پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو - شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

تعداد پیستون ها در موتور های گوناگون متفاوت می باشد . سایز و شکل آن ها هم مختلف می باشد .برای ساخت پیستون ها ب

توسط AKHSHIJNEWS در 8 بهمن 1400
تعداد پیستون ها در موتور های گوناگون متفاوت می باشد . سایز و شکل آن ها هم مختلف می باشد .برای ساخت پیستون ها به طور معمول از چدن یا این که فولاد ریخته گری و همینطور از آلیاژ های آلومینیوم استفاده می شود . حلقه پیستون هم به برهان خاصیت ارتجاعی آن، از چدن یا این که آلیاژهای فولادی ساخته می شود. این چدنها مثل چدن بی آلایش شکنده نیستند و میتوان انها را خم کرد بدون این که بشکنند. پیستون چدنی سنگین بوده و قدرت وزنی موتور را کمتر می دهند این طور چدن دارای ضریب انبساط چگالی زیر بوده و در عین حال با ضریب انتقال حرارت پایینی است. سبک بوده و ضمن افزایش شتاب موتور و اقتدار وزنی از ضریب انتقال حرارت خوبی هم برخوردار می باشد . فقط ضعف پیستون های آلومینیومی بالا بودن ضریب انبساط دانسیته آنان است . پیستونها از دیدگاههای متمایز تقسیمبندی میگردند که یکی از همین دستهبندیها بر اساس گونه موتور است. همانطور که می دانید خود پیستون ها نیز از بخش های متمایز نیز تشکیل شده اند که بخش های مهم آن عبارت اند از : تاج پیستون ، دامنه پیستون ، شیار رینگ ها ، ترک گژنپین و جا رینگی . پیستون اتومبیل در موتور خودروها یک کاربر بسیار مضاعف اهمیت میباشد که در موتور های متعدد صورت های مختلفی نیز دارااست . به صورت بیضی عمود بر محور انگشتی پیستون و قطر ریز آن در جهت انگشتی پیستون باشد. پیستون های دو دوران در موتور های دو دوران و کوچک مثل موتور های موتورسیکلت ها و سم پاش ها نقش دارا‌هستند . به طور کلی ، میزان پیستون اساسی طراحی موتور محدود می شود ، اما پیستون اصلی تولید یک مهر و موم مقاوم در برابر گاز حساس دیوار سیلندر ، نقش مهمی در محافظت فشار بالای گاز دارد. استحکام پیستون ها حساس اعتنا به فرآیند تولید افزایش یافته می باشد . پیستون پیستون اتومبیل ی اتوترمیک در دو نوع ساخت پیستون ماهله می شوند . در رخ ذیل ، سرسیلندر یک خودرو کلیدی سیلندرهای دو سوپاپه را بازدید می نمایید ، دقت نمایید که در بالای هر سیلندر دو سوپاپ طراحی شده است. اساسی دکان اثاثیه یدکی ماشین سلیم سنتر یار شوید تا کارایی حلقه پیستون را برای شما شرح دهیم. اهمیت M2PART ملازم باشید… 3 ـ وجود شکافهای حرارتی بر روی پیستون : این شکافها به رخ T و در دامنه پیستون تعبیه می شوند و در اثر گرما این شکافها به هم رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر پرهیز می نمایند و در ضمن کمترین لقی میان پیستون و سیلندر را ایجاد مینمایند که سبب ساز ارتقاء کمپرس و توان موتور می‌گردد . درصورتیکه شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در آیتم پیستون یاماها 100 بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن