همکاری می تواند کمک به از بین بردن COVID-19

جامعه مدنی توسعه و کمک های اولیه, آموزش, برجسته, جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل

توسط AKHSHIJNEWS در 4 اردیبهشت 1399
جامعه مدنی توسعه و کمک های اولیه, آموزش, برجسته, جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

برگرد Liberato C. باتیستا است دستیار دبیر کل سازمان ملل و بین المللی امور United Methodist هیئت مدیره کلیسا و جامعه است. او همچنین به عنوان رئیس کنفرانس از سازمان های غیر دولتی در مجلس در ارتباط با سازمان ملل متحد.

Coronavirus همه گیر را تهدید می کند بحران زده جوامع سازمان ملل متحد درخواست برای پشتیبانی جهانی. اعتبار: سازمان ملل متحد

نیویورک Apr 23 سال 2020 (IPS) - پس از تاسیس سازمان ملل متحد در سال 1945 فضا برای سیاست چند جانبه توسعه و تعهد رشد کرده است. رشد آن در بهداشت جهانی در زمینه augurs به خوبی به عنوان ما پیدا کردن راه هایی برای کاهش گسترش این رمان coronavirus.

Multilateralism یک کلمه دشوار است و اغلب غلط در مورد جهانی و محلی و زندگی روزمره. درک نقش عمده ای در نحوه درک عمومی multilateralism. این است که در بخشی با توجه به پیچیدگی مدرن با چالش های جهانی که فراتر از ظرفیت هر یک دولت یا حتی یک گروه کوچک متحده برای حل و فصل کنند.

رمان coronavirus همه گیر ممکن است در عین حال این تغییر ادراک.

همانطور که می رود همه سیاست محلی است. من rejoinder به این است که یک محلی دیگر است جهانی. محلی و جهانی هستند همزمان واقعیت. United Methodist connectionalism شبیه به multilateralism.

به عنوان یک کلیسای ما به آدرس مسائل اجتماعی مرکزی چندجانبه دستور کار از جمله سلامت, مهاجرت, صلح, آب و هوا و نگرانی در مورد فقر جهانی تجارت و, تجارت, توسعه پایدار و عدالت اجتماعی زنان و کودکان و عدالت جنسیتی, حقوق بشر, مردم بومی, و بیشتر.

جامع بهداشت درمان و تمامیت هستند ذاتی به Methodism و آن وسلی ریشه. جان وسلی با حضور به مراقبت از روح و بدن او فراوان راهنمایی و درمان برای بیماری های خود را در طول زمان.

در طول United Methodist ارتباط, ما در حال انجام وکالت در بهداشت عمومی سیاست در ملی قانونگذاران و چند جانبه تنظیمات. ما در ماموریت جهانی با هم برای توسعه پایدار و کمک های بشر دوستانه و ظرفیت سازی برای مردم و جوامع به خود را مدیریت بهداشت و درمان نیاز دارد.

ما متعدد United Methodist وابسته به درمانگاه و بیمارستان و کالج ها و دانشگاه ها در سراسر جهان در حال آموزش پزشکی, سلامت, مددکاری اجتماعی و مراقبت معنوی حرفه ای.

برگرد. Liberato باتیستا. اعتبار: Marcelo اشنایدر شورای جهانی کلیساها

حقوق بشر ذاتی به شفا و تمامیت

جهانی بیماری های همه گیر مانند رمان coronavirus احترام هیچ پادشاه یا مرزهای ملی تعلقات. Coronavirus نابسامانی همه مردم در سراسر نژادها و طبقات اجتماعی اما اثرات آن مخرب تر در جمعیت های آسیب پذیر در همه جا و در مبارزه کم درآمد و با درآمد متوسط اقتصاد در سراسر جهان است.

برای کاهش تلخ گسترش COVID-19 ما نامیده می شود توسط مقامات ملی به ماندن در خانه شستن دست ما در محل اقامت و تمرین فیزیکی فاصله. این بهداشت عمومی بخشنامه ها حاکی از آن است که ما باید خانه را به ماندن در آب برای شستن دست ما و فضایی که در آن ما می تواند حرکت در اطراف و هنوز هم حفظ شش فوت فاصله از یکدیگر.

زمانی که مقامات دولت فیلیپین با صدور بخشنامه دیگر برای ماندن در خانه نورما Dollaga یک United Methodist deaconess و عدالت حمایت از فیلیپین در واکنش طریق Facebook page: "در خانه بماند. که برای کسانی که خانه. چگونه در مورد بی خانمان؟"

واقعیت این است که حقوق بشر به بهداشت مسکن و آب همراه با انسان تحرک به مدت طولانی خطر در بسیاری از مکان ها در سراسر جهان قبل از COVID-19 یورش. علاوه بر این بحران بهداشت و درمان استفاده شده است به عنوان بهانه ای در دیگر نقاط جهان برای گرفتن قدرت و یا تشدید قوانین امنیت ملی که در حال آزار آزادی های مدنی و نقض حقوق دموکراتیک.

نه همه گیر و نه سیاسی یا اقتصادی exigency می توانید کسر کردن از لذت بردن از اساسی حقوق بشر است.

که شیوع COVID-19 آغاز شده در شهر ووهان در چین منجر به ناروا افزایش نژادپرستانه و بیگانه عمل می کند به خصوص در برابر مردم منشاء چینی یا آسیایی ها به طور کلی. این است که در بالای مداوم موج پوپولیسم و ناسیونالیسم بیگانه در سراسر جهان است.

سلامت ثروت است, صندوق آن استوار

اگر سلامت ثروت است, این امر مستلزم مردم و دولت های خود را برای محافظت از آن. مراقبت های بهداشتی کارگران که در خط مقدم در برابر این بیماری همه گیر باید تمام منابع آنها نیاز بدون التماس برای آنها.

یک جنگ ممکن است اعلام کرد در ریشه کن کردن این رمان coronavirus بیماری همه گیر. اما از آن است که به دنبال بیشتر شبیه به کارگیری از جنگ لفاظی و نه بودجه که واقعی جنگ را دریافت کرده اند.

بودجه های ملی در حال اخلاقی اسناد و مدارک. سلامت واقعی ثروت مشترک است که ما باید سرمایه گذاری انسانی و منابع بودجه ، در عین حال ما می دانیم که هزینه های دفاعی امروز به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به ضعیف سرمایه گذاری از خزانه ملی است که مراقبت های بهداشتی به فوریت نیاز و استراتژیک سزاوار است.

همکاری جهانی ضروری است

نقش سازمان ملل در جعل جهانی همکاری بسیار مهم است در زمان بحران و یا آرام است. همکاری جهانی در نظارت از ظهور ویروس ها و باکتری ها لازم است اگر بیماری های همه گیر می شود و کاهش بیماری ریشه کن شده است.

هماهنگی این همکاری جهانی و پیشرو در توسعه یک واکسن برای درمان COVID-19 بیماری به مردم دلیل خوبی برای اعتماد جهانی نهادهای مانند سازمان بهداشت جهانی. فکر می کنم ریشه کن کردن آبله و مداوم برنامه در نهایت ریشه کنی فلج اطفال و مالاریا — به عنوان نمونه هایی از چگونگی همکاری جهانی منافع ما در محلی زندگی روزمره.

به پیروزی بیش از COVID-19 جامع همکاری مورد نیاز است در بسیاری از جبهه ها — پزشکی, داروسازی, بهداشت و درمان کارگران و ارائه دهندگان خدمات سلامت روان بهداشت و درمان امکانات. عمومی و خصوصی هماهنگی های لازم برای حصول اطمینان از عرضه زنجیره ای برای مقدار مورد نیاز تست کیت هواکش و همچنین تجهیزات حفاظت شخصی مانند N95 ماسک و دستکش و روپوش پیش بند سپر چهره و ماسک ناگسستنی باقی می ماند.

موفق چند جانبه پاسخ نیاز به یک "کل-از-دولت" "کل-از-جامعه" و مبتنی بر شواهد بهداشت عمومی رویکرد است. کاهش بهترین آثار زمانی که کشورها به اشتراک گذاری تخصص و دانش علمی در مورد تهدیدات به سلامت به آب و هوا به جمعیت و به صلح و امنیت است.

اجتماعی و نابرابری های مخاطره بهداشت عمومی

کمیسیون عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت تاسیس شده که در سال 2005 تشریح اثرات فاجعه اجتماعی نابرابری در سلامت مردم است. تقاطع جسمی و ذهنی و اجتماعی بهداشت درمان و تمامیت هستند کاملا روشن است.

کمیسیون 2008 گزارش نهایی اظهار داشت: "عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت هستند شرایط که در آن مردم در حال متولد, رشد, زندگی, کار و سن. این شرایط در حال شکل توزیع قدرت و منابع جهانی در سطوح ملی و محلی.

این عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت عمدتا مسئول برای سلامت بی عدالتی — ناعادلانه و قابل اجتناب تفاوت در وضعیت سلامت دیده می شود در داخل و بین کشورها است."

U. N. یادبود آن 75 سالگرد این سال است. آن است که فرخنده زمان برای تاکید مجدد بر حمایت برای آن مقرر به خصوص تامین سلامت برای همه مردم و سیاره. يک جمعيت سالم باعث می شود برای یک سیاره سالم.

سازمان های غیردولتی از جمله ایمان مبتنی بر سازمان های مانند ما United Methodist نمایندگی در سازمان ملل و در kairos لحظه برای کمک به دستیابی به سازمان ملل را داد.

COVID-19 may شده تلخ خواهد شد و برای همیشه لطفا برای تغییر قوانین اجتماعی و آداب اجتماعی است. اما رمان coronavirus انجام داده است آنچه در مذاکرات چند جانبه انجام داده اند — مکث جهانی شدن و لجام گسیخته پیگیری سود و سرمایه است.

زمانی که جهان بازگشایی از نابسامانی ویروس ما یک وظیفه مهم برای بازگشت نیست اما برای تبدیل جهانی و محلی ترتیبات برای محافظت از بشریت و سیاره حداقل از نابسامانی از بیماری های همه گیر اجتماعی و نابرابری.

آن را به من تسلی است که همه contagions کشنده هستند. برخی از آنها مفید است. عشق و محبت هستند. بنابراین مهمان نوازی و رحمت و عدالت است.

*این مقاله 0riginally به نظر می رسد در UM اخبار". لینک شرح زیر است: https://www.umnews.org/en/news/collaboration-can-help-eradicate-covid-19



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب