COVID-19: Smarter پاسخ و بازیابی اقدامات می تواند کمک به حفظ حقوق بشر در آفریقا

آفریقا, کمک, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد نظر "انسجام اجتماعی ساخته شده است بی

توسط AKHSHIJNEWS در 6 مرداد 1399
آفریقا, کمک, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

"انسجام اجتماعی ساخته شده است بیش از سال است و نتیجه سیاست های است که اجازه می دهد تا همه در جامعه برای به اشتراک گذاشتن در آن پایدار رفاه" Ahunna Eziakonwa مدیر - UNDP آفریقا

زنان در نیجریه جمع آوری مواد غذایی کوپن به عنوان بخشی از یک برنامه برای حمایت از خانواده تحت COVID-19 مستند. اعتبار: Damilola Onafuwa/WFP

سازمان ملل متحد Jul 27 سال 2020 (IPS) - به عنوان COVID-19 موارد در ادامه به افزایش در آفریقا و کشور به طور همزمان برخورد با سلامت و اثرات اجتماعی و اقتصادی از این بیماری همه گیر و چگونه و چه زمانی به سهولت مستندات و منع رفت و آمد اعمال شده برای جلوگیری از گسترش بیماری و دریافت بر روی مسیر بهبودی.

اما برخی از اقدامات دولت گرفته شده برای محدود کردن جنبش مردم در طول این بحران از جمله اجرای اقدامات و اورژانس قوانین و سیاست ها می تواند در دراز مدت اثرات و پتانسیل برای تضعیف انسجام اجتماعی اعتماد بین دولت و شهروندان و همبستگی بین شهروندان خود را دارند.

با بهداشت و سلامتی از میلیون ها آفریقایی در خطر حکومت اقدامات انجام شده به آدرس COVID-19 باید مناسب و موثر و پایدار است. در برخی موارد, پاسخ به همه گیر تا کنون منجر به افزایش تنش ها و مقاومت مواجه علیه حقوق بشر است.

درس از این بیماری همه گیر باید اطلاع رسانی دولت چگونه شهروندان و دیگر همکاران می توانند همکاری برای تقویت حکومت و انسجام اجتماعی در پاسخ و حتی فراتر از آن.

اما سوال این است که آیا اقدامات مطلوب و مورد نیاز محیط را قادر می سازد برای پاسخ به اقدامات موفق در حالی که حفاظت از آزادی ها و به حداقل رساندن اختلال در معیشت?

آفریقا حکومت زمینه پیچیده است. اگر چه شده است پیشرفت های قابل توجهی در دموکراسی اکثریت کشورهای در نیمه پایین تر از 2019 آزادی انسان شاخص تولید شده توسط ما بر اساس موسسه Cato.

در عین حال یکی دیگر از مطالعه شکننده متحده شاخص توسط واشنگتن-بر اساس صندوق برای صلح می یابد که در برخی از این کشورها سیاسی و شکنندگی و کم اعتماد به نهادهای دولتی هنوز یک چالش است.

به عنوان COVID-19 گسترش در آفریقا نیز وجود دارد نگرانی هایی است که در انتخابات برنامه ریزی شده در این سال در حداقل 22 کشور در میان همه گیر می تواند به افزایش تنش و ترس از سرکوب.

آن است که در این زمینه این است که دولت ها باید محافظت در برابر اقدامات است که طرفداران بی اعتمادی بین آنها و شهروندان خود را و می تواند منجر به تضعیف روندهای دموکراتیک و یا تشدید میگردد ،

اورژانس قوانین محدود کردن حقوق و اخلال در خدمات زنجیره تامین و معیشت. در شروع این بیماری همه گیر در آفریقا حداقل 17 کشور اعلام متحده اضطراری, 9 اعلام متحده اضطراری برای بهداشت عمومی و 3 اعلام متحده فاجعه ملی.

این اقدامات مهم در حفظ بهداشت عمومی و سلامتی اما تاثیر آنها متفاوت بوده و با توجه به چگونه آنها ابلاغ و درک چگونه ساز و کارهای نظارتی عملکرد و آیا اعتماد بین دولت و شهروندان است.

وضعیت اضطراری سبب دولت به انجام اقدامات و یا تحمیل سیاست های است که آن را به طور معمول نمی شود مجاز است. این خدمات عبارتند از ساخت مقررات بدون عمل مجلس و یا در نظر گرفتن اقدامات بدون مطابق با وظایف قانونی.

این اورژانس قدرت اگر چه به طور موقت در طبیعت می تواند مورد استفاده قرار گیرد را به شما معرفی اقدامات که ممکن است بر حقوق اساسی مانند آزادی بیان و آزادی حرکت و یا مونتاژ, آزادی رسانه ها و یا آزادی به کار, در میان دیگران.

از سوی دیگر وضعیت عمومی اورژانس ممکن است کمک به دولت را به اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از مکان های بهداشتی. این شامل بسته شدن مدارس محدود کردن سفر جداسازی افراد در معرض ویروس و تعقیب قانونی کسانی که مطابق با قرنطینه سفارشات.

در مورد یک دولت ملی از فاجعه محدودیت از حقوق نباید فراتر از آنچه لازم است و باید در راستای ارزش های قانون اساسی از جامعه است.

استفاده از این اقدامات برای مقابله با این بیماری همه گیر شده است و بدون چالش است. اولا این اجرایی اعلامیه ساخته شده بودند در عجله و با کمتر مشاوره و نظارت. ثانیا شهروندان گرفتار شده بودند آماده بودند و نه به طور کامل آگاه در مورد میزان محدودیت از حقوق خود است.

وجود دارد گزارش های رسانه ای از مجادلات بین مردم و پلیس و یا ارتش اجرای COVID-19 اقدامات در برخی از کشورها. در دیگر شهروندان به طور فزاینده ای ابراز نارضایتی خود را با کمبود مواد غذایی, خدمات آب و فاضلاب و نگرانی در مورد سوء استفاده از قدرت توسط نیروهای امنیتی. این ممکن است خطر اثربخشی COVID-19 پاسخ و بازیابی اقدامات در دراز مدت است.

به عنوان کشورهای حرکت به سمت کاهش مستندات و باز شدن اقتصاد هنوز هم وجود دارد نیاز به یک مکانیسم مکمل برای کمک به شناسایی منزوی کردن و ردیابی COVID-19 موارد است. اما این افزایش جدید نگرانی بیش از استفاده از فن آوری نظارت برای پیگیری گسترش ویروس نقض حفاظت از داده ها و حق حفظ حریم خصوصی و عدم تبعیض.

درسهایی از کسانی که تجربیات اولیه می تواند کمک راهنمای دولت در ساز و کارهای مناسب برای اطمینان حاصل شود که اقدامات جدید برای پاسخ به COVID-19 تهدید نمی تار و پود جامعه.

موثر و پایدار پاسخ باید در ساخت قادر به موسسات که ارائه خدمات ضروری جامعه مالکیت و تعامل مبتنی بر حقوق بشر نظارت مکانیسم های کنترل و بتن با همکاری سایر ذینفعان از جمله بخش خصوصی است.

قادر به نهادهای محلی و ملی در سطح اطمینان از موثر تحویل خدمات ضروری از جمله بهداشت آب و فاضلاب است که در قلب پاسخ به COVID-19. مثلا آفریقای جنوبی و زیمبابوه در حال حاضر ارائه آب بدون استحقاق به بسیاری از مناطق و جوامع است.

جامعه و جوانان تعامل نیز تفاوت در جذب عامه مقررات و در رسیدن به کسانی که بیشتر تحت تاثیر اقتصادی و اجتماعی مستندات.

چند کشورهایی مانند کنیا و مالاوی, نیجریه رواندا و آفریقای جنوبی و اوگاندا ساخته شده اند مقررات برای پول نقد و مواد غذایی برای جمعیت های آسیب پذیر. جوامع هستند بهترین موقعیت برای شناسایی کسانی که بیشترین نیاز موجب بهبود احتمال در واقع رسیدن به آنها.

آنها همچنین قادر به انتشار اطلاعات دقیق. در جنوب سودان دیجیتال جامعه جوانان —#DefyHateNow -- کمک کرده است تا برای مبارزه با اطلاعات غلط و بالا بردن سطح آگاهی. در بنین یک جوان دکتر پزشکی راه اندازی کرده است یک توده سواد رسانه ای برنامه های در فرانسوی زبان آفریقا به نام آریا در توییتر.

خود را با هشتگ #AgirContreCOVID19 رسیده است بیش از 90000 نفر است. آنها در حال حاضر در حال توسعه یک برنامه کاربردی می تواند از انتشار COVID-19 اطلاعات در زبان محلی. ارائه اطلاعات به عنوان یک " حق " به شهروندان و به عنوان یک مکانیسم برای ایجاد اعتماد ترویج و پایبندی به اقدامات و ایجاد انسجام اجتماعی تبدیل شده است مهم تر در حال حاضر از همیشه قبل از.

کنترل و نظارت مکانیسم کمک به بهبود شفافیت و پاسخگویی است. نمونه هایی از مجلس شورای ملی در گامبیا و دادگاه عالی در مالاوی است که به چالش کشیده پیشنهادات برای گسترش متحده عمومی اورژانس در کشور خود نشان دهنده اهمیت قادر به ساز و کارهای نظارتی.

در نهایت برای بسیاری از بسته های پول کشورها, دولت COVID-19 پاسخ به بهره مندی از همکاری نزدیک با بخش خصوصی که در آفریقا یک مرکز نوآوری است. از کامرون به اتیوپی, غنا کنیا مراکش و دیگران – کسب و کار در حال تبدیل به تولید لازم است لوازم پزشکی و تجهیزات و بهبود دسترسی به خدمات از طریق دیجیتال و سیستم عامل های تلفن همراه.

به عنوان دولت حرکت در خط مشی این گزینه روشن است که موثر ترین و پایدار پاسخ به COVID-19 در آفریقا مردم محل در مرکز حفظ و تقویت انسجام اجتماعی.

*این مقاله در ابتدا در ظاهر در آفریقا نوسازی—سازمان ملل متحد انتشار تمرکز بر آفریقا, اخبار و تحلیل های. www.un.org/africarenewal.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن