تنها هفت سال مدت برای دبیر کل سازمان ملل متحد?

ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازما

توسط AKHSHIJNEWS در 26 خرداد 1399
ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

James A. Paul, یک نویسنده و مشاور شد مدیر اجرایی سیاستهای کلی فروم (1993-2012) یک سازمان غیر دولتی نظارت بر کار سازمان ملل متحد. او نویسنده کتاب "روباه و جوجه ها: الیگارشی & قدرت های جهانی در شورای امنیت سازمان ملل" و برای سال های بسیاری سردبیر Oxford Companion to سیاست جهان است.

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه. اعتبار: سازمان ملل متحد

نیویورک Jun 15 سال 2020 (IPS) - سازمان ملل متحد بسیاری از حامیان ابراز ناامیدی که دبیر آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ گفت: تقریبا هیچ چیز تا زمانی که هفته گذشته در مورد خشونت پلیس علیه آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالات متحده, و یا در مورد عظیم جنبش اعتراضی که فوران کرده است و سرکوب پاسخ به اعتراضات توسط مقامات ایالات متحده و نیروهای پلیس.

این لحظه از شکایت نسبت به سکوت سازمان ملل متحد و ناتوانی جنسی دهید ما به دنبال پاسخ در ساختار و تاریخچه سازمان ملل متحد: به همین دلیل است که آن را قادر به تماس به حساب آن قوی ترین عضو که اساسی ترین قوانین حقوق بشر و دموکراتیک انجام هستند بنابراین به وضوح نقض?

پاسخ این است که سازمان ملل متحد ایجاد شد و در سال 1945 به کار تحت کنترل خود را با قدرتمند ترین عضو – ایالات متحده آمریکا به طور خاص و همچنین دیگر چهار عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (بریتانیا و فرانسه و روسیه و چین).

منشور سازمان ملل متحد می سازد و این کاملا روشن است اما همچنین تاریخچه این سازمان و راه که در آن دست و پنجه نرم جهانی درگیری در طول سال. منشور می دهد به اعضاي نزدیک انحصار بیش از انتخاب دبیر کل.

هر کسی که برگزاری این دفتر شده است به دقت انتخاب شده برای جلوگیری از جنجال و با احتیاط عمل می کنند وقتی که می آید به این حامیان مالی.

انواع اصلاحات پیشنهاد شده است در طول سال به سازمان ملل متحد و دبیرکل استقلال بیشتر. سازمان های غیر دولتی و کشورهای کوچکتر می خواهم برای دیدن یک قوی تر سازمان ملل متحد و یک رهبر است که می تواند تماس با قدرت های بزرگ به حساب.

برخی پیشنهاد کرده اند بیشتر استقلال مالی برای سازمان ملل متحد به طوری که عمده تهرانی همکاران نمی تواند خودداری از حمایت مالی به عنوان ابزاری برای فشار. یک مالیات جهانی می تواند در خدمت این هدف اما فقط ذکر چنین مالیاتی توسط سازمان ملل متحد فکر می کنم تانک درو چنین آتش از واشنگتن است که مقامات سازمان ملل متحد بلافاصله انکار این ایده.

امروز سازمان ملل متحد است teetering در آستانه ورشکستگی با وجود آن سازگار استقرار.

یکی دیگر از اصلاحات را به دبیر کل مستقل تر از فشار از اعضای دایم با تغییر قوانین انتخابات و توسط الزامی یک مدت هفت سال.

مطالعه 1996 توسط دو نفر از مقامات سازمان ملل متحد پیشنهاد شده به مدت هفت سال به عنوان بخشی از یک پروژه اصلاحات. به جای استاندارد تنظیم از دو به پنج سال از نظر نویسندگان پیشنهاد یک مدت هفت سال به امید کاهش فشار است که انتخاب مجدد به ناچار به ارمغان می آورد.

http://www.ipsnews.net/2020/06/un-chiefs-silenced-big-powers-vetoes/

این ایده مفید است شاید اما نه به خودی خود یک ابزار بسیار قدرتمند برای محافظت از سازمان ملل متحد رهبر به عنوان بسیاری وجود دارد به معنی فشار و تهدید (و انتخاب مجدد تنها موثر به هر حال به عنوان یک ابزار فشار در دوره اول).

هیچ فرد اقدام به عنوان دبیر کل می توان غافل از نهایی خطری که استقلال بیش از حد می تواند به ارمغان بیاورد. Dag Hammarskjold بزرگترین دبیر کل از همه آنها کشته در سقوط هواپیما در آفریقا است که بسیاری از ناظران معتقدند که در حال حاضر در نتیجه یک حمله مستقیم در هواپیما خود سازمان با دخالت مستقیم سه نفر از پنج عضو دائم.

اخیرا دبیر کوفی عنان در دوره دوم خود ساخته محتاط اظهارات که انتقادی از آمریکا و بریتانیا نقش این کشور در جنگ عراق. واشنگتن و لندن خواندن او شورش عمل آمد و نزدیک به از بین بردن او را از دفتر.

در پایان او اجازه داده شد به ادامه خدمت می کنند اما بسیاری از نزدیک ترین مشاوران مجبور شدند در خارج از دفتر.

آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ می داند که سازمان ملل متحد در امور مالی در معرض خطر هستند و او می داند که اگر او عمل می کند وجود خواهد داشت عواقب جدی است. اگر ما می خواهیم او را قادر به صحبت کردن ما باید اصرار بر تغییر و تحول از خود و از سازمان ملل متحد خود را.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب