مدرن ابزار سن-پیر خرد در هند-سریلانکا روابط

آسیا-اقیانوس آرام, جامعه مدنی, برجسته, جهانی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه صلح Te

توسط AKHSHIJNEWS در 10 مرداد 1399
آسیا-اقیانوس آرام, جامعه مدنی, برجسته, جهانی, جهانی, حکومت, عناوین, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه صلح TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

پراساد Kariyawasam بود سریلانکا را یک بار وزیر امور خارجه و کمیساریای عالی به هند

نارندرا نخست وزیر هند و سریلانکا رئیس جمهور Gotabaya Rajapaksa. اعتبار: V. V. Krishnan, هندو

COLOMBO, Sri Lanka, Jul 31 2020 (IPS) - منحصر به فرد هند-سریلانکا رابطه قانونی است بین برابر به عنوان کشورهای مستقل. اما نامتقارن از لحاظ جغرافیایی اندازه جمعیت نظامی و قدرت اقتصادی از یک طرف و شاخص های اجتماعی و موقعیت جغرافیایی از سوی دیگر است. آن است که غرق در اسطوره و افسانه و تحت تاثیر قرار مذهبی, فرهنگی و اجتماعی, سنایی غزنوی.

این یک زمان مناسب برای سریلانکا و هند برای تغذیه ریشه رابطه با استفاده از مدرن toolkits اما اعمال نفوذ سن عقل و تجربه است.

تاریخی روابط

تاریخچه نشان می دهد که ظهور آیین بودا به سریلانکا در طول زمان امپراتور آشوکا در نتیجه مرزی گفتمان. برای قرن ها در هزار سال, پایتخت باستانی شهر Anuradhapura قرار دارد و جامعه بین المللی که شامل معامله گران از هند و چین و رم سعودی و ایران.

بعد راهبان بودایی از سریلانکا سفر به هند و چین و کامبوج و جاوا و پشت سر گذاشتن کتیبه. معابد بودایی در سریلانکا به این روز شامل عالیات برای خدایان هندو. استعماری گسترش اروپا كشتيراني شکل این سری لنکایی اقتصاد است. کار از جنوب هند آورده بود به سریلانکا برای کار در مزارع.

هند آزادی مبارزه کرده بود نفوذ خود در سریلانکا به عنوان به خوبی. وجود دارد برون مرزی برای حمایت از احیای فرهنگ و سنت های محلی, زبان, شیوه های معنوی و فلسفه و آموزش و پرورش. هر دو کشور تبدیل به مدرن ملت با قانون اساسی و نهادینه حکومت تحت حکومت استعماری.

بسیاری از جنبه های امروز جهانی شدن وجود داشته و در شکل های مختلف در قبل از دوران استعمار رایگان تبادل ایده ها در تجارت و گفتمان روشنفکری. اما فرایند مهندسی قدرتهای استعماری برای شناسایی و طبقه بندی از مردم يک عامل در ظهور جدایی ایدئولوژی بر اساس قومیت و زبان و مذهب.

این طرز فکر در حال حاضر ریشه دوانده و برجسته در سیاست است. اپیزودیک موارد اجتماعی خصومت هستند اغلب اشاره به کت و شلوار تاکتیکی سیاسی به دست آورید. در سراسر جهان امروز و نه فقط در آسیای جنوبی سیاست و تفکر در حال تبدیل شدن اشتراکی منحصر به فرد ترجمه شده و به سمت داخل به دنبال.

این COVID-19 همه گیر آمار جهان در برابر این پس زمینه اجازه می دهد برخی از رهبران یک فرصت برای دو برابر کردن در منزوی تفکر ظاهرا برای ارائه به جوامع محلی با بهتر اقتصادی و اجتماعی چشم انداز و امنیتی است.

در همین حال حکومت, مدل های مورد علاقه ملت حفظ vacillating بین آزادی های اساسی مبتنی بر سیستم های دموکراتیک و شبه دموکراتیک سوسیالیستی نظامهای خودکامه.

در این راستا مردم سریلانکا و هند خدمت کرده است و با سال های طولانی بدون وقفه دموکراتیک حکومت. این ارائه ثبات دراز مدت برای هر دو کشور است و نباید vitiated.

سریلانکا موقعیت استراتژیک باعث می شود آن را آشکار است که نه تنها اقتصادی و اقبال اما امنیت هر دو کشور به طور جدایی ناپذیری مرتبط است. آن است که بسیار دلگرم کننده است که هند و سریلانکا به طور مداوم در تلاش برای برتری در روابط همسایگی به رسمیت شناختن است که یک فاجعه در یک کشور می تواند تاثیر منفی دیگر.

هر چند قوی و همکاری با سایر کشورها باید به دنبال در خط با غیر داد سیاست خارجی هر دو کشور این تلاش ها باید محدود فضای مورد نیاز برای صلح و ثبات است.

در میان دیگران, آزادی ناوبری در اقیانوس هند و آرام همراه با قوانین مبتنی بر نظم بین المللی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات از منافع مشترک. در حالی که اجتناب از وکالت صفر-مجموع راه حل در مسایل مهم هر دو کشور باید به دنبال هماهنگ استراتژیک و منافع دیگر در راستای ارزش های مشترک و اجتماعی و اقتصادی تکرارهای.

پرداختن به مسائل و عدم تعادل

اجتماعی و اقتصادی توسعه از سریلانکا باقی مانده است مربوط به هند است. اما وجود دارد بسیاری از گزینه های در دسترس به مسائل از عدم تعادل و تقارن. مثلا سریلانکا می تواند تشویق هندی کارآفرینان به کلمبو یکی دیگر از مرکز کسب و کار برای آنها به عنوان لجستیکی ظرفیت ها و امکانات برای استراحت و تفریح در حفظ و بهبود در سریلانکا.

یکپارچه سازی این دو اقتصاد اما با خاص و افتراقی درمان سریلانکا به دلیل اقتصادی تقارن را می توان سریع ردیابی برای این منظور است. وجود پتانسیل بسیار زیاد به تشدید یا ایجاد complementariness با استفاده از مکانی و منابع انسانی بالقوه برای بهره برداری از مزایای مدرن در زنجیره ارزش.

قوی مشارکت در سراسر اقتصادی و اجتماعی طیف حمایت می کنند مردم-به-مردم bonhomie. و تعامل قوه مقننه ضروری است برای ترویج چندحزبی پشتیبانی می کند.

با بسیاری از کشورهای عقب به پیله با توجه به همه گیر این فرصت را برای هر دو کشور به تمرکز بر روی تمدید و تجدید حیات از مشارکت.

این مقاله در اصل منتشر شد هندو به زبان انگلیسی روزانه متعلق به گروه هندو و مقر آن در Chennai, Tamil Nadu
https://www.thehindu.com/opinion/op-ed/modern-tools-age-old-wisdom/article32206425.ece



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن