COVID-19 و اثرات آن در نساجی و پوشاک زنجیره تامین در کشورهای در حال توسعه

جامعه مدنی توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جهانی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخ

توسط AKHSHIJNEWS در 22 خرداد 1399
جامعه مدنی توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جهانی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Antonella Teodoro است مشاور ارشد در کنفرانس سازمان ملل برای تجارت و توسعه (UNCTAD) & Luisa رودریگز است که امور اقتصادی افسر UNCTAD

ژنو Jun 11 2020 (IPS) - در سه ماهه اول سال 2020, بیماری همه گیر کوروناویروس منجر به 3 درصد کاهش در تجارت جهانی ارزش. COVID-19 می تواند باعث بزرگترین انقباض اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم بر تمام صنایع از سرمایه گذاری به مهمان نوازی.

به عنوان معناداری وجود دارد عدم اطمینان در مورد چگونگی اپیدمیولوژیک و وضعیت اقتصادی خواهد شد ارزیابی مدت زمان و گرانش از همه گیر به نظر می رسد مانند یک کار غیر ممکن است.

اخیر پیش بینی ها نشان می دهد: حجم تجارت کاهش 13% و 32% در سال 2020 (سازمان تجارت جهانی 2020), رشد جهانی در حال سقوط به -3% (صندوق بین المللی پول 2020) و مختلف دریایی seaborne حالات اعم از بازگشت به بخش متوسط (حدود 3% p.a.) پس از سال 2022 به نرخ رشد کاهش 17 درصد تا سال 2024 (Stopford,2020)[i].

صنایع که عملیات بیشتر جهانی (و به خصوص کسانی که تکیه بر چینی ورودی برای تولید) بودند بیشتر در معرض اولیه زنجیره تامین اختلال با توجه به COVID-19. این مورد برای دقت ابزار آلات, خودرو و تجهیزات ارتباطی (UNCTAD, 2020).

داده های خود را غیر ضروری, طبیعت, صنعت مد چهره خطرات قابل توجهی است. در واقع در زمان COVID-19 به عنوان مصرف کنندگان در سراسر جهان باقی می ماند در مستند آنها دیگر نیاز به محصولات جدید است. این صنعت مشخص می شود بسیار یکپارچه زنجیره تامین جهانی.

در آن بسیاری از کشورهای در حال توسعه نقش تامین کننده کم هزینه ورودی. این مقاله به برجسته برخی از چالش ها و نگرانی هایی است که برخی از این کشورها صورت که بسیاری از آنها وابسته به صادرات نساجی و پوشاک.

صنعت نساجی زنجیره تامین تجارت تدارکات و کشورهای در حال توسعه

الحاق چین به سازمان تجارت جهانی (2001) و انقضاء سازمان تجارت جهانی توافق بر روی پارچه و لباس (به پایان رسید که 10 سال رژیم تجارت موفق از طریق سهمیه) در 1st ژانویه 2005 کمک به ساخت چین یک مرکز مهم از پارچه و لباس جهانی زنجیره ارزش (GVCs).

این دو تحولات منجر به تغییر تولید پوشاک و منابع (با دنياي خرده فروشان و تولید کنندگان) به چین و دیگر کشورهای آسیایی به دلیل کم هزینه های کار (UNCTAD, 2005) زیر هزینه-کاهش منطق GVCs.

به عنوان دستمزد به تدریج افزایش یافت و در چین و چینی گیاهان نقل مکان کرد و به تولید بالاتر از ارزش کالاهای کشورهایی مانند بنگلادش و پاکستان و ویتنام با دستمزد پایین تر هزینه های شروع به جذب کارخانه ها برای انتقال تولید از چین است.

در سطح جهانی چین همچنان منبع مهم مد کالا (به عنوان نشان داده شده در شکل 1) اما همچنین تبدیل شدن به یک مصرف کننده مهم این صنعت است.

شکل 1: 20 بالا صادرات کشور از محصولات مد*
(به اشتراک گذاری در صادرات جهانی) حدود TEU 2019

* SITC, 2 رقمی دسته بندی از جمله: نساجی الیاف پارچه و ساخته شده است تا مقالات لباس و لوازم جانبی. (منبع: MDS Transmodal, مارس 2020)

صادر کنندگان عمده محصولات مد برای آنها صادرات در این بخش نشان دهنده سهم قابل توجهی از درآمد صادرات نشان داده شده در شکل 2. در نتیجه این کشور آسیایی بیشترین شدت تحت تاثیر این بیماری شیوع می تواند بنگلادش که در آن حدود 85 درصد از صادرات آن شامل مد کالا, به عنوان نشان داده شده در شکل 2.

شکل 2: 20 بالا صادرات کشور از محصولات مد*
(به اشتراک گذاری در کل کشور صادرات) حدود TEU 2019

* SITC, 2 رقمی دسته بندی از جمله: نساجی الیاف پارچه و ساخته شده است تا مقالات لباس و لوازم جانبی. (منبع: MDS Transmodal, مارس 2020)

با توجه به جهانی طبیعت صنعت, شرکت ها و فروشندگان باید حمل و نقل کالا و مواد اولیه در سراسر بسیاری از کشورها است. علاوه بر چین و کشورهای دیگر نقش مهمی را به عنوان کلید هاب که در اطراف تجاری از محصولات مد می گیرد.

این مورد در ایالات متحده آمریکا (به عنوان مهم ترین بازار خرده فروشی) و برخی از کشورهای اروپایی (از جمله بلژیک و آلمان و فرانسه و انگلستان) با پورت مانند روتردام و آنتورپ برجسته در این تجارت است. (شرکت 2018).

از تدارکات, نقطه نظر, نساجی, پوشاک و لباس صنعت در نظر گرفته شده است یک زمان حساس میباشد. بی نظمی در ساخت کالا رسیدن به یک محل خاص در یک مکان مشخص و در زمان می تواند منجر به کاهش (یا هیچ) سود برای نساجی مالک.

در این مجموعه لباس تغییر سرعت: خود چرخه عمر کوتاه است (به عنوان محصولات فاسد شدنی) و تجاری سازی است که توسط قوی قله های فصلی. در این مفهوم, نساجی تدارکات مشخص سهام کوچک و کوتاه زمان تحویل.

این کالا و مواد خام معمولا حمل و نقل با استفاده از ترکیبی از زمین و دریا و هوا است. در این تجارت تدارکات زمینه قوی مرکب interlinkages کلیدی برای اطمینان فقط در زمان تحویل.

E-commerce تحولات را بیشتر برجسته زمان مربوط به تدارکات مورد نیاز مانند روز بعد از تحویل و همچنین ظرفیت جابجایی حجم زیادی از بازده و ارائه امکان برای تولید کنندگان و فروشندگان برای بررسی محل از مقالات خود را در هر زمان.

در حال ظهور نگرانی های مربوط به COVID19 از دیدگاه کشورهای در حال توسعه

این COVID-19 شیوع منجر به توقف تولید در چین برای اولین بار پس از تعطیلی مغازه ها در جاهای دیگر در سراسر جهان است.

برای لحظه ای اروپایی و آمریکایی خرده فروشان دو مقصد بازارهای این بخش هنوز لغو سفارشات خود را. لغو سفارشات در حال دلیلی برای نگرانی در بسیاری از منابع کشور است.

به عنوان شرکت های باربری به طور فزاینده ای با استناد به "نیروی majeure' بند در قرارداد خود را به توقف پرداخت های خود را در 8 آوریل پایدار نساجی از منطقه (ستاره) شبکه بدن است که به ارمغان می آورد با هم نمایندگان انجمن تولید از بنگلادش کامبوج و چین و میانمار و پاکستان و ویتنام منتشر شد بیانیه مشترک در مورد این مسئله.

این خواست مارک ها و خرده فروشان را در نظر بگیرید که تاثیر خود را در تصمیم گیری خرید در طول coronavirus همه گیر می تواند در کارگران و کسب و کارهای کوچک در زنجیره تامین و در نتیجه به افتخار قرارداد خود را با تامین کنندگان خود را.

در بیانیه خود ستاره شبکه دعوت جهانی کسب و کار برای حمایت از شرکای کسب و کار در زنجیره تامین به عنوان آنجا که ممکن است و هدف در دراز مدت استراتژی تداوم کسب و کار زنجیره تامین وحدت اجتماعی و پایداری است."

زنجیره تامین اختلال: کاهش تولید دیدگاه

تکامل از محلی اپيدميولوژيک وضعیت در کلیدی منابع کشور نهفته است در دسترس بودن نیروی کار و تولید و همچنین به عنوان مرکب تدارکات زیر بنای جهانی زنجیره ارزش.

یکی از نگرانی ها در این رابطه این است که تولید محصولات مد می تواند نقل مکان کرد و دور به دیگر منابع کشور هستند که از سرگیری فعالیت های سریع تر در منطقه آسیا و یا که نزدیک به فروشندگان خود را برای تنوع بخشیدن زنجیره تامین در خطر است.

دولت ها در کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان در حال اجرای اقدامات بی سابقه ای برای کاهش اثر خود را در اقتصاد از اقدامات در محل قرار داده برای محدود کردن گسترش این بیماری همه گیر.

اکثر کشورهای در حال توسعه ندارد مالی مشابه به معنی سیستم های بهداشتی یا اجتماعی شبکه های ایمنی برای پاسخ به COVID-19 بحران همه گیر و اثرات اقتصادی آن.

در این زمینه های مختلف کمک بسته های اعلام شده توسط صندوق بین المللی پول بانک جهانی و دیگران با توجه به حمایت از اقتصادهای در حال ظهور از جمله اقتصاد بازار است.

حمل و نقل اتصال تاثیر

مشاهده تغییرات حاصل از بیماری همه گیر در مورد شبکه های حمل و نقل دریایی از جمله کاهش در خدمات فراوانی (خالی سفر دریایی و بیکار ناوگان) و تغییرات در مسیریابی موثر به خصوص آسیا و شمال اروپا خدمات یک محور کلیدی در تجارت محصولات مد.

خطوط حمل و نقل در حال کاهش تعداد پورت در تماس های دریایی خدمات آنها را برای انطباق با کاهش تقاضا و محموله عدم تعادل (JOC, 2020).

این است که به احتمال زیاد به تحت تاثیر قرار بوش حمل و نقل اتصال از منابع کشور هم از نظر بین قاره ای و همچنین درون منطقه ای فیدر تماس و اگر این وضعیت ادامه یابد می تواند به بهبود اقتصادی و حتی سخت تر.

صنعت مد است که بدون شک تحت فشار در این زمان نامشخص است. بسته به نقشی که کشورهای در زنجیره تامین, ساختمان انعطاف پذیری می تواند مستلزم نیازهای مختلف و روش های.

چشم انداز به نظر می رسد به خصوص تلخ کم هزینه منابع کشور هستند که به شدت وابسته به صادرات نساجی و پوشاک برای درآمد همزمان با چالش مواجه محدود مالی به معنی و کمتر توسعه یافته سیستم های سلامت اجتماعی و شبکه های ایمنی برای مقابله با عوامل اجتماعی-اقتصادی اثرات این بیماری همه گیر.

در کوتاه مدت و مستندات در سراسر جهان انداخته اند یک نور افکن در خطرات مرتبط با زنجیره تامین ارتباط و چالش های مرتبط با sourcing جهانی.

این نیز تا به حال تاثیر بر تجارت و تدارکات به عنوان چسب است که دارای ارزش جهانی زنجیر با هم. مشاهده تغییرات معرفی شده در حمل و نقل دریایی خدمات برای مقابله با کاهش تقاضا و محموله عدم تعادل نشان دادن این.

سوال اصلی این است که چه خواهد شد و این به این معنی در دراز مدت پس از گذراندن این برنامه ریزی نشده انسانی و بحران مالی به خصوص برای ضعیف ترین لینک های زنجیره ای است ؟

رانده شده توسط فشار در حال رشد نسبت به بیشتر سازگار با محیط زیست دوستانه, سبک زندگی, صنعت مد در حال حاضر مواجه قبل از همه گیر با افزایش نگرانی در مورد آن پایداری رد پای خصوص الگوی مصرف در ارتباط با "مد سریع' (افزایش سطح هزینه های دفع زباله) و مرتبط با تولید الگوهای (محل کار شرایط زیست محیطی از پارچه پردازش).

خواهد بحران کنونی سرعت بخشیدن به تحول در الگوی مصرف ایجاد تغییرات ساختاری به صنعت عرضه زنجیره ای است ؟

برای مثال می تواند از آن منجر به تعمیم مدل های جدید مانند "seasonless طرح" یا منجر به کوتاه تر زنجیره ارزش (یعنی افزایش یافته محلی و یا منطقه ای منابع)? قطعا در حال حرکت به دور از "فقط در زمان" یا "ساخته شده و به منظور" مدل های کسب و کار تاثیر خواهد گذاشت در تجارت و حمل و نقل الگوهای.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب