بازی صفحه اصلی

اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت د

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود. اما اگر بیت دستیابی ۱ بود، سیستمعامل آن بیت را صفر کرده و صفحه را به انتهای صف منتقل میکند. زیرا سیستمعامل نیاز به بررسی شمارنده برای هر صفحه در حافظه نهان دارد. مثلاً در مثال قبل اگر اندازه صفحات را دو کیلوبایت در نظر بگیریم، به هفت صفحه نیاز خواهد بود که فقط ۱ کیلوبایت در آخرین صفحه به هدر خواهد رفت. در نتیجه، شمارنده دستیابی دو صفحه میتواند ۰۰۰۰۰۰۰۰ باشد، حتی اگر یکی از آنها ۹ واحد زمانی قبل و دیگری ۱۰۰۰ واحد زمانی قبل مورد دستیابی واقع شده باشند. صفحات شکلدهندهٔ پوستهٔ زمین بهطور کل از دو نوع سنگکرههای اقیانوسی و سنگکرههای قارهای کلفتتر تشکیل میشوند که هر نوع پوستههای خاص خود را دارند. در لایههای بالاتر، یک سرور در وب میتواند اجازه دسترسی را فقط به شبکههای محرمانه مانند اینترانت شرکتها بدهد یا میتواند سطح دسترسی را برای کل وب باز بگذارد. همینطور هر صفحه هم شمارنده مخصوص به خود را دارد. Data was c re᠎ated by GSA Con᠎te nt Gener ator Demoversion.

یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. در این الگوریتم هر صفحه شمارنده مخصوص به خود را دارد که این شمارنده در ابتدا بر روی صفر تنظیم شده است. در غیر این صورت اگر بیت دستیابی ۱ بود، انگاه این بیت صفر شده و عقربه یک واحد افزایش مییابد و به عنصر بعدی در صف اشاره میکند. اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند. با استفاده از سختافزارهای فعلی، پیادهسازی چنین چیزی امکانپذیر نیست. وقتی یک صفحه وب ایجاد میکنید، برای اینکه از استانداردهای HTML , iranintex CSS و XML بتوانید استفاده کنید دارای اهمیت است که حتماً از کنسرسیوم وب جهانی تبعیت کنید.

ایده اصلی LRU آن است که صفحاتی که در چند لحظه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفتهاند، در چند لحظه آینده هم به شدت مورد استفاده خواهند بود. در این الگوریتم یک صفحه به شکل تصادفی انتخاب شده و صفحه جدید جایگزین آن میشود. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. اگرچه این زمین لرزهها معمولاً از نظر اندازه کوچک هستند، اما دادهها نشان می دهد که هر از چند گاهی حوادث متوسط تا بزرگی نیز رخ میدهد که میتواند منجر به تخریب قابل توجهی شود. ایده آنقدر منحصر به فرد و عجیب بود که به چشم بیاید. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات را در یک بازه زمانی کوتاه پیگیری میکند اما NFU تنها به میزان استفاده صفحات در آخرین وقفه ساعت نگاه میکند. شمارندهٔ صفحاتی که در این بازه زمانی مورد استفاده قرار گرفتهاند، یک واحد افزایش مییابد. بر اساس این نظریه، سنگکُره (پوستهٔ کُرهٔ زمین) (به انگلیسی: لیتوسفر) زمین از صفحاتی (به انگلیسی: صفحات تکتونیکی) تشکیل میشود که در کل شامل ۷ یا ۸ صفحهٔ اصلی، که در مواردی خود از تعدادی صفحات کوچک تشکیل میشوند، ساخته شدهاست. Th᠎is article was gener​ated wi th the help of GSA Conte nt Generat᠎or​ D​em over sion.

این رده ۷ زیرردۀ زیر را دارد، این رده در کل ۷ زیررده دارد. کامپیوتری با آدرس دهی n بیت میتواند ۲ به توان n بیت را آدرس دهی کند. هنگامی که جدول صفحه دربرگیرنده مقادیر اشارهگر تهی است، الگوریتم NFU کارایی بهتری نسبت به LFU دارد. مانند الگوریتم FIFO، صفحهای که در جلوی صف قرار داشته باشد حذف میشود. به همین خاطر از یک حافظه نهان بسیار سریع به نام TLB استفاده میشود. از این دانش برای مطالعهٔ نحوهٔ رخداد زلزله، زمینشناسی مهندسی و مطالعهٔ مخازن نفت و گاز استفاده میشود. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. الگوریتم کمتر استفاده شده (به انگلیسی: Not frequently used) به شمارنده احتیاج دارد. چرا که الگوریتم سالخوردگی، تنها ۱۶ یا ۳۲ ارجاع آخر را نگه میدارد. چرا که شمارنده آنها بیشتر است.

آخرین مطالب