شمارش معکوس برای تلخ نبرد بر سر آب نیل?

انرژی عناوین TerraViva ملل متحد تصفیه آب و فاضلاب تصفیه آب و فاضلاب اتیوپی گراند رنسانس سد (GERD). اعتبار: و

توسط AKHSHIJNEWS در 24 تیر 1399
انرژی عناوین TerraViva ملل متحد تصفیه آب و فاضلاب

تصفیه آب و فاضلاب

The world may never have been as close to a ‘war over water’ as it is now, following the escalation in the dispute between Egypt and Ethiopia over the construction of the Grand Ethiopian Renaissance Dam (GERD), which has reached its final stage

اتیوپی گراند رنسانس سد (GERD). اعتبار: وزارت امور خارجه اتیوپی.

تونس Jul 14 سال 2020 (IPS) - در دهه 1990 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این ایده که آب خواهد درایو جنگ های آینده در زمان برگزاری در میان تحلیلگران و رسانه ها. سه دهه بعد و ترسناک است که چشم انداز خوشبختانه هنوز محسوس و همکاری های بین المللی با وجود فراز و نشیب است که هنجار در مدیریت آبهای فرامرزی.

اما جهان ممکن است هرگز به عنوان نزدیک به یک "جنگ بر سر آب" به عنوان آن را در حال حاضر به دنبال تشدید اختلاف مصر و اتیوپی بر ساخت و ساز از گراند رنسانس اتیوپی سد (GERD) که رسیده به مرحله نهایی خود را. اتیوپی مقامات قصد شروع به پر کردن سد مخزنی در روزهای آینده قبل از نهایی توافق با مصر است که ملتهب و تنش است.

اختلافات بین قاهره و آدیس آبابا بیش از آب از رود نیل شروع یک دهه پیش زمانی که اعلام شده از طرح ساخت سد یکی از بزرگترین در آفریقا و جهان, پوشش منطقه از 1,800 km2 و با ظرفیت 74 میلیارد متر مکعب.

جهان ممکن است هرگز به عنوان نزدیک به یک "جنگ بر سر آب" به عنوان آن را در حال حاضر به دنبال تشدید اختلاف مصر و اتیوپی بر ساخت و ساز از گراند رنسانس اتیوپی سد (GERD) است که به آن مرحله نهایی
هدف اصلی از این سد برای تولید برق یک پروژه که در دولت اتیوپی در نظر ضروری برای توسعه کشور است که در پر تلاطم اقتصادی و جمعیتی رشد. این GERD حتی می تواند آن را قادر می سازد برای تبدیل شدن به یک انرژی هاب و به صادرات برق به همسایگان خود. مصر در عین حال ترس یک کاهش قابل توجهی در جریان رود نیل که حساب برای بیش از 90 درصد از بیابان های کشور و منابع آب است.

"دولت اتیوپی است پس سیاست در عمل انجام شده. به نظر می رسد هدف آنها این است که به طولانی شدن مذاکرات در حالی که آنها نگه داشتن ساختمان سد برای جلوگیری از هر گونه محدودیت در مدیریت پروژه می گوید:" نادر Noureddin یک استاد متخصص در منابع آب در دانشگاه قاهره.

این سوء ظن تقویت شده اند پس از اتیوپی reneged در توافق بین این سه کشور در ماه فوریه پس از ماهها مذاکرات در واشنگتن تحت میانجیگری ایالات متحده و بانک جهانی.

"مذاکرات پیشرفت کرده زیادی وجود دارد و تنها چند نکته از مشاجره بین دو کشور در حال حاضر است. هیچ نشانه ای وجود دارد که اتیوپی است نه مذاکره در ایمان خوب است. من فکر می کنم آن را می خواهد یک معامله برای جلوگیری از فشار جامعه بین المللی به آن نیاز دارد اگر آن را می خواهد به توسعه می گوید:" آلفونسو Medinilla یک محقق برای ECDPM اتاق فکر و متخصص در آفریقا است.

سه طرف (مصر سودان و اتیوپی) از سر گرفته شد مذاکرات خود در اوایل ماه ژوئن این بار با آمریکا و اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی به عنوان ناظر. مصر در تلاش است تا گام تا فشار بین المللی بر اتیوپی با دخالت شورای امنیت سازمان ملل متحد.

در 2015, رهبران سه کشور امضا اعلامیه اصول بود که به عنوان یک چارچوب برای حل و فصل اختلاف است. سند اما بسیار مبهم و هر طرف تفسیر آن متفاوت است. یکی از اصلی ترین موانع بوده است در طول فرایند پر کردن مخزن (اتیوپی می خواستم سه سال در مصر ده) اما اجماع به نظر می رسد در حال ظهور در سراسر یک دوره بین پنج تا هفت سال است.

بیشتر به چالش کشیدن است که این موضوع از مکانیزم برای حل و فصل درگیری های آینده بیش از این سد را مدیریت و مهمتر از همه حداقل جریان است که مصر باید در این رویداد از یک یا چند سال از خشکسالی. این آخرین نکته بسیار مهم در زمینه تغییر آب و هوا.

"مطالعات نشان می دهد که انحراف توصیف اینتر-تغییرات سالانه از مجموع نیل جریان می تواند به افزایش 50 درصد اما این حوادث شدید مانند خشکسالی و سیل تبدیل خواهد شد بیشتر راجعه" می نویسد: انا الیسا Cascao در این فصل در GERD در کتاب منابع طبیعی درگیری و توسعه پایدار.

توسعه 'به هر قیمتی" یا " عادلانه و پایدار توسعه

"این جنگ بسیار پیچیده است به دلیل آن است که نه تنها در مورد GERD, اما همچنین دارای ریشه های تاریخی است که یکی از نیاز به دانستن در مورد آن را درک کنند" توضیح می دهد که Medinilla.

مصر خواسته ها بر اساس موافقت نامه های رسیده در بریتانیا در دوران استعمار و به روز در سال 1959 در یک معاهده دو جانبه امضا شده با سودان است. به موجب این پیمان 55,500 متر مکعب مربوط به مصر و 18,500 به سودان این بدان معنی است که بین دو نفر از آنها کنترل حدود 90 درصد از رود نیل را جریان.

دیگر نه نیل متحده (بوروندی, جمهوری دموکراتیک کنگو, اتیوپی اریتره کنیا رواندا سودان جنوبی و اوگاندا و تانزانیا) در نظر گرفتن این سهمیه به ناعادلانه و در سال 2010 شش نفر از آنها را امضا آنچه شناخته شده به عنوان فرودگاه بینالمللی انتبه توافق که به دنبال تعریف دوباره توزیع آب از طولانی ترین رودخانه جهان, میوه تلاقی در نزدیکی خارطوم (سودان) از رود نیل سفید و نیل آبی. این GERD واقع شده است در نیل آبی.

"مصر نمی تواند زندگی می کنند با کاهش قابل توجهی در نیل آب. اقتصاد و مصرف آب بستگی به آن می گوید:" Noureddin اشاره به این که هر یک از مصر به طور متوسط بیش از 500 متر مکعب آب از یک سال و نیم از آستانه تعیین شده توسط سازمان ملل متحد برای یک کشور در نظر گرفته شود تحت تنش آب.

به گفته استاد این آب باید توزیع بر اساس نیاز و وجود جایگزین منابع آب: "اتیوپی است نه رودخانه چندین دریاچه های بزرگ و فراوان باران. در مجموع سالانه منابع آب به مقدار 122 میلیارد متر مکعب در حالی که مصر تنها 62 میلیارد دلار رقم 55.5 که از رود نیل."

کشاورزی در حال حاضر 12 درصد از تولید ناخالص داخلی و استخدام 24 درصد از نیروی کار در مصر که در آن برای اولین تمدن بشری نمی توانست بوجود آمده در بیابان بدون آب از قدرتمند رودخانه.

"بیش از 65 میلیون نفر زندگی می کنند [در اتیوپی] بدون دسترسی به برق است. رودخانه پتانسیل بزرگ است. اتیوپی مدت طولانی است که شناخته شده برای انسان دوستانه بحران و قحطی. این تغییر و [ما باید] کردن مردم از فقر می گوید:" Zerihun Abebe عضو اتیوپی تیم مذاکره کننده.

اتیوپی-تولید ناخالص داخلی سرانه در حدود US$780 (€780) چهار برابر کمتر از در مصر است. برای آنها ساخت و ساز گراند رنسانس اتیوپی سد است که یک ماده از غرور ملی.

با توجه به مشکلات بالا بردن €4.5 میلیارد دلار (در حدود US$4.9 میلیارد دلار) برای پوشش هزینه های این پروژه بین المللی از طریق بودجه در حساب از آن بحث از ماهیت دولت اتیوپی را پوشش داده است بسیاری از هزینه ها از طریق 'وطن' اوراق قرضه خریداری شده توسط خود شهروندان است.

به گفته برخی از کارشناسان سیاسی مناقشه و این واقعیت است که آن را ملتهب و احساسات ملی در هر دو کشور است دقیقا یکی از موانع اصلی توافق در مذاکرات است.

"مصر و سایر نقاط جهان می دانم که بیش از حد خوب چگونه ما انجام جنگ هر زمان که آن را می آید" Birhanu Jula, اتیوپی معاون رئیس ستاد به تازگی اعلام کرد در پاسخ به طبل جنگ بودن مورد ضرب و شتم در برخی محافل در قاهره. محدود تجارت بین مصر و اتیوپی نیز باعث می شود آن را دشوار برای پیدا کردن راه حل های تخیلی آن را به عنوان اجازه نمی دهد که برای مذاکرات به گسترش و شامل مکانیسم جبران در سطوح دیگر.

"تنها ماده است که می تواند مصر را به جنگ دوباره آب است گفت:" رئیس جمهور انور سادات در سال 1979 پس از امضای پیمان کمپ دیوید با اسرائیل است. شمارش معکوس برای اجتناب از این سناریو در حال آمدن است به پایان اتیوپی نخست وزیر Abiy احمد, برنده جایزه صلح نوبل در سال 2019 است و سمت چپ اتاق بسیار کمی برای مانور در طول این سال انتخابات.

"من فکر می کنم این آخرین مهلت برای رسیدن به یک توافق است که سه ماه بیشتر. پس از آن ما می توانید ببینید اولین جنگ آب در تاریخ" هشدار Noureddin. اگر چه دو کشور نیست و یک مرز یک جنگ می تواند برپا طریق یک پروکسی بود آن دولت دیگر یا یک گروه شبه نظامی. این درگیری به تازگی دیده می شود در مرز بین اتیوپی و سودان هستند شاید تصادفی.

این داستان در اصل منتشر برابر بار



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن