هدف ابتکار شهروندان فرانسوی - "مردم بدوی" - ترمیم دموکراسی است

[ad_1] رأی دهندگان فرانسو

توسط AKHSHIJNEWS در 7 بهمن 1400
[ad_1]

رأی دهندگان فرانسوی که برای انتخابات مقدماتی آنلاین ثبت نام کرده اند، چهار روز پس از رأی گیری، از روز پنجشنبه از طریق «اکثریت»، یک سیستم رأی گیری که به عنوان راه حلی برای ناامیدی فزاینده از روند انتخابات تبلیغ می شود، انتخاب نامزد مورد نظر خود را برای ریاست جمهوری آغاز می کنند.

که در عمدتاً محبوب است (انتخاب مردم) یک ابتکار مدنی با هدف بلندپروازانه است: متحد کردن احزاب چپ ضعیف و متفرقه در فرانسه در پشت یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آوریل. این روند روش رای گیری جدیدی را آزمایش خواهد کرد که برای مقابله با بی علاقگی و ناامیدی فزاینده رای دهندگان از سیستم انتخاباتی طراحی شده است که باعث می شود بسیاری از رای دهندگان احساس رها شدن کنند.

نزدیک به نیم میلیون نفر برای انتخابات مقدماتی ثبت نام کردند که فراتر از انتظارات سازمان دهندگان بود. آنها از میان هفت نامزد در رقابت های مقدماتی آنلاین چهار روزه که از صبح پنج شنبه برگزار می شود و ساعت 17:00 روز یکشنبه پایان می یابد، انتخاب خواهند کرد.

از این هفت نفر، تنها یک نامزد برجسته، وزیر دادگستری سابق سوسیالیست، کریستین تاوبیرا، به همراه آنا آگوب پورتری، فعال محیط زیست، شارلوت مارشاندیس، کارشناس بهداشت عمومی و فیلیپ لاروتور، نماینده پارلمان اروپا، مشتاق شرکت هستند. اما سه وزنه‌بردار دیگر - ژان لوک ملانشون چپ‌گرا، آن هیدالگو نامزد سوسیالیست و یانیک جادو از سبزها - گفته‌اند که نتیجه اولیه را نادیده خواهند گرفت و اولین هدف آن را برای اتحاد چپ عملاً دست نیافتنی می‌سازند.

در عوض، ماهیت آزمایشی انتخابات مقدماتی ممکن است پایدارترین کمک باشد: دور زدن احزاب سیاسی پراکنده و بی اعتبار کشور و معرفی یک سیستم انتخاباتی جدید که برای مقابله با پرهیز رای دهندگان و ایجاد اجماع بر روی بهترین نامزدها طراحی شده است. شانس برنده شدن.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Zrz00zoYI-c[/embed]

به عقیده اکثریت، رای دهندگان نظر خود را در مورد هر یک از نامزدها بیان می کنند و او را به صورت جداگانه ارزیابی می کنند، به جای اینکه از همان ابتدا با آنها مخالفت کنند. ایده این است که نامزدی را مشخص کنیم که بهترین میانگین امتیاز را دارد و بنابراین برای رای دهندگان بیشتر قابل قبول است - در حالی که کسانی که ناخوشایندترین در نظر گرفته می شوند حذف شوند.

این سیستم در اوایل دهه 2000 توسط محققان فرانسوی میشل مالینسکی و ریدا لاراکی ابداع شد که هدف آنها مقابله با نارضایتی فزاینده از سیستم سنتی انتخاباتی فرانسه در دو دور است. در آن زمان، شوک انتخابات ریاست جمهوری سال 2002 که در آن، ژان ماری لوپن، نامزد راست افراطی، پس از کسب کمتر از 17 درصد در دور اول، به دور دوم راه یافت، کشور را تکان داد. لوپن در میدان شلوغی که رأی چپ را تقسیم کرد، در جایگاه دوم قرار گرفت و علیرغم حذف شدن توسط اکثریت قاطع رأی دهندگان فرانسوی، به فینال رسید.

رای گیری تاکتیکی در برابر اراده مردم

مدت‌ها تصور می‌شد که سیستم رأی‌گیری دو دوری فرانسه به رأی‌دهندگان اجازه می‌دهد ابتدا «با قلب» (نامزد مورد علاقه‌شان) و سپس «با سر» (کاندیدا بین دو نامزد نهایی ترجیح می‌دهد) انتخاب کنند. با این حال، پس از لحظه تکان دهنده لوپن، جامعه شناسان به افزایش مداوم «رای گیری تاکتیکی» اشاره کرده اند که برای جلوگیری از این نوع نتایج طراحی شده است. در نتیجه، رای دهندگان به "شیطان کوچکتر" در دور اول به طور فزاینده ای رایج است.

کلویی ریدل، یکی از بنیانگذاران گروه مدافع، گفت: «سیستم فعلی ما رأی دهندگان را ملزم می کند تا یک نامزد را انتخاب کنند که ممکن است انتخاب مورد علاقه آنها باشد یا نباشد». رای بهتر (بهتر رأی دهید) که از اکثریت دفاع می کند. "مردم بالاخره رای می دهند در برابر نامزد، نه برای برخی حتی نمی توانند نظر خود را در مورد سایر نامزدها بگویند. «در نتیجه، رأی ممتنع و سفید (در اصل آرای اعتراضی) مدام در حال افزایش است و برنده بدون حمایت اکثریت مردم انتخاب می‌شود.

انتخابات دو دوری ریاست جمهوری فرانسه در ابتدا به منظور حفظ نامزدها و ایجاد اجماع در مورد رئیس جمهور آینده بود که باید 50 درصد از آرا را در دور دوم به دست آورد تا بتواند ریاست جمهوری را به دست آورد. با این حال، رأی گیری تاکتیکی ماهیت این «اجماع» را بسیار بحث برانگیز می کند. زمانی که رئیس جمهور ژاک شیراک در دور دوم انتخابات در سال 2002 82 درصد آرا را به خود اختصاص داد، این شکست به همان اندازه که لوپن را رد کرد، به همان اندازه که حمایت از محافظه کار فعلی بود.

>> تاریخچه انتخابات فرانسه: صاعقه تکان دهنده ژان ماری لوپن

طرفداران اکثریت استدلال می کنند که این امر مانع از چنین قرائت تحریف شده ای از اراده رای دهندگان می شود. برای شروع، او به لوپن به عنوان نامزدی که بیشترین احتمال رد شدن توسط رای دهندگان را دارد، اشاره می کند. او همچنین به 42 درصد از رای دهندگان فرانسوی رای خواهد داد که در دور اول از نامزدهای جناح چپ حمایت کردند اما هیچ کدام را در دور دوم شکست ندادند.

تصمیم اکثریت می تواند پس از انتخابات 2017، که در آن دختر لوپن مارین نیز در دور دوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت - این بار علیه امانوئل ماکرون، از چنین شکایت هایی جلوگیری کند. همانند پیروزی قانع کننده شیراک، 66 درصد از آرای مکرون در دور دوم به سختی نشان دهنده سطح واقعی حمایت او در سراسر کشور است. سیستم انتخاباتی نیز بیش از 4 میلیون رای خالی که در اعتراض به آن داده شده را در نظر نگرفته است.

ریدل توضیح داد که بر اساس سیستم پیشنهادی، "نیازی به رای دادن به اعتراض نیست، زیرا در صورت تمایل می توانید به همه نامزدها رتبه بد بدهید." «علاوه بر این، ارزیابی اکثریت همه نامزدها را موظف می‌کند تا به یک رای‌دهی گسترده‌تر برسند، در حالی که سیستم انتخاباتی کنونی دو قطبی‌سازی را تشویق می‌کند - زیرا نامزدها فقط باید بر حدود 20 درصد رأی‌دهندگان برای رسیدن به دور دوم حیاتی تأثیر بگذارند.

بازی را عوض کنم؟

رای دهندگان شرکت کننده در انتخابات مقدماتی هر نامزد را با یکی از پنج رتبه: بسیار خوب، خوب، نسبتا خوب، قابل قبول و بد رتبه بندی می کنند. اگر بهترین کاندیداها در نهایت همان میانگین امتیاز را کسب کنند، محاسبه «میانگین امتیاز» آنها برنده را مشخص می کند. به عنوان مثال، اگر هر دو نامزد دارای میانگین "قابل قبول" باشند، برنده کسی خواهد بود که میانگین امتیاز او نزدیک به "کاملا خوب" باشد.

پیامد مستقیم این روش رای‌گیری، حذف سریع عجیب‌ترین نامزدهاست، که ممکن است مجموعه کوچکی از حامیان وفادار داشته باشند، اما توسط رای‌دهندگان گسترده‌تر طرد می‌شوند. برعکس، سایر کاندیداهایی که کمتر تفرقه افکن هستند، ممکن است به تشخیص اکثریت، وضعیت خود را به طور چشمگیری بهبود بخشند.

ماه گذشته، جامعه شناس Opinion Way هر دو روش را با نمونه یکسانی از رای دهندگان آزمایش کرد و در نهایت به نتایج کاملاً متفاوتی برای انتخابات ریاست جمهوری آوریل رسید. نامزد راست افراطی، اریک زمور، علیرغم کسب 12 درصد آرا بر اساس قوانین فعلی، با اکثریت آرا، پایین ترین سطح را کسب کرد. در مقابل، آرنو مونتبورگ جناح چپ - که از آن زمان از رقابت های ریاست جمهوری کنار رفته است - با استفاده از امتیاز اکثریت، با وجود یک درصد پایین، در رتبه سوم از میان 13 نامزد قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که Valerie Pecres، نامزد محافظه‌کار Les Républicains و مکرون بالاترین میانگین امتیاز ("قابل قبول") را داشتند. اما پکرس به لطف میانگین امتیاز بالاترش در صدر رقابت قرار گرفت، که به این معنی است که او نمرات مثبت بیشتری نسبت به ماکرون کسب کرده است.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=VoTNmFmud5U[/embed]

تحلیل های قابل مقایسه ای از نظرسنجی های دیگر از جمله رقابت در کاخ سفید در سال 2016 انجام شده است. با استفاده از داده های مرکز تحقیقات پیو، که از رای دهندگان خواسته بود به نامزدها از "بزرگ" تا "وحشتناک" امتیاز دهند، مقاله ای در وب سایت Open Democracy اشاره می کند که رهبران مربوطه ، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ رتبه های مثبت بیشتری را نسبت به رقبای خود دریافت کرده اند، اما همچنین رتبه های منفی بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود دریافت کرده اند که منجر به "متوسط ​​رتبه بندی" ضعیف شده است. این داده ها نویسنده را به این نتیجه رساند که "فرایند رای گیری ایالات متحده شکست خورد زیرا دو "بدترین" نامزد هر حزب را شناسایی کرد.

همان مقاله استدلال می‌کند که تصمیم اکثریت همچنین می‌تواند منجر به رای دقیق‌تر و آگاهانه‌تر برگزیت شود و انتخاب دودویی بین «ترک» یا «باقی» را با یک سری گزینه‌ها جایگزین کند - مانند «بدون توافق»، «ترک». اما با اتحادیه گمرکی» یا «خروج اما با عضویت در بازار واحد».

در فرانسه، گروه حامی ریدل اخیراً توسط قانونگذارانی که وظیفه یافتن راه هایی برای نوسازی سیستم انتخاباتی و افزایش مشارکت را داشتند، مورد بازجویی قرار گرفت. در گزارشی که ماه گذشته به مجلس سفلی مجلس ملی ارائه شد، قانونگذاران پیشنهاد کردند در برخی از انتخابات محلی اکثریت را تجربه کنند.

آژانس‌های دیگر قبلاً این روش را آزمایش کرده‌اند، از جمله حزب حاکم خود ماکرون، La République en Marche، که از اکثریت رای در یک رای داخلی برای انتخاب نمایندگان حزب در سال 2019 استفاده می‌کند. شهرداری پاریس نیز سال گذشته با اکثریت آرا آزمایش کرد و به ساکنان اجازه داد. برای انتخاب بین پروژه های توسعه یافته و ارائه شده توسط همشهریان. بیش از 100000 نفر در آخرین رای گیری شرکت کردند. با بیش از چهار برابر تعداد شرکت کنندگان، همه پرسی بزرگترین آزمون برای اکثریت تا به امروز خواهد بود.

این مقاله از اصل به زبان فرانسوی اقتباس شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن