شایسته سالاری را مشروعیت می بخشد, عمیق تر شدن نابرابری

اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, جهانی, عناوین, سلامت, نابرابری در کار TerraViva سازمان ملل متحد نظر کوالا لام

توسط AKHSHIJNEWS در 29 خرداد 1399
اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, جهانی, عناوین, سلامت, نابرابری در کار TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

کوالا لامپور, مالزی, Jun 18 سال 2020 (IPS) - چگونه اغلب شما شنیده کسی تاسف خوردن و یا حتی محکوم کردن نابرابری در جامعه انعقاد با یک درخواست تجدید نظر به شایسته سالاری? ما دوست داریم به فکر می کنم که اگر تنها مستحق هوشمند آنهایی که کسانی که اعتقاد ما بر صالح و یا قادر به اغلب معنی آنهایی که بیشتر شبیه ما بودند مسئول همه چیز بهتر خواهد بود یا فقط خوب است.

جومو Kwame Sundaram

شایسته سالاری درخواست تجدید نظر
پس از دهه 1960 بسیاری از موسسات در سراسر جهان باید مفهوم شایسته سالاری. با پس از جنگ سرد ایدئولوژی نئولیبرالی را قادر می سازد رشد ثروت, غلظت, غنی, ممتاز و خود را مدافعان استناد انواع 'شایسته سالاری' برای مشروعیت بخشیدن به نابرابری اقتصادی.

در عوض شرکت ها و دیگر نهادهای اجتماعی است که استفاده می شود به اجرا ارثی نخبگان به طور فزاینده ای در جذب و ترویج بر اساس مدارک تحصیلی, توانایی و شایستگی و عملکرد. شایسته سالاری است که در نتیجه قرار است به دموکراتیزه و سطح جامعه است.

جالب اینجاست که جامعه شناس انگلیسی مایکل جوان pejoratively اصطلاح شایسته سالاری در سال 1958 dystopian طنز ظهور شایسته سالاری. با او در نظر گرفته شده انتقاد را رد کرد و عنوان دیگر مربوط به کوتاه مدت است و در حال حاضر مورد استفاده در زبان انگلیسی و بدون معانی منفی جوان در نظر گرفته شده.

از آن شده است غیرانتقادی در آغوش توسط حامیان یک فلسفه اجتماعی شایسته سالاری است که در آن تحت تاثیر قرار است که ظاهرا توزیع با توجه به توانایی های فکری و موفقیت افراد است.

بسیاری از قدردانی شایسته سالاری دو هسته فضائل. اولین شایسته سالاری نخبگان است که تصور می شود بیشتر موثر و توانا به عنوان وضعیت خود درآمد و ثروت هستند و با توجه به توانایی خود را به جای خانواده اتصالات.

دوم, 'باز' نخبگان ظاهرا در پایگاه های فردی و ظرفیت و قابلیت اعتقاد بر این است سازگار و مکمل به 'رقابت'. آنها ممکن است ادعا اخلاقی با استناد به 'برابری فرصت' اما معمولا مراقب باشید به استرس است که تساوی از نتیجه' به اجتناب در همه هزینه.

به عنوان دانشکده حقوق دانشگاه ییل, پروفسور دانیل Markovits استدلال می کند در این شایسته سالاری دامبر خلاف ارثی نخبگان قبلی آنها شایسته سالاری نخبگان اغلب باید کار طولانی و سخت به عنوان مثال در پزشکی و امور مالی و یا مشاوره به منظور افزایش امتیازات خود و به تصویب آنها را به فرزندان خود خواهر و برادر و دیگر بستگان نزدیک و دوستان و متحدان.

بازی شایسته سالاری
شایسته سالاری قرار است به تابع بهترین زمانی که نا امنی "طبقه متوسط" به طور مداوم در تلاش برای تضمین حفظ و افزایش درآمد خود را از وضعیت و امتیازات دیگر توسط به حداکثر رساندن بازده خود را منحصر به فرد آموزش و پرورش است. اما دسترسی به نخبگان آموزش و پرورش – را قادر می سازد که تعداد کمی از شرایط متوسطی به بالا رفتن از نردبان اجتماعی – واکس و دیگر کم.

اکثر خانواده های طبقه متوسط نمی توانیم ممتاز آموزش و پرورش است که ثروت می خرید در حالی که بسیاری از مردم عادی, دولت تامین مالی و اجرای مدارس کاهش یافته است بیشتر در پشت منحصر به فرد نخبگان مدارس از جمله برخی از بودجه عمومی پول است. در دهه های اخیر منابع شکاف بین بهتر و فقیر مدارس دولتی نیز در حال رشد است.

نخبگان دانشگاه ها و مدارس خصوصی هنوز ارائه آموزش و اجتماعی شدن به طور عمده برای کودکان ثروتمند ممتاز و متصل است. بزرگ اوقاف مبهم پذیرش سیاست ها و معافیت مالیاتی اجازه می دهد تا نخبگان ما در دانشگاه های خصوصی به صرف بسیار بیشتر از بودجه عمومی موسسات.

در ضمن فن آوری و تغییرات اجتماعی را تبدیل به نیروی کار و اقتصاد تا حد زیادی افزایش بازده اقتصادی به شناختی ascriptive و ویژگی های دیگر به عنوان به خوبی به عنوان اعتبار از 'بهترین' موسسات به خصوص دانشگاهها و حرفه ای و صنفی که به طور موثر باقی می ماند منحصر به فرد و نخبه گرا.

به عنوان "meritocrats' دستگیر رشد سهام از آموزش و پرورش پای این ادعا ارزش 'تحصیل' افزایش مشروعیت توسط ساختگی مفهوم "سرمایه انسانی'. در حالی که شایسته سالاری تبدیل نخبگان بیش از آن را نیز به طور فزاینده ای مهار نشده ترویج تحرک اجتماعی.

های مختلف نخبگان
هر چند meritocrats خواهم برای دیدن و خود را به عنوان تز از 'اشرافی' نخبگان به جای 'دموکراتیزه' جامعه از طریق بیشتری ورود شایسته سالاری حتی ممکن است افزایش نابرابری و بیشتر polarize جامعه, البته متفاوت است.

در حالی که 'اشرافی' نخبگان اغلب قادر به اطمینان حاصل شود فرزندان خود را به خوبی تحصیل کرده و صالح و عالی meritocrats – که اغلب به دست آورد وضعیت خود و امتیازات با آموزش و پرورش و مرتبط با اعتبار – اغلب خود را افزایش اهمیت است.

از این رو یک سیستم شایسته سالار – به ظاهر باز به شمول ظاهرا بر اساس توانایی – تبدیل شده است معنی جدیدی برای خروج که شیکاگو استاد دانشگاه Raghuram راجان نسبت به انقلاب دیجیتال.

Meritocrats افزایش اهمیت تحصیل با مدارک تحصیلی حصول مشروعیت بخشیدن به رشد پرداخت نابرابری آنها به عنوان امن حتی بهتر از آموزش و پرورش به این ترتیب فرزندان خود نتیجه بازآفرینی و تداوم نابرابری.

عمومی اخیر شک و تردید در مورد مخالفت با افزایش, اجرایی, پاداش, آموزش و پرورش MBA حرفه ای و صنفی کارتل و کار پاداش و نابرابری منعکس کننده رشد مشروعیت زدایی از به ظاهر شایسته سالار سلسله مراتب و نابرابری.

اخلاقی بالا زمین
برای اضافه کردن توهین به جراحت شایسته سالار ایدئولوژی نشان می دهد که کسانی که محروم هستند و سزاوار اگر نه خوار. با پیشرفته گزینه های فاقد طبقه متوسط و نخبگان حمایت از کسانی که به حاشیه رانده شده اند به طور فزاینده تبدیل به "قومی-پوپولیسم' و 'اجتماعی' تجدید نظر در این سن از سیاست هویت.

جای تعجب نیست, مخالفت آموزشی و نابرابری اقتصادی و حاشیه نشینی است که به طور معمول در برابر حفره دار قومی 'دیگر' – واقعی تصور یا 'ساخته' – به طور معمول دیده می شود به عنوان "خارجی", حتی اگر داخلی به عنوان "بیگانه درون".

Markovits استدلال می کند که شایسته سالاری را تضعیف می کند نه تنها خود را بلکه همچنین دموکراتیک و برابری طلب آرمان. او اصرار دارد که شایسته سالاری نیز لطمه می زند جدید "شایسته سالاری" و "تکنوکرات" نخبگان امید به استخدام آنها را به ضد شایسته سالاری علت شاید منعکس قدردانی خود را از نیاز به ساخت گسترده ای را شامل ائتلاف را در مورد تحول اجتماعی است.

"ترقی خواهان شعله ور از طبقه متوسط خشم و باعث نخبگان مقاومت در حالی که عوامفریبی سیاسی و شارلاتان انحصار و بهره برداری شایسته سالاری را discontents. شایسته سالاری نابرابری در نتیجه نه تنها باعث عمیق نارضایتی بلکه گسترده بدبینی, verging در ناامیدی."

کاهش نابرابری ممکن است
در ایالات متحده و جاهای دیگر سیاست های مالیاتی مشوق های دیگر و حتی Covid-19 را تشویق جایگزینی اواسط کارگران ماهر با اتوماسیون و بسیار ماهر و حرفه ای به عنوان مثال تسهیل رشد استفاده از هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی.

یک جایگزین برای اصلاحات در بازار کار و همچنین سیاست های مالیاتی و مقررات برای ترویج بیشتر ماهر, 'طبقه' اشتغال است. کسانی که معرفی فن آوری های جدید را با انگیزه برای فعال کردن بیشتر مولد بالاتر درآمد طبقه متوسط و اشتغال است.

باز و فراگیر و گسترده تر نظام آموزشی نیز ارائه نیروی کار مورد نیاز برای چنین فن آوری. بنابراین انتقال از مدرسه به کار که تمایل به افزایش نابرابری می توان برای کاهش نابرابری است.

به جای د-مهارت کارگران پرداخت می شود و کمتر در جهت تبدیل شدن به سودآور, 'up-skilling کارگران به سازنده تر نیز می تواند سودآور باشد. برای مثال یک هندی قلبی قفسه سینه در بیمارستان به پرستاران آموزش دیده برای بسیاری از روال های پزشکی اجازه می دهد پزشکان متخصص به تمرکز بر روی کارهای واقعا نیاز به تجربه و تخصص خود را.

در نسبتا کاهش هزینه ها با استفاده از کارگران که به طور کامل آموزش دیده پزشکان اما در حال پرداخت می شود و درمان شود بهتر می تواند هزینه تحویل مهم خدمات بهداشت و درمان در کاهش هزینه ها در مقیاس. خلاقیت و نوآوری را تقویت طبقه متوسط به جای تضعیف و تضعیف آن است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن