مسدود کردن دسترسی به رسانه در طول Covid-19

آزادی مطبوعات ممکن است 3 سال 2020 - آزادی مطبوعات در بنگلادش شده است در کاهش مدتها قبل از coronavirus آمد به

توسط AKHSHIJNEWS در 15 اردیبهشت 1399
آزادی مطبوعات

ممکن است 3 سال 2020 - آزادی مطبوعات در بنگلادش شده است در کاهش مدتها قبل از coronavirus آمد به سواحل ما. در طول دهه گذشته به لطف به طور فزاینده سرکوب رسانه ها قوانین و highhanded اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات بهداشتی از روزنامه نگاری به وخامت بوده است به گونه ای که حتی مدافعان چهارم و مستغلات شروع به نگرانی در اگر آسیب همیشه می تواند معکوس شود. هنوز نتیجه چند انتظار می رود در طول Covid-19 بحران—که انتظار می رود برای متحد کردن مردم و رهبران خود را در برابر بشریت مخوف ترین دشمن در چندین دهه است که از محکم کردن طناب دار در اطراف جریان آزاد اطلاعات که دارای کلیدی به این وحدت است. این خود شکست استراتژی است که لطمه می زند و نه تنها عموم مردم و رسانه ها اما کسانی که محکم کردن طناب دار را به عنوان به خوبی.

وجود دارد مقدار زیادی از موارد برای نشان دادن این نکته است. به عنوان مثال محدودیت های اعمال شده قرار داده و در این راه از روزنامه نگاران پوشش روزانه جلسات از اداره کل خدمات درمانی (DGHS). گزارش Prothom Alo در 30 آوریل جدولها تغییرات در DGHS' رسانه ها تعامل سیاست است که نشان می دهد چگونه دولت شده است محدود کردن دسترسی به اطلاعات در مورد کوروناویروس. اولین روزنامه نگاران سرقت شد از فرصت پرسش که در تاریخ 8 آوریل رسانه های آنلاین جلسات بودند repackaged به عنوان "سلامت روزانه بولتن". این دانش مشترک است که سوالات یک بخش ضروری از هر خبری. آنها کمک به روزنامه نگاران اینسو انسو جمع کردن اطلاعات لازم را به چالش اظهارات و تقاضا توضیحات اگر نیاز بود. اما این به اصطلاح زندگی می کنند "بولتن" انجام شده توسط یک مقام بهداشتی اساسا ارائه مطلوب از قبل نوشته اطلاعیه که خواسته های ایمان در بخشی از مخاطبان بدون هر گونه توسل به تایید. سپس شروع آوریل 11, اطلاعات در دولت سهام تست کیت بود airbrushed از بولتن. از مارس 24 به بعد اطلاعات روزانه جمع آوری نمونه در هر یک از تست های آزمایشگاهی در کشور وجود دارد در حال حاضر 31) نیز حذف شده است.

می تواند این بود صرف اعمال حذف? ما باید در این بیانیه از دولت—که شده است roundly برای شکست خود را به گسترش تست اطمینان از ایمنی مناسب دنده برای همه خط مقدم سلامت کارگران, بررسی بی نظمی در امداد رسانی و توزیع و اجرای اجتماعی فاصله مقررات بنابراین ضروری است به "صاف منحنی" از ویروس برای محافظت از آسیب پذیر ترین گروه در جامعه—در صورت ارزش ؟ ما باید در حفظ و ایمان ما در یکی دیگر از BTV-مانند حزبی ابزار ارتباطی?

که قطعا به نظر می رسد نتیجه گیری از دولت. وجود دارد هیچ انکار که coronavirus ایجاد کرده است یک وضعیت بی سابقه ای در بنگلادش به عنوان در بسیاری از کشورهای دیگر. هیچ استراتژی خروج به اندازه کافی خوب برای بحران این قدر. این هم درست است که ویروس است که به عنوان یک روابط عمومی مسئله پزشکی به عنوان یکی از, با توجه به نحوه درک عمومی/پاسخ می تواند به طور چشمگیری تغییر وضعیت. تولید تصویب شده است بنابراین حیاتی برای تداوم تلاش های دولت. ما وزرا که نگه داشتن به ما گفتن بنگلادش شانس بهتر از امثال ما و ایتالیا و اسپانیا. چنین خوش بینانه اما به شدت گمراه کننده ادعا افترا زدن به این واقعیت است که بنگلادش فاصله زیادی پشت سر حتی همسایگان خود در برخورد با این بحران است. در حال رشد وجود دارد ترس است که تعداد واقعی از موارد عفونت و مرگ و میر بسیار بیشتر از آمار منتشر شده توسط مقامات. بی مهارت پاسخ مقامات به حق ساخته شده در کشور یک مورد مطالعه در آنچه به انجام در یک بیماری همه گیر.

لیستی از چیزهایی که بلا استفاده است و کاملا stupefying به عنوان یک نگاه گذرا از طریق هر روزنامه را نشان می دهد. برای رسانه ها و آزادی بیان فعالان این اساسا به معنای سرکوب حیاتی اطلاعات, محکم کردن از کنترل رسانه های اجتماعی, تلاش دولت برای تحمیل آن نسخه از روزنامه نگاری و تهدید از دعاوی دستگیری و حبس برای کسانی که صحبت کردن در مورد بحران ،

در مارس 18, چهار روزنامه نگاران از جمله bdnews24.com Editor-in-Chief Toufique Imrose مهدی و jagonews24.com اقدام ویرایشگر Mohiuddin Sarker بودند شکایت کرد و تحت امنیت دیجیتال عمل برای گزارش اتهام اختلاس از کمک برای coronavirus قربانیان در تهکورگن را Baliadangi Upazila. آنها به اتهام انتشار "توهین آمیز نادرست و توهین آمیز و یا ترس القا داده ها و یا اطلاعات" پس از شکایت یک حکم رهبر حزب. یکی از متهمان محلی journalistTanvir حسن و ادعا کرد که طرح دعوی در دادگاه برای سرکوب روزنامه نگاران به طوری که آنها را در گزارش فساد متعهد توسط حزب حاکم سیاستمداران است. "پلیس باید سرعت عمل در نظر گرفتن در مورد. آن را تلاش برای متوقف کردن ما از نوشتن در مورد فساد," او گفت: دویچه وله (DW).

از اواسط ماه مارس با توجه به دیده بان حقوق بشر مقامات را هدف قرار داده اند و یا بازداشت تعدادی از افراد از جمله پزشکان و دانشگاهیان و دانشجویان و فعالین اپوزیسیون برای نظرات خود را در مورد کوروناویروس بسیاری از آنها تحت سخت گیرانه امنیت دیجیتال عمل می کنند. این همه اضافه می کند تا به قبر warning: وجود یک نظام تلاش در جای خود را به سکوت و کسانی که ابراز نگرانی در مورد دولت و مدیریت بحران است. اغلب این است که در نام های جلوگیری از گسترش "شایعات" و "اطلاعات غلط". به عنوان اگر برای تقویت theinformation سرکوب ادعا در آوریل 23, وزیر بهداشت زاهد Maleque کارگردانی مقامات را به صحبت کردن با رسانه ها پس از آن را "ایجاد سوء تفاهم" و "آن است که در برابر سیاست دولت." او گفت: این در حالی که صحبت کردن در روزانه آنلاین "بولتن".

درست است که دولت موظف به جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط در مورد Covid-19. اما این به این معنا نیست آن را می تواند و یا باید سکوت کسانی که با اصل نگرانی و یا انتقاد از آن دست زدن به این وضعیت است. با توجه به براد آدامز آسیا مدیر در سازمان دیده بان حقوق بشر "دولت باید جلوگیری از سوء استفاده از آزادی بیان و شروع به ساخت اعتماد با تضمین این که مردم به درستی مورد برنامه ریزی برای پیشگیری ، مهار و درمان آن را به عنوان جنگ ویروس."

بدون در نظر گرفتن شرایط ایجاد شده توسط Covid-19 بنگلادش مبارزه با آزادی مطبوعات شده است یک چالش ثابت. در این سال جهان در فهرست آزادی مطبوعات منتشر شده توسط گزارشگران بدون مرز بعد از ماه گذشته این کشور دارای رتبه 151st از 180 کشور جهان در حالی که موقعیت خود شد و 150 سال گذشته است. این آموزش به نگاهی به این آمار و ارقام به عنوان آنها به ما یادآوری می کنند که تا چه حد پایین سوراخ خرگوش را ما کاهش یافته است. به وضوح مشکل نبوده است تشدید coronavirus اما سرکوب از اطلاعات و آزادی مطبوعات به شمار یک چالش بزرگتر در حال حاضر به عنوان آن را بسیار واقعی بهداشت و درمان عواقب. این مقدار باید آشکار برای هر کسی که برای زندگی خود و عزیزان خود. این می رود برای کسانی که در قدرت نیز هست.

و این دقیقا به همین دلیل روزنامه نگاری است که حیاتی تر در حال حاضر از همیشه قبل از. این Covid-19 همه گیر قرار می گیرد رسانه های مستقل در جلو و مرکز در ارائه قابل اعتماد واقعیت-بررسی می شود و به طور بالقوه صرفه جویی در زندگی اطلاعات است. مستقل مطبوعات می تواند اطمینان حاصل شود ما از سران و مقامات باقی می ماند پاسخگو و اقدامات خود را مورد بررسی قرار. این تنها کمک به بهبود دولت در پاسخ به بحران به عنوان یک جسارت شهروندان رایگان به صدای خود را مشروع نگرانی و نارضایتی. مخالف آن را به عنوان آنها می گویند "خالص هرج و مرج".

Badiuzzaman خلیج عضو تیم تحریریه در دیلی استار. ایمیل: badiuzzaman.bd@gmail.com

این داستان در اصل منتشر شده توسط The Daily Star, بنگلادش



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن