CPD: در حال توسعه یک بازگشت-به-کار استراتژی برای آرتروز

آرتروز (استئوآرتريت) تحت تاثیر برخی 10 درصد از مردان و 18 درصد زنان بیش از سن 60 و می تواند نشسته و ایستاده و

توسط AKHSHIJNEWS در 13 تیر 1399

آرتروز (استئوآرتريت) تحت تاثیر برخی 10 درصد از مردان و 18 درصد زنان بیش از سن 60 و می تواند نشسته و ایستاده و وظایف نیاز به مهارت کاربر دشوار است. راشل Chakadonna و استاد آن Harriss طرح نقش بهداشت شغلی می تواند در حمایت از یک کارگر با استئوآرتريت به ماندن و بازگشت به محل کار.

آرتروز (استئوآرتريت) است که در دراز مدت وضعیت باعث سفت و دردناک مفاصل موثر بر 8.5 میلیون نفر در بریتانیا (IOSH, 2017). آن می تواند تاثیر قابل توجهی در فعالیت های روزمره زندگی (Schlenk و آنجا 2019) چنین فعالیت هایی شامل وظایف کار.

در سراسر جهان استئوآرتریت شایع ترین بیماری مشترک موثر بر 10 درصد از مردان و 18 درصد زنان بیش از سن 60 (Glyn-Jones et al, 2015).

در مورد نویسندگان

راشل Chakadonna یک متخصص بهداشت شغلی پرستار و استاد آن Harriss استاد بازنشسته در بهداشت و رئيس جمهور منتخب از جامعه طب کار

در سال 2013 7.3 میلیون نفر از مردم به دنبال درمان استئوآرتريت در انگلستان معادل 33% از جمعیت بیش از سن 45 سال سن با پیامدهای قابل توجهی برای نیروی کار به دلیل افزایش در دولت سن بازنشستگی.

به عنوان شرط پیشرفت درد مفاصل را افزایش می دهد در مدت و شدت تاثیر منفی بر عملکرد یک فرد تحرک. کارهای روزمره از جمله نشسته و ایستاده و انجام وظایف نیاز به مهارت کاربر تبدیل شدن به طور فزاینده ای دشوار است.

این مطالعه موردی به بررسی اثرات ناشی از استئوآرتريت در "آنت" (که نام واقعی او) در 60 سال شاغل به آماده سازی در پرواز, مواد غذایی برای یک شرکت هواپیمایی. آن را برجسته استراتژی برای کمک به او برای بازگشت به کار.

آنت اشاره شد برای بهداشت شغلی (OH) نظر قبل از بازگشت به کار پس از یک دوره شش ماهه از عدم وجود بیماری. قبل از بحث در مورد چگونه این مورد موفق شد این مهم است که به درک پاتوفیزیولوژی این بیماری است.

پاتوفیزیولوژی

اگر چه هر مشترک می تواند تحت تاثیر قرار آرتروز یک بیماری پیشرونده است به طور کلی موثر بر مفاصل لگن و زانو و دست باعث درد متوسط تا شدید و محدودیت های عملکردی (Schlenk و شیعه 2019).

وجود دارد موروثی و ارتباط با افزایش شاخص توده بدن (BMI). دیگر عوامل خطر مرتبط با توسعه آن عبارتند از: جنسیت (زن بودن) سن (Sinusas, 2012) و استخوان صدمات (Schlenk و آنجا 2019).

چن و همکاران در سال 2017 مشاهده کند که مشاغل با وظایف کار نیاز به گسترده ایستاده و راه رفتن می تواند مستعد پست دارندگان به استئوآرتريت. با این حال مطالعات دیگر در نظر بگیرید که شغلی ایستاده و راه رفتن دارای حداقل اثرات. داشتن BMI بالا یک عامل خطر برای ابتلا به آرتروز را کاهش می دهد انعطاف پذیری مفاصل و ضعف عضلات (Schlenk و شیعه 2019).

شایع ترین علائم استئوآرتریت شامل سفتی مفاصل دردناک با محدودیت در حرکت (Dulay, 2015).

علائم شرح داده شده توسط آنت شد مطابق با این تصویر. پاتوژنز آرتروز پیچیده است ناشی از یک فعل و انفعال از سلولی و بیوشیمیایی مکانیکی و بیوشیمیایی عناصر (شکارچی, 2011).

این pathophysiological تغییرات تاثیر می گذارد هر دو غضروف مفصل و همراه بافت. غضروف پوشش استخوان تخریب شود به طور معمول در نقطه حداکثر تحمل بار.

Osteophytes متشکل از ossified غضروف شکل همراه با ضخیم شدن سینوویوم لایه درونی مشترک کپسول که به تولید مایع سینوویال است. عملکرد این مایع مهم است که در هنگام حرکت آن را به عنوان کاهش اصطکاک بین غضروف مفصلی در مفصل است. در نهایت ضخامت و انقباض کپسول مفصلی و رباط ها رخ می دهد.

تحت شرایط عادی مشترک سازه ها در معرض پویا remodelling روند. در مفاصل مبتلا به استئوآرتريت محافظ غضروف مفصلی استخوان شکسته شدن ماتریس اهانت آمیز آنزیم های نامعقول و بی نتیجه (Sinusas, 2012).

Carek, (2018) برجسته فرسایش لایه سطحی غضروف مفصلی در نهایت پیشرفت به لایه های عمیق تر با مشاهده تورم مفاصل فرسایش و احتمالی مشترک را شکست.

نویسندگان دیگر در نظر بگیرید که اشک های میکرو و غضروف و انحطاط و ضخامت زیر بنای درد مفاصل. ترکیبی از بیرونی و درونی و عوامل مشترک از جمله استفاده بیش از حد و انحطاط از روند پیری شده اند در ارتباط با پاتوفیزیولوژی استئوآرتريت (تامپسون و همکاران (2014).

شدت علائم متفاوت بین افراد (ایروینگ et al 2005) با برخی از افراد مبتلا به تجربه بیشتر به طور مداوم درد و ناتوانی و برخی از فعالیت ها از جمله ورزش ملایم کاهش درد و بهبود عملکرد (Carek و همکاران (2018). قدردانی از تغییرات پاتولوژیک مهم است که انجام یک مشتری ارزیابی شده است.

ارزیابی

آنت کار کرده بود در حمل و نقل هوایی غذا برای 35 سال با بهره گیری از شغل مشغول به کار در عرض 40 عضو تیم. قبل از او در زمان بیماری آنت تا به حال تا به حال هیچ مسائل مهم پزشکی.

او تا به حال گرفته شده حداقل عدم وجود بیماری در 12 ماه گذشته و BMI در محدوده نرمال است. زندگی به تنهایی و او از عهده همه کارهای خانگی که در حال حاضر او تشدید درد مفاصل, اگر چه او ادامه داد: به عنوان یک به طور منظم بدنسازی کاربر گزارش که ورزش ملایم کمک در تسکین او سفتی مفاصل.

چارچوب Murugiah et al (2002) استفاده شد به منظور بررسی آنت را برای کار با این نتیجه این ارزیابی به شکل پایه ای برای محل کار توصیه.

شخصی و کار-جنبه های مرتبط از جمله فنی پروسه کار او انجام شده و محیط زیست که در آن او کار کرده بودند و به دقت در نظر گرفته و مشاهده شده در نور از الزامات قانونی. شدت علائم او فعالیت تحریک و یا تسکین علائم او و درمان او دریافت, ثبت شد (Elliot & کاونتری 2012).
آنت توصیف داشتن درد دست با مناقصه انگشت مفاصل مؤثر او مهارت کتابچه راهنمای کاربر.

علاوه بر این او تا به حال طی دو ماه سابقه درد موثر بر هر دو شانه و باسن راست. حد از او درد لگن آشکار بود که او مشاهده شد تلاش برای نشستن.

او برجسته مشکلات در ارتباط با بلند کردن اجسام سنگین ایستاده و راه رفتن برای مدت طولانی. او به طور فزاینده ای دچار سفتی و درد رخ می دهد در طول روز به خصوص دوره های زیر از عدم فعالیت. این نشانه ها سازگار با استئوآرتريت (ایروینگ et al, 2006). آنت به ذکر است که شنا تمایل به او را کاهش می دهد خشکی مفصل اما این معمولا بازگشت 3-4 ساعت بعد تحت تاثیر تحرک.

او تا به حال مشورت او GP در اولین تجربه علائم که او را تحت تاثیر قرار کیفیت زندگی است. دکتر پیشنهاد استفاده از حرارت پد به درد مفاصل, مصرف پاراستامول و ایبوپروفن به عنوان مسکن و در ادامه به شرکت در ورزش منظم.

توصیه او GP برای استفاده از بیش از داروهای ضد led آنت به باور او GP شد و کم بها دادن به شدت و تاثیر او درد.

آنت به حال ادامه داد: برای مدیریت به کار او کامل عملیاتی ساعت و کار نیاز به رغم افزایش لگن و درد شانه که به خصوص مشکل در پایان از تغییر او.

او دوباره مشورت او GP که به دستور اشعه ایکس و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی آزمون که به تایید تشخیص داد. او ناپروکسن تجویز غیر استروئیدی ضد التهابی مواد مخدر به مکمل پاراستامول آنت در حال حاضر مصرف.

کاهش کارهای خانگی و تمرین ورزش ملایم برای کنترل خشکی مفصل توصیه می شود بود. او GP در ابتدا صادر مناسب توجه داشته باشید برای دو هفته با یک بررسی انتصاب.

علائم او اما چنین اهمیت در رابطه با او که قادر به انجام کار مورد نیاز است که این تمدید شد و آنت شد و در نهایت وجود ندارد و در مجموع از شش ماه.

ارزیابی تناسب اندام برای نقش کار

قابلیت های کاربردی ارزیابی باید انجام شود در نور شغلی کارکنان با نقش و ممکن است تشدید عوامل است. این نیاز به دانش دقیق از آنت کار مورد نیاز; او نمونه وظایف و محیط کار; و قدردانی از دپارتمان سیاست های روش و فرهنگ سازمانی و در پرتو الزامات قانونی (Murugiah و همکاران 2002).

آنت مشغول به کار 40 ساعت در هفته در چرخش شیفت. از ارگونومیک دیدگاه او کار طاقت فرسا مورد نیاز ایستاده برای مدت طولانی در حالی که کشش و بلند کردن بسته بندی مواد غذایی, سینی, که پس از آن قرار داده شده بر روی چرخ دستی.

انگل (1977) biopsychosocial مدل های بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت به تمرکز بر روی فعل و انفعال از biopsychosocial عوامل که ممکن است تاثیر بر سلامت او. این مدل در نظر فردی و اجتماعی و روانی پس زمینه و وضعیت سلامت در محیط کار خود (Waddell و برتون 2006).

تاثیر عوامل اجتماعی و روانشناختی ملاحظات مهم در حال توسعه از بازگشت به کار (RTW) استراتژی ها و در نظر گرفتن بالینی پرچم مفید است (Watson, 2010).

رنگ پرچم نمایندگی بالینی و روانی عناصر عبارتند از:

  • قرمز. ویژگی های بالینی بیماری است.
  • آبی. میزان سازمانی پشتیبانی می کند.
  • سیاه و سفید. عوامل خارجی تأثیر بر کارکنان مانند ملاحظات مالی.
  • صورتی. عوامل بیولوژیکی از جمله درد موثر بر توانایی انجام کار و وظایف.
  • زرد. عوامل روانی از جمله منفی افکار و باورها و برداشت

جنبه های روانی ممکن است به طور قابل توجهی تاثیر موثر RTW وجود دارد باید نگرش منفی از همکاران و/یا مدیران به عنوان عدم پشتیبانی منفی تحت تاثیر این تصمیم از کارکنان در مورد انگیزه خود را برای بازگشت به کار.

تناسب اندام به کار ارزیابی

بهداشت و سلامت طرح های ارائه شده توسط آنت کارفرما شامل پرستار-چراغ آه خدمات و دسترسی به سایت فیزیوتراپی.

این سازمان به طور کلی عمل مثبت در آه مشاوره در خصوص پیشنهاد تنظیم برای حمایت از اوایل بازگشت به کار. کارکنان واجد شرایط دریافت حقوق و دستمزد کامل در طول زمان-دوره محدود زمانی که آنها متعهد بهبودی وظایف.

آنت مدیر به رسمیت شناخته شده است که آه ارجاع برای ارزیابی پشتیبانی موفق RTW. در نقطه آنت را GP در نظر گرفته شده مناسب او را به بازگشت به کار. بنابراین مدیر درخواست یک ارزیابی از تناسب اندام به کار می کنند و برای مشاوره در مورد تغییرات که ممکن است حمایت و حفظ او بازگشت.

آن را به رسمیت شناخته شده بود که موقع بازگشت بود به نفع هر دو فرد و سازمان به عنوان سلامتی خوب است برای کسب و کار (بهداشت و ایمنی اجرایی, 2000; موسسه خبره پرسنل و توسعه, 2015).

دیگر یک کارمند باقی می ماند به دور از کار کمتر احتمال دارد آنها را به بازگشت و سلامت آنها بدتر خواهد شد بیشتر است. مداخلات زود هنگام و حمایت کارفرما و کاهش بیماری های مرتبط با شغل (Viikari-Juntura (2012) Krause (2008).

دو تا از کلید استراتژی های مدیریت در حمایت از کارکنان بازگشت به کار پس در دراز مدت عدم نگه داشتن در تماس با آنها را در طول غیبت خود را و درگیر شدن زود آه مشاوره و پشتیبانی و در نظر گرفتن انعطاف پذیر/تغییر ساعت در بازگشت خود (Ståhl, 2013, Nevala, 2015).

متاسفانه در آنت مورد ارجاع به آه بود و تنها پس از شش ماه دوره غیبت; قبل ارجاع شده اند که ترجیح داده به عنوان اوایل (OH) افزایش حمایت به موقع و موفق به بازگشت به کار (سیاه 2017).

حمایت از کارکنان به کار است و نه فقط مضحك است اما در منافع سازمان است. حفظ کارکنان با تجربه است و بیشتر مقرون به صرفه نسبت به استخدام و سپس آموزش جایگزینی کارکنان (Cullen, 2018).

نیز وجود دارد که در مکان مزایای بهداشت و درمان. به عنوان سیاه و سفید و فراست (2011) توجه داشته باشید باقی مانده در اشتغال مزایای روانی و سلامت جسمی و تندرستی.

کار فراهم می کند یک حس از هدف ایجاد اعتماد به نفس و فراهم می کند فرصت برای ایجاد روابط کار. حمایت از کسانی که با چالش های بهداشتی به ماندن در کار بالقوه به منظور کاهش نابرابری های سلامت به این افراد کمتر احتمال دارد به تجربه محدودیت های مالی است. بار مالی در کارمند می تواند حداقل رسانده با تسهیل موثر بازگشت به کار (Waddell و دیگران ، 2008). کوتاه مدت سازگاری شغلی به وظایف و یا ساعت ها اغلب مورد نیاز برای حمایت از چنین اولیه بازگشت.

چارچوب Murugiah و همکاران (2002) در ارزیابی تناسب اندام برای نقش مورد استفاده قرار گرفت به منظور بررسی آنت آمادگی برای نقش و به خصوص تاثیر درد بر آنت به این طول می کشد به نظر او کار محیط زیست, ویژگی های شخصی و حقوقی از جنبه های تناسب اندام به کار می کنند.

جنبه های شخصی مورد بررسی قرار گرفتند از طریق مشاهدات بالینی با استفاده از یک ساختار ارزیابی بالینی از کاربردی قابلیت های. یک, جامع, جامع, تاریخ ثبت شد به عنوان پیشنهاد شده توسط Thornbory (2013) و Waddell & Burton (2004) در حالی که موانع بالقوه به یک RTW اشاره شد (کندال و همکاران 2009).

بهداشت شغلی ارجاع و مشاوره

تا به حال آنت آن اشاره شده است به آه در نقطه نشانه های او برای اولین بار شروع به تاثیر در فعالیت های زندگی توانایی او را برای انجام کار خود وظایف و قبل از دوره غیبت پرچم آبی عوامل در خصوص برداشت از رابطه بین کار او و سلامت او می تواند شناسایی شده اند و خطاب.

این ممکن است کاهش می یابد و او پس از آن عدم وجود بیماری تا به حال به آنها پرداخته شده است. وظایف شغلی که ممکن است او تشدید درد مفاصل می تواند شناسایی شده اند و خطاب. این OHN به دنبال درک طیف گسترده ای از اجتماعی و روانی و بیولوژیکی عوامل موثر بر آنت به منظور تحت تاثیر قرار به موقع بازیابی و بازگشت به کار طرح (Thornbory 2013). جامع, جامع ارزیابی شد بنابراین انجام و ثبت شده است.

در دراز مدت ملاحظات

به عنوان آنت شد و در حال حاضر دچار درد متوسط تا شدید موثر بر مفاصل متعدد آن به رسمیت شناخته شده بود وضعیت او می تواند تبدیل به طور فزاینده ای ناتوان کننده.

او استقبال مشاوره در مورد چگونه به بهترین مدیریت وضعیت او از جمله به رسمیت شناختن و سپس پرداختن به عواملی که ممکن است باعث تشدید یا تسکین درد او.

او با اشاره به فیزیوتراپی با هدف بهبود انعطاف پذیری خود را. او توصیه شد از اهمیت مناسب ورزش ملایم مانند پیاده روی. آه ارزیابی شناسایی شده که آنت را نقش کار مورد نیاز طولانی ایستاده و بلند کردن و در نتیجه بازگشت به کامل عملیاتی ساعت انجام استاتیک وظایف و بلند کردن و حرکت دادن بارهای سنگین شد و مضر است. این شکل پایه ای از مشاوره است که به هر دو آنت و مدیر او.

اگر چه بسیار مشتاق به بازگشت به کار برخی از نوع آنت بود که نگران بازگشت به قبلی طاقت فرسا ،

او پیش بینی گرفتن کافی و حمایت از کار و همکاران است که او خواهد بود قادر به مقابله به عنوان یک نتیجه.

به عنوان هر گونه برداشت منفی توسط یک کارمند خود را در خصوص بازگشت به کار ممکن است به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار خود را در موقع بازگشت آن مهم است برای حفظ آنت نگرش مثبت در حالی که با توجه به تاثیر محیط کار مسائل از جمله روابط با مدیر و همکاران.

بازگشت به کار طرح شد لذا توسعه یافته شامل یک دوره بهبودی وظایف و تنظیمات به عملیاتی ساعت. این شکل گرفته بر اساس آه گزارش مدیر او درخواست کرده بود.

آن باقی مانده بود به مدیر برای تصمیم گیری که آیا این توصیه ها می تواند در تسهیل و اگر چنین است آنها چگونه خواهد بود اجرا شده است.

این تمرین خوبی است برای هر گونه بازگشت به کار استراتژی در نظر گرفتن توصیه های مناسب صرف نظر از اینکه قانون برابری 2010 ممکن است اعمال می شود. که گفت: مدیر باید داشته باشیم که آیا این قانون اعمال می شود قانونی است و نه از پزشکی تصمیم گیری است. یک عامل مهم بود که اثرات OA گذشته برای بیش از 12 ماه.

حمایت از بازگشت به کار

آنت بود قادر به بازگشت به کار به عنوان یک نتیجه از مدیر اجرای محل کار تنظیمات توصیه شده توسط OHN. پیشنهاد تغییرات گنجانیده شده است:

  • به طور موقت تنظیم ساعات کار برای یک دوره چهار هفته;
  • محدود کردن دستی به دست سنگین یا سنگین بار و
  • برنامه ریزی منظم دوره های استراحت در طول روز کاری خود را برای به حداقل رساندن زمان او صرف ایستاده به انجام وظایف کار.

این تنظیمات توسعه داده شد به عنوان یک نتیجه از OHN درک آنت سلامت و تاثیر کار خود را مورد نیاز است. بازگشت او به کار شد و بر اساس دانش خود قابلیت عملکرد او الزامات کار و رفاه حمایت از او قادر به دسترسی.

توصیه های ساخته شده گنجانیده شده است که بر اساس برنامه توانبخشی به عنوان پیشنهاد شده توسط کندال و همکاران (2009). موضوع را به بهبود مداوم از نشانه های او آن گنجانیده شده سخت شدن کار به تدریج reintroducing او ساعات کار عادی و بیشتر طاقت فرسا کار می کنند ،

به عنوان چند مفاصل تحت تاثیر قرار گرفتند بهبودی کامل شد بعید است. اما به احتمال زیاد بهبود در قابلیت عملکرد به احتمال زیاد با حمایت از حرفه ای فیزیوتراپی و ارجاع و مرتب بود.

شواهد قوی وجود دارد در اثر فعال اوایل مداخلات توانبخشی حرفه ای (Waddell و برتون, 2006).

این حمایت به عنوان دیگر دوره غیبت بیشتر موانع به بازگشت به کار. کلید بازگشت به کار استراتژی های موثر ارتباطی بین مدیر و کارمند و آه خدمات بیمه توسط این نرم افزار به خوبی فرموله شده و حمایتی عدم وجود بیماری سیاست.

جنبه های قانونی در نظر گرفته شد که مشاوره آنت مدیر در مورد تناسب اندام او به کار مرحله به مرحله بازگشت به کار شد توصیه می شود. او باقی مانده اگاه از وظیفه خود را مراقبت به کارگران خود را تحت S2 از سلامت و ایمنی در محل کار و غیره عمل می کنند (1974) بود و مراقب باشید تا اطمینان حاصل شود تا آنجا که منطقی و عملی ایمنی و رفاه و آسایش و تیم او موفق. او اذعان کرد که در حال توسعه مناسب RTW استراتژی در زمان حساب از این وظیفه است.

نتیجه

پس از چهار هفته به طور موقت در تنظیمات آنت گزارش موفق به بازگشت به کار نشان می دهد که او مدیر خط شده بود بسیار حمایت شده است. او موافقت کرده بود دائم برای تنظیم ساعت بود و او مستقر به کمتر جسمی و ذهنی به چالش کشیدن بخشی از فرایند تولید.

آنت به اتمام بود چهار جلسه فیزیوتراپی و ادامه داد: با تجویز تمرینات در بین جلسات. آنت تایید کرد که او را به او تجویز شده بی دردی و در ادامه به شنا. این کمک در حفظ او درد مفاصل تحت کنترل است. او احساس روانی خوب بود خوشحال به پشت در محل کار و خانواده اش شد کمک به او را با وظایف داخلی.

نتيجه گيری

تناسب اندام به کار ارزیابی مورد نیاز متخصص دانش و تخصص و ثبت روش های جامع.

شناخت اتیولوژی, پاتوفیزیولوژی و ارائه علائم همراه با دانش دقیق از سازمانی, هدف, محیط زیست, فرهنگ و نقش انجام می شود ثابت ضروری است.

آنت ساخته شده و موفق به بازگشت به کار. هر دو آنت و مدیر او آگاه بودند که او می تواند دوباره مراجعه کننده باید به سلامت او تاثیر بر روی عملکرد کار و یا کار خود را تاثیر بر سلامت او.

منابع
سیاه C (2008). کار برای سالم فردا. لندن: TSO.
سیاه, D, C و فراست D. (2011) سلامت در محل کار – بررسی مستقل از عدم وجود بیماری
Carek S و Carek P J (2018). در نظر بگیرید این تمرینات برای musckoskeletal شرایط. مجله خانواده عمل 67(9): 534-534.
موجود در: https://mdedge-files-live.s3.us-east-2.amazonaws.com/files/s3fs-public/Document/August-2018/JFP06709534.PDF
موسسه خبره پرسنل و توسعه (2015). سالانه بررسی گزارش: عدم مدیریت 2015. لندن: موسسه خبره پرسنل و توسعه است.
کالن K L (2018). اثربخشی مداخلات محل کار در بازگشت به کار برای اسکلتی-عضلانی و درد های مربوط به بهداشت روانی و شرایط: یک به روز رسانی از شواهد و پیام برای پزشکان. مجله شغلی توانبخشی 28(1), 1.
Dulay G, et al (2015). بهترین عمل و تحقیقات روماتولوژی بالینی. زانو درد, زانو, آسیب زانو, آرتروز و کار, vol.29, pp454-461.
چن D شن J, ژائو W W وانگ T (2017). آرتروز نسبت به یک درک جامع از پاتولوژیک ساز. استخوان پژوهش است. 5:16044. منتشر شده آنلاین در:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5240031/
الیوت متر و کاونتری A. (2012). مراقبت های ویژه: هشت علائم حیاتی بیمار نظارت است. مجله دانشکده پرستاری و 21(10), pp621-625.
انگل G L (1977). نیاز به یک جدید مدل پزشکی: یک چالش برای بیومدیکال' علم 196 (4286), pp129-136.
Glyn-Jones S پالمر یک J, Agricola R, قیمت, J, Vincent T L Weinans ثانیه و Carr ع (2015). آرتروز. لانست, vol.386 صفحات 376-387.
بهداشت و ایمنی اجرایی (2000) بررسی سلامت خوب است خوب کسب و کار, مبارزات انتخاباتی. سودبوری:HSE کتاب.
Hunter D (2011). بهترین عمل و تحقیقات روماتولوژی بالینی. آرتروز, vol.25, صفحات 801-814
IOSH (2017). کار را از طریق ورم مفاصل است. 21 جولای 2017. در دسترس از: https://www.ioshmagazine.com/article/working-through-arthritis
ایروینگ D, B, طبخ, J, L, و Menz H B (2006). عوامل مرتبط با درد مزمن مفاصل: یک بررسی سیستماتیک. مجله علم و پزشکی در ورزش, 9(11), pp11-22.
جانسون R E, Hass, K, Lindlow K و سپر R (2014). التهاب غلاف کف پا: آنچه که در تشخیص و درمان ؟ ارتوپدی پرستاری 33(4), pp198-204.
کندال N برتون K اصلی C و واتسون (P (2009). مقابله با مشکلات عضلانی اسکلتی: راهنمای برای درمانگاه و محل کار: شناسایی موانع با استفاده از این روانی پرچم چارچوب است. لندن: TSO.
Krause, N D (2008). اصلاح کار و بازگشت به کار: مروری بر ادبیات. مجله شغلی توانبخشی. 8(2), 113-139.
Murugiah. S Thornbory G و Harriss یک (2002). ارزیابی تناسب اندام به کار می کنند. بهداشت شغلی (54)4, pp26-29.
Nevala N P (2015). محل کار و اقامت در میان افراد دارای معلولیت: یک بررسی سیستماتیک از اثربخشی آن و موانع و یا تسهیل. مجله شغلی توانبخشی. 25(2), 432.
Schlenk, E, A و شیعه X (2019). که مبتنی بر شیوه برای آرتروز مدیریت. پرستار آمریکایی امروز 14(5): 22-28. موجود در:
https://www.americannursetoday.com/evidence-based-practices-for-osteoarthritis-management/
Sinusas K (2012). آرتروز: تشخیص و درمان. 85(1) American Family Physician 49-56.
Ståhl C T (2013). ترویج بهداشت شغلی مداخلات در اوایل بازگشت به کار با اجرای مالی یارانه ها: یک مطالعه موردی. BMC public health, 13(1), p.310
تامپسون J V, Ryan S, S, Reb C W and Daniel J N (2014). تشخیص و مدیریت آرتروز. مجله American Osteopathic Association, 114(12), ص 900-906
Thornbory G (2013). گرفتن تاریخچه و ارزیابی عملکرد. بهداشت شغلی و 65(3), pp27-29.
Viikari-Juntura E Kausto J شیری R Kaila-Kangas, L Takala E P Karppinen J, میراندا ثانیه Luukkonen R Martimo K P (2012). بازگشت به کار پس از اوایل وقت مرخصی استعلاجی با توجه به اختلالات اسکلتی-عضلانی: کارآزمايی بالينی تصادفی کنترل شده. Scandinavian Journal of کار محیط زیست و سلامت است. 38(2)134-43.
Waddell G و برتون K (2004). مفاهیم توانبخشی برای مدیریت مشکلات بهداشتی مشترک. لندن: TSO.
Waddell G و برتون K (2006). این است که کار خوبی برای سلامت خود و رفاه ؟ لندن: TSO.
Waddell G برتون K و کندال N A S (2008). توانبخشی حرفه ای: چه کار می کند برای چه کسی و چه زمانی ؟ لندن: TSO.
واتسون ثانیه (2010). پرواز پرچم. بهداشت شغلی 62(4),pp30-32.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن