زنان هستند-led راه اندازی کلید پایداری در سنگال است ؟

آفریقا و کمک به توسعه و کمک به اقتصاد و تجارت ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, سرفصل های منطقه ای دسته بندی Terr

توسط AKHSHIJNEWS در 30 تیر 1399
آفریقا و کمک به توسعه و کمک به اقتصاد و تجارت ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, سرفصل های منطقه ای دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

جنسیت

A woman farmer selling her produce at a local market in Casamence, southern Senegal. In sub-Saharan Africa, 90 percent of those in informal employment, which is typically low-skilled with poor working conditions, are women. Credit: Stella Paul/IPS

یک زن کشاورز فروش محصولات خود در یک بازار محلی در Casamence جنوب سنگال. در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و 90 درصد از کسانی که در رسمی اشتغال است که به طور معمول کم ماهر با فقیر شرایط کار زنان هستند. اعتبار: استلا پل/IPS

حیدرآباد Jul 20 سال 2020 (IPS) - در حال رشد در پایتخت سنگال Dakar Siny Samba (28) را با شیفتگی به عنوان مادر بزرگ او ساخته شده تنقلات برای خانواده او با استفاده از میوه های تازه از باغ خود را. او را اغلب به کمک مادر بزرگ خود را به این تنقلات برای تغذیه کودکان محله.

"یک روز من رفتن به میان وعده احزاب برای کودکان مانند پیرزن می کند" سامبا خواهد بگوید خودش.

اما سال بعد وقتی که او در بازدید از فروشگاه های محلی خرید مربا او نا امید شده بود برای دیدن تنها گران قیمت وارداتی محصولات در قفسه. آنها نه طعم به عنوان تازه به عنوان مادر بزرگ آنهایی که نه جایی که آنها به عنوان بالا در ارزش تغذیه ای است.

بنابراین در سال 2017, مسلح با مدرک صنایع غذایی مهندسی از فرانسه Samba راه اندازی سنگال اولین غذای کودک هنگام راه اندازی – Le Lionceau (بچه شیر). هدف خود را برای ارائه سنگال مادران و نوزادان با انتخاب محلی-فرآوری مواد غذایی ساخته شده از مواد آلی تازه, مزرعه تولید کند.

در ابتدا او آغاز شده و با سه نوع میوه مربا. اما در حال حاضر سه سال بعد او گسترش یافته و به 15 محصول از جمله مربا, ژله, مارمالاد, حبوبات و بیسکویت. شرکت او در حال حاضر در استخدام افراد و همچنین آموزش میوه و سبزی کشاورزان در سراسر سنگال در امن تکنیک های برداشت و امن تر روش های ذخیره سازی و همچنین صدور گواهینامه آلی روند.

"ما بسیار ساده فلسفه: بهترین استفاده را از کشور ما رشد میوه ها و سبزیجات و فروش به کسانی که عشق تغذیه فرزندان خود را سالم, تغذیه ای محصولات. بنابراین ما در حال ایجاد یک کسب و کار است که حفظ و بهبود مواد غذایی محلی زنجیره ارزش و ارگانیک کشاورزان در حالی که ارائه مواد غذایی با کیفیت بالا به سنگال مردم" سامبا می گوید IPS.

سنگال – زمینه مناسبی برای راه اندازی

سامبا را لو Lionceau یکی از بسیاری از راه اندازی است که باید به سرعت رشد کرد تا در سراسر سنگال در سال های اخیر است.

با توجه به VC4A — یک سازمان فراهم می کند که پشتیبانی مالی و فنی برای راه اندازی و سرمایه گذاری در سطح جهان و در سنگال وجود دارد 128 ثبت نام نوپا در این کشور غرب آفریقا بیش از یک دوجین از آن متعلق به زنان است.

با این حال, آن است که اغلب فرض بر این است که تعدادی از زنان متعلق به نوپا بسیار بالاتر به عنوان بسیاری از زنان کارآفرین دریغ به ثبت نام کسب و کار خود را به دلیل مالیات بالا که شامل 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) و 30 درصد شرکت مالیات است.

ارقام غیر معمول نیست برای این قاره است.

"مشارکت در اشتغال غيررسمی است که به طور معمول کم ماهر و همراه با ضعیف کار با شرایط عالی در میان زنان بیش از مردان است. در سال 2018 این مورد بود در بیش از 90 درصد از کشورهای جنوب صحرای آفریقا" ایالات سند سیاست توسط زنان ارائه جهانی حمایت سازمان که قهرمانان برابری جنسیتی و سلامت و حقوق زنان و دختران.

مقدمه ای از سنگال راه اندازی عمل به وعده ارائه پشتیبانی برای راه اندازی در حالی که کاهش بار مالیاتی خود را.

این قانون تصویب شد در ماه دسامبر 2019 پس از 19 ماه از مشاوره و بحث در میان 60 سنگال نوآوری علاقه مندان به راه اندازی 20 حامی سازمان و نمایندگان دولت از جمله مالیات بر اقتدار و آموزش و پرورش و اقتصاد و امور مالی وزارتخانه است.

این قانون با هدف ترویج و ارائه معافیت های مالیاتی و مزایای دیگر به نوآورانه کسب و کار جدید در زمینه های مختلف اعم از مواد غذایی و کشاورزی به سلامت و بانکداری تلفن همراه. سنگال تنها دومین کشور آفریقایی پس از تونس به چنین قانون حمایت از راه اندازی است.

شاید آن را ایجاد یک تشویق محیط زیست برای زنان کارآفرینان اما این قانون به خودی خود دارای هیچ مقررات خاصی برای آنها.

"قانون جدید است که واقعا یک توپ بزرگ از امید برای همه ما که شروع کرده اند و بدون هر گونه کمک خارجی و تلاش برای ایجاد همه چیز از ابتدا مانند آگاهی مصرف کننده از تولید کنندگان و ایجاد یک مساعد بازار ساختمان زیرساخت ها و غیره می گوید:" سامبا.

دادن اطلاعات مورد نیاز زنان

  • در سنگال 49.9 درصد از زنان در سن باروری را کم خونی می گوید: جهانی تغذیه گزارش که پروفیل بار از سوء تغذیه در جهانی و منطقه ای و زیر منطقه ای و در سطح کشور.
  • در کودکان میزان سوء تغذیه حاد است و نه درصد است که بالاتر از کشورهای در حال توسعه به طور متوسط 8.5 درصد در این گزارش آمده.

با وجود بالا بودن بار از چالش های منابع همیشه ناکافی می گویند بسیاری از کارشناسان است.

وجود دارد هرگز به اندازه کافی اطلاعات معتبر در دسترس به مادران سوء تغذیه و نه وجود دارد به اندازه کافی بودجه برای کسانی که در حال کار برای بهبود زنان و کودکان, بهداشت و درمان می گوید فاتو Ndiaye Turpin مدیر اجرایی Réseau Siggil Jigéen (RSJ) حقوق زنان سازمان که با هدف ترویج و محافظت از حقوق زنان در سنگال.

RSJ نیز یکی از convenors از تحویل برای خوب کمپین ائتلاف در سنگال است که بخشی از یک بزرگتر کمپین جهانی طراحی شده توسط زنان ارائه. تحویل به صورت خوب, کمپین ترویج 12 مهم سرمایه گذاری در زنان و دختران از جمله به طور چشمگیری کاهش خشونت مبتنی بر جنسیت; احترام حفاظت و تحقق سلامت جنسی و حقوق; حصول اطمینان از عادلانه و کیفیت آموزش و پرورش و همچنین افزایش زنان در توانمندسازی اقتصادی.

Seynabou تیام, یک داکار مبتنی بر دیجیتال کارآفرین و مادر دو فرزند جوان موافق با Turpin. در سنگال وجود ندارد به اندازه کافی اطلاعات معتبر در حوزه عمومی در مورد مسائل است که مادران باید مانند مهد کودک, کودک و تغذیه, مادران سلامت و رفاه و.... تیام می گوید IPS.

در سال 2013 تیام تاسیس سن.sn, شبکه های اجتماعی, گروه مادران است که با هدف به این اطلاعات شکاف. شبکه سنگال اولین دیجیتال و اجتماعی جامعه بیش از 12000 عضو دارد.

با استفاده از وبلاگ ها و پوستر فیلم ها و عکس ها به عنوان منابع سن.sn ارائه می دهد سنگال مادران اطلاعات مورد نیاز در مورد مهد کودک, تغذیه و سلامت, هر چند یک پلت فرم است که اجازه می دهد تا آنها را برای اتصال خود را به اشتراک بگذارید مشکلات و به دنبال حمایت از هر یک از دیگر.

تیام برنده چندین جایزه برای راه اندازی از جمله زنان دیجیتال شرکت در جایزه 2015 و آفریقا ارتباطات دیجیتال روز جوایز 2019.

"ما در حال حاضر دو سیستم عامل یک صفحه را در Facebook و یک کانال در یوتیوب. ساخت و ساز از وب سایت ما در حال حاضر آغاز شده بنابراین از لحاظ فنی ما در یک مرحله گذار در حال حاضر. اما من امیدوار هستم که وب سایت ما تکمیل خواهد شد و به زودی عملیاتی," تیام می گوید IPS.

منn سال 2011 تنها 15 درصد از سنگال تا به حال دسترسی به اینترنت با توجه به داده های بانک جهانی. اما امروز کمتر از یک دهه بعد این تعداد به طور چشمگیری افزایش به 58 درصد است. سریع digitisation است عاملی برای تشویق زنان که دارای پتانسیل برای تبدیل شدن به کارآفرینان دیجیتال می گوید: تیام.

"زنان باید یک رویکرد سیستمیک به کسب و کار. پایداری است که همیشه در پشت ذهن خود را حتی به عنوان آنها ایجاد ثروت است. آنها همچنین به طور مداوم به فکر رفاه کسانی که در اطراف آنها – از جمله خانواده" تیام می گوید IPS.

Women sell farm produce in Casamence, southern Senegal. Evidence shows that women’s full participation in the economy drives better performing and more resilient businesses and supports economic growth and wider development goals for nations. Credit: Stella Paul/IPS

زنان فروش مزرعه تولید در Casamence جنوب سنگال. شواهد نشان می دهد که زنان را از مشارکت کامل در اقتصاد درایوهای اجرای بهتر و بیشتر انعطاف پذیر کسب و کار و پشتیبانی از رشد اقتصادی و گسترده تر از اهداف توسعه برای سازمان ملل. اعتبار: استلا پل/IPS

پیوستن به مبارزه با COVID

Gaelle بلند است و موسس و مدیر مسئول فروش از کاشی های الکترونیکی تدارکات راه اندازی فراهم می کند که خدمات تحویل در سراسر سنگال. زمانی که COVID-19 بحران شروع به اثر کشور که هیچ آنلاین فروشگاه های مواد غذایی, قد بلند به سرعت اضافه شدن سرویس جدید به Pap را ارائه می دهد: تحویل مواد غذایی و آب و محصولات بهداشتی برای زندگی مردم تحت مستند محدودیت.

یکی دیگر از سلامت راه اندازی شده است سریع برای پیوستن به مبارزه با COVID-19 است SenVitale که ایجاد Passeport Universelle de Santé.

راه اندازی در سال 2017 و شرکت تاسیس شده توسط 22 ساله Nafissatou Diouf این Passeport Universelle de Santé یک QR اسکن از بیمار اطلاعات پزشکی است که یکپارچه بر روی یک کارت و دستبند و یا یک آویز. پزشکان فورا می توانید دسترسی پزشکی بیمار داده ها توسط اسکن کد QR.

زمانی که COVID-19 شیوع رسیده سنگال SenVitale ایجاد یک وب پلت فرم که در آن شهروندان می توانند coronavirus آزمون خود ارزیابی قبل از نزدیک شدن به یک مرکز پزشکی. تا کنون بیش از 100 ، 000 نفر تست گرفته اند که در نتیجه مصرف برخی از بار خاموش تاکید کرد خدمات بهداشت ملی. سنگال بیش از 8000 موارد گزارش شده است.

"من از دست عمه من که فوت عمدتا به این دلیل او نمی تواند پیدا کردن اطلاعات کافی در بیماری. بنابراین ما می خواستم برای پیدا کردن یک سیستم است که کمک خواهد کرد که ما پزشکان و متخصصان بهداشت و سلامت عمل سریع تر" Diouf که برنده بهترین راه اندازی از سال (سنگال) جوایز و همچنین زنانه Coup de Coeur جوایز در سال 2019 می گوید IPS.

مناطق انتظار مداخلات فوری

سنگال جمعیت در حال حاضر 16.7 میلیون دلار است که انتظار می رود به 22.3 میلیون نفر تا سال 2030.

"در چنین زمینه بهداشت باروری و تنظیم برنامه هایی برای جوان و فعال جمعیت ضروری برای سنگال به تصرف جمعیتی سود و کشور در وضعیت اقتصادی و اجتماعی برای بهبود" Turpin می گوید IPS.
او را شناسایی چهار مناطق مهم از سلامت زنان است که به فوریت نیاز به توجه بیشتر: مرگ و میر مادران دسترسی به, پیشگیری از بارداری, اطلاعات در مورد بهداشت باروری و سرمایه گذاری است.

جاری حجم سرمایه گذاری و توجه به تمام این چهار حوزه همچنان ناکافی اگر چه برخی از سازمان های غیر دولتی در حال ارائه خدمات Turpin می گوید.

"سازمان های غیر دولتی هستند از نزدیک مرتبط به بهداشت عمومی سازه و بیشتر از زمان کار به عنوان ارجاع به کلینیک برای بخش عمومی و مشتریان. این سازمان همچنین ایجاد سیستم عامل های دیجیتال به منظور تسهیل دسترسی به اطلاعات و محصولات جنسی و باروری, سلامت," او می افزاید: اعتراف به این که راه اندازی کسب و کار پا به بهداشت باروری منطقه با نقد شدنی در بانک خدمات.

شاید آن زمان برای یک زن را در چالش است. "شواهد نشان می دهد که زنان را از مشارکت کامل در اقتصاد درایوهای اجرای بهتر و بیشتر انعطاف پذیر کسب و کار و پشتیبانی از رشد اقتصادی و گسترده تر از اهداف توسعه سازمان ملل برای زنان در تحویل یادداشت ها در یک سیاست کوتاه.

در ضمن کارآفرینان زن مانند سامبا در حال تلاش برای اضافه کردن ارزش خود را از خدمات فعلی با ساخت فیلم ها بر سلامت مواد غذایی با کیفیت, تغذیه, مواد غذایی آلی و نیاز به ایمنی ساختمان از طریق مصرف تازه و سالم غذایی است.

این ویدئوها در سنگال اصلی بومی زبان ولوف هستند رایگان و تحویل به زنان و دخترانی که خرید محصولات خود را.

"کار برای سلامت, تغذیه و مواد غذایی سخت است" او می گوید و توضیح داد که همچنان کمبود بودجه و زیرساخت مالیات بالا و وجود دارد بسیاری از موانع فرهنگی.

"برای مثال وقتی که من برای یک کسب و کار ملاقات با مرد co-founder, مردم, صحبت کردن با او و نادیده گرفتن من" سامبا می گوید.

اما او معتقد است که همه چیز در حال تغییر است.

"اما (وجود دارد) بسیاری از سازمان ارائه آموزش به زنان کارآفرین در شبکه وجود دارد امکانات. وجود یک قانون جدید به علاوه این فرصت را برای بهبود و سلامت کودکان است. بنابراین این زمان هیجان انگیز برای راه اندازی."



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن