COVID-19 و حمله به حقوق اساسی

سلامت بشر, حقوق بشردوستانه اضطراری مارس 11 سال 2020 - یک شبح است فراموش نشدنی با وجدان شهروندان بنگلادش—شبح ا

توسط AKHSHIJNEWS در 22 اردیبهشت 1399
سلامت بشر, حقوق بشردوستانه اضطراری

مارس 11 سال 2020 - یک شبح است فراموش نشدنی با وجدان شهروندان بنگلادش—شبح از امنیت دیجیتال عمل 2018 (DSA). در حال حاضر قانون مترادف با انقطاع از آزادی بیان و سرکوب. تحولات اخیر غیر ارادی ناپدید شدن مجدد ظاهر و پس از آن بازداشت چند تن از مفسران و فعالان اجتماعی را مطرح alarm اگر در واقع ما به عنوان یک ملت ها shying است به دور از تایید یکی از کاردینال اصول Muktijuddher Chetona (روح آزادی جنگ) آزادانه به بیان دیدگاه.

چند مورد اخیر را تایید بیانیه فوق. در مه 6, تاجر Ahmed Mushtaq و کاریکاتوریست Ahammed کبیر Kishore شد و به زندان فرستاده می شود و داکا بورس مدیر Minhaz مانان Emon و rastra می Chinta سازمانده Didarul اسلام Bhuiyan نشان داده شده بودند دستگیر و یک روز پس از آنها تا به حال گزارش شده برداشت تا در یک مورد در زمینه DSA گفته برای گسترش "شایعات". پنج نفر از افراد مستقر در سوئد و آلمان و شش unnamed افراد شده است به نام "خدشه دار کردن'" تصویر پدر ملت "صدمه زدن به" روح آزادی جنگ و "گسترش شایعات" درباره COVID-19 ارتش و دیگر نیروهای امنیتی در میان دیگران در رسانه های اجتماعی.

کاریکاتوریست احمد کبیر Kishore شروع پروفایل "زندگی در زمان کرونا" در حالی که مشتاق آغاز پخش كردن, ضد دولتی, تبلیغات, شکایت اشاره کرد. آن را بیشتر ادعا کرد که مقامات تا به حال شناسایی شده "ضد دولت چت" در WhatsApp و مسنجر مبادلات مشتاق, Minhaz و Didarul. اصلی شکایت ضمیمه شد با 60 صفحه از تصاویر و یک دیسک فشرده به عنوان شواهد و 2-صفحه لیست مقالات ضبط شده و اطلاعات خود را از Facebook پروفیل از جمله آدرس ها.

دولت حرکت در آمد در زمانی که شهروندان بودند وضعیتی وخیم از تحولات عجیب و غریب centring غیر ارادی ناپدید شدن روزنامه نگار Shafiqul اسلام Kajol (10 اسفند) خود را دوباره ظاهر در شهر مرزی Benapole (پس از 53 روز) و پس از آن قرار دادن در بازداشت است. مقامات تلاش برای ارائه Kajol به عنوان یک absconder از عدالت شکست خورده برای به دست آوردن کشش. این فیلم دوربین مدار بسته از برخی از افراد اطراف موتور خود را درست قبل از ناپدید شدن او, اولیه امتناع از دو ایستگاه های پلیس به ثبت نام خانواده, تلاش برای, پرونده, عدم پیشرفت در تحقیقات نادرست بازداشت او در بخش 54 از قانون دادرسی کیفری به امن زمان به قاب دیگر علنا تحقیر آمیز او را توسط جوراب توری, جوراب دست خود را به پشت او (یک عمل مادی و معنوی برای کسانی که متهم به جرایم خشونت آمیز از قبیل تجاوز به عنف و قتل و تروریسم و مانند آن) و "سازمان های اجرای قانون" اوردرایو به نگه داشتن او در زندان" در زمانی که دادگاه ناکارآمد همه اشاره به این واقعیت است که Kajol شده است محروم دادرسی و شاید ممکن است یک قربانی برای آزادانه ابراز نظرات خود را در مسائل مربوط به منافع عمومی.

بازداشت افراد به اتهام "پخش شایعات", "خدشه دار کردن تصویر" و "صدمه زدن به روح آزادی جنگ" برای یک unstipulated دوره در یک وضعیت زمانی که آنها نمی تواند به دنبال حفاظت از بالاتر قضائیه به مقدار دلخواه عمل است. آن را ممکن است به یاد می آورد که در ابتدا Kajol بازداشت شده بود در بخش 54 نقض دستورالعمل قاب توسط دادگاه عالی و تایید شده توسط استیناف را بدست آورد. به عنوان این جلسه از دولت را بررسی دادخواست است که هنوز هم در حال بررسی این دستورالعمل ها همچنان به قوت خود باقی می ماند. لذا ادامه بازداشت Kajol در بخش 54 به نظر می رسد در نقض قانون است.

آن است که یک ماده از دادگاه برای تصمیم گیری که آیا اتهامات فوق به متهم برای "پخش شایعه", "خدشه دار کردن تصویر" و "صدمه زدن به" احساسات قابل دفاع است یا نه. در اکثر موارد از ناپدید شدن غیر ارادی از جمله آنهایی که در بالا می کند و نه انکار و از سازمان های اجرای قانون از هیچ گونه آگاهی از محل نگهداری قربانیان مبلغ برای ساخت یک غلط بیانیه ای ؟ شواهد سرشار است که در تعدادی از موارد قربانیان به عنوان نشان داده شده است تحت بازداشت اگر و زمانی که آنها تولید می شود قبل از دادگاه برخی از هفته ها و حتی ماه ها پس از آنها گزارش ناپدید شد. نباید سیار اعضای سازمان های اجرای قانون باید پاسخگو برای چنین ناخالص سوء?

این اقدامات اخیر سازمان های اجرای قانون را باعث اعتراضات گسترده. حقوق گروه مستند افراط متعهد توسط سازمان های دولتی باید اشاره کرد که پس از شیوع COVID-19 شده است وجود دارد افزایش در موارد غیر ارادی ناپدید شدن فوق العاده-قضایی کشتار و نقض حقوق بشر است. در اکثر موارد این اقدامات توجیه شده بودند در زمین از مقابله با شایعات. احساس فراگیر در میان فعالان حقوق که COVID-19 ممکن است به عنوان یک مزیت برای آن بخش در دولت است که دفع باقی می ماند غیر قابل توصیف و غیر شفاف و در نتیجه سرکوب مخالفان و نظارت عمومی.

این کشور در حال رفتن را از طریق یک زمان تست. آن است که نیاز به ساعت به صورت COVID-19 چالش هماهنگ است. افزایش تدریجی در عفونت منحنی با هیچ نشانه ای از عقب و بدتر شدن شرایط توده ها تقویت ترس است که ما هنوز به نمودار مناسب دوره از عمل است. فریم یک پاسخ مناسب مستلزم بحث و مناظره در میان تمام ذینفعان و مستلزم تحمل ديدگاهها و جریان آزاد اطلاعات است. دیده بان نقش جامعه مدنی تنها تضمین شفافیت و پاسخگویی از کارمندان و همچنین غیر دولتی در طرح های درگیر در کمک های انسان دوستانه. کسانی که در دولت باید نه تنها استقبال شهروندان نامزدی اما ایجاد امکان شرایط را برای تسهیل روند. حداقل مستلزم آن دولت نامحدود تعهد به رعایت حقوق اساسی شهروندان تضمین شده توسط قانون اساسی است. همه پاسخ به COVID-19 بنابراین باید "مبتنی بر شواهد حقوقی لازم برای حفاظت از سلامت عمومی و غیر تبعیض آمیز و زمان محدود و متناسب".

به منظور انجام دور با غالب دلتنگ و معتقد به سرنوشت قاب از ذهن مردم این است که وقت را از مقامات برای آزادی افراد بازداشت شده تحت DSA را هر تلاش برای بهبود آن شد که قربانیان ناپدید شدن غیر ارادی و ادامه ندارد هر بیشتر با بیهوده و بیمعنی مورد افترا. دور انداختن DSA و سازماندهی کمیسیون معتبر از پرس و جو با اقتدار کافی برای نگاه به موارد ناپدید شدن غیر ارادی و فوق العاده قضایی قتل خواهد شد یک راه طولانی برای ایجاد دوباره اعتماد شهروندان در دولت است.

به عنوان نگهبان قانون اساسی دیوان عالی کشور ممکن است در نظر گرفتن اقدامات فوری برای اطمینان از مردم می تواند به حفاظت از آن و بدون هر گونه مانع و (در این فاصله تا زمانی که مانند یک سیستم در محل قرار داده است) توصیه مجریه به شدت رعایت حقوق اساسی مردم تضمین شده توسط قانون اساسی و قانون مطابق با قانون و تنها در مطابق با قانون است.

CR ابرار است علمی.

این داستان در اصل منتشر شده توسط The Daily Star, بنگلادش



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن