مستقل تامین مالی: اتاق موتور از فمینیست کار در میان جهانی همه گیر

جنس, جهانی, عناوین سلامت نظر بریزبن, استرالیا, Apr 23 سال 2020 (IPS) - فمینیستی پاسخ به COVID-19 شده اند سوی

توسط AKHSHIJNEWS در 4 اردیبهشت 1399
جنس, جهانی, عناوین سلامت

نظر

Feminist solidarity right now is the 'engine room,' driving some of the most innovative and needed action taking place today. Our movements are literally resourcing each other during this pandemic -- with emergency funds, information provision, art, love, time, sharing of experience, documentation of impact, and more -- sharing, connecting, analysing, strategising and imagining new feminist realities more than ever before.

بریزبن, استرالیا, Apr 23 سال 2020 (IPS) - فمینیستی پاسخ به COVID-19 شده اند سویفت روشنگری و متعدد است.

شده اند وجود دارد webinar ها (به طوری که.بسیاری از.آموزشی), توییتر, تاپیک, تصاویر, منتشر شده در مطبوعات و توصیه های سیاست و آنلاین خانه احزاب است. تجزیه و تحلیل قطعات پوشش همه چیز را از جنسیتی اثرات COVID-19 چگونه به کار از راه دور به نقش نئولیبرالی سرمایه داری.

اکثر کاملا فمینیست باید بسیج در یک مقیاس گسترده به تولید خود ما مستقل منابع به صورت روزانه اعمال همبستگی و بقا و پاسخ سیاسی, جمعی و با قدرت به این لحظه.

بسیاری از این اقدامات در آینده از درون جوامع و جنبش در برخی از سخت ترین ضربه و کمتر ممتاز مکان و به خصوص در میان سیاه LBTQI+ ناتوانی مهاجر زمین & کارگری جنبش. برخی از پاسخ های موضعی در حالی که دیگران در حال جهانی.

فمینیستی همبستگی در حال حاضر 'اتاق موتور,' رانندگی برخی از نوآورانه ترین و نیاز به اقدام امروز. ما حرکات به معنای واقعی کلمه resourcing هر یک از دیگر در طول این بیماری همه گیر -- با بودجه اضطراری, اطلاعات, ارائه, هنر, عشق, زمان, های تجربه مستندات از تاثیر و بیشتر-به اشتراک گذاری اتصال از تجزیه و تحلیل strategising و تصور جدید فمینیستی واقعیت بیشتر از همیشه قبل از
فمینیستی همبستگی در حال حاضر 'اتاق موتور,' رانندگی برخی از نوآورانه ترین و نیاز به اقدام امروز. ما حرکات به معنای واقعی کلمه resourcing هر یک از دیگر در طول این همه گیر — با بودجه اضطراری, اطلاعات, ارائه, هنر, عشق, زمان, های تجربه مستندات از تاثیر و بیشتر — به اشتراک گذاری اتصال از تجزیه و تحلیل strategising و تصور جدید فمینیستی واقعیت بیشتر از همیشه قبل از.

کارگر جنسی در جوامع شده اند به خصوص نهفته COVID-19. به عنوان چتر قرمز صندوق (RUF) توصیف "مثل همیشه [کارگران جنسی] در واقع در تیررس تجربه این فاجعه جدید در تمام آن چندگانگی... نقض حقوق بشر در همه اشکال آن از جمله نا امنی مسکن, درآمد, اختلاف, مواد غذایی, کمبود نابرابر دسترسی به مراقبت های بهداشتی و دیگر خدمات عمومی و خشونت" اما در پاسخ "تابآوری و آژانس است."

این تابآوری و آژانس به ترجمه خود به رهبری, طرح برای حمایت از کارگران جنسی در هر منطقه از جهان است. مثلا Aprosmig (انجمن کارگران جنسی در, Minas Gerais) در برزیل در حال رهبری یک کمپین به ارائه سرپناه و غذا و تمیز کردن محصولات و پول برای کارگران جنسی و بی خانمان.

در برلین Karada خانه عجیب و غریب مشارکتی فضای هنری شده چرخد و به ارائه کمک های اضطراری از طریق "LGBTQIA+ & WOMXN امداد برای COVID-19" با لینک مستقیم کمک های مالی قبل از پخت و پز و ارائه وعده های غذایی و حتی تطبیق مردم با هم به صحبت کردن به منظور از بین بردن استرس های روانی است.

در ایالات متحده SUSU: سیاه و سفید فمینیستی دادن دایره متفرق کردن پاسخ سریع بودجه برای فمینیست که "زندگی/مراقبت/شفا/پاسخ و فراتر از آن به COVID-19." سیاه توانمندسازی و دموکراسی جمعی همکاری جکسون است repurposing آن "fab lab" برای جامعه تولید به نوبه خود 3-D چاپی و دست دوخته شده ماسک با برنامه ای به "ارسال فیلم به آموزش دیگران چگونه به آنها را مدل سازی, DIY [آیا آن را به خودتان] فرهنگ—که بخشی از هسته های سیاه رادیکال سنت است."

کنشگران فمینیست در کنیا در حال گرفتن به توییتر برای جمع آوری کمک برای دگرباشان جنسی و ترانس افراد مبتلا COVID-19. آنها همچنین رانندگی منابع به گروه #MutualAidKe که توزیع مواد غذایی, بهداشت, لوازم آموزشی, لوازم و پول است. #MutualAidKe تأکید ماموریت خود به نقل از تونی موریسون "تابع از آزادی است به شخص دیگری."

جهانی زنان اعتصاب (GWS) و زنان از رنگ GWS که نفع مالی برای به رسمیت شناختن unwaged مراقبت برای چندین دهه کار پیوسته اند با رنگ سبز معامله جدید برای اروپا به اصرار دولت در همه جا به ارائه مراقبت از درآمد شروع در حال حاضر.

در بسیاری از موارد فمینیستی جنبش های در حال انجام این کار در حالی که هنوز هم مقاومت در برابر حمله به حقوق خود است. در لهستان برای مثال دولت تصمیم گرفت که متوسط جهانی همه گیر است و زمان خوبی برای بحث ممنوعیت سقط جنین جنین با اختلالات جدی و لایحه دیگری است که می تواند ممنوعیت آموزش مسائل جنسی.

بحث شد و خوشبختانه به تعویق افتاد و در حال حاضر, اما معترضان خلاقانه در پاسخ به COVID-19 مستند قوانین ایستاده دو متری از هم جدا نگه داشتن پلاکارد و یا نمایش آنها را بر روی خود ماشین و دوچرخه.

این همه کودک کار خطرناک در حالی که در همان زمان راه اندازی یک همبستگی کمپین crowdfunding برای حمایت از فعالان و افراد مبتلا intersectional تبعیض در لهستان و کسی که در یک وضعیت دشوار اقتصادی با توجه به COVID-19.

این همه مستقل تامین مالی در عمل است.

اما چگونه است که این حتی ممکن است ؟ در میان تمام, شخصی, سیاسی و اقتصادی مانع مردم در مواجهه با COVID-19 (لایه لایه بر چالش های متعدد فمینیستی سازماندهی در حال حاضر چهره) چگونه است که جنبش فمینیستی الهام گرفته شده اند و قادر به رسیدن به این باور نکردنی پاسخ بیش از یک کوتاه مدت ؟

اولا این حوزه است که جنبش فمینیستی متعلق به و خدمت هستند و بدترین برخورد با این بیماری همه گیر وجود دارد که نیاز فوری برای فمینیستی تحلیل همبستگی اقدامات و پاسخ. به عنوان زنان لیگ بین المللی برای صلح و آزادی (WILPF) اشاره کرده است: "توانایی برای منزوی کردن کار از خانه homeschool فرزندان خود را از ذخایر خود را در قفسه های دسترسی به بهداشت و درمان و مالی (و روانی) قرار دادن زندگی خود را با هم پس از همه گیر است طبقه ، جنسيت ، نژاد ، سن و جغرافيا وابسته به".

تقریبا همه ضربه از نظر مالی با بحران اما حمایت دولت که بسیار متفاوت از یک کشور به کشور دیگر است که همیشه این سایت متعلق به دسته بندی خاص از کارگران مترجمان آزاد شهروندان با میلیون ها نفر – اغلب زنان و جنسیت افراد متنوع – سقوط کوتاه از اتصالات این دسته بندی ها.

دوم جنبش فمینیستی شده اند قادر به پاسخ به سرعت به دلیل آن است که آنچه آنها انجام می دهند. فمینیستی و دیگر جنبش های اجتماعی استفاده می شود تا با تکیه بر یکدیگر کشیدن خرگوش از کلاه و همکاری جمعی ایجاد شتاب و قدرت به مقاومت در برابر و مختل ستم مدافع برای تغییر و از همه مهمتر – برای هر یک از دیگر.

که قطعا نمی توان گفت که این است که ما خیلی در زندگی است. فمینیستی جنبش ها و برنامه های شایسته خیلی بیشتر از این ناچیز منابع در دسترس ساخته شده به ما. این COVID-19 همه گیر است نمونه دیگری از کار است که فمینیستی و دیگر جنبش های اجتماعی انجام دهید.

سوم فمینیستی و دیگر جنبش های اجتماعی متصل شده است, مستند, حمایت از تجزیه و تحلیل و theorising در درون و در سراسر مرزها به برنامه ریزی و طراحی یک دنیای جدید برای دهه. این COVID-19 همه گیر ممکن است اضافه شده به پیچیدگی لحظه اما ما در حال شروع در یک مربع.

با فمینیستی 'اتاق موتور' لگد زدن به دنده بالا و رانندگی این نوآوری ها و اقدامات مورد نیاز در یک زمینه است که هر دو منحصر به فرد و بسیار به چالش کشیدن آن را نشان می دهد قدرت مستقل منابع به عملکرد واقعی مالکیت تاثیر می گذارند.

اما به محض وجود و وسعت فمینیستی پاسخ به COVID-19 نیز نشان می دهد که نیاز فوری به تبدیل ما بیمار و سیستم ناعادلانه است که ترک بسیاری در خطر است. زمانی که جامعه مدنی دوباره چپ تکاپوی وصل تمام سوراخ در حال غرق شدن قایق ما باید تبدیل به معماری از قایق خود را.

این لحظه ای است که برجسته سیستم شکست اطراف توزیع ثروت و باید قرعه کشی جمعی ما زل زل نگاه کردن به سمت تحول ساختاری از راه منابع تولید و توزیع در جامعه به نوعی است که جنبش فمینیستی را خواستار شده است و بهترین موقعیت برای رهبری.

راشل جونز شده است و تحقیق و نوشتن در مورد حقوق زنان و توسعه بین المللی برای بیش از پانزده سال. او در حال حاضر سازمانی یادگیری و تقویت هماهنگ کننده در AWID



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.rushrtco.detny.im
آخرین مطالب