بازدید تایر خودرو

بازدید تایر خودرو   فشار هوای داخلی لاستیکها باید یکبار در هفته بازدید گردد.در این رابطه ممکن است جدولی

توسط AKHSHIJNEWS در 18 شهریور 1400

بازدید تایر خودرو

 

فشار هوای داخلی لاستیکها باید یکبار در هفته بازدید گردد.در این رابطه ممکن است جدولی جهت توصیه فشار مناسب هوای داخل لاستیکها ارائه شده باشد.تنظیم دقیق فشار هوای داخل لاستیکها ،تنظیم سوخت و نیز دوام عمر لاستیک را به همراه خواهد داشت.معمولا فشار هوای لاستیک زاپاس به مراتب بیشتر از بقیه آنها در نظر گرفته میشود.

 

همزمان با تنظیم فشار،آج لاستیک را از نظر بریدگی ،سائیدگی و سایر صدمات احتمالی بررسی نمائید.سروالف (روزنه ورودی باد لاستیکها )را از نظر نشتی آزمایش شده.

 

لاستیکها را همچنین از نظر سایش غیر یکنواخت بررسی نمایید در صورت لزوم زوایای چرخهای جلو را تنظیم نموده و یا لاستیکها را مطابق با جهت و دستورالعمل داده شده از طرف کارخانه سازنده جابجا نمائید.

 

قبل از خرید لاستیک به خصوص از نظر نوع،اندازه و کیفیت و موارد زیر مورد توجه قرار دهید:

 

1- کیفیت و ظاهر هر چهار لاستیک باید مانند هم باشد.

 

2- ابعاد لاستیکها باید متناسب با رینگ چرخ ها باشد.در این رابطه فروشندگان لاستیک جداول راهنمائی را در اختیار دارند،عدم تناسب اندازه های لاستیک خودرو با رینگ چرخ باعث فرسایش سریع آن میگردد.

 

3- قطر خارجی بزرگتر از اندازه معمول رینگ و لاستیک باعث از بین رفتن دقت سرعت سنج ،برهم خوردن تناسب ساعت دورانی موتور نسبت به سرعت خودرو،بالا رفتن مصرف سوخت و کم شدن شتاب اولیه خودرو میگردد.سازندگان لاستیک کلیه ابعاد آنها را برای جلوگیری از موارد ذکر شده دقیقا مورد بررسی قرار میدهند.

 

4- لاستیک یدک (زاپاس) خودرو باید برای استفاده در مسافتهای کوتاه و همراه با سرعت متوسط خودرو باشد.

 

5- لاستیکها نباید در هنگام دور زدن خودرو یا عبور از موانع و نیز در هنگام اعمال بار با بدنه قسمتهای اطراف خود(گلگیر) تماس پیدا نماید.

 

جابجایی لاستیکها:

 

برای سایش یکنواخت کلیه تایر خودرو باید آنها را پس از طی (حدود 10000 کیلومتر) جابجا نمود.

 

و تایرهای کم باد در خودرو

 

پنچر شدن در واقع خروج هوای داخل لاستیکها میباشد که این امر می تواند در اثر وارد شدن میخ یا یک شی تیز به داخل تایر ،اتفاق بیفتد حتی اگر تایر نو باشد. لاستیک هایی که دارای بافت فولادی هستند در مقابل عوامل موجود در راه باعث بروز پنچری میشوند،مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

 

اکثر مواقع پنچر شدن باعث کاهش فشار هوای داخل تایرها شده و آنها را از رینگ جدا می کند. میانگین عمر لاستیکها معمولا 96000 کیلومتر است ،ولی تحت شرایط زیر کاهش میابد،ترمزهای شدید،رانندگی در هوای گرم، رانندگی با سرعتهای زیاد،با شتاب زیاد شروع به حرکت کردن،رانندگی در راههای با شرایط بد.

 

هرگز زمان تعویض تایر را تا موقعی که کاملا ساییده و سطح آنها صاف شده و یا رویه آنها ترک خورده باشد به تعویق نیندازید.همواره با کنترل فشار هوای داخل لاستیکها، بالانس کردن لاستیکها و میزان کردن فرمان میتوان عمر لاستیکها را افزایش داده و از پنچر شدن آنها جلوگیری کرد.

برای تهیه لوازم پنچری خودرو خود اینجا کلیک نمایید.




آخرین مطالب