آن را یک چالش به ارائه ناتوانی فراگیر آموزش و پرورش است. اما آن را به ارزش آن

آموزش و پرورش, جهانی, عناوین

نظر

Manos Antoninis است مدیر آموزش جهانی نظارت (GEM) گزارش یونسکو

The 2020 GEM Report looks at the different steps needed to provide disability-inclusive education, providing ten recommendations for policy makers, teachers and civil society over the next ten years

سازمان ملل عکس/Loey Felipe.

پاریس Jun 23 سال 2020 (IPS) – بسیاری از کشورها در آسیا و اقیانوسیه بد مطبوعات برای پیشرفت خود در ارائه آموزش و پرورش فراگیر. فقط دو سه فرزند تکمیل مدرسه ابتدایی در زمان در حالی که این تعداد در خارج از مدرسه کودکان و جوانان است و 97 میلیون و رو به رشد است. کمتر است گفت: اما در مورد طیف وسیعی از ابزار بسیاری از کشورها در منطقه در حال گسترش به شامل برخی از کسانی که دورتر در پشت جریان اصلی در مدارس: دانش آموزان معلول.

این تلاش ها باید جشن گرفته و به نظر می رسد هیچ زمانی بهتر به فکر می کنم در مورد ورود از در حال حاضر. نابرابری در آموزش و پرورش همیشه آشکار اما جدید سال 2020 جهانی آموزش و پرورش نظارت (GEM) گزارش یونسکو نشان می دهد که Covid-19 همه گیر تشدید محرومیت. حدود 40 درصد در کشورهای جنوب صحرای آفریقا شده اند قادر به پشتیبانی محروم آموزان در طول تعطیلی مدارس ویژه دانش آموزان معلول.

بسیاری از کشورها به دنبال حرکت از تفکیک به سمت فراگیر سیستم نیاز به غلبه بر چالش های مدیریت. آنها نیاز به فکر می کنم چگونه برای سهم بهتر متخصص منابع بین مدارس به طوری که همه کودکان می تواند به نفع

قبل از همه گیر کشور در این منطقه مصرف شد روش های مختلف به شمول است. داده ها از این قاره نشان می دهد که 23 درصد از کشورها دارای قوانین تماس برای کودکان معلول به تحصیل در تنظیمات جداگانه. اکثر کشورها این ترکیب جریان اصلی جداگانه با ترتیبات معمولا برای زبان آموزان با معلولیت شدید.

بسیاری از کشورها به دنبال حرکت از تفکیک به سمت فراگیر سیستم نیاز به غلبه بر چالش های مدیریت. آنها نیاز به فکر می کنم چگونه برای سهم بهتر متخصص منابع بین مدارس به طوری که همه کودکان می توانند بهره مند شوند. نمونه این را می توان در سراسر این قاره است.

آنگولا و نیجریه به عنوان مثال به دنبال تبدیل مدارس خاص به پایگاه پشتیبانی برای کودکان با ناتوانی های جریان اصلی در مدارس و همچنین ارائه آموزش برای معلمان است. آنگولا تعیین هدف در سال 2017 از جمله 30,000 کودکان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش در جریان اصلی مدارس توسط 2022.

کنیا نیز به رسمیت می شناسد ویژه مدارس نقش محوری در انتقال نسبت به آموزش فراگیر. در حال حاضر تقریبا 2000 اولیه و ثانویه جریان اصلی مدارس آموزش و پرورش برای ارائه دانش آموزان با نیازهای ویژه.

مالاوی تلاش می کند دوقلو-آهنگ رویکرد است. کسانی که با معلولیت شدید در حال تحصیل در مدارس خاص و یا نیازهای ویژه در مراکز, در حالی که کسانی که با معلولیت خفیف هستند mainstreamed. مدارس خاص در هر سطح آموزش و پرورش در حال تبدیل به منابع و مراکز.

به جای استفاده از منابع و مراکز, تانزانیا توسط بسیج گرد معلمان ارائه خدمات تخصصی. این معلمان آموزش دیده و موفق به تانزانیا جامعه برای نابینایان و ارائه شده با یک موتور سیکلت. آنها همچنین انجام غربالگری بینایی مراجعه کودکان به امکانات پزشکی و سازماندهی جامعه حساسیت و مشاوره
در حالی که اراده سیاسی برای تغییر به نظر می رسد روشن است که اغلب وجود دارد یک شکاف بین نظریه و عمل است. این است که در آن تاکید بین در حال حاضر و تا سال 2030 باید دروغ است. در سراسر جنوب صحرای آفریقا معلمان ذکر است که اجرای آموزش فراگیر سخت است چرا که آنها فاقد منابع است.

نگاهی به مالاوی به عنوان مثال. در حالی که آن را به طور فزاینده ای تشویق زبان آموزان با نیازهای ویژه برای ثبت نام در جریان اصلی مدارس و کمبود امکانات نیروهای بسیاری برای انتقال به مدارس خاص. در نامیبیا کمبود منابع مدارس در مناطق روستایی و عدم دسترسی زیرساخت و تفسیر نگرش نسبت به معلولیت تنها برخی از موانع اجرای موفقیت آن را شامل سیاست های آموزش و پرورش. به طور مشابه در جمهوری متحد تانزانیا تنها نیمی از کودکان مبتلا به albinism تکمیل مدرسه ابتدایی. چرا که آنها فاقد پشتیبانی آنها اغلب تا پایان انتقال به مدارس خاص.

همان داستان را می توان در آفریقای جنوبی. این قانون از سال 1996 بیان کرد که حق آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه است که برای برآورده شود در جریان اصلی مدارس دولتی. اما به تازگی این گزارش به کمیته حقوق افراد دارای معلولیت که آن را به حال جدید تفکیک مدارس در آموزش و پرورش ابتدایی و عدم وجود مقررات برای کودکان مبتلا به ناتوانی های فکری.

غنا است و یک مورد دیگر. آن است که تنها کشور منطقه برای ایجاد مقررات برای همه زبان آموزان در آموزش و پرورش قانون است. آن 2015 فراگیر آموزش و پرورش در چارچوب سیاست envisages تبدیل مدارس خاص به منابع و مراکز, در حالی که حفظ واحدهای ویژه مدارس و دیگر موسسات برای دانش آموزان با شدید و عمیق معلول. اما کودکان با معلولیت های فکری و توسعه باید انجام همان وظایف در همان زمان به عنوان همسالان خود و بدون معلولیت اشغال میز قرار داده شده دور از معلمان و اغلب از نظر جسمی با معلمان برای چالش های رفتاری حتی در مدارس فراگير در آکرا.

در حالی که همه این تلاش ها ستوده به سادگی تخمگذار زمینه را برای گنجاندن در آموزش و پرورش کافی نیست. اجرای جاه طلبی های املای در آموزش و پرورش سیاست را موج جدیدی از تلاش. 2020 GEM گزارش به نظر می رسد در مراحل مختلف مورد نیاز برای ارائه ناتوانی فراگیر آموزش و پرورش ارائه ده توصیه هایی برای سیاست گذاران و معلمان و جامعه مدنی بیش از ده سال آینده. ما امیدواریم که آن را ثابت خواهد کرد که یک منبع مفید برای کشور های منطقه را به حرکت به مرحله بعد.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im