خشکسالی افزایش درجه حرارت و آب و هوا تهدیدی برای لسوتو

مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی Jun 18 سال 2020 - کوه لسوتو محل زيبايي; اعماق دره با شکوه ارتفاعات سرگیجه عضو

توسط AKHSHIJNEWS در 29 خرداد 1399
مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی

Jun 18 سال 2020 - کوه لسوتو محل زيبايي; اعماق دره با شکوه ارتفاعات سرگیجه عضوي باغچه مراتع خورشید و آسمان است. اگر چه بزرگتر از بلژیک آن را یک بحرانی حوضه افزایش headwaters – این "طلای سفید" – که خوراک دو رودخانه های عمده سیستم های جنوب آفریقا, Senqu (نارنجی) و uThukela.

اما زندگی در این mountainland می آید با بیش از سهم عادلانه خود را از لرز و کشاورزان در مقیاس کوچک مانند خانم Maitumeleng Mabaleka مبارزه برای زنده ماندن. تخریب زمین و تغییر آب و هوا باید طرح میتوانست سنتی فعالیت های کشاورزی برای او و بسیاری دیگر مانند او که در تلاش برای ایجاد یک زندگی و یا رشد مواد غذایی به اندازه کافی برای تغذیه کودکان خود را و ساخت آینده ای بهتر است.

"من انتخاب شده بود منجر کشاورز در من ایجاد کرد برای کمک به دیگر خانواده ها با برخی از مشاوره در تولید سبزیجات و نگهداری مواد غذایی. من تبدیل شدن به یک عامل تغییر." – Maitumeleng Mabaleka جامعه رهبر.

خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی می تواند به معنای تفاوت میان مرگ و زندگی و رفاه و فقر است.

خشکسالی افزایش درجه حرارت و افزایش شدید هوا در حال هل دادن مردم به مهاجرت و تحریک درگیری های جدید. این موانع به این کشور در دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) و رسیدن به خود را در سراسر کشور تعیین سهم به توافق پاریس.

با حمایت برنامه عمران ملل متحد و کمک های مالی از تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) دولت لسوتو است ساختمان های نوآورانه برنامه های تشویقی خود را کاهش آسیب پذیری از تغییر آب و هوا (RVCC) پروژه است.

این انگیزه کشاورزان اجازه می دهد برای بازسازی و حفاظت از محیط زیست و فاستر آب و هوا-انعطاف پذیر کشاورزی است که تبدیل راه آنها کشت محصولات کشاورزی, بالا بردن دام و مدیریت منابع طبیعی خود را.

یک داستان امید

یک رهبر جامعه Maitumeleng Mabaleka ارائه شد ساده خالص سایه و آبیاری قطره ای برای خانواده خود به باغ. با بهبود تولید در نیم هکتار خانواده مزرعه او افزایش یافته است و درآمد سالانه او توسط US$2,000 فروش محصولات تازه و کنسرو سبزیجات از مزرعه خود را.

"در گذشته من تولید سبزیجات کم بود با توجه به خشکسالی و گاهی حشرات اما در حال حاضر من قادر به برداشت آب از سقف و آب باغ من در شیوه ای کارآمد با استفاده از آبیاری قطره ای – تکنولوژی نسبتا جدید." – Maitumeleng Mabaleka

مازاد شده است یک مزیت برای خانواده است. شوهر او که بازنشسته شده است به نظر می رسد جوان و سالم هر روز با تمام مزرعه تازه مواد غذایی بر روی میز است. برای محافظت در برابر شوک آینده – همه چیز از بزرگ بعدی خشکی به یک فاجعه همه گیر مانند COVID-19 – Maitumeleng حفظ برخی از مازاد با بسته بندی مایعات جایگزین و خورشیدی خشک کن های ارائه شده از طریق این پروژه است.

انگیزه های کار

لسوتو است افریقایی-آلپ اکوسیستم ها به عنوان شکننده به عنوان آنها زیبا هستند. زمین و منابع آب رو به وخامت به دلیل خشکسالی طولانی مدت. اکوسیستم در حال تحت فشار قرار دادند به محدودیت های خود را توسط بیش از کشت کاهش داد و بیش از برداشت به عنوان جوامع مجبور به اتخاذ اقدامات مقابله که فشار زمین فراتر از ظرفیت آن است. و مردم لسوتو به Basotho هستند رنج می برند.

این باعث ایجاد یک چرخه معیوب است که همواره با تغییر آب و هوا و افزایش عمیقا ریشه فقر است. اخیر خشکسالی شده توسط El Niño در حال هل دادن و حتی بیشتر Basotho به فقر و گرسنگی با یک نفر از سه نفر رو حاد سطح ناامنی غذایی و بیش از نیمی از کشور زیر خط فقر زندگی می.

این بسته های تشویقی معرفی شده از طریق RVCC پروژه تشویق داوطلبانه زمین توانبخشی. این بسته آغاز شده و با خشکسالی متحمل بذر تجهیزات کشاورزی و بهبود دام نژاد. در مقابل کشاورزان در حال بازسازی و استراحت مراتع آنها بهبود یافته آب برداشت محصول و ظرفیت و مدیریت پایدار زمین .

این پروژه در روند از جمله نقل و انتقالات و همچنین به عنوان سوخت کوره خورشیدی-پک خورشیدی اجاق گاز.

این پروژه دارای آموزش رهبران محلی از جمله رئیس Shoaepane در نحوه مدیریت پایدار مراتع و تالاب.

"به عنوان یک منطقه رئیس آن دشوار تبدیل شدن به حاکم این روزها به دلیل همسایه جوامع مبارزه شد بیش از دسترسی به مراتع. یکی دیگر از چالش های مهم بود بی رویه سوزاندن مراتع توسط دامداران است که در حال حاضر به تدریج در پایان از آنجا که ما از نزدیک کار با مقامات دولت در بالا بردن آگاهی در مورد مدیریت منابع ما. در حال حاضر که ما شرکت در سه ماهه جامعه-رهبر جلسات و ظرفیت سازی فرصت های ما به همکاری نزدیک با صاحبان دام و دامداران و ما را تشویق جوامع به تمرین چرخشی چرا و مدیریت پایدار زمین شیوه." – رئیس Shoaepane

به گفته رئیس این شیوه های بهبود دیده می شود بازگشت از حیات وحش به این منطقه و کاشت بذر صلح آمیز تر و مولد جامعه است.

"فرزندان ما را وادار به دانستن برخی از باقی مانده حیات وحش در کشور پس از انقراض برخی از گونه ها. شده است وجود دارد کاهش درگیری های خشونت آمیز در مورد ایجاد مرزها و حقوق چرا." – رئیس Shoaepane

"در حال حاضر که ما شرکت در سه ماهه جامعه-رهبر جلسات و ظرفیت سازی فرصت های ما به همکاری نزدیک با صاحبان دام و دامداران و ما را تشویق جوامع به تمرین چرخشی چرا و مدیریت پایدار زمین شیوه." – رئیس Shoaepane. عکس: راسل Suchet

آب و هوا-هوشمند شرکت

آقای Bataung Mafereka است کشاورزی نابغه است. قبل از اینکه پروژه خود را کوچک 5,000-مربع-متر زیادی تولید می شود فقط 800 دلار آمریکا از یک سال در سبزیجات و اغلب آسیب دیده توسط سرما و تگرگ.

با سایه ای جدید شبکه و دیگر ابزارهای او به دست آورده US$1,667 فقط در پنج ماه رشد گوجه فرنگی و او را استخدام چهار کارگر برای حمایت از سرمایه گذاری جدید. با در طول سال در حال رشد ظرفیت او و تیم خود را تبدیل به ذرت و لوبیا بعد از آن در سال برای کسب پول بیشتر.

"من شده اند قدرت این پروژه به تولید در طول سال. این به من می دهد مزیت رقابتی بیش از دیگر کشاورزان منطقه ای که این نوع از زیرساخت ها و مهارت های است که من در حال حاضر به دست آورد. بسیاری از جوانان در من ایجاد شد مجبور به ترک و به دنبال اشتغال در شهرستانها اما من در اینجا خواهد ماند با خانواده خود بهبود ایجاد کرد و ثابت کند که کشاورزی می تواند ما را حل کند مشکلات اقتصادی." – Bataung Mafereka

شیرین موفقیت

زن تولید شده است یک کلید برای این پروژه موفقیت—بیش از 75 درصد از کسانی که در این پروژه هستند.

با جهان جمعیت زنبور عسل در معرض خطر برخی مشاغل تولید کننده تبدیل به پرورش زنبور عسل.

Mrs Mamorena Seqao شده پرورش زنبور عسل برای چند سال در حال حاضر, اما با تجهیزات بهتر و پنج جدید کهیر او در حال حاضر باعث می شود ما از 1600$در هر سال از او ارگانیک عسل موم شمع و بره موم استفاده شده است که در مکمل های بهداشت و درمان.

او به فروش می رساند عمدتا در کشورهای همسایه آفریقای جنوبی—یک تحول واقعی از یک تولید کننده محلی به بین المللی بازرگان در حال افزایش است در یک زمینه به طور سنتی تحت سلطه مردان است.

"آفریقای جنوبی مانند لسوتو محصولات به عنوان آنها تولید ارگانیک. در این سال من بسیاری از سفارشات برای من بره که من تا به حال برای خرید از دیگر کشاورزان محلی و فروش آن به مشتریان من." – Mamorena Seqao

این RVCC پروژه های اجرا شده توسط لسوتو وزارت جنگلداری و مرتع و حفاظت خاک با حمایت برنامه عمران ملل متحد و سرمایه گذاری از کشورهای کمتر توسعه یافته صندوق. اطلاعات بیشتر در www.ls.undp.org.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن