تاثیر آهنگ مدیتیشن و موزیک برای ارامش اعصاب

موزیک علاوه بر همه کاربردهای آن ، اثر درمانی نیز دارد. احساس و شنیدن ارتعاشات و ارتعاشات صدا در موزیک آرامش بخ

توسط AKHSHIJNEWS در 7 شهریور 1400

موزیک علاوه بر همه کاربردهای آن ، اثر درمانی نیز دارد. احساس و شنیدن ارتعاشات و ارتعاشات صدا در موزیک آرامش بخش به قلب شما کمک می کند تا با ریتم منظم تری کار کند و در نتیجه بدن تحت تأثیر قرار می گیرد و سایر اعضای بدن برای منظم تر و بهتر شدن تحریک می شوند. به عنوان مثال ، امواج مغزی از حالت آشفته به حالت آرام می روند ، استرس شما به حداقل می رسد و سیستم دفاعی بدن شما تقویت می شود.
موزیک برای ارامش اعصاب باعث می شود همه دستگاه ها و سیستم های بدن به طور هماهنگ تری کار کنند. نظر شما در مورد انتخاب موزیک مهم است ، اما به خاطر داشته باشید که موزیک مورد استفاده برای درمان همه دارای ریتم و نبض خاصی است. موزیک آرام ضربان قلب را نرم می کند و همچنین امواج مغزی و تنفس را کند می کند. اینکه موزیک برای ارامش اعصاب چگونه می تواند چنین تاثیری بر ذهن داشته باشد موضوعی است که ذهن بسیاری از محققان و محققان را به خود مشغول کرده است که پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده اند که موزیک تأثیر مثبتی بر ذهن دارد. در همین حال ، موزیک کلاسیک هند بیشترین تأثیر را دارد. موزیک می تواند ذهن را آرام کرده و روند بهبودی را در بیماران تسریع کند. موزیک با اضطراب و نگرانی مبارزه می کند و ذهن را آرام می کند.

آهنگ آرامش بخش و مقابله با افسردگی

افسردگی فعالیت مغز را کاهش می دهد و حتی توانایی ذهنی را مختل می کند. کمبود انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین بخشی از ذهن را افسرده می کند ، موزیک آرام بخش سطح سروتونین را افزایش می دهد.

نگرانی ها را از خود دور کنید

اضطراب و نگرانی (احساس ترس ، ناامنی و امنیت) ابرهای تیره ای را بر روی آگاهی ما ایجاد می کند. این احساسات معمولاً مربوط به رویدادها و اتفاقاتی است که ممکن است در آینده رخ دهد ، بنابراین به چیزی تبدیل می شود که نگران آن بوده اید و از آن فرار کرده اید. افزایش اضطراب و ترس می تواند باعث بی خوابی و گاهی حتی اختلال اضطرابی شود ، اما اهنگ مدیتیشن برای خواب می تواند شما را از این وضعیت نجات دهد.

بهبود توانایی های یادگیری

موزیک بر روند یادگیری و تفکر تأثیر می گذارد. گوش دادن به موزیک آرام و آرامش بخش در محل کار به شما کمک می کند تا سریعتر کار کنید و کار خود را به درستی انجام دهید. آهنگ مدیتیشن به شما این توانایی را می دهد که مثبت فکر کنید و احساس انگیزه بیشتری کنید. گوش دادن به موزیک دلپذیر آنها را برای انجام کارهای سخت و دشوار آسان می کند.

افزایش اعتماد به نفس

مهمترین دلیل شکست عدم اعتماد به نفس و بی میلی برای یادگیری و یادگیری بیشتر است. دانش آموزانی که در امتحانات خود خوب عمل نمی کنند ، هوش و توانایی های ذهنی کمتری ندارند ، اما عدم علاقه به موضوع و نداشتن انگیزه کافی ، عملکرد آنها را کاهش می دهد. دروس موزیک در حین آموزش به دانش آموزان کمک می کند تا انگیزه کافی و اعتماد به نفس پیدا کنند. بهتر است از موزیک برای افزایش عزت نفس فرزندانمان و همچنین افزایش عزت نفس آنها استفاده کنیم.

تاثیرات منفی موزیک

علاوه بر همه تأثیرات مثبت موزیک و اهنگ ارامش بخشش بر روح و روان ، باید تشخیص داد که گاهی استفاده از موزیک در اشکال و روشهای نامناسب می تواند تأثیر عکس داشته باشد. موزیک باید با ریتم درونی شما هماهنگ باشد و تعادل شما را بر هم نزند.

موزیک بسیار بلند ، نیمکره چپ و راست مغز را مختل می کند. حتی گوش دادن به این نوع موزیک در دوران کودکی باعث ایجاد برخی اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری در کودکان می شود.

گوش دادن به موزیک بسیار بلند می تواند صدمات روحی و جسمی ایجاد کند. برخی از انواع موزیک های ناهماهنگ که ریتم های هماهنگ و آرامش بخشی ندارند ، باعث ایجاد رفتارهای استرس زا و پرخاشگرانه می شوند و بار فرد را بیشتر می کنند. موزیک زیاد کوبه ای باعث عصبانیت و خستگی می شود.

بنابراین نوع موزیک انتخابی شما بسیار مهم است. موزیک دارای قدرت جادویی برای آرام کردن شما است ، اما در عین حال ، اگر به درستی استفاده نشود ، می تواند تأثیر معکوس داشته باشد. موزیک همچنین می تواند در افزایش یادگیری و افزایش ضریب هوشی موثر باشد.

گوش دادن به موزیک و نواختن ساز باعث افزایش یادگیری و افزایش مهارت های ریاضی و همچنین افزایش تمرکز و توجه فرد می شود. محققان و دانشمندان مطمئن نیستند که برای رسیدن به این نتیجه باید از چه موزیک استفاده کرد ، اما در یک مورد کاملاً مطمئن هستند که موزیک باید احساس راحتی و شادی بیشتری در شما ایجاد کند و انرژی شما را برای ایجاد چیزهای دیگر افزایش دهد. :

احساس خستگی را کاهش دهید
افزایش انگیزه روانی
آرامش روانی
بهبود هماهنگی حرکتی در بدن
کاهش گرفتگی عضلات
افزایش باروری
استرس و اضطراب را کاهش دهید
فشار خون پایین
خواب را بهبود بخشد
بودن. بنابراین ، هنگامی که احساس اضطراب ، اضطراب و افسردگی می کنید ، بهتر است سراغ یکی از بهترین موزیک هایی که تا به حال شنیده اید بروید و به آن گوش دهید تا در اسرع وقت احساس خوبی داشته باشید.

موزیک چگونه بر روحیه ما تأثیر می گذارد؟

اکثر مردم موزیک را به عنوان یک سرگرمی یا سرگرمی می بینند ، دیگران تنها زمانی که با احساسات شدید مواجه می شوند ، و برخی موزیک را شغل و حرفه خود می دانند. موزیک بر روحیه ما تأثیر مستقیم دارد. در اکثر مغازه ها ، کتابفروشی ها ، رستوران ها و غیره. از موزیک برای بهبود روحیه مشتریان استفاده می شود و حتی می خواهند زمان بیشتری را در آنجا بگذرانند. موزیک فضا را روشن می کند ، لبخند به لب می آورد ، گریه می کند ، عاشق می شود و بر روحیه شما تأثیر مستقیم می گذارد. آزمایشات متفاوتی که در شرایط مختلف انجام می شود نشان می دهد که گوش دادن به زیباترین اهنگهای مدیتیشن حتی قبل از عمل باعث کاهش استرس و اضطراب بیماران می شود.

یکی از ارزان ترین و ساده ترین راه های مقابله با بی خوابی ، گوش دادن به موزیک است. اگر می توانید 45 دقیقه موزیک آرامش بخش در شب گوش دهید ، مطمئن شوید که شب ها بهتر می خوابید ، زیرا موزیک روح شما را شفا می دهد.

این آهنگ چگونه ما را آرام می کند؟ همانطور که لیز کوپر ، بنیانگذار آکادمی صدا درمانی بریتانیا توضیح می دهد ، "این آهنگ دارای ریتم ثابت است. با 60 ضربه در دقیقه شروع می شود و به تدریج به حدود 50 ضربه افزایش می یابد. "هنگام گوش دادن به آن ، ضربان قلب شما به تدریج با ریتم تنظیم می شود." به این پدیده "جذب" می گویند. این بدان معنی است که اندام های بدن را با ریتم خارجی هماهنگ می کند. کاهش ضربان قلب منجر به کاهش فشار خون می شود.

به گفته کوپر ، فاصله بین نت ها "به گونه ای انتخاب شده است که احساس آرامش و رضایت را در فرد ایجاد کند." ملودی تکرار نمی شود و این باعث آرامش مغز می شود زیرا دیگر در پیش بینی موزیک شرکت نمی کند. هدف از ایجاد این آهنگ کاهش استرس و محصول همکاری گروه با درمانگر است.

رویکرد شما برای مقابله با استرس چیست؟ شاید برای استراحت قدم بزنید ، شاید مدیتیشن کنید یا به کلاس یوگا بروید. احتمالاً می دانید که موزیک درمانی راهی اثبات شده برای غلبه بر اضطراب است. اما آیا می دانستید که متخصصان مغز و اعصاب آرامش بخش ترین آهنگ را پیدا کرده اند؟ حتماً این مقاله را پس از خواندن بارگیری کنید تا صحت این قضیه را اثبات کنید.

گوش کن و آرام باش ...

آهنگی که ما درباره آن صحبت می کنیم "Weightless" نام دارد که به معنی "بی وزنی" است. این آهنگ متعلق به گروه انگلیسی Marconi Union است. متخصصان مغز و اعصاب از Mindlab International در انگلستان در حال طراحی یک مطالعه هستند که در آن شرکت کنندگان باید یک سری معماها را حل کنند. هنگامی که معماها را حل می کرد ، سنسور به این افراد متصل شد. در حالی که معماها سطح استرس را افزایش می دهند ، دانشمندان فعالیت مغز ، ضربان قلب ، تنفس و فشار خون آنها را اندازه گیری می کنند. دکتر دیوید لوئیس در مبحث آموزش سئو توضیح داد که آهنگ "Weightless" نسبت به هر موزیک دیگری که مورد آزمایش قرار گرفته است ، اثر آرامش بخشی بیشتری دارد. این آهنگ اضطراب شرکت کنندگان را تا 65 درصد کاهش می دهد.

آخرین مطالب