پوشش در سازمان ملل: شما ابتدا به من و من مال شما را خراش

ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازما

توسط AKHSHIJNEWS در 11 تیر 1399
ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازمان ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه. اعتبار: سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد Jul 1 سال 2020 (IPS) - نبرد مداوم بین چین و ایالات متحده تهدید به فلج قدرتمند ترین بدن در سازمان ملل متحد 15 عضو شورای امنیت (UNSC)—که تقریبا رفته میا (در دست اقدام) در برخی از کلید های سیاسی حساس به مسائل روز.

شورای اتحاد با وسواس اجتناب از هر گونه قطعنامه در ویرانی ناشی از COVID-19 همه گیر است که جان بیش از 500 ، 000 نفر در سراسر جهان در حالی که آن باقی مانده است سکوت دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ' فراخوان جهانی آتش بس در مناطق جنگ زده از جمله, سوریه, افغانستان, عراق, لیبی سومالی و یمن.

جمعبندی ناکارآمد دولت از شورای امنیت سازمان ملل, سازمان ملل متحد, سخنگوی استفان نواز گفت: "ما را دیده اند و نه از یک بیانیه (از شورای امنیت) در COVID 19. (و) ما را دیده اند و نه از یک بیانیه دبیر کل تماس ها در سطح جهانی و بس".

طرفین متخاصم در زمان درگیری ها حمایت مستقیم یا غیر مستقیم توسط پنج عضو دائم (P5) از شورای امنیت سازمان ملل: آمریکا, انگلستان, فرانسه و روسیه و چین که در حال ارائه یا سیاسی و یا حمایت نظامی– و یا هر دو.

بزرگ قدرت یک سنت دیرین حفاظت از متحدان خود و خود به خود منافع ملی را در حالی که پوشش هر یک از دیگر نظامی گناهان — که عمدتا در یک صورت متقابل.

به عنوان قدیمی گفت می رود, یکی, آسیایی, دیپلمات گفت: "اصل اساسی است: شما ابتدا به من و من مال شما را خراش".

شورای امنیت نواز به درستی اشاره کرد دارای اولویت در سازمان ملل متحد بیش از مسائل مربوط به صلح و امنیت است. "یک بیانیه قوی از بدن که... قوی متحد در بیانیه ای از بدن که حمایت از دبیر کل برای تماس جهانی آتش بس, من فکر می کنم که رفتن به یک راه طولانی در, امیدوارم, ساخت یک تماس برای برقراری آتش بس یک واقعیت" او اضافه شده است.

ایان ویلیامز یک روزنامه نگار کهنه کار که تحت پوشش سازمان ملل متحد پس از سال 1980 و در حال حاضر رئيس جمهور از نیویورک خارجی انجمن مطبوعات گفت: IPS آن است که در زمان گذشته برای رشد یو پی اس در سازمان ملل متحد به هم به تماس از سازمان ملل متحد P5 به خصوص recidivist وتو-brandishers مانند آمریکا و چین و روسیه است.

حتی تهمت و دولت است و نه غیر قابل نفوذ به rebuffs او اضافه شده است.

"من به نظر می رسد به یاد داشته باشید زمانی که جمهوری خلق چین (PRC) که قرار بود به وتو یک ماموریت صلح بانی در هائیتی بیش از آن به رسمیت شناختن تایوان, تا زمانی که سفیر خوان سوماویا (شیلی) صحبت کرد و به آنها از طرف LATAM اعضا و هشدار داد که عواقب به شهرت خود را. عواقب لازم نیست به بحرانی – آنها را می توان تجمعی پس حتی P5 نیاز به حمایت است."

این دبیر کلی بیش از سهمیه در دیپلماسی گفت: ویلیامز نویسنده از "ناگفته: داستان واقعی از سازمان ملل متحد در صلح و جنگ است."

"شاید او باید رها از هر گونه جاه طلبی برای دور دوم و در حالی که او هنوز هم آن را با استفاده از خود اقتدار اخلاقی به عنوان متولی این منشور به نام شرم و کسانی که نگه دارید تا تصمیم بسیار مهم برای نفس ملی".

"او به منبر: او باید سعی کنید موعظه و وحدت اعضای دیگر. بهتر است به یکی از به یاد ماندنی termer از پاورقی دو termer!", گفت: ویلیامز جمهور سابق سازمان ملل متحد به خبرنگاران' Association (UNCA).

مغلوب ساختن پیشی جستن دولت شکست صفوف مسدود و در نظر گرفتن یک پیشنهاد قطعنامه در COVID19– از آنجا که آن را به طور خاص تنها از چین با نام. اگر چنین قطعنامه آمد تا قبل از شورای چینی بدیهی است که باید آن را وتو.

در همان زمان شورای امنیت خواهد جرات معرفی یک قطعنامه در حمایت از دموکراسی تظاهرات در هنگ کنگ انتقاد وحشیانه سرکوب Uighurs مسلمانان در چین و یا محکوم کردن اسرائیل برای تهدید به ضمیمه فلسطین.

به عنوان اشاره به این حادثه تلخ گفت: در طول کنفرانس مطبوعاتی خود در هفته گذشته: "مشکل این است که multilateralism است تا به چالش های جهان مواجه است. مشکل این است که امروز multilateralism فاقد مقیاس جاه طلبی و دندان است."

و برخی از ابزار است که آیا باید دندان های او توضیح داد: "نمایش کمی و یا بدون اشتها به نیش می زنند که اخیرا مورد با مشکلات مواجه توسط شورای امنیت."

Stephen Zunes استاد سیاست در دانشگاه سان فرانسیسکو و هماهنگ کننده این برنامه در رشته مطالعات خاورمیانه گفت: IPS پس از تاسیس سازمان ملل متحد, یکی یا بیشتر از پنج عضو دائم باید به صورت دوره ای مورد آزار قرار گرفته را وتو یا تهدید آن برای جلوگیری از عمل در مسائل مهم.

"خواستار اصلاح شورای امنیت مانند نیاز به یک سوپر اکثریت نوعی به جای یک اجماع P5 پیشنهاد شده است اما تا حد زیادی نادیده گرفته, برای, تقریبا به عنوان طولانی" او گفت:.

Zunes با اشاره به این که دولت کنونی ایالات متحده است به خصوص افراطی در تلاش خود را برای خنثی کردن اراده جامعه بین المللی ،

برای مثال او استدلال کرد که به شدت طرفدار اسرائیل دولت لیندون جانسون و ریچارد نیکسون نه مخالفت با یک سری از شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه علیه اسرائیل الحاق بیشتر در شرق اورشلیم ،

و به شدت طرفدار اسرائیل ریگان دولت حمایت به اتفاق آراء قطعنامه مخالف سوریه برای الحاق بلندی های جولان و در عین حال مغلوب ساختن پیشی جستن دولت مسدود کردن هر گونه اقدام در مخالفت با اسرائیل طرح الحاق بزرگ swathes از کرانه اعلام Zunes

"هنگامی که ایالات متحده حاضر است برای جلوگیری از عمل در مبارزه با جهانی همه گیر ایجاد جهانی آتش بس و یا مخالفت با وقیحانه غیر قانونی الحاق سرزمین های ضبط شده توسط نیروی نظامی ما واقعا در حال ورود به یک عصر جدید سیاسی با افراط گرایی است که نه تنها تضعیف شورای امنیت, اما تهدید به زنده بودن کل سازمان ملل و پس از جنگ جهانی دوم نظم بین المللی" گفت: Zunes که همچنین به عنوان یک ارشد تحلیلگر سیاست خارجی در سیاست تمرکز پروژه موسسه مطالعات سیاست.

Zunes همچنین با اشاره به شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه 252 (1968), 267 (1969), و 298 (1971) در اورشلیم و قطعنامه 497 (1981) در بلندی های جولان.

در بیانیه منتشر شده 30 ژوئن, سفیر آمریکا کلی هنر و صنعت مورد چین فاحش نقض حقوق بشر اما متوقف کوتاه از مصرف هر گونه اقدام در شورای امنیت ،

در یک hard-hitting بیانیه او گفت: جهان شناخته شده است در مورد حزب کمونیست چین فاحش و سیستماتیک نقض حقوق بشر در دهه, اما بیش از حد اغلب چشم.

"من درود می فرستم از گزارشگران ویژه سازمان ملل و حقوق بشر کارشناسان شجاعانه برای شکستن این سکوت و ایستاده برای مردم چین است."

او گفت: ژوئن 26, بیانیه های صادر شده توسط سازمان ملل متحد گزارشگران و کارشناسان نشان می دهد وضعیت واقعی حقوق بشر در جمهوری خلق چین است. آن را تشریح CCP سیستماتیک سرکوب اقلیتهای قومی و مذهبی; ناپدید شدن و بازداشت وکلا و مدافعان حقوق بشر و رژیم با استفاده از کار اجباری.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل اقدامات در پیشنهاد الحاق سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل صریح سازمان ملل متحد کمیساریای عالی حقوق بشر میشل باشله اضافه شده صدای او به رشد ملی و بین المللی تماس در دولت اسرائیل به ادامه برنامه های خود را به طور غیر قانونی ضمیمه یک نوار از اشغال فلسطین گفت: این امر تاثیر بدی بر روی حقوق بشر فلسطینی و در سراسر منطقه است.

"الحاق غیر قانونی است. دوره" او گفت:. "هر گونه الحاق. این که آیا آن است که 30 درصد از کرانه یا 5 درصد است. من مصرانه از اسرائیل به گوش دادن به خود و مقامات ارشد سابق و ژنرال و همچنین به بسیاری از صداها در سراسر جهان هشدار آن به ادامه در امتداد این مسیر خطرناک است."

نویسنده را می توان در تماس thalifdeen@aol.com



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن