کیت تسمه تایم توسان

تسمه تایم چطور کار می‌کند؟   چرخه چهارمرحله‌ای موتورهای احتراق داخلی شامل؛ ۱- مرحله مکش (پیست

توسط AKHSHIJNEWS در 17 خرداد 1400

تسمه تایم چطور کار می‌کند؟

 

چرخه چهارمرحله‌ای موتورهای احتراق داخلی شامل؛ ۱- مرحله مکش (پیستون در داخل سیلندر به پایین می‌رود، سوپاپ هوا باز می‌شود و مکش ایجاد شده به وسیله حرکت رو به پایین سیلندر باعث مکش مخلوط سوخت و هوا به داخل سیلندر می‌شود.)، ۲-مرحله تراکم (پیستون در داخل سیلندر بالا می‌رود، سوپاپ هوا بسته و مخلوط سوخت و هوا کمپرس می‌شود.)، ۳-مرحله توان (شمع جرقه می‌زند و مخلوط سوخت و هوا منفجر می‌شود. پیستون به سمت پایین رانده و همزمان سوپاپ دود باز می‌شود.)، ۴-مرحله تخلیه (پیستون به سمت بالا می‌آید و دود از محل سوپاپ دود خارج می‌شود.) است.

در این
۴ مرحله، زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ هوا و سوپاپ دود به وسیله تسمه تایم صورت می‌گیرد. در واقع حرکت میل‌لنگ توسط تسمه تایم به میل سوپاپ (میل بادامک) انتقال می‌یابد و میل سوپاپ هم سوپاپ‌ها را بالا و پایین می‌کند. اگر به خواهیم به عبارت دیگر چگونگی عملکرد تسمه تایم را توضیح دهیم باید بگویم که این قطعه با هماهنگ کردن سرعت چرخش میل‌لنگ با میل سوپاپ، زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را تنظیم می‌کند. میل‌سوپاپ که به میل بادامک هم معروف است معمولا در سر سیلندر اتومبیل قرار دارد، امام ممکن است در برخی از اتومبیل‌ها، طراحان جای دیگری از موتور را به این قطعه اختصاص داده باشند.

تسمه تایم توسان

اصلی هیوندای جنیون پارت (Genuine Parts)

شماره فنی :
تسمه تایم توسان قدیم 2700 سی سی (2006 تا 2010)
24312-37500

مدل های قدیمی توسان از سال 2006 تا 2010 (موتور 2700 سی سی) دارای تسمه تایم هستند ولی مدل های جدید تر توسان (ix35) از سال 2011 به بالا به جای تسمه تایم ، زنجیر تایم دارند و نیاز به تعویض ندارند.

تسمه تایم توسان هر 65 هزار تا نیاز به تعویض دارد (توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تسمه تایم توسان را تا قبل 55 هزار کیلومتر تعویض کنید)
در صورتی که تسمه تایم به موقع تعویض نشود و در هنگام حرکت ، تسمه تایم پاره شود باعث آسیب های شدیدی به موتور می شود که باید برای جبران آن هزینه ی بسیاری کنید.

در اکثر مواقع نیاز به تعویض هرزگرد ها و تسمه سفت کن توسان نیست ولی بهتر هست هنگام تعویض تسمه تایم توسان این قطعات نیز توسط مکانیک بررسی شوند و اگر مشکل داشتند تعویض شوند.

 

 

 

https://centralbelt.ir/product-category/tasme-time/tucson/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن