آپشن های چری تیگو 7 + عکس

شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال 96 از کراس اوور تیگو 7 رونمایی کرد.

توسط AKHSHIJNEWS در 1 مهر 1399

شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال 96 از کراس اوور تیگو 7 رونمایی کرد. این خودرو تحت برند چری و در سگمنت کراس اوورهای واقعی به بازار ایران عرضه شد و شاید بتوان گفت تیگو 7 جزء گران‌قیمت‌ترین چینی‌های بازار است. اما در عین حال می‌شود گفت که این قیمت بالا دلایلی دارد که شاید همین دلایل باعث می‌شود که این خودرو نسبت به سایر محصولات چینی بازار متمایز شود. شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال 96 از کراس اوور تیگو 7 رونمایی کرد. این خودرو تحت برند چری و در سگمنت کراس اوورهای واقعی به بازار ایران عرضه شد و شاید بتوان گفت تیگو 7 جزء گران‌قیمت‌ترین چینی‌های بازار است. در این مقاله به دنبال معرفی آپشن‌های چری تیگو 7 هستیم، پس با ما همراه باشید.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی

سنسور باران و نور به اضافه سقف پانوراما

سنسور نور آپشنی است که در کمتر خودرویی در بازار ایران مشاهده می‌شود. اما سازندگان چری تیگو 7 این آپشن را برای آن در نظر گرفته‌اند. سنسور نور بدین صورت کار می‌کند که به محض کم شدن نور و تاریک شدن فضای اطراف، چراغ‌های خودرو به صورت خودکار روشن خواهند شد و نیازی به عملکرد دستی راننده وجود ندارد.
سنسور باران نیز آپشن دیگری است که سازندگان چری تیگو 7 برای آن در نظر گرفته‌اند. این آپشن باعث می‌شود تا در مواقع بارانی یا برفی سیستم برف پاک‌کن به صورت خودکار عمل کرده و روشن شود. اگرچه سنسور باران در برخی از خودروهای موجود در بازار ایران دیده می‌شود، اما چندان رایج نیست. بنابراین وجود این دو سنسور را می‌توان یکی از آپشن‌های خوب چری تیگو 7 دانست.
در گذشته‌های نه چندان دور وجود سانروف یک مزیت و آپشن مهم برای خودروها محسوب می‌شد. اما در حال حاضر بسیاری از خودروهای موجود در بازار از این مزیت برخوردار هستند. هر چند باز هم بسیاری از خودروهای ساخت داخل یا حتی خودروهای خارجی باز هم از آن بی‌بهره هستند. با این حال، سازندگان چری تیگو 7 یک گام اضافه‌تر برداشته و سقف پانامورا را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.
این سقف شیشه‌ای به صورت برقی باز و بسته شده و به گونه‌ای طراحی شده که موجب انعکاس نور بیشتر در فضای داخل کابین خواهد شد. بنابراین تجربه رانندگی را برای راننده و سرنشینان بسیار لذت‌بخش خواهد کرد.
سنسور پارک نیز یکی دیگر از آپشن‌های در نظر گرفته شده برای چری تیگو 7 بوده که ایمنی آن را بالا خواهد برد. البته این روزها سنسور پارک در بسیاری از خودروها مشاهده می‌شود.


سیستم فرمان EBS و دوربین 360 درجه
چری تیگو 7 به جای سیستم فرمان هیدرولیک از سیستم فرمان برقی یا همان EPS استفاده می‌کند که مزایای خاص خود را دارد. این سیستم برقی به صورت یک موتور برقی بوده که بر روی فرمان تعبیه شده است. سیستم مذکور باعث می‌شود تا فرمان قابلیت نرمی و انعطاف خود را همچنان همانند سیستم هیدرولیک داشته باشد. با این تفاوت که اطمینان کار کردن با نیز بالا است.
وجود دوربین 360 درجه را می‌توان یکی از مهم‌ترین آپشن‌های چری تیگو 7 دانست که باعث شده راننده از داخل کابین فضای اطراف خودرو را کاملا مشاهده کند. به گونه‌ای که تصاویر محیط پیرامون خودرو از جهات مختلف بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. بدین ترتیب راننده می‌تواند دید بسیار مناسبی نسبت به اطراف خودرو داشته تا بتواند آن را بهتر کنترل کند.
این آپشن در کمتر خودرویی دیده می‌شود و می‌توان آن را نقطه قوت چری تیگو 7 در بحث امکانات دانست. دوربین مذکور در بخش‌های عقب و جلو خودرو به همراه بخش‌های جانبی قرار دارد و تمام نقاط را پوشش می‌دهد.

استارت و ورود بدون کلید به اضافه تهویه دوگانه خودکار

سیستم تهویه چری تیگو 7 نیز در نوع خود کم‌نظیر است. ابتدا آنکه این سیستم تهویه به صورت دوکاناله بوده، یعنی هر کدام از سرنشینان می‌توانند دمای مطلوب خود را تنظیم کرده و داشته باشند.
اما سیستم تهویه مذکور قابلیت دیگری نیز دارد و آن این است که افراد می‌توانند دمای مورد نظر خود را تنظیم کنند. سپس سیستم تهویه دمای مورد نظر را برای خودرو در نظر خواهد گرفت. بنابراین نیازی نیست که به صورت مداوم اقدام به کم و زیاد کردن سیستم تهویه کرد. بنابراین سیستم گرمایش و سرمایش این خودرو را نیز می‌توان یک سیستم به روز به حساب آورد که کمتر خودرویی در بازار ایران از چنین آپشنی برخوردار است.
استارت و ورود بدون کلید نیز یکی دیگر از آپشن‌های متعدد چری تیگو 7 است. در این حالت دکمه‌ای برای استارت خودرو در نظر گرفته شده که با استفاده از ان می‌توان خودرو را روشن کرده و نیازی به سیستم سوئیچ نیست. از طرفی در این حالت می‌توان بدون استفاده کردن از سوئیچ درب خودرو را باز کرد.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی


مجهز به سیستم TPMS و AUTO HOLD

سیستم TPMS مربوط به کنترل کردن باد لاستیک‌ها است. یعنی در مواقعی که باد تایر بیش از حد کم یا زیاد شود، سیستم مذکور هشدار داده و می‌توان اقدام لازم را به عمل آورد. این سیستم به نوعی یک سیستم ایمنی و حفاظتی محسوب می‌شود. چرا که تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها در برخی مواقع می‌تواند خطرآفرین باشد.
اما سیستم AUTO HOLD که به سیستم نگه‌دارنده خودرو نیز مشهور بوده، این قابلیت را دارد تا در مواقعی که نیاز به ترمز گرفتن طولانی وجود دارد، پای خود را از روی پدال ترمز بردارید. بیشتری کاربرد این سیستم به هنگام ترمز کردن در ترافیک‌های سنگین است. در این مواقع معمولا رانندگان به علت فشار دادن مداوم پدال ترمز خسته می‌شوند. این در حالی است که سیستم مذکور همین کار را برای آنها انجام می‌دهد تا در نهایت با فشار دادن پدال گاز خودرو دوباره از حالت قفل و ترمز خارج خواهد شد.


سیستم ترمز و ایمنی برقی
یکی دیگر از مزایای چری تیگو 7 را می‌توان در بخش ایمنی و ترمز خودرو مشاهده کرد. جایی که سازندگان این محصول از سیستم ترمز پارک برقی استفاده کرده‌اند که با استفاده از یک کلید کار می‌کند.
این خودرو همچنین آپشن‌های ایمنی دیگری نیز با خود دارد که از جمله آنها می‌توان به سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و برخی موارد دیگر اشاره کرد.
ما در این مقاله به مهم‌ترین آپشن‌های چری تیگو 7 اشاره کردیم. اما بد نیست بدانید که این خودرو آپشن‌های دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توتن به صفحه نمایش 9 اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های بخش جلو و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

منبع: تریبون

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن