همه چیز در مورد مشاوره حقوقی تلفنی

در واقع مشاوره حقوقی، دارای انواع مختلفی است که بر اساس نیاز مخاطبان مختلف می تواند شکل های مختلفی داشته باشد.

توسط AKHSHIJNEWS در 27 دی 1400

در واقع مشاوره حقوقی، دارای انواع مختلفی است که بر اساس نیاز مخاطبان مختلف می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. یکی از انواع مشاوره های حقوقی که در بین اغلب مردم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است مشاوره حقوقی تلفنی است. مشاوره حقوقی تلفنی هم دارای مزایا و هم معایب مختلف می باشد. ما  در این مقاله قصد داریم در مورد این نوع مشاوره حقوقی توضیحات بیشتری را شرح داده و مزیت ها و معایب آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مزیت های مشاوره حقوقی تلفنی

از بین انواع مشاوره های حقوقی مختلف همانند مشاوره حضوری مشاوره آنلاین و غیره مشاوره حقوقی تلفنی از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است .در ادامه مطلب کلیدی ترین و مهمترین مزیت های این گونه از مشاوره را برای شما بیان کرده و در مورد هر کدام به اختصار توضیحاتی را بیان می کنیم مزیت های مشاوره حقوقی تلفنی عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان

  • صرفه جویی در هزینه

  • حفظ حریم خصوصی

هر سه مورد ذکر شده در بالا از جمله مزیت های مشاوره تلفنی حقوقی هستند در ادامه هر یک از آنها را برای شما توضیح میدهیم.

صرفه جویی در زمان

در این گونه مشاوره دیگر به صرف زمان و وقت زیادی و همچنین جابه جایی احتیاج نخواهید داشت. به همین خاطر می‌توان گفت مشاوره حقوقی تلفنی می تواند برای اغلب افرادی که وقت محدودی داشته و مشغله کاری زیادی دارند گزینه بسیار مناسبی باشد. همچنین نوع مشاوره از لحاظ و زمان هیچ محدودیتی ندارد و می توان به صورت ۲۴ ساعته برای گرفتن مشاوره حقوقی از از یک مشاور حقوقی متخصص کمک گرفت.

صرفه جویی در هزینه

با توجه به اینکه مشاوره تلفنی حقوقی نیاز به حضور فیزیکی در دفتر وکالت را ندارد،  بنابراین می توان گفت شما هیچ هزینه ای بابت گرفتن مشاوره پرداخت نمی کنید البته در برخی مواقع هزینه بسیار کمی را باید برای مشاوره‌حقوقی تخصصی پرداخت نمایید. اما در هر صورت با استفاده از اینگونه مشاوره شما می توانید تا حد بسیار چشمگیری در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

حفظ حریم شخصی

در بیشتر پرونده ها و مسئله های حقوقی ترجیح می دهند که مشکلات خود را به صورت غیر حضوری با مشاور حقوقی و متخصص در میان بگذارند. یکی از مهمترین و بهترین مزایای مشاوره حقوقی تلفنی مشخص شدن هویت افراد است به عنوان مثال ممکن است یک جرم کیفری مرتکب شده باشد و احساس شرمساری کند. بنابراین در چنین شرایطی می‌خواهد تا هویتش مشخص گردد مشاوره حقوقی تلفنی یکی از گزینه‌های مناسب برای حفظ حیثیت و حریم شخصی است.

مشاوره حقوقی تلفنی می تواند در چه زمینه هایی به ما کمک کند؟

این نوع مشاوره می تواند، در زمینه های تخصصی متعددی به شما دهد. بدون شک در دنیای حقوق، حوزه های مختلف حقوقی و تخصصی متعدد و بسیار زیادی وجود دارد. و به دلیل این گستردگی، اشخاص می توانند در برخی از زمینه های حقوقی، مشاور حقوقی متخصص تلقی گردند.

یک مشاور حقوقی خوب تلفنی می تواند، در حوزه های حقوق مالکیت فکری، سایبری، حقوق بین الملل،حقوق تجارت، حقوق مهاجرت، ارث، دعاوی خانوادگی،وصیت قرارداد ها و عقود،‌جریمه ها و... مشاوره ارائه دهد.به همین دلیل باید تمامی زمینه های تخصصی مشاوره حقوقی تلفنی را فهمید و پس از آن برای برطرف کردن مشکل و یا گرفتن مشاوره اقدام نمود.

مشاور حقوقی تلفنی کیست؟

مشاور حقوقی تلفنی کسی است که دارای تحصیلات حقوقی باشد و برخی از آن ها نیز مدرک کانون وکلای دادگستری را دارند. یک مشاور حقوقی خوب تلفنی خوب می تواند در حوزه های تخصصی مختلفی مانند امور مدنی، حقوق خانواده، اسناد تجاری، جریمه های رایانه ای، کیفری، داوری و... اطلاعات خوبی را در اختیار مراجعین گذاشته و به آن‌ ها مشاوره دهد.

غالبا مشاوران حقوقی، کسانی هستند که آموزش های الزامی را در زمینه های خاصی گذارنده و قادرند تا به سوال ها و ابهامات حقوقی که برای افراد پیش می آیند، پاسخگو باشند.

وظایف مشاور حقوقی تلفنی

در‌ مشاوره حقوقی تلفنی، شخص مشاور همانند دیگر مشاوران وظیفه دارد که در ازای دریافت مبلغ بسیار‌کمی، به افراد‌ متقاضی، راهنمایی و راهکار‌ ارائه دهد. بهترین مشاور حقوقی وظیفه دارد که در ابتدا معضل و مشکل حقوقی مراجعه کننده را به خوبی تشخیص داده و بر اساس دانش و آگاهی که دارد به او راهکار بدهد و هم چنین مستندات قانونی را به او ارائه دهد.

مشاور‌حقوقی باید در زمان بندی تعیین شده مثلا مشاوره حقوقی یک ساعته، بتواند حداکثر اطلاعات را در اختیار فرد مراجعه کننده قرار دهد. همچنین  در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز بود، مشاور حقوقی باید مراجعه کننده خود را به طرف دیگر نوع مشاوره مثل مشاوره حضوری و‌‌‌... سوق بدهد.

ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی سوالات شما عزیزان در رابطه با مشاوره حقوقی تلفنی پاسخ دهیم. تا شما بتوانید براساس شرایط خود و در صورت لزوم از این نوع مشاوره استفاده کنید.

در مقایسه با سایر روش های استفاده ازخدمات حقوقی، مشاوره حقوقی تلفنی چه مزایایی دارد؟

آخرین مطالب