تاثیر COVID-19 بر زنان و کودکان در جنوب آسیا

آسیا-اقیانوس آرام, اقتصاد و تجارت, ویژه, جنس, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی, کار, TerraViva سازمان ملل م

توسط AKHSHIJNEWS در 16 تیر 1399
آسیا-اقیانوس آرام, اقتصاد و تجارت, ویژه, جنس, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی, کار, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Raghbendra Jha است, استاد اقتصاد و مدیر اجرایی دانشگاه ملی استرالیا.

کانبرا استرالیا Jul 6 2020 (IPS) - شروع این بیماری همه گیر کوروناویروس در اوایل سال 2020 تنظیم کردن یک سری از سلامت و بحران اقتصادی که خوراک بر هر یک از دیگر. بحران بهداشت و درمان تشدید بحران اقتصادی توسط اخلال در زنجیره تامین پرتاب تعداد زیادی از مردم (به خصوص کسانی که مشغول به کار در بخش غیررسمی) از کار و بسته شدن تعداد زیادی از شرکت های -- به خصوص میکرو, شرکت های کوچک و متوسط (MSME).

Raghbendra جها

بحران اقتصادی به نوبه خود تشدید بحران بهداشتی برای تعدادی از دلایل – و نه دست کم از آن این واقعیت است که رکود اقتصادی باعث کاهش منابع مورد نیاز برای مبارزه با بحران بهداشت و درمان. بعلاوه نیازهای هر دو بهبود سلامت و بهبود اقتصادی در حال رقابت برای همان منابع. این واقعیت که این ویروس تا به حال یک تاثیر جهانی و برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان (به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا و غرب اروپا) در میان بدترین آسیب دیده نشان میدهد که در کوتاهمدت اثر از بحران را تحت تاثیر کشورهای کمتر توسعه یافته (کشورهای) بی جهت. اما در دراز مدت اثرات بحران ممکن است اثرات زیان بار در کشورهای کمتر توسعهیافته (به خصوص زنان و کودکان در این کشورها) بیشتر از کشورهای ثروتمندتر.

این مقاله تجزیه و تحلیل برخی از کوتاه مدت و متوسط از نظر اثرات کرونا بحران در جنوب آسیا و به خصوص در زنان و کودکان در منطقه است.1 به عنوان بیکاری به شدت افزایش یافت در پی شروع بحران بودجه خانوار پرتاب شد خاموش-دنده به خصوص از آنجا که بخش بزرگی از کارگران در منطقه هستند در بخش غیررسمی.. و برآورد اولیه نشان می دهد که زیان کار برای این دسته از کارگران در محدوده 25 درصد به 56 درصد. . حتی در بخش رسمی وجود داشت قابل توجهی از دست دادن شغل به مستندات و اجتماعی فاصله گرفتن از هنجارهای زمان عوارض خود را. در نتیجه تعداد زیادی از کارگران مهاجر چپ خود را بعد از بازگشت به روستاهای خود را از مبدا. در این مرحله دو خوب کمک فنر معرفی شدند در هند. اول تخصیص به ملی تضمین اشتغال روستایی برنامه افزایش ₹ 400 میلیارد بیش از بودجه مقدار به منظور افزایش فرصت های شغلی در روستاها است. علاوه بر این نخست وزیر اعلام کرد تخصیص ₹ 500 میلیارد دلار برای این هدف خاص از اشتغال به بازگشت کارگران مهاجر.2

یکی دیگر از خالص ایمنی در عملیات در هند آزاد شد تخصیص غذا برای فقرا است. حتی تحت شرایط عادی درون خانواده تخصیص مواد غذایی در منطقه گاهی تبعیض علیه زنان (به خصوص زنان) کودکان است.3 برابر این پس زمینه دولت هند تمدید رایگان جیره پایه غلات برای فقرا تا پایان نوامبر سال 2020 است.4 آن است که اتفاقی که در زمستان (rabi) محصول در هند فراوان بود و تابستان (kharif) محصولات زراعی است که به احتمال زیاد نیز به خوبی در سراسر منطقه است. بنابراین گرسنگی گسترده نباید یک موضوع را حداقل در هند است.

شواهد نشان می دهد که در بنگلادش و پاکستان زنان کمتر احتمال دارد برای دریافت اطلاعات در مورد COVID-19 بیش از مردان است.5 این خصوص نگرانی از آنجا که به طور سنتی زنان تا به حال مسئولیت اصلی برای خانواده بهداشت و مراقبت از اعضای خانواده است. علاوه بر این زنان در بنگلادش و پاکستان هستند و کمتر به احتمال زیاد به تحت پوشش بیمه درمانی. این مشکل به احتمال زیاد کمتر حاد در هند به دلیل PM-جی بیمه سلامت طرح.6 اگر چه زنان ژنتیکی استفاده در ایمنی از COVID7 سلامت عاطفی خود ممکن است تحت تاثیر منفی نسبت به مردان به دلایل فوق.

مشاهده شده است که با مستند مردان و کودکان در حال کمک بیشتر با کارهای خانه از قبل. این باید کاهش برخی فشارها بر زنان اگر چه زنان در ادامه به ارائه بسیاری از خدمات در صفحه اصلی.

اما در دراز مدت وجود دارد برخی از نگرانی عمیق. اگر همه گیر ناشی از بحران اقتصادی می شود طولانی بیرون کشیده شده ممکن است وجود دارد افزایش قابل توجهی در فقر به خصوص مزمن فقر است. تلاش های بسیاری از دهه کاهش فقر از طریق رشد اقتصادی و اقدامات حمایتی ممکن است محو شود. بودجه دولت در حال حاضر در زیر قابل توجهی استرس به دلیل مختلف محرک مالی در این کشور است. امکانات پیشرفته کمک های اقتصادی نیز از راه دور و از آنجا که اکثر کشورهای توسعه یافته در حال اجرا کسری بودجه عظیمی دارد. اگر افزایش فقر جادوها گرفتن طولانی وجود خواهد داشت عواقب جدی برای خانواده ها به خصوص زنان و کودکان در این خانواده ها است.

همچنین آموزش و پرورش از کودکان در جنوب آسیا است که در مواجهه با چالش قابل توجهی در COVID عصر. منابع توجه داشته باشید که حتی قبل از COVID بحران بیش از 95 میلیون کودک از مدرسه در جنوب آسیا و این احتمال وجود دارد که برخی از مجموع 430 میلیون کودک در جنوب آسیا ممکن است مشکلات در ادامه آموزش و پرورش است.8 اگر چه به خوبی شناخته شده شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری بخش شده است پل تا حدودی با مناطق روستایی هند با داشتن بیشتر کاربران اینترنت از شهری هند با سرعت و قابلیت اطمینان از اتصال به اینترنت هنوز هم یک نگرانی است. آیا اینترنت موجود سیستم عامل ارائه می کنند به اندازه کافی فرصت برای در خط آموزش و پرورش از تمام کودکان و بزرگسالان است که هنوز هم یک سوال باز در بهترین حالت و به احتمال زیاد یک چالش جدی است.

برای نتیجه گیری در حالی که در کوتاه مدت اثرات کرونا بحران هنوز در بازی وجود دارد دلهره که دراز کشیده از بحران ممکن است در تشدید فقر بهداشت و آموزش و پرورش چالش ها در جنوب آسیا است. تاریخچه نشان می دهد که زنان و کودکان خواهد بود به ویژه آسیب پذیر در چنین شرایطی است.

1 https://www.unicef.org/rosa/stories/gender-equality-during-covid-19
2 https://economictimes.indiatimes.com/news/economy/policy/pm-modi-to-launch-rs-50000-cr-job-guarantee-scheme-for-migrant-workers/articleshow/76447151.cms?from=mdr
3 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mcn.12739
4 https://indianexpress.com/article/india/pm-modi-coronavirus-lockdown-free-ration-scheme-6483474/
5 https://data.unwomen.org/resources/surveys-show-covid-19-has-gendered-effects-asia-and-pacific
6 https://pmjay.gov.در/مورد/pmjay
7 https://www.mysciencework.com/omniscience/covid-19-women-genetic-advantage
8 https://thelogicalindian.com/news/internet-usage-rural-urban-india-20946



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب