هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

1- منبع EUS تمام استیل - تک لول - از سری منبع های performance (سایلنت) - بصورت فابریکی واسه پراید 111 آماده شد

توسط AKHSHIJNEWS در 7 شهریور 1400

1- منبع EUS تمام استیل - تک لول - از سری منبع های performance (سایلنت) - بصورت فابریکی واسه پراید 111 آماده شده، که اگه سرش رو دوباره ببرین، میشه واسه هر اتومبیل دیگه ای استفاده کرد - این منبع فقط واسه افزایش شتاب و باز شدن نفس ماشینه و واسه صدای بلند نیست - صدای این منبع خیلی کمه و صدای اصلیش تقریبا از دور 3000 به بعد در میاد (رو پراید 111 هدرزدار و فیلتر هوای اسپرت، رو ماشینای دیگه که حجم موتور بالاتری دارن باید صداش بیشتر باشه) - حدود 2500 کیلومتر روی ماشینم بوده به همراه هدرز و فیلتر هوای اسپرت. میشود ECU را برای این کار برنامهریزی کنید یا از ECUهای جانبی برای زمان فعال شدن سیستم استفاده کنید. برای این کار نیز در ابتدای کار از Remap کردن ECU شروع میکنند. بار اول، سعی میکردم ثابت کنم که نوشتهها کار من بوده و بار دوم میخواستم نشان بدهم که به من مربوط نمیشود. این سنسور یک مقاومت پیزو الکتریک است و روی بلوک سیلندر نزدیک سیلندر شماره ۲ نصب شده است و اطلاعات مربوط به خود سوزی سوخت را ECU می رساند که در این حالت ECU جرقه را ریتارد کرده یعنی دیرتر زده می کند تا از خود سوزی را کاهش می دهد.

اگر باز هم قانع نشدهاید، میتوانید با تعویض هواکش و مانیفولد ورودی این موتور به همراه تعویض کامل سیستم اگزوز، نیروی تولیدی آنرا حدود ۱۰اسببخار تقویت کرده و مصرف سوخت را هم ۱۰درصد کم کنید. سیستم dry به این معنی است که فقط Nos به درون منیفولد هوا تزریق میشود و سوخت به درون منیفلد هوا تزریق نخواهد شد و برای چنین روشی از یک نازل مخصوص استفاده میشود؛ اما برای فراهمکردن سوخت اضافی که مورد نیاز خواهد بود، باید راه حلی پیدا کنید. این طور نیست .کوچکترین قطر لوله ای که بتواند جریان دود را از درون خود با حداکثر سرعت عبور دهد باید مورد استفاده واقع شود.قطر کم لوله باعث ایجاد جریان سریع دود در داخل خود می شود که در هنگام مکش ترتیبی دود خروجی از سیلندرها و در هنگام کارکرد موتور با دور موتور پایین باعث افزایش راندمان می شود. هدرز در واقع سیستم استخراج گاز و دود از داخل موتور میباشد ، متاسفانه منیفولد اورجینال اتومبیل ها نمیتوانند این گازها را به صورت کامل از موتور خارج نمایند و در نتیجه توان موتور کمتر شده که در نهایت منجر به کاهش شتاب میگردد ، اما زمانی که هدرز را نصب میکنید تفاوت را کاملاً حس میکنید به نوعی که در تعویض دنده و همچنین در دورهای بالا گپی نخواهید داشت و توان خروجی بیشتری از موتور خواهید دید چراکه گازها به صورت کامل از موتور خارج میشوند.

در واقع حد معینی از این پس زدن دود برای کارایی بهینه موتور ضروری است .یعنی دقیقا خلاف این عقیده درست است .یک هدرز نه تنها باعث کاهش پس زدگی دود خروجی از سیلندر می شود بلکه در اقدامی مهم تر نقش یک دستگاه مکنده را در درون موتور بازی میکند .معنای عبارت مکش ترتیبی دود خروجی سیلند ها این است که هنگامی که دریچه خروج دود سیلندر بعدی باز می شود این قطعه مکنده دود آن را به درون خود می مکد و آن را از سیلندر خارج میکند. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود قطر مناسب لوله است . اگر میخواهید خودروی خود را با این روشها یا هر روش دیگری تقویت کنید، باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که تقویت موتور خودرو از نظر کارشناسان پلیس توجیهی ندارد. اگر میخواهید خودروی شما شتاب خوبی داشته باشد، علاوهبر قدرت زیاد، به وزن کم هم احتیاج دارید. اگر واقعاً میخواهید خودروی خود را به خیابان بیاورید، استفاده از موتورهای بزرگتر قابل نصب روی اتومبیل روش مناسبتری برای رسیدن به قدرت بیشتر است، ضمن اینکه موتور بزرگتر قابلیت تقویت بیشتر و نیاز به تقویت کمتری دارد.

بنابراین شما با استفاده از یک موتور bp با حجم ۱۸۰۰سیسی و با استفاده از یک وبر ۴۰یا۴۵ با یک ماکسیمای دندهای مانویل ۲۳۵اسبی برابری میکنید و حتی از آن جلو خواهید زد! همچنین این دیفرانسیل بهصورت قطعات منفصله وارد شده و بسیاری از قطعاتش حتی رنگ هم نشده بودند! حجم مخزن این سیستم حدوداً با ۵۰تا۶۰بار استفاده خالی میشود. البته در سرعت نهایی هم استفاده میشود. البته این یکمیلیون تومان هم تماماً خرج خرید موتور نمیشود، بلکه شامل تقویت شاسی هم هست که باعث میشود بدنه پراید شما در سرعت بالا نلرزد. البته موتورهای دیگری مانند bpt وجود دارند که ۳۴۰اسببخار را در اختیار شما قرار میدهد، اتفاقاً روی پراید هم نصب میشود؛ اما قیمتش هم بالاتر خواهد رفت. وقتی کلید این سیستم در حالت روشن قرار بگیرد، درصورتیکه دور موتور بالای ۳۰۰۰ باشد و پدال گاز تا آخر فشرده شود، سیستم بدون توجه به اینکه گیربکس در چه دندهای قرار دارد، عمل میکند. در بعضی از مواقع كه این خودرو در کنار ما قرار میگرفت، تازه در این لحظه به جثه عظیم این شورولت پی میبریم، فيل و فنجان در کنار یکدیگر. به گفته مدیران ارشد سایپا، این خودروسازی برنامه دارد تا در سال ۱۴۰۰ در کنار تولید و تحویل کوییک S ، تیپ G این خودرو را هم به بازار عرضه کند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید هدرز پراید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن