انواع محصولات فولادی و گریدهای آن

کاربرد انواع محصولات فولادی در صنایع مختلف غیرقابل انکار است. این محصول که از آهن و کربن تولید می‌شود کار

توسط AKHSHIJNEWS در 16 فروردین 1400

کاربرد انواع محصولات فولادی در صنایع مختلف غیرقابل انکار است. این محصول که از آهن و کربن تولید میشود کاربردهای فراوانی به شکلهای مختلف دارد که ما در این مقاله قصد داریم به مهمترین آنها بپردازیم. گفتنی است که کربن استفاده شده در فولاد متغیر است و با توجه به نوع محصولات، با درصد خاصی بکار گرفته میشود. حال اجازه دهید بهراه یکدیگر توضیحاتی را در خصوص انواع محصولات فولادی مرور کنیم.

 

ورق روغنی یا ورق سرد

اینگونه ورقها با استفاده از تکنولوژی نورد سرد تهیه میشوند و با توجه به کیفیت بسیار عالیو همچنین ظاهر شفافشان در مکانهایی که ورق ظاهر جسم را در بر میگیرد، بکار گرفته میشود. اینگونه ورقها در لوازم خانگی، مصالح ساختمانی و یا بدنهی خودرو کاربرد دارند. گفتنی است که این ورق در گریدهای مختلفی تهیه میشوند. قیمت های روز انواع محصولات صنعتی 

ورق سیاه فولاد

این محصول فولادی که در 2 گرید سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی که هر کدام با توجه به استانداردهای گوناگون تولید میشوند، تقسیمبندی خواهد شد. قیمت این ورق پایین بوده و به روش نورد گرم تهیه میشود. از این محصول فولادی در ساختمانسازی، خودروسازی و یا کشتیسازی بهره گرفته میشود.

 

ورق آجدار

گریدهای مختلف در این نوع از محصول فولادی به ترتیب برجسته، کفسازی شده یا شطرنجی است. این محصول نیز به روش نورد گرم تهیه میشود که دارای طرحهایی مانند قطرهای، دایرهای و لوزی است. هدف از تولید ورق آجدار ایجاد امنیت بیشتر است که در اکثر موارد در تولید دستگاههای صنعتی یا کف اتاق ماشینهای حمل بار بکار گرفته میشود. 

ورق گالوانیزه

از ویژگیها این محصول فولادی میتوان به مقاومت آن در برابر زنگ زدگی اشاره کرد. همچنین از خوردگی نیز در امان هستند. گریدهای ورق گالوانیزه به شکلها بدون گل، گلریز و گل درشت تقسیم میشوند. این محصول در مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که امکان زنگ زدگی در آن محیط بیشتر باشد بعنوان مثال میتوان به یخچالها

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن