آشنایی با ویژگی ها و وظایف یک وکیل خانواده

خانواده، اولین نهاد اجتماعی است که یک فرد وارد آن می شود. این مساله مختص به تمامی افراد شده و همه آن ها را شام

توسط AKHSHIJNEWS در 11 آذر 1400

خانواده، اولین نهاد اجتماعی است که یک فرد وارد آن می شود. این مساله مختص به تمامی افراد شده و همه آن ها را شامل می شود. یک خانواده در ابتدا، با مزدوج شدن مرد و زن تشکیل می شود.پس از آن‌ با به دنیا آمدن بچه ها خانواده رفته رفته بزرگتر خواهد شد. در ابتدا در یک خانواده، اولین موردی که معنا پیدا می کند احترام گذاشتن افراد خانواده به یک دیگر‌ است. به بیان دیگر تمامی افراد یک خانواده باید به حقوق هم‌ دیگر گذاشته و قوانینی را رعایت کنند.در صورتی که اعضای یک خانواده حقوق یک دیگر را رعایت نکرده و به وظایف خود عمل نکنند، دعاوی خانوادگی پیش می آید. در این جاست که وجود یک وکیل خانواده متخصص از اهمیت ویژه برخوردار است.

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد وظایف وکیل خانواده و همچنین ویژگی های بهترین وکیل خانواده توضیحاتی را برای شما شرح دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بهترین وکیل خانواده چه ویژگی هایی دارد؟

در حال حاضر، هیچ موسسه یا دانشگاهی وجود ندارد ندارد که کسانی را که می خواهند وکیل خانواده شوند را به صورت تخصصی آموزش بدهد. در واقع کسانی که در رشته حقوق فارغ التحصیل می شوند  بعد از کسب نمودن نمره قابل قبول در آزمون وکالت می توانند حوزه فعالیت خود را در بخش حقوق و وکالت انتخاب نمایند. بعضی از این افراد با اخذ پرونده های مربوط به نفقه، طلاق، مهریه و.. در حوزه دعاوی خانوادگی تحت عنوان وکیل خانواده به فعالیت می پردازند و در این حوزه کسب مهارت و تجربه می کنند.

از مهم ترین ویژگی های وکیل خانواده متخصص این است که، دارای علم، مهارت و تجربه باشد. تجربه زمانی کسب می شود که وکیل خانواده پرونده دعاوی خانوادگی متعددی را اخذ کرده باشد. علاوه بر این ها، برخوردار بودن از اطلاعات و معلومات لازم در خصوص مسئله های حقوقی، و مرحله های دادرسی در دادگاه بدوی، نیز از خصوصیات یک وکیل خانواده خوب به حساب می آید که باعث می شود وکیل بتواند با تجربه و تدبیر کافی از موکل خود دفاع کند.

همچنین، بهترین وکیل خانواده باید، راستگو، صادق و قابل اعتماد باشد. و در هنگام انجام وظیفه های خود، اسرار و راز خانوادگی موکل خود را فاش نکرده و تمام سعی خود را بکند تا موکلین او بتوانند به حقوق خود دست یابی داشته باشند.

چند نمونه از وظایف وکیل خانواده متخصص

در ادامه چندین نمونه از وظایف یک وکیل خوب را برای شما شرح می دهیم.

  • در برخی مواقع ممکن است که هر کدام از طرفین دعوا، به دلایل مختلفی نتوانند و یا تمایل نداشته باشند که در دادگاه حضور پیدا کنند. در چنین شرایطی  دیگر لازم نیست که خود شخص به مراجع قضایی مراجعه نماید. در این مواقع این وظیفه به عهده وکیل خانواده است و باید به عنوان نماینده خواهان و یا خوانده شده در دادرسی حضور داشته باشد و تمامی رسیدگی ها را انجام دهد.

  • یکی دیگر از وظایف یک وکیل خانواده متخصص،  پس از اخذ وکالت، برای خرید و فروش اموال منقول یا غیر منقول، حضور داشتن در جلسه های شرکت جهت مزایده و یا سرمایه گذاری به عنوان فرد اصلی است.

  • از دیگر وظیفه های بارز و مهم یک وکیل خانواده خوب، ارائه نمودن مشاوره های حقوقی به هریک از افراد خانواده است. هم چنین عهده گرفتن وکالت هریک از اعضای خانواده در صورت رخ دادن هرنوع مشکل خانوادگی از وظایف وکیل خانواده می باشد.

چگونه یک وکیل خانواده در تهران پیدا کنیم؟

همان طور که می دانید تهران یکی از شهرهای بسیار بزرگ‌ و پرجمعیت بوده و پایتخت کشور است. بنابراین می توان گفت در این شهر مشکلات حقوق و دعاوی خانوادگی نسبت به دیگر شهر ها بسیار بیش تر است. از آنجایی هم که بیشترین میزان پرونده ها در دادگاه در حوزه دعاوی خانوادگی است انتخاب یک وکیل متخصص در تهران موضوع بسیار مهمی به حساب می آید. جهت پیدا کردن یک وکیل خوب باید حتما همه حواس خود را جمع کنید. تا در دام وکیل های سودجو و تقلبی نیفتید، بهترین راه برای پیدا کردن بهترین وکیل خانواده، این است که به سایت ها و سامانه های اینترنتی مراجعه کنید. با این کار در وقت نیز صرفه جویی بسیار زیادی خواهید کرد.

وکیل طلاق کیست و چه وظایفی دارد؟

 

در واقع یکی از زیر دسته های وکیل خانواده، وکیل طلاق است. به شخصی وکیل طلاق گفته می شود که  با اخذ وکالت از سوی شخص دیگر، تمامی امور مربوط به کارهای طلاق را در دادگاه پیگیری می کند. وکیل طلاق باید از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد و در این زمینه سابقه بسیار زیادی  داشته باشد. و بتواند به همه امور مربوط به طلاق مهریه، حضانت و جهیزیه و... آگاهی و آشنایی لازم را دارا باشد.

آخرین مطالب