تاثیر COVID-19 گردشگری در جزیره کوچک کشورهای در حال توسعه

جامعه مدنی و توسعه & Aid, اقتصاد و تجارت, ویژه, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری نابرا

توسط AKHSHIJNEWS در 15 اردیبهشت 1399
جامعه مدنی و توسعه & Aid, اقتصاد و تجارت, ویژه, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری نابرابری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

پاملا کک-همیلتونمدیر بخش تجارت بین المللی و کالاها کنفرانس سازمان ملل برای تجارت و توسعه (UNCTAD)

یک زیراب رستوران در مالدیو جزیره ای کوچک در حال توسعه دولت (SIDS)

ژنو, آوریل 4 سال 2020 (IPS) - این COVID-19 همه گیر و اقدامات در جای خود قرار داده که شامل انتشار آن در حال گرفتن تلفات سنگین در بخش گردشگری. با توجه به سازمان ملل متحد سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به COVID-19 همه گیر خواهد شد در نتیجه انقباض بخش گردشگری 20 درصد به 30 درصد در سال 2020 است.

این برآورد به احتمال زیاد محافظه کار برای کشورهای با تکیه بر گردشگران خارجی به داده های اخیر در روزانه ترافیک هوایی نشان می دهد یک قطره از تقریبا 80% از ژانویه سال 2020 است.

در حالی که بسیاری از بخش های اقتصادی در حال انتظار برای بازیابی پس از اقدامات محدود کننده در حال برداشته همه گیر احتمالا یک دیگر اثر ماندگار در گردشگری بین المللی است. این است که عمدتا به دلیل کاهش ضریب اطمینان مصرف کننده و احتمال دیگر محدودیت های بین المللی برای جنبش مردم است.

با توجه به سفر جهانی و شورای گردشگری (WTTC) در قبلی ویروسی شیوع متوسط زمان بهبودی برای بازدید کنندگان به یک مقصد حدود 19 ماه است.

بسیار آسیب پذیر کشور

ناگهانی و عمیق و به احتمال زیاد طولانی رکود در صنعت سفر و گردشگری بخش ساخته شده است که کشورهایی که به شدت متکی به گردشگری خارجی بسیار نگران در مورد امور مالی خود را.

در این میان جزیره کوچک کشورهای در حال توسعه (SIDS) آسیب پذیر هستند نه تنها به دلیل آنها به شدت وابسته به گردشگری است و هر گونه شوک این قدر دشوار است برای مدیریت برای اقتصاد.

لینک های مرتبط: Coronavirus (COVID-19) : اخبار و تحلیل و منابع است. اعتبار: UNCTAD

به طور متوسط در بخش گردشگری حساب برای تقریبا 30 درصد از محصول ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) از SIDS با توجه به WTTC داده است. این سهم بیش از 50 درصد برای مالدیو, سیشل, سنت کیتس و نویس و گرانادا.

به طور کلی سفر و گردشگری در SIDS تولید حدود 30 میلیارد دلار در سال است. کاهش گردشگری رسید 25 درصد خواهد شد و در نتیجه $7.4 میلیارد یا 7.3 درصد سقوط در تولید ناخالص داخلی. این کاهش می تواند به طور قابل توجهی بیشتر در برخی از SIDS رسیدن به 16 درصد در مالدیو و سیشل.

انتظار می رود که برای بسیاری از SIDS این COVID-19 همه گیر خواهد شد به طور مستقیم منجر به ضبط مقدار از ضرر و زیان درآمد بدون جایگزین منابع ارز خارجی درآمد لازم را به سرویس بدهی خارجی و پرداخت هزینه برای واردات است.

ویرانگر عواقب اقتصادی

در کل کشورها ممکن است قادر به آب و طوفان اقتصادی با تکیه بر بدهی های اضافی و یا با استفاده از در دسترس ذخایر خارجی.

اما دسترسی به بازارهای سرمایه جهانی به طور فزاینده ای تنگ تر از آن برای کشورهای کوچک مانند SIDS که اغلب بسیار مدیون و نیز متنوع.

بدهی خارجی از SIDS به عنوان یک گروه حساب برای 72.4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به طور متوسط تا رسیدن به 200% در سیشل و باهاما.

ذخایر خارجی نیز به طور کلی کم با بسیاری از SIDS در اختیار داشتن تنها ذخایر کافی برای چند ماه از واردات است. با توجه به این آمار مشخص می شود که بدون کمک های بین المللی اقتصادی و عواقب ناشی از این بیماری همه گیر خواهد شد ویرانگر برای بسیاری از SIDS.

فوری نیاز مالی

با توجه به تاثیر اقتصادی کاهش می یابد, گردشگری درآمد (با فرض 25% کاهش در گردشگری رسید و بازگرداندن حداقل سطح واردات پوشش (سه ماه) ممکن است برای ارائه یک برآورد تقریبی از هر کشور فوری نیاز مالی برای جبران خسارات ناشی از این بیماری همه گیر.

در حال حاضر SIDS خواهد نیاز به حدود 5.5 میلیارد دلار برای مقابله با عوارض این بیماری همه گیر در اقتصاد خود است.

مالدیو و خارج از غرفه را با نیاز به $1.2 میلیارد دلار با توجه به وابستگی آن به گردشگری درآمد و پس از باهاما و جامائیکا.

بسیاری از SIDS مانند جامائیکا و باهاما نیز در صورت بالا بدهی خارجی بار است که نیاز به مکمل بدهی خارجی تعلیق و یا امداد رسانی برنامه.

جدول 1: گردشگری بدهی های ارز خارجی و رزرو شاخص

واکنش بین المللی

در حالی که دولت ها در سراسر جهان اعلام کرده اند اقدامات مالی بالغ بر $8 تریلیون دلار برای مبارزه با بیماری همه گیر جامعه بین المللی نیز بسیج منابع مالی از طریق موسسات مالی بین المللی برای مقابله با بحران اقتصادی در آسیب پذیر ترین کشور جهان است.

صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) ایجاد 50 میلیارد دلار در صندوق از طریق آن سریع-disbursing اضطراری امکانات مالی کم درآمد و در حال ظهور در بازار کشور است. آن است اختصاص 10 میلیارد دلار برای خدمت به فقیرترین اعضای خود را با یک صفر-نرخ بهره. بانک های منطقه ای را نیز ایجاد واکنش امکانات با هدف مالی حمایت از اعضای خود را.

چه گزینه های در دسترس هستند برای SIDS?

صندوق بین المللی پول به تازگی دوباره فاجعه مهار و امداد اعتماد (CCRT) به ارائه بدهی های کوتاه مدت نقش برجسته به برخی از اعضای آن است.

در حالی که برخی از SIDS مانند کومور, São Tomé and Príncipe و جزایر سلیمان در حال حاضر درخواست به دست آمده و بدهی وجود دارد اتاق را برای بیشتر SIDS را به استفاده از این گزینه است. در حالی که بسیاری از SIDS نیست در میان فقیرترین کشورهای آنها آسیب پذیر هستند. این است که بیشتر مرکب با سطح بالایی از بدهی خارجی بسیاری از SIDS تجربه.

این مهم است که SIDS دسترسی به کمک های مالی در صفر و نرخ بهره می تواند تعلیق بدهی های موجود پرداخت تا آنها از لحاظ مالی آماده به سرویس بدهی خارجی خود را تعهدات.

در نهایت این می تواند کمک کند تاثیر شوک های خارجی مانند COVID-19 و تجهیز آنها با منابع مالی لازم برای برنامه ریزی گام های بعدی خود را برای توسعه اقتصادی است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب