میانمار لایحه حمایت از سقوط کوتاه از پرداختن به خشونت علیه زنان

آفریقا جرم و جنایت و عدالت ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, جنسیت, خشونت, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سا

توسط AKHSHIJNEWS در 7 مرداد 1399
آفریقا جرم و جنایت و عدالت ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, جنسیت, خشونت, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازمان ملل متحد

خشونت جنسیتی

حقوق کارشناسان می گویند که دولت میانمار "به مدت طولانی نشان داده عدم تعهد به شکستن چرخه مصونیت از مجازات به صورت گسترده جنسی و خشونت مبتنی بر جنسیت". این یک مورخ عکس از زنان در حال سفر در یک قطار شلوغ در میانمار. اعتبار: Amantha Perera/IPS

سازمان ملل متحد در ژوئیه 28 2020 (IPS) - یک قانون است که با هدف محافظت از زنان در برابر خشونت در میانمار در حالی که دیر شده است افزایش نگرانی در میان حامیان حقوق بشر در مورد آن ناکافی تعریف تجاوز مبهم تعریف "رضایت" و ضد لزبین, گی, دوجنسي, و تغییر جنسیت بدهند.

میانمار است به زودی برای دیدن آخرین نسخه از آن پیشگیری و حفاظت از خشونت علیه زنان (PoVAW) معرفی شده در مجلس است. اما عدالت جهانی مرکز (HO) بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه سازمان با تمرکز بر پیشبرد برابری جنسیتی اشاره کرده است که این قانون می افتد کوتاه از مقابله با خشونت علیه زنان است.

با توجه به GJC زبان مورد استفاده در قانون قرض از میانمار در سال 1861 قانون مجازات اسلامی و در نتیجه استمرار کهنه درک از تجاوز به عنف از جمله; با توجه به تجاوز به عنف به عنوان خشونت متعهد تنها توسط مردان تعریف "تجاوز به عنف" تشکیل تنها از نفوذ واژن و هیچ اذعان زناشویی تجاوز به عنف.

"میانمار دولت به مدت طولانی نشان داده عدم تعهد به شکستن چرخه مصونیت از مجازات به صورت گسترده جنسی و خشونت مبتنی بر جنسیت یک مشکل است که تشدید گسترده تر موانع ساختاری با توجه به میانمار نظامی سیستم عدالت و عدم قوی داخلی گزینه برای پاسخگویی" به GJC تحلیل ادعا کرده است.

هفته گذشته Khin Ohmar یک تبعید مدافع حقوق بشر از میانمار و بنیانگذار و رئیس هیئت مشاوره مترقی صدای مشارکتی مبتنی بر حقوق بشر, سیاست و پژوهش, حمایت سازمان ریشه در جامعه مدنی قوی با لینک کلیک کنید برای مردمی و مبتنی بر جامعه سازمان در سراسر میانمار مشترک چگونه خشونت جنسی در این کشور استفاده شده است در یک "الگوی سیستماتیک به هدف قومی زنان و دختران".

Ohmar بود در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد باز بحث خشونت جنسی در درگیری های که در آن وی در ادامه تصریح کرد که چگونه نظامی در میانمار انجام داده است "جنایات غیر قابل بیان" در برابر اقلیت های قومی در کشور است.

در ضمن GJC نیز منتشر شده یک لیست از توصیه هایی است که رهبران می توانید به دنبال اطمینان حاصل شود قانون جامع است و همچنین قابل استفاده در زمان امروز.

IPS در حال گفتگو با Akila Radhakrishnan, رئيس جمهور از GJC در این مسئله است. برخی از قطعات ویرایش شده برای وضوح اهداف است.

اینتر پرس سرویس (IPS): سال 2020 است. چگونه است که میانمار در حال حاضر تنها به معرفی پیشگیری از خشونت علیه زنان قانون (PoVAW)?

Akila Radhakrishnan (AK): شده است وجود دارد یک زن و شوهر از چیزهایی که من فکر می کنم کمبود خواهد یک نقطه شروع. این چیزی است که به طور مداوم تحت فشار قرار دادند که برای زنان در جامعه مدنی, پس از حدود سال 2013 است.

آن مطرح شده به عنوان یک مسئله و یک بخشی از دلیل آن را مانند یک اولویت است چرا که اصلی قوانین ما در حال صحبت کردن در مورد تاریخ به سال 1861.

ما واقعا صحبت کردن در مورد قوانین که نیست به روز شده است تا با انتقال سیاسی وجود دارد لحظه ای که زنان در جامعه مدنی دیدم این فرصت را به فکر می کنم آن زمان ما یک قانون جامع در مورد خشونت علیه زنان را به روز رسانی مواضع مترقی در قانون مجازات اسلامی و در چیزهایی مانند محافظ سفارشات و یا قوی تر categorisations از نوع جنسی و دیگر انواع خشونت است.

و در برخی از راه های نظامی همچنان به مرتکب جرم خشونت جنسی. برخی از چیزهایی که کلیدی است که جامعه مدنی شده است هل دادن برای آوردن نظامی تحت قیمومیت از قانون است که در تضاد به ارتش علاقه به عنوان به خوبی.

IPS: با وجود آنگ سان سو چی بودن رهبر این کشور, چرا هنوز وجود اختلاف در قانون ؟

AK: آنگ سان سو چی است هیچ فمینیستی. او قطعا در گذشته ساخته شده قوی تر اظهارات در خشونت جنسی نسبت به او در حال حاضر طول می کشد اما او بسیار دیده می شود انواع خاصی از اصلاحات سیاسی به عنوان اولویت خود را. اگر شما نگاه کنید در این مسیر از قوانینی که در ابتدا از طریق انتقال بسیاری از قوانین واقعا زخم در اطراف مسائل مربوط به آن را فعال کنید سرمایه گذاری خارجی ،

وجود دارد برخی از قوانین که با توجه به تغییر در اطراف مسائل مانند انواع خاصی از آزادی مطبوعات که بسیاری از آنها شده اند رگرسیون در سالهای اخیر در هر صورت. وجود دارد هرگز یک نوع فمینیستی اولویت مجموعه ای از رهبری است.

وجود دارد قطعا برخی از فمینیست که انتخاب می شوند از جمله از محلی زنان در جامعه مدنی که انتخاب شدند به مجلس. آنها حتی احساس آنها می توان به مجموعه ای از آنچه که در حال حاضر اولویت به تصویب در نظر گرفته شود نگاه شود در چارچوب یک کشور است که دارای طیف وسیعی از اصلاحات که لازم باشد انجام می شود.

موضوع دیگری است که آن را واقعا آهسته رفتن در بخشی از برخی از سازمان ها است که درگیر این نیز مانند دیگران از جمله دادستانی کل و وزارت رفاه اجتماعی. وجود دارد پیچیده طیف وسیعی از بازیگران درگیر در توسعه قانون و در مقاومت مواجه برابر قانون و همچنین

IPS: به کجا می خواهد به شما می گویند PoVAW قانون فاقد ترین نکته و باید بیشتر به فوریت خطاب?

AK: احتمالا فوری یکی از مکان هایی که آنها همچنان به چسبیدن به مجازات و واقعا فکر می کنم از طریق چگونه برای اصلاح آن است. آنها نوع چسبیده به قانون مجازات اسلامی تعریف تجاوز خود را – آن حاضر به اجازه تجاوز به آن را به عنوان تعریف شده در سال 1861 مجازات.

ما جزئیات طیف وسیعی از مسائل با آن تعریف خاص. و بخش عمده ای از انگیزه بود که می گویند ما مدرن تر تعاریف و تجاوز به عنف است که در حال فراگیر تر که جنسیت خنثی و بهتر تعاریف رضایت و در پایان روز شما ایجاد کل این روند و شما چسبیده به چیزی است که وجود دارد.

و مربوط به آن است که مسائل زناشویی, تجاوز جنسی به عنوان یک جرم و جنایت است که تا حدودی جدا از تجاوز به آن کمتر جرم و جنایت کمتر مجازات و شما می دانید که آن نیز ناشی از یک کهنه طرز فکر.

IPS: این قانون تنها برای cisgendered ،

AK: وجود کمی تنش وجود دارد. قانون به خودی خود یک خشونت علیه زنان در قانون و در چارچوب آن تدوین شده بیش از مقدار کمی از زمان به وجود شده است تنش قطعا مایل به سعی کنید به قانون به عنوان فراگیر به عنوان امکان پذیر است [و] واقعا فکر طریق چقدر دشوار است و حتی این را به ثمر.

در این لحظه مهم است سعی کنید به فکر می کنم چگونه شما را به یک intersectional فراگیر رویکرد به این. اما متاسفانه ما در حال رفتن برای پایان دادن به تنها با خشونت علیه زنان در چارچوب بنابراین ما می خواهیم به حداقل در این زمینه — و این است که واقعا belying در تخصص گروه هایی که انجام این کار بهتر از ما انجام دهید — واقعا فکر می کنم از طریق چگونه برای ایجاد چیزی شبیه به این به عنوان فراگیر به عنوان امکان پذیر است.

IPS: وجود دارد بسیاری از اقلیت های قومی در میانمار بسیاری از کسانی که اغلب فرار از کشور. چگونه اقلیت های قومی هدفمند برای خشونت و خشونت جنسی?

AK: ارتش با استفاده از خشونت جنسی به عنوان تاکتیک سلاح در آن جنگ به عنوان آن اقدامات خشونت آمیز علیه همه اقلیتهای قومی. آن است که یک الگوی سیستماتیک — یکی این است که ملاقات با مصونیت از مجازات به همین دلیل است که اصلاحات قانونی و پاسخگویی بسیار مهم است.

IPS: آیا امید خود را برای مراحل پیش رو برای PoVAW قانون ؟

AK: این قانون یک گام مهم رو به جلو اما به منظور آن را به معنی گام رو به جلو آن در واقع نیاز به حساب آورد — و از طریق فرایند اصلاح شود — پس از آن مطابق با استانداردهای بین المللی و آدرس برخی از مسائل کلیدی با قانون خود است. در غیر این صورت شما یک نوع درهم آمیخته قانون که در آن مقدار زیادی از زمان و انرژی شده است را در آن قرار داده اما آن را نمی خواهید برای رسیدن به آنچه در آن می تواند به دست آورده ام در واقع آمده در خط با استانداردهای بین المللی.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب