کشورهای آفریقایی باید برای به دست گرفتن فرصت های ایجاد شده توسط آمریکا و چین تنش

اقتصاد و تجارت, تجارت و سرمایه گذاری اقتصاد و تجارت جیبوتی پورت. اعتبار: جیمز جفری/IPSژوهانسبورگ Jun 19 2020

توسط AKHSHIJNEWS در 30 خرداد 1399
اقتصاد و تجارت, تجارت و سرمایه گذاری

اقتصاد و تجارت

African countries should seize the opportunities presented by deepening tensions between China and the US to realise positive agency and chart their own future. They will need to be more proactive and adaptive under the fluid and uncertain global environment. This will require a great deal of imagination and courage

جیبوتی پورت. اعتبار: جیمز جفری/IPS

ژوهانسبورگ Jun 19 2020 (IPS) - آشکار آمریکا و چین قدرت رقابت خرس شباهت قابل توجه به تنش ها بین ایالات متحده و بلوک شوروی در طول جنگ سرد سال است. در آن زمان کشورهای آفریقایی بودند قرار خواهم آلت در بزرگ شطرنج. اجتماعی و اقتصادی خود را پیشرفت مختل شد زیرا آنها صرف انرژی هماهنگی خود را با هر دو ابرقدرت در جنگ به جهان برتری بین کمونیسم و سرمایه داری.

با استثنا قابل توجه آفریقایی متحده به طور کلی شکست خورده به ورزش مثبت آژانس برای توسعه خود است. آنها همچنین فرسایش نهادی و حکمرانی پایه حیاتی برای موفقیت اقتصادی.

در متن جاری از افزایش تنش های سیاسی بین آمریکا و چین و کشورهای آفریقایی ممکن است پیدا کردن خود را تکرار همان اشتباهات مگر اینکه آنها فعالانه شکل خود نیازمندند.

با وجود نهادی تحت آمادگی کشورهای آفریقایی می تواند – و در واقع باید بسیار استراتژیک و تاکتیکی در چگونگی پاسخ به آنها به آمریکا-چین تنش است. عدم انجام این کار به ناچار معنی فدا کردن منافع خود
تنش بین دو قدرت بزرگ مشخصه های باطل تجارت جنگ در حال عمیق تر شدن در زمانی که اقتصاد جهان تحت فشار زیادی ناشی از COVID-19. در همان زمان کشورهای آفریقایی روبرو هستند و خود را بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال.

آفریقا است institutionally تحت-آماده به آب و هوا به همراه افکت های سلامت همه گیر و شدید رکود اقتصادی. رهبران آن نیاز به آگاهانه طراحی استراتژی های از نامزدی که به آنها کمک خواهد کرد برای مدیریت مداوم ابرقدرت تنش را به نفع خود. آنها باید به انجام این کار بدون در نظر گرفتن طرف. این مستلزم آن است که آنها در برخورد با هر یک از این قدرتهای بزرگ بر اساس عملی – و نه ایدئولوژیک – انتخاب است.

با وجود نهادی تحت آمادگی کشورهای آفریقایی می تواند – و در واقع باید بسیار استراتژیک و تاکتیکی در چگونگی پاسخ به آنها به آمریکا-چین تنش است. عدم انجام این کار به ناچار معنی فدا کردن منافع خود است.

وجود دارد سه عرصه از چالش ها و فرصت ها برای قاره آفریقا در زمان ژئوپولیتیک آب و هوا. اول شامل فن آوری مرزهای دوم جهانی زنجیره تامین و سوم ادغام تجارت و همکاری های اقتصادی.

مرزهای جدید فن آوری

شواهد قریب به اتفاق قربانیان است که نوآوری کلید راننده از رشد اقتصادی است. لذا دسترسی و بهره برداری از فن آوری های جدید مانند 5G حیاتی است به آفریقا را توسعه می دهد. نسل پنجم فناوریهای گزینه های مهم برای یک قاره مانند آفریقا که در آن تلفن همراه تکنولوژی leap-frogged بیشتر فن آوری های سنتی.

دسترسی به فن آوری های مانند 5G ارائه می دهد دسترسی به پهنای باند جهانی بسیار مهم است که برای این قاره را در پیشبرد یک اقتصاد دیجیتال.

در ماه مه سال گذشته دولت آمریکا قرار داده و شرکت چینی Huawei جهان تامین کنندگان پیشرو از 5G شبکه زیرساخت را در فهرست خود از اشخاص تلقی را در برخواهد داشت خطر برای امنیت ملی و سیاست خارجی منافع است.

Huawei شد به طور موثر ممنوع از واردات و ترکیب کلیدی ما تکنولوژی را در محصولات و خدمات. این شامل هر دو سخت افزار مانند بالا-تکنولوژی قطعات نیمه هادی و نرم افزار مانند Google Mobile Services (GMS). ممنوعیت بعدها توسعه یافته به فناوری های کلیدی از غیر ما شرکت. این شامل تایوان نیمه هادی تولید شرکت Huawei تامین کننده.

در ماه پس از اولیه ممنوعیت اجرائی از چهار عمده آفریقای جنوبی اپراتورهای ارتباط از راه دور – Telkom, Vodacom ایرانسل و همراه C – نوشت یک نامه مشترک به جمهوری آفریقای سیریل Ramaphosa درخواست خود را فوری مداخله آمریکا در اقدام علیه Huawei. هدف آنها می شده اند به قرض دادن دیپلماتیک وزن برای جلوگیری از آسیب به آفریقای جنوبی بخش ارتباطات از راه دور.

در ماه ژوئیه سال گذشته Ramaphosa آمد در پشتیبانی از چهار اپراتور و همچنین Huawei. او گفت: این ممنوعیت این بود:

به عنوان مثال حمایت از تولیدات داخلی تاثیر می گذارد که خود ما در بخش ارتباطات از راه دور به خصوص تلاش برای رول کردن 5G شبکه باعث شکست در شبکه های دیگر نیز هست.

این یک مثال از عمل گرایی در بخشی از دولت آفریقای جنوبی.

آفریقایی سیاستگذاران باید قاطعانه حفاظت از حق خود را به را انتخاب کنید از وسیع ترین ممکن است طیف وسیعی از فن آوری گزینه های است که کت و شلوار خود را به کشورهای توسعه نیاز دارد. و آنها باید اصرار بر اخذ و توسعه فن آوری های جدید مانند 5G مبتنی بر عمل گرایی.

جهانی زنجیره تامین

دوم تئاتر از مبارزه برای کشورهای آفریقایی است که در جهانی زنجیره تامین.

این COVID-19 واقعیت همراه با تشدید آمریکا و چین به تنش ها بر سر تجارت, تکنولوژی و عرضه زنجیره ای باز کرده است تا فرصت های که از کشورهای آفریقایی باید برداری.

ترکیب آنها را در معرض مشکلات جدی در تامین شبکه در سراسر بخش های مختلف. این شامل محصولات دیجیتال, مواد غذایی, دارویی و پزشکی و زنجیره تامین.

این بخش نشان دهنده فرصت برای کشورهای آفریقایی به منظور توسعه محصولات جدید و خدمات و قابلیت های. آنها می تواند به عنوان مثال ارائه پاسخ به حفاظت آفریقا امنیت غذایی نیازهای محلی تولید داروهای ضروری و داروهای کم هزینه آزمایشات پزشکی و تجهیزات و تدارکات.

اما کشورهای آفریقایی نیاز به کار بیشتر مشترک به منظور توسعه رونق اقتصادی و مرزی صنعتی كارآفريني. تجارت را در نظر ما یک انتقادی توانمند برای این.

این ما منجر به حيطه سوم یعنی نیاز به کشورهای آفریقایی برای تعمیق ادغام تجارت و همکاری های اقتصادی. این را ارائه مبنایی برای تنوع از بیش از اتکا به بازارهای صادراتی مانند چین و آمریکا و برای ساخت داخلی انعطاف پذیری است.

درون آفریقا تجارت

داخل آفریقایی تجارت حساب فقط 16% از مجموع آفریقایی تجارت است. این مقایسه با 52 درصد در آسیا و 73% در اروپا است. آفریقایی تجارت بسیار متمرکز در چند هاب اقتصادی: چین و اروپا با هم حساب 54% از مجموع آفریقایی تجارت با چین بودن آفریقا تنها بزرگترین شریک تجاری. این حساب برای بیش از 14 درصد از مجموع آفریقایی تجارت است.

آفریقا قاره منطقه آزاد تجاری ایجاد نهادی و زیربنایی چارچوب برای آفریقا برای تقویت درون آفریقایی تجارت تنوع در شرکای تجاری و پیاده سازی طولانی سر رسیده تجارت سیاست اصلاحات.

COVID-19 ناشی از تاخیر در اجرای این تجارت تنظیم. باید آن را در واقع باید بزرگ شده یک حس فوریت. اما به جای نشان دادن سازگاری رهبران آفریقایی تحت فشار یک دکمه مکث. به عنوان یک نتیجه این قاره می تواند فرصتی برای سرعت بخشیدن به توسعه مرزی زنجیره ارزش در لوازم پزشکی و تجهیزات و دیگر مناطق.

تخیل و شجاعت

کشورهای آفریقایی باید به دست گرفتن فرصت های ارائه شده توسط تعمیق تنش بین چین و آمریکا به درک مثبت آژانس و نمودار های خود را در آینده. آنها نیاز به فعال تطبیقی تحت سیال و نامشخص جهانی محیط زیست است. این نیاز به مقدار زیادی از تخیل و شجاعت.

کشورهای آفریقایی صورت دلهره آور از مجموعه ای از چالش ها و محدودیت. اما سیاستگذاران همیشه باید گزینه.The Conversation

Mzukisi Qobo سر: عقل مدرسه, حکومت, دانشگاه Witwatersrand و Mjumo Mzyece دانشیار فناوری و مدیریت عملیات دانشگاه Witwatersrand

این مقاله چاپ از مکالمه تحت Creative Commons. خواندن این مقاله.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب