نورپردازی در فضای اتاق خواب مستر در مجله دکوراسیون

قطعا اولین قدم در داشتن خانه ای زیبا، دکوراسیون داخلی آن است. برای اینکه یک طراحی خاص و منحصر به فرد داشته باش

توسط AKHSHIJNEWS در 27 شهریور 1401

قطعا اولین قدم در داشتن خانه ای زیبا، دکوراسیون داخلی آن است. برای اینکه یک طراحی خاص و منحصر به فرد داشته باشید، لازم است که در ابتدا با انواع سبک های دکوراسیون داخلی آشنا شوید. در این مقاله به معرفی و شرح مختصری از انواع دکوراسیون داخلی مثل سبک مدرن، صنعتی، کلاسیک و… پرداخته ایم. افراد بنا به شرایط و سلیقه شخصی میتوانند هر سبکی را در دکوراسیون داخلی انتخاب کنند. همراه گروه معماری روژین ابنیه باشید. یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی، سبک دکوراسیون سنتی است. سبک دکوراسیون سنتی دارای خطوط منحنی است. خانه هایی با سبک دکوراسیون سنتی اغلب چوبی و دارای انواع مختلفی از بافت ها هستند. خانه های سنتی معمولا تیره هستند. مبلمان در سبک دکوراسیون سنتی دارای پارچههای پر زرق و برق مخمل و ابریشم هستند. یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی، سبک دکوراسیون معاصر است. مجله دکوراسیونسبک دکوراسیون معاصر مطابق با زمان است. سبک دکوراسیون معاصر شامل خطوط صاف و ساده است.

این سبک دکوراسیون داخلی پس از انقلاب صنعتی در کشورهای پیشرفته امروزی ایجاد شده است. این سبک در چند دهه اخیر برای دکوراسیون منازل نیز به کار برده میشود. ولی در گذشته این سبک در دفاتر کاری، کارخانهها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار میگرفت. این سبک به کمک رنگهای گرم و تیره به فضا جلوه میدهد. فلز، شیشه و چوب موادی هستند که در این سبک بیشتر به کار برده میشوند. اکسسوری کم و ساده در سبک صنعتی دکوراسیون داخلی به کار گرفته میشود. سبک مینیمالیست حدود 10 سال میشود که رواج یافته است. سبک مینیمال همانطور که از نامش پیداست به کمترین چیز از هر المان برای دکوراسیون داخلی بسنده میکند. دکوراسیون داخلی مینیمالیست در واقع فنگ شویی قناعت پیشگی را در معرض دید قرار میدهد. به بیان دیگر این سبک در مقابل سبکهای ماکسیمالیست مانند سنتی ایستاده است و تجمل را نمیپسندد. سبک دکوراسیون داخلی سنتی در هر کشور متفاوت چیده میشود. مثلا سبک سنتی فرانسوی، ایتالیایی، بریتانیایی در یک گروه از سبک دکوراسیون داخلی به نام سنتی اروپایی قرار میگیرند.

  1. سیستم های پالایش تصفیه هوا
  2. نوع آشپزخانه دو طرفه
  3. تکیه گاه بلند
  4. اشیاء و وسایل دکوری
  5. پاکسازی آسان
  6. کرمی و قرمز
  7. دیوار پوش های دکوراتیو

آمادهی دیدن عکسها و ایدههای ناب هستید؟ جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال 2020 مبتنی بر سبک مدرنه و دیگه خبری از شلوغی در چیدمان دکوراسیون نیست. هرچند هنوز هم بعضی ها ترجیح میدن از دکوراسیون سنتی منزل استفاده و اصالت خودشون رو حفظ کنند. دکوراسیون داخلی منزل شامل قسمت های مختلفی مثل: دکوراسیون داخلی اتاق، دکوراسیون داخلی پذیرایی، دکوراسیون حیاط، دکوراسیون هال و آشپزخانه میشه. در ادامه به توضیح مختصری درباره هر کدوم میپردازیم. ورودی هر خانهای اولین قسمتی است که میتواند حس مثبت یا منفی از کل فضای خانه را انتقال دهد. پس دکوراسیون ورودی بسیار حائز اهمیت است. باید دقت کرد که خانهی شما ورودی باریک دارد یا پهن است و فضای بازی دارد؟ اگر راهروی ورودی خانه شما باریک است بهتر است در آن دکوراسیونی انجام دهیم که بزرگتر دیده شود و وقتی از راه خسته به منزل میرسید با وارد شدن به راهروی دلبازتان، حس آرامش پیدا میکنید. برای دلباز شدن راهروی باریک میتوان روی دیوارها نورپردازی انجام داد.

3- یک گوشه دنج با صندلی ایجاد کنید. برای داشتن یک دکوراسیون اتاق خواب دو نفره که در عین سادگی شیک هم باشد، ایده های زیادی وجود دارد. یکی از این ترفندها این است که می توانید یک نیمکت در پایین تخت خود داشته باشید تا دکوراسیون اتاق خواب شما را تکمیل کند. دو صندلی زیبا و راحت در کنار پنجره در نظر بگیرید تا فضای دو نفره دلنشینی ایجاد کند. جایی را برای خود تعبیه کنید که بتوانید کتاب بخوانید و از منظره بیرون لذت ببرید. یک میزگرد کوچک جایی برای خوردن قهوه صبحگاهی آرامش شما را دو چندان میکند. در طراحی دکوراسیون خواب مستر نیز به دلیل متراژ بالا چنین فضایی در نظر گرفته میشود. روی تختخواب خود از شش یا هفت بالش پر استفاده کنید و آنها را با سلیقه خود در رنگهای متفاوت روی تخت بچینید تا جذابیت بیشتری پیدا کند. دکوراسیون اتاق خواب باید حس گرمی و لطافت را به همراه بیاورد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک ایرانی و ساده از پرطرفدارترین سبک ها به شمار می رود . بسیاری از افراد تمایل دارند که دکوراسیون خانه خود را به شکل ساده و در عین حال ایرانی پیاده سازی کنند . اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که می خواهید دکوراسیون منزل ساده ای داشته باشید باید یکسری نکات را در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید . در این مطلب قصد داریم نحوه طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ساده را به شما آموزش دهیم . پس با ما همراه باشید . مهم ترین موضوع در طراحی دکوراسیون پذیرایی ، نحوه چیدمان مبلمان است . مبلمان باید با فاصله از دیوارها قرار بگیرند . سعی کنید فرش را با قرار دادن مبلمان روی آن به طور کامل پوشش ندهید . به عبارت دیگر پایه های مبل را به طور کامل روی فرش نگذارید . بهتر است پایه های مبل به گونه ای باشد که دو پایه روی فرش و دو پایه بیرون آن باشد .

تابلوها در این سبک از دکوراسیون داخلی، اصل و گران قیمت هستند. هر اکسسوری و وسیلهای که سبک آرت دکو برای تزیین به کار برده میشود اثر هنری باید باشد. استفاده از رنگهای تیره برای اکسسوریها و دیوارهای شلوغ، تزیینات گسترده و وسایل آنتیک در این سبک به کار گرفته میشود. سبک مدیترانهای یکی از سبکهای مختلف دکوراسیون داخلی منزل است که علاوه بر سبک ساحلی برای ویلاهای شخصی بسیار مناسب و پرکاربرد است. معمولا در این سبک چشماندازی از دریا در نظر گرفته میشود و لوازمی لوکس و استاندارد باید برای آن انتخاب شود. اما از سبک مدیترانهای در آپارتمانهای امروزی نیز به کار میبرند هر چند که نمایی از اقیانوس به چشم نخورد. از ویژگیهای این سبک میتوان به رنگهایی متمایل به خاکی و قهوهای رو به قرمز اشاره کرد. نورپردازی در فضای اتاق خواب مستر علاوه بر رنگ نکته مهم دیگر به کار بردن عناصر طبیعی و به ویژه گل و گیاهان است که در این سبک باید به کار برده شوند. سبک هالیودی یکی از سبکهای مختلف دکوراسیون داخلی منزل است که در طراحی آن تمایل بسیاری به لوکس و باشکوه بودن وجود دارد. از ویژگیهای بارز این سبک میتوان به استفاده از مبلمان با شکوه مخملی و عتیقهجات گرانبها اشاره کرد. پالتهای رنگی استفاده شده در این سبک نیز معمولا رنگهایی خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزهای هستند و به راحتی و تنها با رعایت چند نکته میتوان به دکوراسیون هالیوودی دست پیدا کرد.

طراحی فضای داخلی نه تنها بکارگیری خلاقیت است بلکه ترکیب آن نیز با مهارت های تکنیکی می باشد. طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هر دو هنری هستند آمیخته با زیبایی به وسعت شادی در میان فضای مدرن امروزی. روش های اجرای دکوراسیون داخلی : دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون داخلی به هنر و دانش تزئینات داخلی اشاره میکند. نمای داخلی یک ساختمان بیانگر طراحی دکوراسیون یا طراحی داخلی آن است که توسط طراح داخلی ساخته میشود. هرکسی که تابهحال خانه اش را تزئین کرده، در طراحی دکوراسیون منزل خود شرکت کرده است. بنابراین هر کدام از افراد تجربه ای هر چند کوچک در این زمینه دارند. دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است. این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند. علم معماری با مسائلی با مقیاس کلان شهری در ارتباط است، اما رشته معماری داخلی در مقیاس های انسانی و در رابطه با فضاهای عمومی و شخصی است و نتیجه آن ارتباط انسان با جهان اطراف خود است.

در این سبک ستونهای بلند و درهای سنگین و پر نقش و نگار نمود پیدا میکند. نمادهایی مانند شیر و اسب بالدار و غیره نیز در سر ستونها و سقف بکار رفته است. مهمترین ویژگی این سبک رعایت اصل تقارن در طراحیها و اجزای دکوراسیون است. دیگر خصیصه بارز سبک دکوراسیون روم وجود ستونهای متعددی است که بکار گرفته شده است. معمولا در انواع دکوراسیون داخلی منزل کفپوشها از چوب، سنگ و مرمر ساخته شده است. در این سبک هرچه را که از سبکهای دیگر پسندیدهاید را بکار میگیرید و نکتهای که قابل توجه می باشد انتخاب صحیح رنگ، بافت و جنس میباشد که باید با هم در تناسب باشند. آیا میخواهید یک مدل جذاب دکوراسیون برای خانه خود طراحی کنید؟ در این سبک داخلی استفاده جسورانه از آهن آلات و صنعت در گوشه و کنار انواع دکوراسیون به چشم میخورد. برخی افراد این سبک را سبک هایتک میدانند و این سبک تلفیق تکنولوژی پیشرفته با صنعت میباشد. انواع پنتری آشپزخانه در انواع دکوراسیون داخلی منزل این سبک معاصر به زمان حال اشاره دارد و سبک معاصر از هیچ قانونی پیروی نمیکند مگر مدهای روز که میتواند قانون شکنی سبکها را در آن مشاهده کرد. در این سبک از رنگهای ملایم و طرح و نقش ظریف بر روی سطوح استفاده میشود. این سبک ازانواع دکوراسیون داخلی به قوانین خاصی پایبند نیستند و هر طور که دوست دارید میتوانید دکوراسیون منزل خود را طراحی کنید. این سبک به نام سبک کولیوار شناخته شده است. این سبک میتواند پر از طرحها و رنگ های متنوع باشد. از ویژگیهای بارز این سبک و انواع دکوراسیون میتوان به استفاده از مبلمان روستایی، پارچههای گلدار و لوستر های درخشان اشاره کرد. این سبک مانند سبک بوهمیان می باشد. مبلمان در این سبک دارای سبکهای قدیمی، رنگهایی با طیف سفید و غیره است که شبیه به کاخهای فرانسوی و انگلیسی میباشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن