روزنامه نگاری جرم نیست...و اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی است نه روزنامه نگاری

جهانی, عناوین, سلامت, آزادی مطبوعات نظر کاتماندو, مه 1 سال 2020 (IPS) - در این سال را روز جهانی آزادی مطبوعا

توسط AKHSHIJNEWS در 12 اردیبهشت 1399
جهانی, عناوین, سلامت, آزادی مطبوعات

نظر

the global pandemic has been used by many governments to control not just the people’s movement but also their right to information. Journalists have been intimidated or attacked, and photojournalists and videographers on the frontlines often risk getting infected while documenting stories.

کاتماندو, مه 1 سال 2020 (IPS) - در این سال را روز جهانی آزادی مطبوعات در 3 مارس می افتد در طول COVID-19 مستندات در بسیاری از کشورهای ما. محدودیت در حرکت وسیله روزنامه نگاران در سراسر جهان هستند و در مواجهه با موانع در گرفتن مصاحبه ها و داده ها و بررسی داستان های قبل از انتشار.

علاوه بر این جهانی همه گیر شده است توسط بسیاری از دولت ها برای کنترل و نه فقط جنبش مردم بلکه حق خود را به اطلاعات است. روزنامه نگاران شده اند تهدید یا حمله و عکاسان خبری و فیلمبرداران در خطوط مقدم اغلب در معرض خطر آلوده شدن در حالی که مستند داستان.

دو اخیر آموزشی انجام شده توسط Global Investigative Journalism Network (GIJN) و امور مالی کشف (FU) نشان داد که دولت های اخیر حرکت به محدود کردن مطبوعات در نپال منحصر به فرد هستند – آنها اتفاق می افتد در بسیاری از کشورها در سراسر جهان است.

جهانی همه گیر شده است توسط بسیاری از دولت ها برای کنترل و نه فقط جنبش مردم بلکه حق خود را به اطلاعات است. روزنامه نگاران شده اند تهدید یا حمله و عکاسان خبری و فیلمبرداران در خطوط مقدم اغلب در معرض خطر آلوده شدن در حالی که مستند داستان
شده اند وجود دارد تلاش های مقامات به criminalise روزنامه نگاری و این است که قرار دادن روزنامه نگاران گزارش در این بیماری همه گیر در معرض خطر اشاره کرد کورتنی Radsch از مرکز برای محافظت از روزنامه نگاران در GIJN وبینار. در نپال بیش از حد شده اند وجود دارد تلاش های سازمان های دولتی مختلف به سانسور اطلاعات است.

ماه گذشته, پورتال کاتماندو مطبوعات ارسال شده یک داستان در مورد اتهام فساد در خرید تجهیزات پزشکی مربوط به مردم در مکان های بالا. این داستان حذف شد از سایت توسط شرکت نرم افزار حفظ پورتال صفحه اصلی که تا به حال لینک کلیک کنید برای افراد در دفتر نخست وزیر درگیر در معامله.

در 27 مارس, رادیو نپال پخش زنده مصاحبه نخست وزیر سابق Baburam Bhattarai بود که به شدت به انتقاد از نخست وزیر K P Oli. دولت خواسته رئیس دولت متعلق به ایستگاه های رادیویی و اخبار آن editor برای توضیح و مصاحبه حذف شده از رادیو نپال سایت.

در 18 مارس, مطبوعات, شورای نپال (PCN) با ارسال نامه ای به نپال مقامات مخابرات را تعطیل خاص مبتنی بر وب پورتال و ممنوعیت آنها را از انتشار اخبار نادرست. در همه این موارد اخیر دولت به نظر می رسد با استفاده از پوشش COVID-19 بحران و بهانه حفاظت از حریم خصوصی و محافظت از مردم از اخبار جعلی و ترور شخصیت به سرکوب مطبوعات آزاد.

"ظاهرا بسیاری از کشورهای دموکراتیک مانند ایالات متحده و هند و نپال سانسور مطبوعات و ساخت آن را بسیار دشوار است برای آزادی مطبوعات به پیروز در حالی که پوشش COVID 19" گفت: Kosmos Biswokarma سردبیر کاتماندو را فشار دهید. دستکاری با این سایت بدون اجازه مطرح قبر پرسش از آزادی مطبوعات در این کشور او اضافه شده است.

رسالت روزنامه نگاری است که برای استفاده شهروندان حق آزادی بیان را مطلع نگه داشتن آنها. روزنامه نگاران رفتن به طول های بزرگ قرار داده و خود را در معرض خطر قابل توجهی برای جمع آوری و بررسی اطلاعات واقعی برای هشدار به مردم و مقامات در مورد اشتباه انجام و قصور.

شهروندان امروز دریافت اطلاعات خود را نه فقط از رسانه ها بلکه از اینترنت. انتشار اخبار جعلی, شایعات, افترا, نقض حریم خصوصی در رسانه های اجتماعی است نه روزنامه نگاری. دولت باید این تمایز.

مقامات نباید اشتباه اطلاعات غلط برای روزنامه نگاری و استفاده از اعتراض محتوای رسانه های اجتماعی برای پتو سرکوب روزنامه نگاری اطلاعات است. وجود دارد به ساز و کاری برای پیگیری چنین محتوا و اقدام علیه عاملان. آن است که شورای مطبوعات نپال را برای ردیابی این منابع و صدور بخشنامه ممنوعیت پورتال. در واقع آن است که نه PCN کار به رسانه ها در همه.

در مواقع اضطراری مانند COVID-19 گیر سعی و کوشش به دلیل قوانین آرام هستند و عدم وجود شفافیت در معاملات بزرگ. به دلیل آن است که این روزنامه نگار را به صحبت می کنند حقیقت به قدرت این اغلب می شود آنها را به مشکل به عنوان اتفاق افتاده در نپال با پوشش Omni کسب و کار شرکت های بزرگ بین المللی در خرید مستقیم از کیت های آزمایش و تجهیزات پزشکی از چین در باد هزینه.

شیوا Gaunle از مرکز روزنامه نگاری تحقیقی نپال (CIJ-N) می گوید: بزرگترین مشکل روزنامه نگاران روبرو هستند در حال حاضر بحران گرفتن داده ها و تایید آنها. "این است که نه فقط مستند و محدودیت در تحرک, اخبار, هستند, گرفته, صفحات اصلی و یا تعطیل چگونه می توانید نپال ادعا می کنند که حق دسترسی به اطلاعات و قانون" او می پرسد.

روزنامه نگاری جرم نیست و خبر جعلی است و نه روزنامهنگاری. دولت باید قادر به جدا کردن این دو به خصوص در شرایط اضطراری مانند این جهانی و همه گیر.

Namrata Sharma سابق رئیس مرکز روزنامه نگاری تحقیقی نپال

توییتر: NamrataSharmaP

namrata1964@yahoo.com



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن