دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق ارسال پیامک

  برای دریافت شماره شبا بانک ملی دسترسی به آن از طریق پیامک گزینه مناسبی است. از آن جایی که کاربرد آن گس

توسط AKHSHIJNEWS در 13 اردیبهشت 1400
 

برای دریافت شماره شبا بانک ملی دسترسی به آن از طریق پیامک گزینه مناسبی است. از آن جایی که کاربرد آن گسترش پیدا کرده کاربران زیادی در طول روز به این رمز نیاز دارند که امکان دسترسی و مراجعه مستقیم به شعب بانک ملی را ندارند؛ همچنین روش دریافت پیامک گزینه مناسبی است از آن جایی که شاید برای همه‌ی افراد اتصال به اینترنت نیز امکان پذیر نبود.

شماره شبا بانک ملی

شماره‌ی شبا در ابتدا به عنوان گزینه‌ای برای جا به جایی‌های ارزی مطرح شد اما به دلایل مختلفی که شاید مهمترین آن امنیت بالای شماره‌ی شبا بود گسترش پیدا کرد. شبا بانک ملی تا امروز شماره‌ی شبا برای انتفالات نا محدود، سریعتر و راحتتر بانکی گزینه بسیار مناسبی بوده است و پیشبینی می‌کنند که تا چند سال آینده همه‌ی نقل و انتقالات بانکی با شبا انجام خواهد گرفت.

شماره‌ی شبای بانک ملی با پیامک

بانک ملی از نخستین بانک‌هایی بود که در زمینه ارائه‌ی شماره شبا به حساب‌های مشتریان خود اقدام کرد. در ابتدا اخذ شماره‌ی شبا از طریق  مراجعه‌ی مستقیم صاحب حساب  به شعب بانک ملی صورت می‌گرفت اما تا الآن روش‌های در دسترس‌تری برای دریافت این رمز وجود دارد. دریافت  شماره شبای بانک ملی با پیامک از مناسبترین راه‌های دریافت این رمز است که بدون نیاز به مراجعه‌ی مستقیم و حتی در شرایطی که اینترنت در دسترس ندارید می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

معرفی شماره‌ی شبا بانک ملی

در ابتدا برای انتقال حساب‌های بین المللی، شماره حساب‌های بانکی بین المللی ترویج پیدا کرد. از دی ماه سال 1385 در نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران و توسط بانک مرکزی، استفاده از کدهایی به نام شماره‌ی بانکی ایران که به اختصار شماره شبا خوانده می‌شود، برای نقل و انتقالات بانکی بین المللی گسترش یافت.

تا امروز شماره شبا بخشی از مرحله‌ی انتقال اعتبار بین بانکی است و 24 رقم آن بر اساس اصول و استاندارد IBAN شکل گرفته است. این استاندارد مخفف شده‌ی International Bank Account Number به معنی شماره حساب بانکی بین المللی است.

در ترتیب استاندارد IBAN دو شماره‌ی اول آن کد کشور، دو رقم بعدی ارقام کنترلی، تا چهار عدد بعدی نوع حساب و در ادامه شماره حساب 18 رقمی شماره شبا را می‌سازند. تمام بانک‌های داخل کشور در شماره شبای خود از همین فرمت یکسان پیروی می‌کنند.

با توجه به این نکته که تمام اطلاعات بانکی حساب مورد نظر در بخش‌های مختلف شماره شبا وجود دارند، امنیت حفظ امنیت آن از مسائل بسیار مهم مربوط به شماره شبا است. بانک ملی در کنار ارائه‌ی سریع و آسان خدمات مربوط به شماره شبا به مشتریان خود، امنیت مورد نیاز برای این شماره و خدمات زیر شاخه‌ی آن را پشتیبانی می‌کند. به طوری  که در صورتی که در وارد کردن رمز شبا خطایی صورت گرفته باشد، به سرعت از طریق پشتیبانان امنیت بانک پیگیری شده و امنیت آن حساب بررسی می‌شود.

کاربردهای شماره شبا

با توجه به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد شماره شبا جز برای کسانی که در فعالیت بانکی‌شان انتقال ارز بین المللی ندارند کاربرد ندارد؛

 تا امروز درصد بالایی از مشتریان بانک‌ها اقدام به اخذ شماره شبای خود کرده‌اند. در ادامه تعدادی از کاربردهای شماره‌ی شبا برای مشتریانش را ذکر خواهیم کرد:

      همه‌ی تراکنش‌های بانکی از طریق شماره‌ی شبا امکان پذیر است.

برای انجام عملیات‌های بانکی از طریق سامانه سانتا که به طور خلاصه سامانه تسویه ناخالص آتی است از شماره شبا استفاده می‌شود.

      تمام اطلاعات کلی حساب در شماره شبا جای گرفته‌اند؛ شماره شبا قابلیت انتقال حساب بدون نیاز به اطلاعات جزئی حساب را دارد.

      سیستم بانکی نسبت به امنیت شماره شبا حساسیت بالایی دارند؛ به صورت ویژه برای انتقال حساب‌هایی که از طریق به امنیت بالایی نیاز دارند با شماره شبا با خیال راحت صورت می‌گیرند.

      برای دسترسی به سهام عدالت  به رمز شماره شبای خود احتیاج دارید.

      برای مشارکت در سهام بورس و سرمایه گذاری‌های مشابه به شماره شبا احتیاج است.

      امروزه در فرایند استخدام مشاغل مختلف شماره شبا به عنوان یکی اطلاعات بانکی ضروری فرد خواسته می‌شود.

دریافت رمز شبا از طریق پیامک

تمام حساب‌های بانکی داخل کشور مشمول خدمات شبا یا شماره بانکی ایران می‌شوند. برای هر حساب بانکی یک رمز شبا وجود دارد؛ برای دریافت این شماره راه‌های مختلفی هست و مشتریان هر بانک با توجه به شرایطی که بانک آن‌ها در اختیارشان گذاشته می‌توانند به این رمز دسترسی پیدا کنند. شعب بانک ملی در ابتدا فقط از طریق مراجعه‌ی حضوری شماره‌ی شبای حساب بانکی را در اختیار می‌گذاشت؛ آن هم فقط با حضور شخص صاحب حساب امکان پذیر بود.

در سال‌های اخیر و با گسترش امکانات نیاز به شماره شبا برای هر حساب بانکی احساس می‌شود. بانک ملی در اعطای خدمات به مشتریان در خصوص دسترسی به شماره شبا و با هر شرایطی با اطمینان و امنیت بالا، امکانات دسترسی به آن را گسترش داده است.

دریافت شماره شبا از طریق پیامک احتیاج به دسترسی به شماره سیبای حساب بانکی مورد نظر یا سهیلات متمرکز دارد. با استفاده از رمز شماره حساب سیبا و همینطور تسهیلات متمرکز شما امکان دریافت شماره شبای بانک ملی خود از طریق پیامک و حتی بدون دسترسی به اینترنت و یا مراجعه حضوری را خواهید داشت.

1.    سیبا یک نوع حساب بانکی ویژه با امنیت بالا و بسیار حساس است که به کاربر امکان پرداخت اقساط وام یا واریز به مبالغ بالاتر را می‌دهد که جهت پرداخت چک‌های حساب یا واریز به حساب افراد دیگر با مبالغ بالا و امن و مطمئن است.

با ارسال عدد صفر و با یک فاصله شماره حساب سیبای خود به شماره 20008018 می‌توانید به شماره شبای حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید.

2.    تسهیلات متمرکز نیز یعنی کلیه دریافت‌های مختلف حساب بانکی که تحت عناوین وام‌های مختلف از قبیل وام‌های خرید کالا یا خودرو یا مسکن و یا حساب‌های قرض الحسنه و مبادلات مربوط به آن که از طریق بانک به فرد پرداخت می‌شود؛ اصل مربوط به این مبادلات این است که دریافت کننده تسحیلات باید همراه مبلغ تسهیلات مبلغی نیز به عنوان کارمزد به صورت ماهیانه یا فصلی به بانک ملی (یا هربانک پرداخت کننده دیگر) اعاده نماید.

در صورت در دسترس داشتن شماره تسهیلات متمرکز، برای دریافت شماره شبای بانک ملی با پیامک به شماره 20008018 می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در این صورت باید با ارسال عدد یک و بعد با یک فاصله وارد کردن شماره تسهیلات در متن پیامک به 20008018 رمز شبای حساب بانکی خود را به دست آورید.

درستی که به شرایط بالا دسترسی ندارد و امکان دریافت رمز شبا از طریق پیامک برای شما مقدور نیست از طریق مراجعه صاحب حساب به هر شعبه‌ای از بانک یا استفاده از خدمات الکترونیک گسترده بانک ملی می‌توانید به شماره بانکی ایران مربوط به حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید و از خدمات گسترده‌ی مربوط به آن بهره مند شوید.

آخرین مطالب