COVID-19 ناشی از سیاست اصلاحات در هند: غلبه بر چالش های اجرای

آسیا-اقیانوس آرام, مواد غذایی و کشاورزی, سرفصل

نظر

کشاورز شخم زمینه: منبع: Divya Pandey/IFPRI

Jul 16 سال 2020 (IPS) – جهانی شیوع Covid-19 دارای اختلال در سیستم غذایی در سراسر جهان است. از اولیه مستند توسط دولت های ملی به سرعت گسترش Covid-19 به حال باز شدن اقتصاد باید به حال امنیت غذایی مفاهیم برای همه بازیکنان در این سیستم غذایی اعم برای کشاورزان به مصرف کنندگان و بقیه در میان است.

پاسخ از کشورها نیز منجر به تغییرات مربوط به مواد غذایی در دسترس, دسترسی, قیمت مواد غذایی, ایمنی و سطح قیمت. در پاسخ به گسترش روز افزون Covid-19 دولت هند در زمان اقدام اولیه برای تکمیل مستند در 25 مارس سال 2020 است. این مستند همچنان به عنوان ماه ژوئیه در اشکال مختلف و در کشورهای مختلف بسته به شدت گسترش Covid-19.

در زمینه این بیماری همه گیر است ضربه آسیب پذیر ترین جمعیت سخت ترین به خصوص در بخش غیررسمی که قادر به کار و کمی و یا بدون پس انداز. علاوه بر زیرساخت ها و حمل و نقل با چالش های مختل عرضه مواد غذایی است.

در طرف تقاضا از دست دادن درآمد, بسته شدن غذا انتقال طرح از قبیل تغذیه در مدرسه برنامه ها و افزایش هزینه های مواد غذایی ساخته شده و دسترسی به مواد غذایی دشوار است که منجر به کاهش در رژیم غذایی با کیفیت با اکثریت خانواده ها. صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را با رکود مواجه ساخت. در دسترس بودن نیروی کار برای تولید آمده است به عنوان مهاجر کارگران منتقل شده اند به شهر محل زندگی. مجموع این مواد غذایی سیستم در افسردگی.

هند سیاست گذاران باید اقدام عمده سیاست اصلاحات و شکسته نظارتی چالش ها در مواد غذایی و بازارهای کشاورزی در راه هیچ کس فکر بود که ممکن است برای گذشته 70 سال

در این زمینه یک سیاست کلیدی سوال بوده است که چگونه به احیای بازارهای کشاورزی است که می توانید با فعال کردن هر دو تولید کنندگان و مصرف کنندگان تبدیل چالش های مطرح شده توسط COVID-19 به فرصت ؟

در پاسخ به این سوال هند سیاست گذاران باید اقدام عمده سیاست اصلاحات و شکسته نظارتی چالش ها در مواد غذایی و بازارهای کشاورزی در راه هیچ کس فکر بود که ممکن است برای گذشته 70 سال است. یک واکنش سریع از کشاورزان است که به افزایش این منطقه کاشته شده توسط 40 درصد برای فصل آینده است.

در حالی که این واکنش عرضه خواهد شد که پیامدهای عمده برای رشد کشاورزی و تحول در سال آینده چگونه دولت هند استفاده از این COVID -19 همه گیر به عنوان یک فرصت برای usher عمده سیاست اصلاحات در بخش کشاورزی?

Tranche سوم (برای اولین بار بود که در کسب و کار از جمله MSME و دوم در ضعیف از جمله مهاجران و کشاورزان) اقتصادی امداد بسته های دولت هند معرفی مجموعه ای از اقدامات سیاست که حذف موانع لجستیکی در کشاورزی زنجیره تامین و در بخش خصوصی برای حمایت از توسعه ‘یکی ملی, باز, بازار است.’ هر چند این اصلاحات را هم برای رسیدن به این اساس با توجه به اجرای چالش های پیش رو آن است که یک گام به جلو برای بلند مدت سود برای کشاورزان بازاریابان و مصرف کنندگان است.

اول دولت اصلاح کالاهای اساسی عمل (ECA) از طریق فرمان مسیر برای فعال کردن قیمت بهتر تحقق برای کشاورزان خواهد شد که در نتیجه آزادسازی قیمت مواد غذایی از جمله غلات و روغن های خوراکی دانه های روغنی و حبوبات و پیاز و سیب زمینی.

فرمان اطمینان را می دهد که فیلم محدود نمی شود تحمیل شده بر بخش خصوصی (مگر تحت شرایط استثنایی مانند فاجعه طبیعی و جنگ. تغییرات در ECA خواهد شد در حال حاضر اجازه می دهد تا سرمایه گذاری بخش خصوصی و ساخت بخش کشاورزی رقابتی است. آن را کمک خواهد کرد درایو سرمایه گذاری در انبار سرد و نوسازی از مواد غذایی زنجیره تامین است.

دوم از طریق مانع تجارت آزاد در بخش کشاورزی به دولت ارائه خواهد شد انتخاب مناسب به کشاورزان برای فروش محصولات خود در یک قیمت جذاب و از طریق تجارت بین ایالتی. آن را نیز کمک به کشاورزان در مناطق با مازاد تولید برای دریافت قیمت های بهتر و در عین حال مصرف کنندگان در مناطق با کمبود می تواند به نفع از قیمت های پایین تر.

علاوه بر این یک چارچوب برای e-تجارت محصولات کشاورزی ایجاد خواهد شد. این حرکت با هدف پایان دادن به قطعه قطعه شدن بازار کشاورزان در صورت اجبار آنها را به فروش محصولات خود تنها به مجوز تولید کشاورزی کمیته بازاریابی (APMC) در محل خود.

سوم کشاورزی در هند تکه تکه است با توجه به کوچک نگه داشتن اندازه است و به شدت وابسته به آب و هوا است که باعث می شود آن را مخاطره آمیز و در نتیجه ناکارآمد ورودی و خروجی مدیریت. کشاورزان (توانمند سازی و حفاظت) توافق بر سر قیمت و تضمين خدمات کشاورزی فرمان سال 2020 را توانمند سازی کشاورزان به صورت مستقیم درگیر شدن با پردازنده های عمده فروشان و جمع آوری کننده و عمده فروشان و خرده فروشان بزرگ و صادرکنندگان به بهتر بگویم در تعریف شرایط قرارداد با هدف حذف واسطه ها.

در چهارمین مداخله دولت ایجاد خواهد شد Rs 1 تریلیون کشاورزی زیرساخت های صندوق برای مزرعه – دروازه زیرساخت برای کشاورزان کوچک و متوسط که شامل اولیه کشاورزی تعاونی جوامع و کشاورز تولید کننده سازمان. این را ثابت فعلی شکاف در زنجیره ارزش ناشی از فقیر دسترسی به زنجیره سرد و پس از برداشت مدیریت در نزدیکی مزرعه-دروازه.

در نهایت از طریق نخست وزیر کشاورزان صندوق – Kisan Samman Nidhi (PM-KISAN) بیش از 95.4 میلیون خانواده کشاورز (همانطور که در اول ژوئن 2020) بهره مند پرداخت تومان. 195.15 میلیارد و ارائه Rs30,000 کرور اضافی refinancing تسهیلات توسط بانک ملی برای کشاورزی و توسعه روستایی در طول مستند دوره است. این اقدامات گام های مثبت در جهت رشد بلند مدت از ارزش بخش کشاورزی.

در تاریخ 3 ژوئن 2020 جمهور هند تبدیل برخی از سیاست های کلیدی اطلاعیه به احکام از طریق اقدام سریع. نهایی تاثیر این سیاست ها را به ما میده بستگی به اجرای آنها بر روی زمین در سطح دولت.

این تغییر سیاست را فراتر از به طور منظم با چالش های فردی متحده در نظر گرفتن سیاست عمل با توجه به فدرال طبیعت سیاست در هند. لازم است به صورت متحده به گام تا نقش خود را در اجرای این سیاست ببخشد. نیز وجود دارد که نیاز به درک فرایند ترجمه ملی موجب به دولت در سطح برنامه.

در عین حال چنین ترجمه فرآیند نیاز به نهادی و ظرفیت انسان در این دولت و در سطوح محلی. غیر متمرکز و زمینه مداخله های خاص که در آدرس خاص و چالش های famers مورد نیاز برای تحقق او تاثیر کامل از اصلاحات سیاسی است.

تخصیص منابع در زمان مناسب است که بر اساس حق استراتژیک و طرح های سرمایه گذاری نیز نیاز به تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه یک بازار ملی. توسعه سردخانه و امکانات از طریق چنین امکانات زیربنایی را نیز کاهش می دهد wastages و افزایش زنجیره تامین بهره وری با بهره گیری کشاورزان و مصرف کنندگان است.

در نهایت ایجاد نظارت و ارزیابی سیستم ها برای یادگیری و اصلاح پیاده سازی استراتژی مورد نیاز است برای به دست آوردن حداکثر منافع از این اصلاحات ناشی از COVID-19 بیماری همه گیر.

سیستماتیک کمپین اطلاع رسانی و آموزش در سطح منطقه مقامات یکی از عوامل مهم در نظر بگیرید برای اجرای. حتی در کشورهایی که ظرفیت های مناسب وجود داشته باشد به ملاقات با برنامه ریزی بلند مدت و تغییر سیاست اما حتی این ظرفیت برای برنامه ریزی و اجرای سیاست ها و برنامه های گزاف گویی (بهتر) از تکرار چالش ها ممکن است بیش از حد کم است.

با وجود این همه گیر زراعت تولید شده است به طور مداوم در حال رشد است و انتظار می رود به رشد 3 درصد در 2020-21. جالب است که با وجود چنین رشد و کشاورزان همچنان به عقب. یکی می گفت این Covid-19 همه گیر شد هشداری برای دولت هند و آنها سریع برای تبدیل بحران به فرصت است. کلی به نفع کشاورزان خواهد بود شناخته شده در موعد اما از ابتدا دولت باید برای اطمینان از کشاورزان بهره مند از اصلاحات.

Suresh ببو است محقق ارشد, International Food Policy Research Institute

Vaishali Dassani سابق متخصص ارتباطات بین المللی مواد غذایی, سیاست, موسسه تحقیقات

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>