معجزه یا سراب? باندهای و ياوه خشونت در ال سالوادور

مسلح, درگیری, دموکراسی, عناوین, حقوق بشر, امریکا لاتین و کارائیب دموکراسی رهبران Mara Salvatrucha در کیودد ب

توسط AKHSHIJNEWS در 23 تیر 1399
مسلح, درگیری, دموکراسی, عناوین, حقوق بشر, امریکا لاتین و کارائیب

دموکراسی

رهبران Mara Salvatrucha در کیودد برریس زندان در شرق السالوادور گروه سن میگوئل در سال 2012. اعتبار: توماس Andréu/IPS

گواتمالا شهر Jul 13 سال 2020 (IPS) - پس از دهه دلخراش باند جرم قتل را فرو برد در ال سالوادور در سازمان دیده بان جدید رئیس جمهور, نایب Bukele. در مواجهه با رشد MS-13 و 18 خیابان باندهای قبلی دولت با توسل به "مشت آهنین" سیاست های آنها را سرکوب را تنها برای پیدا کردن این سوخت یک واکنش.

پس از او 2019, انتخابات, رئیس جمهور Bukele یک خودخوانده خارجی برنده بزرگ پشتیبانی عمومی توسط ریاست بیش از 60 درصد سقوط در قتل است. در عین حال چشم انداز است که این دستاورد را تحمل و در شک هستند. سقوط نرخ قتل بنیادی ممکن است نه تنها از دولت های عمومی سیاست های امنیتی بلکه از باندهای خود تصمیم به جلوگیری از خونریزی احتمالا به دلیل شکننده عدم تجاوز مقابله با مقامات.

Bukele هنوز هم لذت می برد قابل توجه محبوبیت و سرمایه برای پیشرفت در این جبهه ها. برخی از سیاست های خود را تا کنون ارائه یک پایه خوب برای یک رویکرد است که پایدار کاهش وحشتناک خونریزی از ال سالوادور اخیر گذشته است. اما در کوتاه مدت محاسبات سیاسی و بی ارزش مجادله و موضع نسبت به رقبای خطر منحرف او و undercutting چنین رویکردی
علاوه بر این Bukele را مقابله و سبک است که تشدید طول COVID-19 گیر خطرات درگیری خود امنیت اصلاحات سیاسی در جنگ. به طور گسترده مورد حمایت و تلاش برای حمایت از جوامع آسیب دیده کمک به کاربران که مایل به ترک باندهای و تشویق محلی تثبیت بیشتر احتمال دارد به پایان قطعی السالوادور چرخه خشونت.

این Bukele دولت استدلال می کند که کاهش نرخ قتل – با کشتار روزانه در حال حاضر ایستاده در پایین ترین نرخ از پایان این کشور در جنگ داخلی (1980-1992) – نشان دهنده مهمترین دستاورد جدید استراتژی امنیت. در نظریه دولت ارضی کنترل طرح زوج و قوی در اجرای قانون با طرح پیشگیری از خشونت.

آن را تقویت مشترک پلیس و نظامی گشت زنی در 22 شهرداری رنج و نرخ بالای جرم و جنایت در حالی که سفت سلول اقدامات در زندان در تلاش برای قطع ارتباطات میان زندانیان و دنیای خارج. در همان زمان دولت هدف از ساخت ده ها تن از "حبه" – دیواره شیشه های تفریحی و مراکز آموزش – نشان دهنده شاخص تلاش برای روشن زندگی افراد جوان در حال رشد تحت باند ملک و جلوگیری از پیوستن به صفوف خود را.

دقیق دلایل سراسر کشور رها در قتل هستند سخت به سنجاق کردن. مطالعات آماری نشان می دهد که این منطقه کنترل برنامه است که به احتمال زیاد نه تنها باعث; خاص محلی می افتد در قتل نرخ مربوط نیست دقیقا به این مناطق که در آن طرح اجرا شده است. به جای آن در بخش های بزرگ, باندهای نظر می رسد که تصمیم گرفت خود را به مقیاس استفاده از این خشونت مرگبار.

غیر قابل بحث کنترل بیش از جوامع رو به کاهش باند رقابت و به طور فزاینده ای خودمختار باند رهبری خارج از زندان ممکن است توضیح دهید که این تصمیم بیش از ارضی کنترل برنامه است. در عین حال دیگر سیاست های دولت ممکن است نقش داشته اند: تعداد زیادی از تحلیلگران و فعالان محلی نسبت باندهای' حرکت به رسمی تفاهم میان آنها و مقامات که گفته می شود به دستور نیروهای امنیتی به شماره گیری خود را درگیری با این گروه است.

ناگهانی کشتن ولگردی و قانونی شکنی نسبت به MS-13 در ماه آوریل نشان داده شده چقدر متزلزل باندهای' تعهد به کاهش خشونت می شود. Bukele واکنش به این حملات که در سمت چپ بیش از 80 نفر در پنج روز طول مجددا تمایل خود را برای اتخاذ اقدامات تنبیهی به زور باندهای به تسلیم است.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در سراسر جهان از داخل ال سالوادور بالا-امنیت زندان نشان داد زندانیان نشسته اند با هم و یا به اشتراک گذاشته سلول بدون هیچ گونه دسترسی به نور روز است. اگر چه قتل نرخ را پس از سقوط دوباره در معرض خطر باقی می ماند که باندهای کوتاه در حال حاضر از اخاذی درآمد با توجه به مستند اقدامات و خشمگین در دولت را سرکوب خواهد یک بار دیگر توسل به خشونت شدید.

نایب Bukele رئیس جمهور السالوادور, آدرس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را در هفتاد و چهارمین جلسه – 26 سپتامبر 2019. اعتبار: سازمان ملل عکس/لورا Jarriel

Bukele سیاسی مبارزات تقویت این خطر است که بهبود در امنیت خواهد بود زدم البته. برخی از رئیس جمهور ایران به زانو در آوردن مخالفان خود و تمرکز قدرت در دست از جمله اشغال نظامی مخالفان-برگزار قانونی مجمع در ماه فوریه و تکرار دعوا بر سر قانونی بودن اقدامات اتخاذ شده در طول COVID-19 اضطراری, برانگیخته اند, اعتراض, به خصوص از قدرت های خارجی و سازمان های جامعه مدنی.

خود را نشان می دهد قدرت به سمت دو طرف برگزار شد که کنترل در قدرت در السالوادور برای 27 سال و همچنین نسبت به دولت و نهادهای قضایی در خدمت هدف خود را از برنده شدن در یک اکثریت پارلمانی در سال 2021. اما با عطف امنیت عمومی و سیاست های بهداشتی به یک چوب که با آن به ضرب و شتم دشمنان خود را رئیس جمهور می تواند به محروم کردن خود اصلاحات گسترده سیاسی و حمایت از آنها نیاز به صرفه و پایدار است. باید خشونت resurge او نیز ممکن است وسوسه به توسل به سرکوب پلیس در تلاش برای نتایج سریع با وجود شواهد کافی از تصدی دولت های قبلی که چنین اقداماتی معمولا نتیجه معکوس.

در زمانی که ملی مستند است شروع به قطع دولت باید تلاش خود را به استفاده از سطح بالایی از حمایت خود را به اطمینان حاصل شود که خشونت کاهش می شود دستیابی پایدار. آن را باید ساخت و در آن برنامه های موجود و مقامات گسترده شبکه های محلی تماس برای اطمینان از نیازهای خشونت متاثر از جوامع تعریف شده و خطاب به طوری که برای جلوگیری از استخدام آسیب پذیر افراد جوان به باندهای.

عاطفه, جدید, زندان, قوانین باید کوچک و یا حداقل همراه با تلاش بسیار بزرگتری برای طراحی طرح توانبخشی برای زندانی و اعضای باند. نیروهای امنیتی به سهم خود باید ادامه یابد که در آن ممکن است به کاهش درگیری با باندهای و افراد جوان زندگی در جوامع فقیر و در عوض تمرکز منابع در گرفتن و تعقیب خطرناک ترین مجرم.

از همه مهمتر دولت می تواند در یک موقعیت منحصر به فرد در سال آینده به تصمیم می گیرید که آیا یا نه برای تعامل مجدد باندهای در گفت و گو. شکست باند آتش بس در 2012-2013 که باعث بی سابقه ای افزایش قتل و پس از آن سقوط از هم جدا نشان می دهد خطرات ناشی از مذاکره با سخت جنایی لباس قبل از خصمانه ،

باید باندهای نگه داشتن قتل نرخ در زمان پایین, اما, و همکاری با مقامات در تضمین سلامت و بشردوستانه دسترسی به جوامع سراسر همه گیر و سپس دولت می تواند به دنبال باز کرد. این ممکن است با هدف ایجاد یک فرایند طراحی شده به آدرس عمیق نارضایتی که سوخت ال سالوادور باند مربوط به خشونت در ازای اعضای تحویل سلاح های خود را.

طرح های محلی برای صلح و توسعه جوامع به حاشیه رانده می شوی در قلب این تلاش است. آنها می تواند کمک به ایجاد اعتماد مورد نیاز برای شروع یک گفتگوی ملی که به نوبه خود باید برای ترویج اصلاحات است که می تواند در نهایت منجر به باندهای' خلع سلاح صلح و ادغام مجدد به جامعه است.

Bukele هنوز هم لذت می برد قابل توجه محبوبیت و سرمایه برای پیشرفت در این جبهه ها. برخی از سیاست های خود را تا کنون ارائه یک پایه خوب برای یک رویکرد است که پایدار کاهش وحشتناک خونریزی از ال سالوادور اخیر گذشته است. اما در کوتاه مدت محاسبات سیاسی و بی ارزش مجادله و موضع نسبت به رقبای خطر منحرف او و undercutting چنین رویکردی. کمک کنندگان خارجی و داخلی نیروهای سیاسی باید با اصرار او را به زباله یک فرصت نادر برای آرام کردن ال سالوادور مشکل خیابان.

این مقاله یک خلاصه اجرایی کامل اصلی گزارش تولید شده توسط گروه بین المللی بحران را می توان در اینجا یافت: معجزه یا سراب? باندهای و ياوه خشونت در ال سالوادور



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب