نوسانات بالا

جهانی و جغرافیای سیاسی, حکومت جهانی, جهانی شدن عناوین نظر مانوئل Manonelles دانشیار روابط بین الملل, Blanque

توسط AKHSHIJNEWS در 16 خرداد 1399
جهانی و جغرافیای سیاسی, حکومت جهانی, جهانی شدن عناوین

نظر

مانوئل Manonelles دانشیار روابط بین الملل, Blanquerna/دانشگاه رامون Llull بارسلونا

بارسلونا Jun 5 سال 2020 (IPS) - شش ماه پس از شیوع جهانی جدید سناریوی ناشی از تاثیر COVID-19 است که به تدریج در حال تبدیل شدن بیشتر از حد تعریف شده است. از همان ابتدا ما احساس کرد که کمی خوب می تواند از یک وضعیت که بسیار تعجب آور و غیر منتظره است. در حال حاضر آن است که تبدیل شدن به طور فزاینده ای روشن است که ما در حال ورود به دوران نوسانات شدید بین المللی در حوزه. زمان قطعیت و رشته ها به عنوان ما را دیده اند ،

ناآرامی ها در ایالات متحده و برزیل در حال پاک کردن نشانه ها در این جهت است. آن است که با اتفاقی که آنها رخ می دهد در دو کشور با بیشترین تعداد COVID-19 نفر در جهان است. ما در راه خود را به دو میلیون نفر و با بیش از 100 ، 000 مرگ و میر و برزیل بیش از نیم میلیون نفر و بیش از سی هزار مرده بدون در نظر گرفتن underreporting در هر دو مورد.

این بی ثباتی بالقوه از COVID-19 در برخی از قدرتهای بزرگ جهان و در موازات روابط میان آنها اساسی است; به عنوان نتیجه عدم قطعیت
در حالی که درست است که منشاء بدترین شورش در دهه گذشته در ایالات متحده است که مرگ در دست مینیاپولیس پلیس از یک آفریقایی-آمریکایی شهروند واضح است که منجر به خشم شده است سوخت توسط انباشته سرخوردگی ماه های اخیر ، زمانی که ساختاری نژاد پرستی در ایالات متحده شده است به شدت تایید توسط درصد از coronavirus مرگ و میر در جمعیت آمریکایی آفریقایی تبار بسیار بالاتر از در سفید. نتیجه چهل و شهرستانها در ایالات متحده با حکومت استقرار گارد ملی و پلیس نظامی در کشورهای مختلف و نظامی سرمایه Washington DC; کاملا جدی است.

نکته این است که این دو جدا شرایطی که بی ثباتی بالقوه از COVID-19 در برخی از قدرتهای بزرگ جهان و در موازات روابط میان آنها اساسی است; به عنوان نتیجه عدم قطعیت است.

نگه داشتن با این مورد ایالات متحده آمریکا تقابل میان رئیس جمهور تهمت و چند تن از فرمانداران –تقریبا منجر به یک بحران قانون اساسی -این حمله به کسی یا پیشرونده و خطرناک تشدید تنش با چین همیشه در زمینه coronavirus بحران پیش بینی نیست هر چیزی خوب است.

و این همه در چارچوب یک انتخابات در سال در ایالات متحده با یک اپیدمیولوژیک منحنی است که مقاومت در برابر به طور قابل توجهی کاهش 40 اضافی میلیون ها بیکار و ... یکی از بحث برانگیز ترین رئیس جمهور تاریخ است که در حال اجرا برای انتخاب مجدد. خاک برای پرداخت با عدم اطمینان است.

علاوه بر این منابع از کاخ سفید به "چینی ویروس" تا به حال هیچ اثر واقعی بر روی پکن و به جای کمک به تحکیم تکامل به سوی یک سیاست خارجی تهاجمی تر مانند که ترویج شده توسط رئیس جمهور چین. در واقع این مقایسه چگونه ایالات متحده در مواجهه با این بیماری همه گیر با احترام به چین با تمام سایه ها و شک و تردید این بار نه واشنگتن.

و پس از هنگ کنگ می آید تایوان. بسیار چند روز جداگانه اعلام قانون جدید در هنگ کنگ با پیامدهای آن پکن دولت انصراف کلمه "صلح آمیز" از آن سالانه تماس برای الحاق این جزیره است. در یک ماده از چند هفته این دو رویداد اضافه شده به حادثه هفتم -تا کنون در این سال در بین چینی و تایوانی نیروهای هوایی; جدید درگیری بین چینی و هندی نیروهای نظامی در منطقه مرزی مورد مناقشه در هیمالیا (و متعاقب ارسال از تقویت کننده ها برای هر دو طرف مرز). برای این, ما باید برای اضافه کردن غرق شدن یک قایق ماهیگیری ویتنامی توسط چینی گارد ساحلی در آبهای نیز مورد بحث; یا گزارش از حوادث با کشتی های اطراف مالزی-موفق دکل نفت.

نه می تواند به ما چشم پوشی از این وضعیت در فدراسیون روسیه. پس از 400,000 موارد COVID-19 و رو به رشد مورد منحنی پوتین در حال تجربه آن کمترین محبوبیت در یک مدت زمان طولانی در حالی که پیگیری در رسانه های اجتماعی از آن مخالفان اصلی افزایش می یابد مانند فوم. حتی بیشتر از این انتظار در یک همه پرسی در تاریخ 1 ژوئیه به تصویب اصلاحات قانون اساسی است که باید تداوم او در قدرت است. همه پرسی که انجام خواهد شد کمی به مهار بیماری همه گیر.

در این زمینه تصاویری از چند ماه پیش که در آن روسیه با ارسال هواپیماهای باری پر از ماسک به ایالات متحده و یا حمایت نظامی مستقر در مبارزه با کروناویروس در شمال ایتالیا در حال دور. و نه روسیه قادر به جلوگیری از تنش با چین متقابل سرزنش بیش از بسته شدن مرزهای زمینی و یا واردات از موارد جدید از یک کشور به کشور دیگر.

آمریکای لاتین رو به رشد است از نگرانی های منطقه که همراه با ایالات متحده است و کانون همه گیر آوردن بیش از 3 میلیون نفر بیش از 2.3 میلیون نفر در اروپا است. این paradigmatic مورد فوق برزیل با یک "denialist" رئیس جمهور یک پیرو وفادار مغلوب ساختن پیشی جستن دکترین در حال حاضر با وجود اینکه دومین کشور در جهان در تعداد COVID-19 موارد است.

ما را ببینید که چگونه کشورهایی مانند شیلی واکنش نشان می دهند در حال حاضر که آنها پیشی گرفته اند 100,000 موارد کشیدن یک فصل بی ثباتی با شدت رقابت دولت در خیابان (که باید آن را به یاد می آورد که مجبور شد به حرکت COP25 اجلاس آب و هوا از سانتیاگو شیلی به مادرید). مورد دیگر این است که پرو که با وجود داشتن گرفته شده سختگیرانه تر اقدامات در حال حاضر نزدیک به 180,000 موارد است. Coronavirus نیز در حال رشد در خلیج فارس و هند که بزرگترین سلول برداشته شود تاثیر حدود 1.3 میلیون نفر است.

آن است که در یک زمینه مثل این که در آن وجود دارد, چند کشور در جهان – و کمتر در میان قدرت های بزرگ - که واقعا می تواند در نشان دادن خاموش خود را برای مدیریت این بیماری همه گیر که انگیزه و وسوسه پیدا داخلی یا خارجی سپر بلا برای منحرف کردن توجه و یا تغییر مسیر خشم عمومی به خصوص بالا است. اگر ما اضافه کردن بحث یا استبدادی رهبری از قبل موجود و تنش و یا نگران کننده پیش بینی کوتاه مدت در زمینه های اقتصادی سناریو ما چهره مایوس کننده و بالاتر از همه نامشخص است.

در حالی که در اروپا طوفان (یا آن موج اول) آرام در بقیه جهان همه گیر رشد می کند و همراه با آن و در نتیجه بی ثباتی و نوسانات.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب