فیلیپین' شهروندان ارشد آسیب پذیری افزایش به دلیل COVID-19 مستند

کمک های آسیا-اقیانوس آرام توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, عناوین, سلامت, حقوق بشر جمعیت فقر & SDGs م

توسط AKHSHIJNEWS در 16 خرداد 1399
کمک های آسیا-اقیانوس آرام توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, عناوین, سلامت, حقوق بشر جمعیت فقر & SDGs منطقه, دسته بندی, پایداری, TerraViva سازمان ملل متحد

فقر & SDGs

Senior citizens supervise the construction of a community-run tree nursery and collective farm in Alangalang of Philippine’s Eastern Visayas region. Courtesy: Divisoria Peatland Farmers Association/WEAVER

شهروندان ارشد نظارت بر ساخت و ساز از یک جامعه اجرا درخت مهد کودک و مزرعه جمعی در الانگالانگ از فیلیپین در منطقه ایسترن ویسیس. حسن نیت ارائه میدهد: Divisoria Peatland انجمن کشاورزان/ویور

حیدرآباد, هندوستان , Jun 5 سال 2020 (IPS) در فیلیپین ممکن است مدت طولانی است که یک ماه از شادی زمانی که کشاورزان برداشت خود را برنج محصول و جشن Pahiyas جشن برداشت محصول. اما در این سال ها خلق و خوی بود و غم انگیز. این مواد غذایی تولید و عرضه سیستم نیز تحت تاثیر قرار, با تشکر از coronavirus مستند و اقتصاد منجمد. به عنوان یک نتیجه میلیون ها نفر از فیلیپینی به ویژه شهروندان ارشد در حال حاضر به دنبال در آینده.

  • این کشور بازگشایی شد و به تدریج در Jun. 1 با برخی از کسب و کار که مجاز به باز کردن.

آسیب پذیر و افراد مسن در یک بیماری همه گیر

در حال حاضر 8.2 میلیون نفر از این کشور به 109 میلیون نفر در دهه 60 و بالاتر گروه سنی با تقریبا 5 درصد از جمعیت 65 سال و بالاتر. با توجه به پیش بینی های ساخته شده توسط کمیسیون جمعیت و توسعه, دولت, نهاد, اعداد در حال رشد هستند و تا سال 2030 فیلیپین را سالمندان جمعیت بالای 7 درصد قرار دادن آن در کنار پیری کشورهای آسیایی از ژاپن و چین و کره جنوبی.

اما رفاه سالمندان شده است یک ماده از نگرانی های عمومی در فیلیپین.

این کشور در کمیسیون حقوق بشر می گوید که حداقل 40 درصد از شهروندان ارشد تجربه سوء استفاده از برخی از نوع. این شامل کلامی و فیزیکی و سوء استفاده های مالی مرتکب عمدتا توسط خود کودکان و دیگر اعضای خانواده.

کمیسیون با این حال اذعان می کند که وجود دارد کمبود معتبر تحقیقات انجام شده در این موضوع است. یک سال 2017 ارائه شده توسط انجمن حمایت از ائتلاف خدمات سالمندان نیز ذکر شده است که سالمندان فیلیپینی اغلب تبدیل به "موضوع تبعیض و تمسخر و حتی سوء استفاده. در نظر برخی از آنها صرفا به عنوان اشیاء از موسسه خیریه و افراد با ذاتی برابر و جهانی حقوق به عنوان دیگر اعضای جامعه".

An urban slum in Manila, Philippines. The COVID-19 pandemic has increased the vulnerabilities of the urban poor, especially senior citizens. Credit: Stella Paul/IPS

یک زاغه های شهری در مانیل فیلیپین است. این COVID-19 همه گیر افزایش یافته است آسیب پذیری شهری فقیر به ویژه شهروندان ارشد. اعتبار: استلا پل/IPS

به عنوان بخشی از آن در زمان کار در آسیا, آسیایی, جمعیت و توسعه ارتباط است که به دنبال در درجه اول به موضوع پیشرفته پیری از جوامع آسیایی.

این سیاست مختصر در پیری در آسیا اذعان دارد که "سیاست پاسخ به جمعیت سالمندی ذاتا شامل سوالات از ارزش هر پاسخ نیاز به هر دو مشارکت فعال نمایندگان مجلس و ایجاد سیستم عامل برای بحث های عمومی در مورد این مسائل".

در واقع سوء استفاده از شهروندان ارشد باعث شده است تا قانونگذاران در فیلیپین به پیشنهاد یک قانون ویژه ای برای حفاظت از آنها. "ضد سوء استفاده سالمند عمل" معرفی شد به مجلس ژانویه گذشته و به پیشنهاد خوب و قسمت بزرگي ازانرژي جنبش کسانی که سوء استفاده شهروندان ارشد جسمی, روانی, مالی یا جنسی.

قانون پیشنهادی همچنین به رسمیت می شناسد شهروندان ارشد به عنوان بخش های آسیب پذیر که باید دریافت یک پی اچ پی 5000 به PhP 8,000 (بین $100 به $160) در کمک نقدی. از آن تصویب شد با این کشور در مجلس نمایندگان در ماه فوریه است اما هنوز به طور رسمی به تصویب رسید و به قانون است.

اما در عین حال مستند و پس از آن محدودیت قرار داده و به جای مبارزه با COVID-19 همه گیر افزایش آسیب پذیری سالمندان است. رسانه های محلی به طور منظم گزارش های ارشد فیلیپینی درد و رنج از فقدان غذا و دارو به عنوان آنها باقی مانده است در داخل خانه.

Risa Hontiveros, فیلیپین اولین سوسیالیستی زن سناتور و یکی از کشور جوانترین نمایندگان مجلس شده است یک مدافع شدید برای شهروند ارشد حقوق و حفاظت. Hontiveros می گوید IPS که COVID-19 همه گیر است بزرگ آسیب پذیری فیلیپینی سالمندان به ویژه فقرا است.

"از آنجا که دولت تحمیل آنچه در آن جامعه پیشرفته قرنطینه (ECQ) که تحت آن افراد ممنوع از خروج از خانه های خود را جز برای frontliners و دیگر ضروری پرسنل ضعیف شهروندان ارشد که هنوز کار بسیاری در بخش غیررسمی محروم شده اند از خود منبع اصلی امرار معاش. آنها در سمت چپ با کمی چاره ای جز تکیه بر دولت های محلی بسته های مواد غذایی است که به سادگی کافی نیست و در بسیاری از موارد متناقض در توزیع" Hontiveros می گوید.

مبارزه با محدودیت هایی در کار سالمندان

این مستند در فیلیپین آغاز شده در Mar. 8 و و تا پایان مارس به دولت اعلام کرده بود افراد بالای 60 و کمتر از 20 خواهد بود ممنوع از ترک خانه های خود و حتی پس از "افزایش جامعه قرنطینه" اقدامات برداشته شد در اوایل ممکن است.

آن را به خود جلب کرد تظاهرات گسترده از شهروندان ارشد به عنوان یک اکثریت قریب به اتفاق آنها (بیش از 6 میلیون) هنوز فعال مشاغل است. این کشور در حال حاضر دارای یک نیروی کار از 45 میلیون.

تنظیم شد و بر اساس تعداد COVID-19 بيمار و تلفات در سن 60 و بالاتر و موارد اولیه نشان داد که انتقال رخ داده است و عمدتا در میان افراد مسن که به طور کلی سیستم ایمنی ضعیف تر.

An elderly pedicab driver in Manila. The elderly, especially from poor communities, continue to face multiple vulnerabilities and sustainability challenges in the Philippines, which have increased due to the COVID19 pandemic. Credit: Stella Paul/IPS

سالمندان ، راننده در مانیل. افراد مسن به خصوص از جوامع فقیر همچنان به صورت چندین آسیب پذیری و چالش های پایداری در فیلیپین که افزایش یافته است با توجه به COVID19 بیماری همه گیر. اعتبار: استلا پل/IPS

اما سالمندان شهروندان استدلال کرد که هنوز بسیاری از آنها بیمار یا ضعیف و کسانی که هنوز درآمد باید برای حمایت از خانواده خود را از نظر مالی.

برای قرار دادن یک پتو محدود کردن خود به تحرک و خدمت به آنها را با فشار به سمت حاد مالی مبارزه و ناامنی است.

در نهایت در ماه مه به دولت اجازه داده شهروند ارشد که در بخش رسمی نیروی کار به بازگشت به کار. اقامت-صفحه اصلی سفارش برای کسانی که خارج از سازمان کار بخش هنوز هم معتبر باقی می ماند و همچنان به مخالفت با شهروندان ارشد که گرفته اند رسانه های اجتماعی به صدای خشم خود را.

با توجه به اعضای یک گروه در Facebook "سالمندان sa Panahon ng COVID" دولت تصمیم گیری تنها صدمه زدن به آن در حال حاضر آسیب پذیر سالمندان بیشتر است.

"این تنها نشان می دهد که صدای ما هنوز در حال شنیده های درون سازمان نیروی کار برای مدیریت در حال ظهور بیماری های عفونی (IATF) ) و ما باقی خواهد ماند و در انزوا تا کامل قرنطینه برداشته شده است و نزدیک آن ممکن است تا آخرین جایی در سال آینده. که بیش از حد در حال حاضر برای ما به زندانی در خانه ما" Virgilio Dedeles یکی از اعضای گروه می گوید.

از دست رفته ملزومات

برای فقیر شهروندان ارشد, قفل در خانه های خود و وابسته به کمک این بدان معنی است ادامه داد: عدم اطمینان و آسیب پذیری.

76 سال لولا رزیتا از Malabon شهر می گوید که پس از این مستند آغاز شد که دولت فراهم کرده تسکین کالا دو بار اما این هنوز کافی نیست. "ما واقعا نیاز به دارو برای درمان فعلی ما شرایط سلامت و بهداشت و کیت و ماسک صورت, اما ما نمی توانیم آنها را خرید" رزیتا می گوید IPS.

مبارزات سالمندان زندگی با معلولیت است و حتی بیشتر.

لولا باز و 71 از Bagong Silangan در شهرستان کزون یک پا اختلال avascular نکروز. او می گوید که دولت تسکین آثار ناکافی و فاقد شفافیت است.

"بر اساس مشاهدات من دولت را ندارد و هر گونه ملاحظات به افراد مسن تر. آنها می دانند که افراد مسن تر در معرض خطر هستند اما ما در حال نادیده گرفت به خصوص که ما با تمام این مشکلات است. ما [شهروندان] باید یکی از اولویت های" او می گوید IPS.

Hontiveros نیز موافق است.

اما معلوم نیست دستورالعمل و واقعی خود را پیاده سازی کرده اند باعث سردرگمی زیادی در جوامع است.

قرنطینه دستورالعمل های شکست خورده به نظر زوج سالمند و سالمندان به تنهایی زندگی می کنند دسترسی به مواد غذایی و دیگر کالاهای اساسی دشوار است.

"من در همکاری با این ائتلاف از خدمات سالمندان و دیگر شهروندان ارشد' سازمان راه اندازی امداد ماموریت که ارائه immuno-بسته حاوی ماسک, شیر, ویتامین ها, برنج و دیگر اقلام مواد غذایی" Hontiveros می گوید.

بسیج برای امنیت غذایی

اما در برخی از استانهای شهروندان ارشد با استفاده از روش های نوآورانه مانند متنوع استفاده از زمین و جامعه کشاورزی به ذخیره کردن ناامنی است.

71 سال لولا (مادر بزرگ) آنیتا زندگی در الانگالانگ یک شهر در کشور دومین peatland — این لیته Sab-e حوضه.

اما او نه بازنشسته. این روزها آنیتا صرف ساعت نظارت یک گیاه مهد کودک است که بخشی از یک ابتکار جامعه led توسط شهروندان ارشد برای اطمینان از امنیت غذایی برای همه را از طریق حفاظت از محیط زیست.

مهد کودک اجرا شده است توسط Divisoria Peatland کشاورزان انجمن (DPFA) یک جمعی که اتحاد پیوست دست در دست دولت های محلی برای بازگرداندن peatlands در معرض خطر بی رویه کشاورزی فعالیت زدایی زمین های تخریب و گاه به گاه از آتش سوزی جنگل.

ترمیم peatland – اصل ابتکار آسه آن Peatland جنگل پروژه با هدف کاشت مجدد مناطق مناسب محصولات برای مردم محلی و بازگرداندن طبیعی پوشش گیاهی بومی در برخی از مناطق.

در مهد کودک, آنیتا پیوست توسط چند تن از دیگر شهروندان ارشد که در مجموع رشد گیاهان و سبزیجات است که بومی استان خود و که می تواند کمک به بازگرداندن peatland اکو سیستم.

از آنجا که COVID-19 بحران آغاز شد و کشاورزان را قادر به خود را در بازار تولید با توجه به محدودیت های مسافرتی.

اما با خود جمعی کشاورزی امرار معاش این شهروندان ارشد هستند و نه فقط بازگرداندن peatland اکو سیستم اما حفظ جامعه خود بررسی پتانسیل مواد غذایی از دست دادن در حالی که انجام این کار پایدار.

جمعی مهد کودک بخشی از یک طرح بزرگتر توضیح می دهد Paulia Lawsin Naira بنیانگذار محلی و سازمان های غیر دولتی به نام ویور که با این نسخهها کار از نزدیک با peatland بازگرداننده توسط بسیج و آموزش آنها.

"هر یک از گیاهان رشد کرده در اینجا چند استفاده می کند و می تواند باز کردن بیشتر فرصت های امرار معاش برای مردم محلی است. برای مثال Lanipao است که استفاده از هر دو سوخت چوب و ساخت و ساز خانه و Ticog چمن استفاده می شود برای صنایع دستی" Lawsin می گوید IPS.

برای آنیتا, قادر به حفظ جامعه خود را در حالی که انجام این پایدار است که نیاز به ساعت.

"COVID-19 تحت تاثیر ما [شهروندان] بسیار است. مهد کودک من کمک می کند تا اقامت مولد و همچنین کسب درآمد با ساخت معنی دار کمک به محیط زیست ما," او می گوید IPS.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب