ممکن است بعد: تعداد زیادی از کودکان کار در املاک چای

عناوین, حقوق بشر, کار کارگران مشغول برداشت برگ در Rangichhara باغ های چای در Kulaura از مولویبزر به تازگی. عک

توسط AKHSHIJNEWS در 15 اردیبهشت 1399
عناوین, حقوق بشر, کار

کارگران مشغول برداشت برگ در Rangichhara باغ های چای در Kulaura از مولویبزر به تازگی. عکس: Mintu Deshwara

ممکن است 4 سال 2020 - پس از مادر او در گذشت پدرش دوباره ازدواج کرد و در جای دیگر نقل مکان کرد و پس از حضور در مدرسه تبدیل به یک لوکس برای 12 سال Sheuly Munda.

همراه با مادر بزرگ او Belmoni ثبت شده چای-باغ کارگر Sheuly در حال حاضر plucks برگ در باغ های چای در مولویبزر منطقه Srimongol upazila.

"من می خواستم برای ادامه مطالعه من اما مادر بزرگ من گفت که او نمی تواند تحمل من هزینه های آموزش و پرورش. به جای آن بهتر خواهد بود برای خانواده اگر من می تواند چیزی کسب," او گفت: در حالی که کمک به Belmoni رسیدن به او هر روز برگ برداشت هدف از 20-25 کیلوگرم برای کسب روز دستمزد Tk 102.

در همان باغ 16 ساله Sakhina Munda آغاز برداشت برگ دو سال پیش پس از ترک تحصیل در کلاس هفتم.

"مادر من یک ثبت نام کارگر در این باغ دارای سل و پدر من چند سال پیش درگذشت. بنابراین من مجبور به کار در اینجا به خوراک ما خانواده چهار," او گفت:. مانند دیگر چای کارگران او با این نسخهها کار حداقل هفت تا هشت ساعت در روز است.

یک 2018 پایه بررسی های BBS بودجه توسط یونیسف در بر داشت که 18.8 درصد از کودکان بین سنین پنج و 17 در باغ چای از مولویبزر, هبیگنج و سیلهت مناطق درگیر در کار کودک.

درصد چای-باغ کودکان 5-17 و درگیر در کار کودک در هبیگنج است 29.8 درصد در مولویبزر 15.6 درصد و در سیلهت 19.3 درصد است.

این مطالعه برای اولین بار از نوع خود در این کشور چای باغ انجام شد تحت یونیسف جهانی چند شاخص خوشه نظرسنجی (میکروفون) برنامه.

یکی دیگر از میکروفون گزارش از 2019 نشان می دهد که تعداد کودکان کار در کشور برای کودکان 5-17 است که 6.8 درصد است.

این یافته ها از باغ های چای نشان می دهد که پایین بودن حقوق و دستمزد, سوء تغذیه ناکافی زنان و زایمان و خدمات بهداشتی درمانی منجر شود کودکان به کار در باغ چای.

چای-باغ کودکان بیشتر به کار به عنوان یک جایگزین و یا در علاوه بر این به یک عضو خانواده که در عین حال یکی دیگر از مطالعه.

فیصل Ahmmed و اسماعیل حسین, استادان گروه اجتماعی کار شاه جلال دانشگاه علم و صنعت با انجام مطالعه ای با عنوان "یک مطالعه گزارش در شرایط کار کشت و زرع چای کارگران در بنگلادش" و منتشر شده در سال 2016 و با بودجه دولتی توسط سازمان بین المللی کار (ILO).

برخی از کودکان کار به عنوان یک جایگزین از یک پدر و مادر که قادر به کار کردن است به طوری که آنها از دست دادن نیست اقامت خود در کارگران مستعمره. چهارم زندگی داده می شود تنها به فعال کارگران این مطالعه گفت.

در طول فصل اوج چای-باغ مقامات خوش آمدید کودکان به کار در کنار پدر و مادر خود را به پایان برداشت در زمانبندی مقرر. کارگران را نیز فرزندان خود را به کار برای دیدار با اهداف و یا امن تر درآمد اعلام نتايج.

"ما نمی خواهیم فرزندان ما به کار می کنند. ما می خواهیم به ارسال آنها به مدرسه است. اما چگونه ما می توانیم که ما حتی نمی توانیم سه وعده غذا در روز؟" Ajit بانرجی چای کارگر در Barlekha upazila از مولویبزر خواست.

Pankaj Kondo, معاون رئیس جمهور بنگلادش چا Sramik اتحادیه گفت: این خبرنگار که با توجه به قانون ملی کودکان زیر 18 سال مجاز به کار در باغ چای, اما آنها هنوز هم انجام دهید.

به طور کلی فرزند پسر کارگران حفاری کانال شکسته را تعمیر جاده ها در باغ چای و مراقبت از چای گیاهان. زن کودک کارگران شهامت برگ های چای و گاهی اوقات قرار دادن چای به کیسه در کارخانه ها ،

GM Shiblee رئیس سیلت (بنگلادش) شاخه ای از بنگلادش چا Sangsad چای صاحبان باغ' association, گفت:, آنها را رد کرده و میکروفون بررسی یافته.

"آنها با انجام این بررسی بدون تماس با ما" او شکایت کرده و اضافه کرد که برخی از مردم را شغل در باغ چای با اسناد جعلی.

Shah Alam رئیس بنگلادش چا Sangsad گفت: این خبرنگار "ما نمی استخدام هر کودک است."
وقتی پرسیده شد که در مورد نتايج مطالعات او گفت: اقدام خواهد شد در برابر کسانی که استخدام کودکان در باغ چای.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن