذهان عمومی و بیمه شدگان و بیمه پردازان سازمان، قابل تامل بود و دوباره، بیم و امید ها درباره ورشکستگی قریب الوقوع این غول اقتصادی ایران را در کانون اعتنا قرار داد. اسفند ۱۳۳۱ بود، یعنی بیش از ۶۰ سال پیش که لایحه قانونی بیمه های اجتماعی کارگران، به تصویب رسید و سازمان بیمه های اجتماعی کارگران تاسیس شد. ۱۱ سال آنگاه یعنی در فروردین ماه سال چهل و دو (۲ ماه پیش از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲)، سازمان بیمه های اجتماعی تاسیس شد. ۹ سال بعد، ضابطه تامین خدمات درمانی ثبت شد و سازمان تامین خدمات درمانی، تشکیل شد. طبق اعلام شورای خوب کار در روز های پایانی اسفند ۹۷، دستکم دستمزد و حقوق کارگران در سال نود و هشت، حیاتی سی و شش درصد ارتقا به نسبت مبلغ سال قبل، به ۱ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان رسید.

افزایش بها ماشین کارخانه

در همین سطح از فرآیند پرداخت بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد شما بایستی بعد از آن که به پنل خود وارد شدید در منو بالا آیتم عملیات بیمه شدگان یگانه را انتخاب کرده و در تحت منو مورد خواهش صفحه پرداخت را بزنید. به جهت پرداخت بیمه تامین اجتماعی شغل ها آزاد شما بایستی مرورگر سیستم تان را باز نمایید و نشانی وبسایت سازمان بیمه تامین اجتماعی را در آن گشوده نمایید که این آدرس samt.tamin.ir میباشد. تا اینجای نوشته شما با هزینه بیمه تامین اجتماعی و نرخ بیمه خویش فرما 1401 آشنا شدید اما سوال یکه مطرح می‌گردد همین است که روش پرداخت حق بیمه اختیاری تامین اجتماعی به چه صورت است و چطور بایستی برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد مبادرت کرد. بر مبنا قانون عمل یک کارفرما بیمه تکمیلی می بایست 23 % حق بیمه کارگر را خویش پرداخت نماید که بر اساس جدول دست کم بیمه اجباری کارگران سال 1401 برابر اهمیت میزان ۱۳.۳۸۳.۸۷۳ ریال به جهت ماه های 31 روزه و برابر حساس ۱۳.۰۶۳.۴۲۵ ریال به جهت ماه های 30 روزه میباشد. حق بیمه بر اساس نرخ دستمزد ، حق مسکن و خوار و توشه هر سال تغییر می کند و درصدی افزایش خواهد داشت اما لازم به ذکر میباشد که درصد پرداخت حق بیمه از جانب کارفرما و خدمتکار تغییری نخواهد داشت و بر همان شالوده تعیین شده بایستی پرداخت شود. در بیمه تکمیلی امسال سقف اعمال جراحی سرطان، مغز و اعصاب، نخاع، قلب، پیوند کلیه، ریه، مغز استخوان، دیالیز، خدمات بیماری کرونا کلیه آزمایشات مرتبط حیاتی بیماران خاص و صعب العلاج و غیره به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است. یکی از اشتباهاتی که اعضا می کنند همین است که بیمه اختیاری حساس بیمه شغل ها آزاد استباه میگیرند و تصور می کنند این موردها همان بیمه خویش فرما میباشند. شما کلیدی پاره ای باز‌نگری متوجه میشید که همین دو آیتم با هم متعدد میباشند و حالت ثبت نام ان ها هم متعدد میباشد. جور کارگرانمبنای محاسبهمبلغ حق بیمهکارگران ماهر۱/۴ دست‌کم دستمزد۴۱۰۰۰۰ تومانکارگران نصفه ماهر۱/۳ دستکم دستمزد۳۸۰۰۰۰ تومانکارگران عمومی۱/۲ دست‌کم دستمزد۳۵۱۰۰۰ تومانلازم به ذکر بیمه تکمیلی میباشد که مستخدم ساختمانی کسی می باشد که در پروژه های ساخت و ساز حضور دارااست و مشمول قوانین خاص بیمه ای نمیباشد. حق بیمه کارگران ساختمانی ۱۴۰۱ بر اسا حقوق دریافتی آن ها تعیین می‌گردد و به جهت کارگران معلم عمل حق بیمه برابر حساس 1/4، کارگران نصفه ماهر 1/3 و برای کارگران عمومی 1/2 حقوق و دستمزد آن ها خواهد بود. بر این پایه کارگران و کارفرما باید بر پایه حق بیمه انتخاب شده که متاثر از نرخ دستمزد سالیانه می باشد این حق بیمه را پرداخت کنند.
آخرین مطالب