معایب و مزایای چت روم

معایب و مزایای چت روم   نکات مثبت در رابطه با چت  یادگیری و تبادل نظر در هر زمینه تخصصی و غیر تخ

توسط AKHSHIJNEWS در 18 تیر 1399

معایب و مزایای چت روم

 

نکات مثبت در رابطه با چت

  •  یادگیری و تبادل نظر در هر زمینه تخصصی و غیر تخصصی اجتماعی شدن و برقراری ارتباط پر شدن خلاء عاطفی روانی و روحی همدردی با دیگران و یادگرفتن آن آشنایی با زندگی و دغدغه های خانواده های دیگر و نحوه بر خورد با آنها پیداکردن دوستانی در هر شهر جهت کسب اطلاع از مکان های دیدنی بالا رفتن اطلاعات اینترنتی و چت تفریح سرگرمی و لذت بردن از مصاحبت با دیگران و در مقام مقایسه بر آمدن و تاثیر نکات مثبت دیگران در کاربر یافتن دوستان بسیار خوب و محترم که بتوان با انها درد دل کرد و بالعکس یافتن خانواده های محترم که بتوان همراه همسر با انها در ارتباط بود بالا رفتن اطلاعات اجتماعی و سیاسی و روابط عمومی قوی وجود اعتماد بنفس البته ن کاذب راحت تر بیان کردن احساسات و نظرات در شرایط مجازی و به طبع آن در محیط واقعی آشنا شدن با خطرات چت و دوست یابی اینترنتی خود را از هر لحاظ محک زدن مانند اعتقادات باطنی شناخت مردم و آشنایی با روحیات و احساسات جنس مخالف نکات منفی که در رابطه با چت متاهل ها
 
  • -احتمال هک شدن و لو رفتن پسورد و اطلاعات شخصی - مشغولیت ذهنی و تشویش افکار - سرد شدن و بی توجه نسبت به مسائل و وظایف خانوادگی - هوس خیلی بد تجدید فراش
  • - بالا رفتن هزینه ارتباطی - کم شدن فعالیت های اینترنتی مثبت و علمی - غافل شدن و از هم پاشیدگی یک زندگی مشترک - وابستگی شدید و به دنبال ان رفع نیاز جنسی - دلسرد شدن از همسر و زندگی و بچه - از بین رفتن اعتماد بین دو همسر و..... - انجام ندادن وظایف زناشویی و خانوادگی - تلف شدن وقت - درنهایت کشیده شدن به انزوا و افسردگی - هدف نامعلوم و نامشخص سرخوردگی در علاقه ای که با تداوم ارتباط به وجود می اید.

دسته بندی کلی معایب و مزایای چتروم

مزایای چت کردن

* امکان دسترسی به گروه وسیعی از افراد ( كاربران آنلاین چت باران ) در لحظه. *هزینه اندك تماس صوتی و تصویری با دیگران حتی با نقاط بسیار دور و دست جهان ( در مقایسه با سایر وسایل ارتباطی مانند تلفن،بی‌سیم،فكس و .....) *امكان ارتباط نوشتاری با افراد متعدد به صورت هم زمان و آنلاین *امكان ارسال و دریافت فایل، عكس ، نامه و فیلم صرفه جوئی در هزینه و وقت .این بود یک روی سکه چت روم که همان روی زیبای آن باشد ولی اگر سکه چت را بر گردانده به روی زشت و بد آن نگاه کنیم مضرات زیر را خواهیم دید.

مضرات چت

*استفاده بیش از اندازه از چت های اینترنتی نامناسب می‌تواند منجر به اختلالات روانی و جنسی درازمدت در افراد می شود. چراکه هر چقدر فاصله بین دنیای واقعی و تخیّلی یا همان مجازی افراد بیشتر شود، این امر می‌تواند منجر به افسردگی و بروز اختلالات روحی و روانی در افراد شود. * با توجه به این كه بیشتر كاربران چت روم ها را جوانان ناآشنا به واقعیت های اجتماعی تشكیل می‌دهند،افراد سودجو و فرصت طلب ،حضور گسترده‌ای در برخی چت روم‌ها دارند و مترصد فرصت هستند تا با اغفال جوانان، آنها را به بزه كاری سوق دهند. *برخی از چت روم‌ها وجود دارند كه رعایت اصول اخلاقی را ملزم نمی‌دانند، لذا افراد استفاده کننده از این چت رومها دچار فسادات اخلاقی و فکری می شوند به منظور حفظ شئونات اخلاقی، بیشتر این چت روم فارسی از سوی مراجع ذی صلاح فیلتر می‌شوند. *زوج یابی اینترنتی نیز پدیده‌ای جدید و در حال گسترش است و برخی جوانان به منظور آشنائی با همسر آینده خود وارد محیط چت می‌شوند؛ وبا این طریق خودشان را گرفتار کار سخت تری می کنند. ای چه بسا که باعث نابوی دنیا وآخرت آن فرد شود. * گذشته از كسانی كه نیازهای مختلفشان آنها را به چت ها می‌كشاند، عده‌ای از افراد به قصد مزاح و فریب دیگر كاربران وارد چت روم‌ها می شوند و از دادن اطلاعات غلط و دست انداختن دیگران لذت می‌برند. به طوری كه برخی افراد متاهل، مسن یا فقیر خود را مجرد، جوان و ثروتمند جا می‌زنند. برخی از چت‌كنندگان حتی در پاره‌ای از موارد هویت جنسی خود را دگرگون معرفی می کند.

به باران چت سالم ترین و جذاب ترین چت روم فارسی زبان بپیوندید

منبع: http://chatbaran.ir

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن