پس از برداشت ضرر و زیان می شود تانزانیا از دست دادن جوانان در کشاورزی

آفریقا توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی امنیت غذایی و تغذیه, مواد غذایی, پایداری,

توسط AKHSHIJNEWS در 30 خرداد 1399
آفریقا توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی امنیت غذایی و تغذیه, مواد غذایی, پایداری, عناوین فقر & SDGs منطقه, دسته بندی, پایداری, TerraViva سازمان ملل متحد

مواد غذایی و کشاورزی

Coconut farmers in Mafia Island, Tanzania, rely solely on donkeys as the mode of transporting their products from farms to markets. Credit: Alexander Makotta/IPS

نارگیل کشاورزان در مافیا جزیره تانزانیا تکیه تنها بر الاغ به عنوان حالت از حمل و نقل محصولات خود را از مزارع به بازارها است. اعتبار: الکساندر Makotta/IPS

DAR ES SALAAM, Tanzania, Jun 19 2020 (IPS) - به عنوان او می گوید: خداحافظی به یک گروه از دوستان او استر Ishabakaki می پرسد که آیا هر یک از آنها می داند یک خیاط خوب که ممکن است علاقه مند به پیوستن به او را به تازگی افتتاح لباس کسب و کار. این یک سرمایه گذاری او آغاز شده و سه ماه پیش پس از ترک کشاورزی سرمایه گذاری.

راه اندازی یک گلخانه در تانزانیا تجاری شهر دارالسلام در Ishabakaki آغاز شده توسط تلاش برای رشد گوجه فرنگی. اما یک سری از چالش های رنده شده را در او شور و شوق و آرزو برای باغبانی و کسب و کار.

"من تا به حال سرمایه گذاری های زیادی در آن کسب و کار: پول و زمان و حتی احساسات است. اما زمانی که شما سقوط در هر مانع آن می رسد یک نقطه که در آن شما فقط به من بدهید. من به این نتیجه رسیدند من بهتر ترک و دادگاه های مختلف کسب و کار" 35 ساله Ishabakaki می گوید IPS.

بی تجربگی در گلخانه کشاورزی بود یک چالش هنگامی که Ishabakaki آغاز شده کشاورزی گوجه فرنگی. اما در حالی که مهارت های خود را بهبود گذشت زمان آن پس از برداشت و زیان است که او می گوید: او قادر به کنترل.

پس از برداشت کاملا خوب تولید Ishabakaki مانند بسیاری از میلیون ها نفر از کشاورزان با آن مواجه دستکش بلند از حفظ کمیت و کیفیت محصولات خود را قبل از آنها به مصرف کننده.

افزایش مواد غذایی داخلی تقاضا و افزایش نرخ بیکاری تنها برخی از عوامل سوق دادن دولت ها در سراسر این قاره به سعی و تقویت بخش کشاورزی و تانزانیا از این قاعده مستثنی است.

سازمان جهانی کار (ILO) به عنوان مثال می گوید: بیکاری جوانان در تانزانیا در حال حاضر 11 درصد است.

متاسفانه, Ishabakaki تجربه پس از برداشت زیان های منحصر به فرد است. کارشناسان می گویند در آن طنین انداز با بسیاری از جوانان و کشاورزان در بزرگ در کشور است و می تواند رانندگی جدید کسانی که به ترک بازار است.

"مشکل پس از برداشت ضرر و زیان در بخش کشاورزی است" Adella Ng'atigwa یک محقق و اقتصاددان کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی می گوید IPS. به عنوان همکار تحقیقاتی از موسسه بین المللی کشاورزی گرمسیری (IITA), Ng'atigwa در حال حاضر در حال کار بر روی یک سیاست کوتاه است که اسناد و مدارک پس از برداشت زیان دلایل این کار و همچنین ترسیم موانع است که جلوگیری از این جوانان از شرکت در تانزانیا در بخش کشاورزی است.

او اشاره می کند که برخی از محصولات بیشتر تحت تاثیر از دیگران – کلم کشاورزان اغلب گزارش ها از تلفات تا 60 درصد از تولید خود را.

"کشاورزان در نجمب در جنوب ارتفاعات تانزانیا به من گفت که تقاضا ضعیف است و علت عمده تولید و از دست دادن در این منطقه است. اما من همچنین متوجه شدم که فقیر دست زدن به محصولات کشاورزی و عدم زراعی شیوه نیز منجر به این مشکل می گوید:" Ng'atigwa.

او همچنین اشاره کرد که فقیر حمل و نقل و ذخیره سازی امکانات و پایین بودن کیفیت بسته بندی به مشکل کمک.

اما Ng'atigwa امیدوار است که همکاری بین دولت و بخش خصوصی می تواند کمک به حل مشکل.

"دولتی خصوصی می تواند سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها مانند ساخت و ساز از بسته خانه ها و سرمایه گذاری در کشت و فرآوری.

"این رویکرد می تواند مورد استفاده قرار گیرد به افزایش فرکانس از جوانان آموزش و آگاهی و ایجاد باغی پس از برداشت مدیریت نوآوری از طریق فرمت افسران," او می گوید.

علاوه بر Ng'atigwa می گوید دولت می تواند مالیات پایین تر در پس از برداشت مدیریت طرح و ساخت خدمات خود را بیشتر مقرون به صرفه و قابل دسترس برای کشاورزان است.

Traders sell vegetable produce at the Darajani market in Zanzibar. According to research, certain produce such as cabbage and tomatoes are more prone to post-harvest losses than others. Credit: Alexander Makotta/IPS

معامله گران فروش سبزی تولید در Darajani بازار در زنگبار. با توجه به تحقیقات خاصی تولید مانند کلم و گوجه فرنگی بیشتر مستعد ابتلا به, پس از برداشت و ضرر و زیان بیش از دیگران است. اعتبار: الکساندر Makotta/IPS

این IITA غیر انتفاعی است که با این نسخهها کار با شرکای خود در آفریقا به منظور افزایش محصول با کیفیت و بهره وری کار به پر کردن برخی از شکاف ها با توجه به چالش ها هنوز هم رو به بخش کشاورزی.

از طریق آن جوانان برنامه IITA می گوید این کمک می کند تا افراد جوان خود را تبدیل چالش ها به فرصت ها برای ایجاد شغل برای خود و دیگران.

این برنامه با این نسخهها کار از مزرعه تا چنگال شروع با کاشت بذر از طریق بازاریابی و تمام راه را به پردازش این محصول برای مصرف.

"ما باید یک جوجه کشی برنامه که در آن ما آموزش مردم برای به دست آوردن مهارت های کشاورزی, مهارت های کارآفرینی و توسعه مهارت برای مدیریت های مختلف مهارت های فنی و سپس ما آنها را آماده برای تبدیل شدن به کسب و کار در بخش کشاورزی" دکتر ویکتور Manyong, IITA مدیر آسیا و اقیانوسیه می گوید IPS.

Manyong معتقد است وجود فرصت های فراوان در بخش کشاورزی برای جوانان به پول; به عنوان مثال با افزایش تولید در سطح مزرعه.

او تایید جوان مردم مشتاق هستند تا در این فرصت اما اغلب نیاز به کمک در طول راه.

"آنها نیاز به مهارت های فنی آنها نیاز به مهارت های کارآفرینی آنها نیاز به مهارت های کسب و کار. ما باید تعامل با افراد جوان که می خواهند به انجام کسب و کار اما آنها حتی نمی دانند که چگونه به منظور توسعه یک طرح کسب و کار. وجود دارد که افراد جوان با ایده های خوب اما آنها نمی توانند آنها را توسعه دهد چرا که آنها لازم نیست سرمایه است," او می گوید.

کشاورزی دیگر کارشناسان معتقدند با Manyong که وجود دارد بسیاری از فرصت ها در بخش کشاورزی برای افراد جوان اما هشدار می دهند که وجود دارد باید جامع سرمایه گذاری در جوانان برای کمک به آنها دست گرفتن این فرصت ها.

Revokatus Kimario مدیر اجرایی در Sokoine تحصیلات تکمیلی دانشگاه کارآفرینان و تعاونی که آماده را قادر می سازد و پشتیبانی از نوآوری دانش-کشاورزی فشرده کارآفرینان معتقد است بهترین مکان برای شروع است با طرز فکر مردم.

"ما باید برای تغییر طرز فکر مردم حق را از سن جوان را در آغوش کشاورزی به عنوان یک کسب و کار مانند هر کار دیگر.

"جدای از آن ما مجبور به استفاده از تکنولوژی در این بخش نه تنها به درخواست تجدید نظر به مردم بلکه به افزایش بهره وری در تولید" Kimario می گوید IPS.

در مورد پست-برداشت میشود که در ادامه به دلسرد کردن افراد جوان مانند Ishabakaki, Kimario می گوید: راه حل می تواند بازار است.

او می گوید: کشاورزان جوان نیاز به آموزش برای پاسخ به تقاضای بازار با نوع و حجم محصولات آنها رشد می کنند.

"بازار به شما بگویم آنچه که به تولید در چه کمیت و کیفیت و زمان. اگر شما در حال تولید گوجه فرنگی برای مثال, شما می دانید که آیا شما در بازار می خواهد تازه یا فرآوری شده هستند."



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن