تعیین مسیر به SDGs در سال 2030 با وجود COVID-19 همه گیر

آسیا-اقیانوس آرام, توسعه و, کمک, اقتصاد و تجارت, جنس, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری فقر &

توسط AKHSHIJNEWS در 6 مرداد 1399
آسیا-اقیانوس آرام, توسعه و, کمک, اقتصاد و تجارت, جنس, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری فقر & SDGs پایداری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

بانکوک, تایلند, Jul 27 سال 2020 (IPS) - به عنوان مستندات سهولت در کشورهای در سراسر آسیا و اقیانوس آرام در پی COVID-19 گیر یک چیز روشن است -- بازگشت به کسب و کار به عنوان معمول است غیر قابل تصور در یک منطقه است که در حال حاضر از مسیر خارج برای دیدار با اهداف توسعه پایدار (SDGs). مجازی بالا-سیاسی در سطح فروم در توسعه پایدار به تازگی تشکیل دولت و ذینفعان در سراسر جهان به تمرکز بر روی ضروری برای ساخت بهتر در حالی که نگه داشتن چشم در اهداف جهانی.

Armida Salsiah Alisjahbana

آسیا برای اولین بار به ضربه می شود توسط COVID-19 و احساس خود ویرانگر اقتصادی و اجتماعی اثرات. تلاش برای پاسخ دادن به این بیماری همه گیر را نشان داد که چگونه بسیاری از مردم در جوامع ما زنده precariously به فقر و گرسنگی و بدون دسترسی به خدمات ضروری است. بین 90 میلیون و 400 میلیون نفر در آسیا و اقیانوس آرام ممکن است تحت فشار قرار دادند به فقر و زندگی در کمتر از 3.20 $در روز. بسیاری از کشورهای در حال گرفتن پررنگ اقدامات برای به حداقل رساندن از دست دادن زندگی و اقتصادی هزینه های برآورد شده در مارس توسط ADB در $1.7 تریلیون دلار به 2.5 تریلیون دلار در این منطقه است.

ماموریت گرایش و بسیج مالی و پشتیبانی اجتماعی است که تحقق SDGs

به عنوان توجه به تغییرات فوری و سلامت انسان اثرات این بیماری همه گیر به پرداختن به آن اثرات اجتماعی و اقتصادی دولت ها و جوامع صورت بی سابقه ای در سیاست های نظارتی و مالی را انتخاب کند. این SDGs— تعهد به ریشه کن کردن فقر و دستیابی به توسعه پایدار در سطح جهان تا سال 2030—می تواند به عنوان یک فانوس دریایی در این زمان آشفته.

جدید ما گزارش مشترک پیگیری سریع این SDGs: رانندگی آسیا و اقیانوسیه تحولات برجسته شش نقطه ورود برای دستیابی به SDGs در مواجهه با این بیماری همه گیر. این شامل تقویت انسان خوب بودن و قابلیت تغییر به سمت پایدار و فقط اقتصاد, ساختمان پایدار, مواد غذایی, سیستم های دستیابی به انرژی decarbonization و دسترسی جهانی به انرژی و ترویج پایدار شهری و نیمه شهری و توسعه و امنیت جهانی و محیط زیست عوام.

هر یک از این نقاط ورود مختل شده است با این بیماری همه گیر. در عین حال این اختلال ممکن است ایجاد فرصت برای روش های جدید برای تحویل در SDG که منعکس کننده اهداف جاه طلبی های 2030 دستور کار است.

چه خواهد شد آن را به چین سیستم ها و موسسات با SDGs آنها ایجاد کنیم ؟

Kanni Wignaraja

این بیماری همه گیر در معرض شکنندگی و سیستمیک شکاف در بسیاری از سیستم های کلیدی. وجود دارد بسیاری از اعمال استراتژی است که کشورها باید با استفاده از هر دو قبل و بعد از COVID-19 برای سرعت بخشیدن به پیشرفت مربوط به اهداف توسعه و تقویت انعطاف پذیری است. کشورها باید اقدامات برای گسترش جهانی سیستم مراقبت های بهداشتی تقویت سیستم های حفاظت اجتماعی از جمله انتقال و سیستم توزیع مواد غذایی برای خانواده های آسیب پذیر. دقیق و منظم داده شده است کلید به چنین تلاش. نوآوری برای کمک به محروم ترین دسترسی به تامین مالی و کوچک و متوسط شرکت (SME) اعتبارات نیز حیاتی است. چندین کشور گرفته اند روش جامع به اشکال مختلف تبعیض و ویژه مرتبط با جنسيت و خشونت مبتنی بر جنسیت. مشارکت از جمله با بخش خصوصی و تامین مالی موسسات نقش مهمی در ترویج راه حل های خلاق. این تجربیات را فراهم و زمینه را برای خوش بینی.

سیاست انقلاب برای مدیریت پیچیدگی

پاسخ به COVID-19 بحران باید بر محور رفاه مردم و توانمندسازی آنها و پیشبرد برابری. رانندگی تغییر در مردم-محیط زیست nexus برای حفاظت از سلامت مردم و منابع طبیعی کلید است به آینده ای که نیست تکرار بحران ما در امروز است.

ما نیاز به یک انقلاب در سیاست های ذهن-تنظیم و تمرین. فراگیر و پاسخگو راهبری سیستم های تطبیقی موسسات با انعطاف پذیری برای آینده شوک جهانی حمایت اجتماعی و بیمه سلامت و تقویت زیرساخت های دیجیتال بخشی از تحولات مورد نیاز است. همه در حال رانده شده توسط یک کم کربن و سازگار با محیط زیست پایدار زیرساخت های انرژی و گذار.

بمبنگ Susantono

چند کشور در آسیا و اقیانوس آرام در حال توسعه بلند پروازانه استراتژی های جدید برای سبز بازیابی و فراگیر رویکرد به توسعه است. جمهوری کره به تازگی اعلام کرد یک قرارداد جدید بر اساس دو ستون مرکزی: دیجیتالی و decarbonization. بسیاری از کشورها در اقیانوس آرام در حال حاضر طرفداران بلند پروازانه انرژی پاک با اهداف و اقلیمی در حال تمرکز بر روی آبی "بازیابی" تصرف فرصت برای ترویج بیشتر پایدار رویکرد به مدیریت شیلات. هند به تازگی اعلام کرد عامل بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه است. چین در حال ایجاد مشاغل بیشتر در بخش انرژی های تجدید پذیر از سوخت های فسیلی در صنایع. بسیاری از کشورها در منطقه ما در حال گسترش سیستم های حفاظت اجتماعی به عنوان بخشی از COVID-19 بازیابی به فراتر از پچ موقت و شامل حاشیه رانده شده مانند کارگران بخش غیر رسمی.

نهادهایی مانند سازمان ملل متحد و ADB باید بسیج برای حمایت از یک مشترک در پاسخ به بحران است. در حال حاضر آن را حیاتی است که ما را قادر می سازد کشورها برای تضمین حمایت از آنها نیاز به رفتن فراتر از آن برای رسیدن به SDGs.

Armida Salsiah Alisjahbanaسازمان ملل متحد تحت-دبیر کل و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP)

Kanni Wignarajaسازمان ملل متحد, معاون دبیر کل و مدیر دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)

بمبنگ Susantonoمعاون رئیس جمهور برای مدیریت دانش و توسعه پایدار, بانک انکشاف آسیایی (ADB)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب