از مزرعه تا چنگال: زنان دفاع کشاورزی تحول در آفریقا

مواد غذایی و کشاورزی, سلامت, زنان و اقتصاد Jun 11 سال 2020 - از سودان و مالی و سنگال به موزامبیک و زامبیا به

توسط AKHSHIJNEWS در 22 خرداد 1399
مواد غذایی و کشاورزی, سلامت, زنان و اقتصاد

Jun 11 سال 2020 - از سودان و مالی و سنگال به موزامبیک و زامبیا به دولت موریتانی تغییر چهره کشاورزی تطبیق و نوآوری برای مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی و تغذیه قاره جمعیت در حال رشد.

زنان آفریقایی در حال بازیگران در طول کل زنجیره ارزش کشاورزی به کشاورزان و پرورش دهندگان دام پردازنده های مواد غذایی, معامله گران, مزرعه کارگران و کارآفرینان و مصرف کنندگان است.

از طریق بانک توسعه آفریقا فن آوری های آفریقایی تحول (TAAT) ابتکار میلیون ها نفر از زنان آفریقایی را به دست اورد دسترسی به فن آوری های جدید کشاورزی است که باید تقویت خود محصول را قادر می سازد آنها را به شیر بازارهای جدید و افزایش درآمد خود را .

بهبود دانه می تواند کمک به آفریقا کشاورزان خرده پا اکثریت آنها زنان هستند برای تولید بالا محصول حتی در مناطق گرفتار تغییرات آب و هوایی مربوط به خشکسالی و سیل و ملخ swarms است که می تواند به از بین بردن کل برداشت. اضافه کردن محدودیت های تحمیل تازگی به دلیل COVID-19 همه گیر و آن را به یک زمان سخت به امرار معاش کشاورز.

Fathia محمد احمد که متعلق به جمعی از دو دوجین زنان کشاورز در دارفور سودان است یک کشاورز. از طریق TAAT ابتکار او جمعی ارائه شده با دانه های با کیفیت بالا برای کشت سورگوم دانه مناسب برای گرم و خشک است شرایط. سورگوم, همچنین شناخته شده به عنوان ارزن بازده یک دانه که غنی از کربوهیدرات و پروتئین و دیگر مواد مغذی است که می تواند ساخته شده به فرنی چهار نان و کیک.

به عنوان یک نتیجه از بازده بالاتر جمعی, اعضای, به دست آورده اند فرصت برای توسعه کسب و کار از جمله فروش سورگوم به صورت نقدی در بازارهای محلی. "این یک پیشرفت مهم برای گروه ما شروع به کسب و کار" Fathia گفت. "گروه ما هنوز در مراحل ابتدایی است اما تمرکز ما این است که به رشد و افزایش کشاورزی ما فعالیت های کسب و کار در آینده نزدیک است."

غرب در سراسر Sahel در مالی 54 ساله Dramane دیللو آثار در کنار گروهی از زنان که کشت برنج در Baguinéda در زمینهای پست در بانک ها از رودخانه نیجر.

با تشکر به یک بانک-تامین مواد غذایی و تغذیه, پروژه, برنج و حبوبات و برداشت در مالی را "کاسه برنج" به شدت افزایش یافته و کشاورزی خانواده مزایای برداشت. "آن استفاده می شود که شما نمی تواند در نزدیکی سدهای چرا که آنها در چنین وضعیت بدی. ما تا به حال مشکلات آبیاری ما در زمینه" Dramane گفت. "اما آبیاری کانال های ترمیم شده اند و این شده کار من کمتر از یک کار سخت و طاقت فرسا."

در بازار محلی جدید تولید و در دسترس است. هر شب stallholder Adiaratou Traoré می رود برای دیدار با تولید کنندگان در زمینه های خود را برای خرید سبزیجات به فروش صبح روز بعد. یکی از مشتریان Ténin Traoré است با بهره گیری از انواع مواد غذایی ارائه دهد:

"محصولات کشاورزی استفاده می شود کمیاب در بازار ما. با وجود این تقاضا چه در دسترس بود از کشاورزان شد گران قیمت و با کیفیت ضعیف. این نبوده است که برای دو سال گذشته است. در حال حاضر ما یک بازار مدرن ما همه چیز ما نیاز و با کیفیت بیش از حد خوب است," او گفت:.

در کشور همسایه موریتانی دولت با همکاری بانک به رول 12 میلیون دلار پروژه های آبیاری است که نفس زندگی جدید را به غرب برکنا منطقه است که در معرض خشکسالی و ناامنی غذایی و دیگر اثرات تغییر آب و هوا.

توسعه سیستم های آبیاری و لایروبی افتاده است که جریان را از رودخانه سنگال افزایش قابل کشت و آبیاری زمین های کشاورزی از 300 هکتار به تقریبا به 7000 هکتار است.

این پروژه بهره مند محلی زنان از جمله Oumou Salif آرسنال رئیس تعاونی از 150 زنان کشاورز. زنان که رشد گوجه فرنگی, پیاز و برنج در میان سایر محصولات را دریافت کرده اند آموزش تحت پروژه.

"ما می دانیم چگونه کار می کنند و چگونه برای حفظ آنچه که ما برداشت" گفت: Oumou. "ما در مزرعه بهتر تولید بهتر بازده و سود عالی. در مقایسه با قبل از, شده است وجود دارد یک تغییر بزرگ."

بیشتر تا کشاورزی در زنجیره ارزش است مونیکا Musonda یک کتابی بازرگان و مدیر عامل شرکت پردازش مواد غذایی شرکت Java مواد غذایی(لینک خارجی) که تولید مقرون به صرفه و میان وعده های مغذی ساخته شده از مواد اولیه محلی است.

اگر چه زنان آفریقایی به خوبی نشان داده شده در کشت اولیه پردازش و به عنوان معامله گران بازار, مونیکا یکی از تنها تعداد کمی از کارآفرینان زن که ایجاد کرده اند بزرگ و سودآور کشاورزی و کسب و کار.

یکی از مشکلات این است که دسترسی به منابع مالی. این بانک برآورد که $15.6 میلیارد دلار تامین مالی فاصله وجود دارد برای زنان آفریقایی در کشاورزی در زنجیره ارزش. زنان مجبور به تکیه بر پس انداز های شخصی و خانوادگی وام است که به ندرت به اندازه کافی برای تامین مالی کسب و کار در مقیاس.

این بانک مثبت سرمایه گذاری اقدام برای زنان در آفریقا (AFAWA) تصویب سه جانبه رویکرد–بهبود دسترسی به امور مالی ارائه کمک های فنی و تقویت محیط را قادر می سازد—برای بستن این فاصله را.

و همچنین به عنوان حمایت از زنان کشاورز' دسترسی به بهبود دانه فن آوری و سیستم های آبیاری, بانک نیز ترویج زنان انتقال به بیشترین سود بخش کشاورزی در زنجیره ارزش. و با همین دلیل خوب است: هنگامی که زنان آفریقایی رشد جوامع به اشتراک گذاری به طور کامل در سود سهام.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن